Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Micra (K10) vetää ajossa oikealle.

Aloittaja -Vilperi-, maaliskuu 14, 2015, 18:47:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-Vilperi-

Elikkäs, mikäs mahtas olla vikana ko vetää aika reilusti ohjausta oikealle? Auto on juuri katsastettu joten ei nivelissä ihmeitä välyksiä pitäis olla. Autoon on vaihdettu polon säädettävät etutolpat. Ja syö kuljettajan puolen eturengasta jonkun verra enemmän mitä toista puolta...

Voiko aurauskulmat vaikuttaa noin paljon vetelyyn? ja eikö silloin se söisi yhtäpaljon kumpaakin rengasta?
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

ILVES-Joe

Ajettaessa molemmat etupyörät ovat kulkusuuntaan nähden samassa kulmassa eikä kuten Whee asian esitti.
Fysiikan voimat ja akselien geometria määrittelee miten pyörät asettuu ja mikä on kulkukulma.

Kuluuko rengas tasaisesti?
Mikäli sisäpuoli kuluu enemmän niin camper on todennäköisesti negatiivinen ja vastaavasti ulkoreunan kuluessa camper on positiivinen, asiaan myös vaikuttaa onko aurausta vai haritusta ja miten paljon.

Kannattaa viedä auto nelipyöräsuuntaukseen jossa on laitteet joilla pystyy tarkistamaan kaikki pyöränkulmat.
Aurauksen on helppo mitata kotioloissa, camperkin onnistuu jos on oikeanlaiset välineet ja tekniikka, caster vaatii hieman enemmän askartelua.

Olen kohtuu paljon kilpureitten kanssa noita pyöränkulmia ruuvannut mutta karu totuus paljastui kun vein auton kunnolliseen mittaukseen.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/