Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Cedric y30 TD

Aloittaja CedricTD, elokuu 03, 2014, 00:38:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

120ZZZ

tuollainen rd28 löytyy kaarinasta.kansi irti eli aihiokunto .hinta alle 100e.
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

CedricTD

Kellää olis myydä oik.etuvilkkua etuvalon viereen? Kaatus oven karmit valoa päin  ;D

CedricTD

Millasii alustoi porukka on rakentanu y30? Ja meneek LD laatikko RD lohkoon? :D

Timppa

Rd kone ei mene ld lootaan ilman kytkinkopan vaihtoa :-/
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Cedricisti

LainaaRd kone ei mene ld lootaan ilman kytkinkopan vaihtoa :-/


Ja irroitettavaa kytkinkoppaa ei näissä ole kuin Jatco:n automaattilaatikoissa (L3N71 j& L4N71) joita on muhiinkin autoihin sovitettu.
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Jatco_transmissions

Timppa

tarkotinki että puolilaatikkoa vaihtuu samalla.. tuli vähä huonosti kerrottua ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

CedricTD

Ei kellää ollu myydä sitä oik.etuvilkkuu? Ajovalo viereen tuleva :)

CedricTD

Enskesää varten pitäisi ruveta rakentaa toista konetta! Pientä muutosta tulossa jos vaan aika/raha riittää.. ja MIELENKIINTO  ;D 300x600x76 välijäähy keulil. Pitää vaan lähdöt tehä kokonaa uusiks. Vakio imusarjaa muokataa jos vaa pystyy hitsamaan xD . Ja mahdollisesti nestepää uusiks. Ymymym.. Laittelen kuvii kun joskus saan muokattui osii valmiiks. Ja tietty muokkaus ehdotuksii saa laittaa! (esim. imusarja)

CedricTD

#98
Tollane tuli tehtyy :) Kävin pari vetoo kokeilees ni tuntu et olis vähä tasasemmin vetäny! Mut voi olla et kuvittelin vaa.. xD Tuli ahtoputket tehtyy nopiaan vaa pitää vähä fiksata ku kerkiää.. Pakosarja olis sit seuraava mitä pitäis ruveta tekee.





Seuraava versio on jo suunnitteil..  ;D

Suh0

#99
Parhaiten ilman saa jakaantumaan semmoisella painekotelolla mikä on ns. kaksoiskammio eli ensimmäinen on "ilmankerääjä" ja siitä menee varsinaiseen koteloon...niitäkin on tehty miljoona eri versiota.

tuommoinen läpileikkaukseltaan.
- Nissan Cedric -86 turbo

Pastori

Asiasta aidanseipääseen, mitä eroa on LD ja RD kampiakseleilla?
(B310 150Y -81, N10 150A -82, 330 220C -79), S30 240Z -72, 430 280C, Skoda Octavia 1.9TDI -00, VW Transporter -98

CedricTD

#101
Jep tollasen meinasin seuraavaks tehdä vakio sarjasta. Nyt vaan pitää vaihtaa ahdin koska tuli "uus" pumppu  ja pitäis saada lisää ahtoja. Garretin EC-1 M67. Saas nähdä miten toi mahtaa heräillä..  :o

CedricTD

Kellää jääny LD28 vauhtipyörää ylimääräseks? Mielellää turun seudult

CedricTD

#103
Nonii.. Tätä päivää oli odotettu. Tarvikepahvi anto periks  >:( Pitää tehdä ite pahvi seuraavaks! Samal vaihdan ahtimen, kuulerin ja vauhtiksen. Tuli vähän kevennetyy vauhtist. Lähtö paino 15.1kg Nyt 9.65kg  :D Paljon töitä olis ku katsastus edes.. Vähä hitsaamist ku takakaaret hävinny ja helmois muutama reikä.Ehkä se joskus tulee kuntoon taas  :)




CedricTD

#104
Kansi jälleen momentissa. Tuli samalla vaihdettuu ketju ja kiristin ym hilppeet. Nyt pitäisi vielä saada toi garretti sopii tonne jollai ihmeen taval. Vähän ahdast on.. :D


CedricTD


y30harrastaja

Mahdettiinkohan tähän autoon vaihtaa koskaan konetta n 5-6v sitten? Stan/BA osaisivat ehkä tuohon vastailla.
Eikä sillä enää niin väliäkään näytä olevan :)

Noh, peltiähän nämäkin vaan ovat, mutta niin harvinaista.
"Cedric on hengeltään erilainen auto. Sillä ajavat arvostavat toiminnan dynaamisuutta ja heillä on menestykseen tähtäävää ennakkoluulottomuutta. Heidän toiminnassaan on vahva persoonallisuuden leima"

StanLaurel

Mä vaihdoin siihen koneen C31 Laurelista kun tuli mulle konevikaisena, kampuran päästä oli hihnapyörän pultti löystynyt ja rikkonut kiilauran kampiakselista.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

CedricTD

Dodiii!! Tuli sit käytyy penkis ekaa kertaa cedun kans..  :D Ei paljoo auttanu vaik vähä nosti ahtoi.

1.Veto 253hp/390nm 2bar
2.Veto260hp/420nm 2.3bar

CedricTD

Mahtaisko jos tekis pakosarjan ite vai alkaak kannen virtaukset tulee vastaan?

Nozzz

Minkälainen löpö puoli tässä oli? että lykkääkö mustaa ollenkaan täyskaasu kiihytyksessä isommilla kierroksilla? jos ei tuu yhtään niin lisää soppaa.. pitäisi se kansi 300hv huitteille riittää.

CedricTD

Pumppu teetetty edellisen omistajan aikan diesel pajal 12mm boschin nestepääl ja kone huonees erillinen pumppu vielä.

https://youtu.be/-sGhEF8aI90


Nozzz

14mm pumppu ja hx40 superi niin rupiaa menemään 300hv rikki  ::)

näyttäs sauhuttelevan jonnin verran yläkiekoilla. eli sopivasti isompaa turboa vielä niin tulee joitaki hevosia lisää

CedricTD

Uskoisin et ahdin tarpeeks iso jo  ;D Garrett EC-1 Scania. Ahtoi vois nostaa ja syöttöi pikkase mut en vaa haluis taas hajottaa kansi pahvii koska viel mennää tarvike pahvil