Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

LD 28 kannentiiviste+turbo

Aloittaja joker, elokuu 25, 2014, 19:58:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

joker

Löytyykö tuohon LD28 koneeseen peltistä kannentiivistettä ? Pari massatiivistettä saatu vuotamaan turbon kanssa. Sitä vaan ruvennut epäilemään että onko saatara lohkon pinta kierossa. Erellinen tiiviste vuoti 3-4 välistä vesikanavaan ja samoin taitaa tehdä nytkin kun pulppuaa paisariin. Hyvät neuvot olis taas vaihteeksi tarpeen  :-[

Nozzz

Eikai näistä yleensä pahavi petä. oikase lohkon pinta myös niin eiköhän rupia pitämään.
Mitenkä isot ahot on myllyssä ollu?

joker

Kilolla mennään. Se vaan ihmetyttää kun kansi otettiin terveestä koneesta venttiini remppaan ja laitettiin takaisin niin katoaa paine 3-4 välistä sinne vesitilaan. Nyt löytyi peltitilkettäkin kannen alle on kans hiilikuituistakin. Minkähän lainen hiilikuitu tiiviste olis ??

140ypower

LainaaKilolla mennään. Se vaan ihmetyttää kun kansi otettiin terveestä koneesta venttiini remppaan ja laitettiin takaisin niin katoaa paine 3-4 välistä sinne vesitilaan. Nyt löytyi peltitilkettäkin kannen alle on kans hiilikuituistakin. Minkähän lainen hiilikuitu tiiviste olis ??
mutta jos se vika onkin tosiaan lohkossa? hiilikuitu kannentiivisteestä en oo ikinä kuullutkaan mutta eiköhän se metallinen aika pitkälle riitä  ::)
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

CedricTD

Lainaa
LainaaKilolla mennään. Se vaan ihmetyttää kun kansi otettiin terveestä koneesta venttiini remppaan ja laitettiin takaisin niin katoaa paine 3-4 välistä sinne vesitilaan. Nyt löytyi peltitilkettäkin kannen alle on kans hiilikuituistakin. Minkähän lainen hiilikuitu tiiviste olis ??
mutta jos se vika onkin tosiaan lohkossa? hiilikuitu kannentiivisteestä en oo ikinä kuullutkaan mutta eiköhän se metallinen aika pitkälle riitä  ::)

Ittel on +1.7bar ahdot eikä ole yhtää pahvii viel menny. 40tkm ajettu tällä setupilla ja kenkää annettu sit oikee kunnol. Kyl vika on lohkos tai kannes. Veikkaisin ;)

joker

Lainaa

Ittel on +1.7bar ahdot eikä ole yhtää pahvii viel menny. 40tkm ajettu tällä setupilla ja kenkää annettu sit oikee kunnol. Kyl vika on lohkos tai kannes. Veikkaisin ;)

Onko kantta ikään otettu pois jos on niin onko alkuperäinen vai tarvike kannentiiviste ?

Timppa

#6
Mulla on omassa 1bar kohta 100tkm päästelly turbon kanssa ja kantta ei ole aukastu koskaan mittarissa 680tkm :) eli orkkis tiiviste vieläkin paikoillaan 8-)
cedric kestää :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Cedricisti

#7
Lainaa
Lainaa
LainaaKilolla mennään. Se vaan ihmetyttää kun kansi otettiin terveestä koneesta venttiini remppaan ja laitettiin takaisin niin katoaa paine 3-4 välistä sinne vesitilaan. Nyt löytyi peltitilkettäkin kannen alle on kans hiilikuituistakin. Minkähän lainen hiilikuitu tiiviste olis ??
mutta jos se vika onkin tosiaan lohkossa? hiilikuitu kannentiivisteestä en oo ikinä kuullutkaan mutta eiköhän se metallinen aika pitkälle riitä  ::)

Ittel on +1.7bar ahdot eikä ole yhtää pahvii viel menny. 40tkm ajettu tällä setupilla ja kenkää annettu sit oikee kunnol. Kyl vika on lohkos tai kannes. Veikkaisin ;)

Edesmennyt naapuri joskus kokeili kaikki variaatiot.
1.0bar kestää kaiken, 1.6bar männät/kansi sulaa vaunun kanssa 150km/h vedättäessä, 3,3bar paukahtaa sulake samontein (kampiakseli).

CedricTD

#8
Lainaa
Lainaa

Ittel on +1.7bar ahdot eikä ole yhtää pahvii viel menny. 40tkm ajettu tällä setupilla ja kenkää annettu sit oikee kunnol. Kyl vika on lohkos tai kannes. Veikkaisin ;)

Onko kantta ikään otettu pois jos on niin onko alkuperäinen vai tarvike kannentiiviste ?
Koneella ajettu n.500-600tkm varma en voi olla ku ei oo mulla alusta asti ollu mut veikkaan et alkuperäne pahvi paikal. Pitäisi ottaa kansi pois ja kattoo et paljo mahtaa männät olla sulannu ;D Plaanattu kansi ja tarvike pahvi odottaa.. Nii ja toiset männät odottaa jos ne on saanu siipees  ;D

joker

Ei mullakaan ollut ongelmia vaikka on turpotettu ennen mua (-06 jos oikein muistan). Ollut itellä 3 vuotta eikä ole ollut ongelmia vaikka 1,5 kg ollut paineet. Alkuperäinen tiiviste luultavasti oli paikoillan ??? mut venttiinit vuoti sen takia piti kiskaista kans pois  :( No kokeillaan laittaa peltitiiviste liimalla ja jos sitten vuotaa niin lohko on kierossa. Hiomolla ja parista keskustelu paikoissa ollut juttua tarvike tiivisteistä ja moitittu/todettu ettei kaikki tarvikeet kestä turbotusta.

joker

Kone kasattu ja ajettu pois nosturilta vielä kun kerkiäisi käyttää koneen lämpöiseksi ja jälkikiristelis kannen ..... sitten testi alkaa et kestääkö :) Pahvi tehtiin 2mm ja 3-4 väliin laitettiin 0,15 vahvuunen kuparin pala kantta tilkittemään.
Mittailin tarvike pahvia niin käyttämätön on 3-4 välistä 0,2mm ohkaisempi kuin muitten pyttyjen kohdalta.
Kahdesta käytetystä mittasin niin 3-4 välissä oli 0,1mm ohkaisempi kuin muitten pyttyjen välissä.
3-4 välissä koneen kuumimmassa kohdassa  on pienin paine mitä kansipahviin kohdistuu koko koneessa.
Kova epäilys on tarvikekansipahvin toimivuudesta.
Lohko on alle valmistaja heiton sisällä 0,2mm saa olla heittoa on 0,05mm mutta kuitenkin alle 0,1mm pitkittäin ja poikittain koneesta mitattuna.
Mitäs pumppua on porukat käyttänyt et on saatu ahdonalainen syöttö ? 

Vellu

Patrol TD.n pumppua on käytetty,täältä voisi jopa joutaa sellainen myyntiin,dieselpajan tekemä riittää yli tai alle 300 hv,kokoonpanosta riippuen. Itsellä jäi hitusen alle.
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

joker

#12
Kansi jälkikiristetty ja ajeltu eikä kuplimista vielä ole ilmaantunut :) Tarvike kannentiivistettä en laita ikään enään se on tästä lähtien alkuperäinen tai teetätetty pahvi jotka kelpaavat. Jotakin opittiin näistäkin remonteista. Laturikin päivitettiin 170A riittää virtakin lataamaan 2x140 akkuja. Konehan on king capissa jäykkäakselisessa

CedricTD

Mistä teit sen kansipahvin? Kuparista? Tuliko sylinterien ympärille jotku liekkirenkaat? Ittel ei oo näist mitää kokemusta mut nyt tarttis pikkasen perehtyy ku todennäkösesti tarvikepahvi hajos. Vettä hävinny ja tekee painet.  :-[

joker

Jostain paremmasta kuin normi kansipahvi tehty (saman näköistä ainakin on) kupari liekkirenkailla pahvia voi käyttää toisenkin kerran jos pysyy kunnossa irroitettaessa kantta.
http://www.yritystele.fi/yrityksen-tiedot/konetiiviste-konttinen/yhteystiedot/271225
Tuo kaveri teki kaippa sillä on malli tallessa ?? Laitata se kuparin pala 3-4 pytyn väliin samoin kun mulla.
Et taira laittaa enään tarvike tilkettä kanteen  ;) minä en ainakaan ikään  ;D

CedricTD


joker

Kerroppa sitten mistä on vuotanut jos pahvista saa "luettua"

CedricTD

#17
Väärä hälytys.. Ei ollu kansi pahvi vielä aikakaan menny  ;D Kennolle menevä letku murtunu mut päästi ainoastaa nesteet läpi ajossa. Monet kerrat kattelin että vuotaako ulos päin nesteet mut missään ei näkyny vuotoo kunnes sattusin räikällä osuu siihen letkuun ni se repes sen verra et rupes vuotaa.. ja olin viel paineistanu järjestelmän mut siltikään siinä kohtaa se ei vuotanu ennenku osuin siihen  :o

mortus_

Mulla on menossa ainakin tässä lähiaikoina metallisia kannentiivisteitä tilaukseen, että saa tota mörköprojektia joskus eteenpäin.

Kaveri on ainakin tollasella tiivisteellä bemarin e28:n vanhaa kutosdiiseliä käyttäny cumminsin pumpulla ja melkein kolmen kilon ahdoilla ja kansipahvi ei oo vielä pettänyt..

Hinnasta ei oo tietoo, mutta kai se jossain kolmensadan ja viidensadan välissä luulis olevan.

CedricTD

Nonii. Nyt tuli sit kansi nostettuu pois ja näyttäis et 3-4 välist olis pahvi korkannu. Muuten näytti pahvi hyvältä. Mahtaisko tarvikepahvi kestää jos laittais 3-4 välii ohuen liuskan kuparii?!   ;D

140ypower

LainaaNonii. Nyt tuli sit kansi nostettuu pois ja näyttäis et 3-4 välist olis pahvi korkannu. Muuten näytti pahvi hyvältä. Mahtaisko tarvikepahvi kestää jos laittais 3-4 välii ohuen liuskan kuparii?!   ;D
Empä usko  :-/
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

CedricTD

Juu en kans. Siinä muutaka kuva pahvist. Näyttäis et olis vähä joka paikast menny :/




joker

Saman näköisesti pahvit ittelläkin mennyt. Vieläkin teetetty pahvi pelaa hyvin. Pitää testata kunnolla enneku rajan taakse sillä tohtii lähtee taasen  :D Rupee kans noita cetrikin osiakin ja koneita nurkkiin tulemaan myös seuraavaan kc istutukseen

CedricTD

#23
Tuli huomattuu et on nois tarvikepahveis jotain eroo. "liekkirenkaat" eri kokoset. Ylempi pahvi oli paikalla eikä mitää hajuu minkä merkkine se on ja alempi Payen uus pahvi. Pakko kokeilla viel tol uudel pahvil ja pikkasen kireemmäl momentil jos kestäis  ;D Nyt kyl tuli samal isompi ahdin ja tarkotus laittaa +2bar ahtoi..  :D


joker

Payenin pahveja kaksi jotka ei kestänyt ja kolmannesta uudesta otettiin mitat "oikeaan kanspahviin" Sai tossa äsken taas kone antaa heppoja pihalle kun hanges kävin verättelemässä  8-) eikä vieläkään paisari iloisesti pulputa  ;D Ahtimena on LT volkkarista modattu ....