Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Vanette cargo ahdettuna...?

Aloittaja Lb110, joulukuu 03, 2014, 19:51:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lb110

En tiiä enkö tuota hakua osaa käyttää vai mikä siinä on mutta otsikon mukaista aihetta en löytänyt.
Eli kysymys kuuluu että kuinka monella kokemusta tollasen nokikepin ahtamisesta ja millasella menestyksellä..? Itellä muutama ylmääränen rusetti hyllyssä ja tuollanen avaruus-sukkula tuli ostettua, ja ihan meinasin omilla nestepäillä, eli himppa vääntöä hakusessa lisää, ei mitään övereitä.
Kiitosta vaivautuneille vastaamisesta!
Finn x 5 ja coupe
Pl510
Lb310 x 2
100a
Gt Timangi
B12 stw Sunny
Kupla x 2
N14 stw sunny
Ke20
Vanette cargo

Dinitrol

#1
Juuri romutin alle 200tkm. ajetun "pikkujokken=JOC..." Sitä ei enää kannattanut korjata.Käytin sen viime talvena korjaamolla jakohihnan ja vesipumpunvaihdossa ja siellä Eestin asentajat tunaroivat ilmeisesti nesteiden kanssa?

Korjaamotunaroinnin seurauksena kansi kieroksi.Vesi pysyi puuhamassojen avulla sisällä,mutta paineet puhaltuivat pihalle ja sen huomasi jo ajossa....


Mikäli edes suunnittelet moista opettele ensin ilmaamaan ko.nokikeppi oikein ettei  kansi mene heti...

matti.l

Sen takia et varmaan löytänyt.kun noita ei kovin montaa ole turbotettu,mutta saattas pienillä paineilla nipussa pysyäkin.
Samanmoinen operaatio vähän suunnitteilla,kuhan kerkii.
Tilaahan vanetessa on aika kiitettävästi,että saa kaikki romut mahtumaan.

Eli pakosarjan joutuu tekemään itse  ja siitä kannattaa aloittaa,koska se melkeen se työläin vaihe ,Öljyn kierron vanetteen saa varmaan samasta ,mistä tulee laturille öljyä  ja samaten poisto varmaan onnistuu alipainepumpun öljynpoisto reiästä takaisin öljytilaan.(kannattaa tutkia tuleeko riittävästi ei ole itse kokeiltu)

sit vaan paineputkisto ja dumppi siihen niin pääsee kokeilemaan.
Vanettekin varmaan sen puolkiloa kestää ja se jo tuo mukavasti vääntöä  lisää.
Eikä vaneten ilmaaminen mitään raketti tiedettä ole ,oikeestaan helpompi,kun monessa muussa ,onhan tässä sentäs ilmaus tötterö siinä rintapellissä .

Välijäähdytin tietysti olisi hyvä asentaa ,että moottoriin saadaan viileää ilmaa ,se olisi aina tehon kannalta parempi  ja miksei myös mäntien keston kannaltakin.

laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

140ypower

Milläs meinaat dumpin saada toimimaan?  ::) eikä se välttämätön oo ahtaessa
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

matti.l

LainaaMilläs meinaat dumpin saada toimimaan?  ::) eikä se välttämätön oo ahtaessa
Joo onhan se hankalampi diesel autoissa,mutta jätänkin sen puolen enempi jälkikasvun murheeksi,siihenhän on saatavissa sähköistä ohjausta mikä toimii laturin alipaineella.
Toimii toki ilmankin varmaan näillä paineilla mitä näissä käytetään.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Dinitrol

Rintapellissäpä se hyvinkin on.lisäksi keskellä jököttää se pitkäkaulainen vesisäiliö,paisari on taas aivan eri paikassa.lisäksi syylarissa on korkki,et kyllä ilmaamisen pitäisi onnistua.

Ja kannentiivisteitä kuulemma löytyisi myös useita eri paksuuksia..Ei tuo romutettu pikkujokke suinkaan ainoa kansivikainen Vanette ollut.....

valpas

Lainaa......Eikä vaneten ilmaaminen mitään raketti tiedettä ole ,oikeestaan helpompi,kun monessa muussa ,onhan tässä sentäs ilmaus tötterö siinä rintapellissä......
Siittä Vanetten rintapellissä olevasta nipasta poistuu ilma vain jäähdyttimen puolelta.
Lisäksi pitäisi päästää ilmat termostaattikotelosta, muuten jää koneeseen ilmaa, eikä se poistu sieltä ihan heti, ja saattaa ekassa käytössä kuumentaa kantta liikaa.
Muutama vanette itsellä ollut, ja ilmasin ne sellaisessa 30°:een rinteessä, nokka pystyssä. Silloin ei tarvinnut termostaattikotelosta päästää ilmoja pois. Piti vaan odotella, että termostaatin reiästä kerkes liemi, ja ilma kulkemaan läpi.

Se soikhio paisuntasäiliö pitäisi pysyä aina täynnä (jos ei pysy, niin kannentiiviste vuotaa paineet vesitilaan....).
siinä alemmasa säiliössä nestepinta pitäisi pitää merkkien välissä.

Letkut, ja letkuliitokset pitää pitää kunnossa, ja niitä on liki 50 liitosta.....!

Jyde82

En oikein ymmärrä tuota tarvetta asentaa dumppia dieseliin, mutta selittäkää toki tyhmälle...
Primera P11 -97 1.6

matti.l

LainaaEn oikein ymmärrä tuota tarvetta asentaa dumppia dieseliin, mutta selittäkää toki tyhmälle...
Ei  tarvitse tosiaan dumppia,koska ei ole kaasuläppää ,enempi tosiaan bensavehkeiden juttuja ,siittä väärinkäsitys.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Dinitrol

#9
kulmista tiedä,mutta senttejä kyllä oli kolkyt ja rapiat.kyllä me sitä pikkujokkea aina nokka pystyss kunnollisten teräsramppien päällä korjailtiin.silloinhan vasta "keulan sisään" mahtui myös mies istumaan...vai mahallasiko sinä siellä konehuoneen "pohjapanssarin" välisdä tai altakäsin hihnoja,öljyjä vaihtelit ja muutoinkin  tätä penkinalusmoottorista autotekniikan ihmettä remontoit?

ei siinä pellinreunan välissä liikoja tiloja silti ole,vaikka kippaa penkit nurin ja ottaa keskipalan sivuun. toki sivuilla on vähän enemmän tilaa,mutta isokätiselle sekin loppuu

Korjaamon jäljiltä autossa ei ollut edes termaria,joten tässäkin asiassa jälleen törmäsin  hutoihommaan,mitä täälläpäin monella alalla myydään Eestiläisenä laatutyönä...

p.s. jäi siitä jokkesta sentään 6 millin pinnalla olevat nastarenkaat...

Lb110

Ei vissiin kukaan tunnusta turbottaneensa...? :D
Finn x 5 ja coupe
Pl510
Lb310 x 2
100a
Gt Timangi
B12 stw Sunny
Kupla x 2
N14 stw sunny
Ke20
Vanette cargo