Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Cedric y30 TD

Aloittaja CedricTD, elokuu 03, 2014, 00:38:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

CedricTD

#60
Kyl jakopää näyttäis olevan kunnos ja nokka+nostajat ollu just vähä aikaa sit pois. Ääni on vähän ku kaikis venois olis isovälyys ettei niit olis säädetty mut just ne sääsin. Tuli just mieleen et taisin laittaa sen laurelin kampuran tohon cedun koneeseen  :-? Ei niis kyl näkyny mitään eroo mut mahtaak olla?!?! Prkl!!!!

Suh0

meinasikko että kauankin kestää kone ilman hukkaporttia ? sellanen 5-6 vuotta sitten kaverilla oli juuri tälläinen versio josta suli männät, tulee hivenen pakopainetta...
- Nissan Cedric -86 turbo

CedricTD

Hyvin se kesti siihen asti ku meni kampura poikki  :D Mut nyt on taas hukkis paikal. Ei tarvi talvel ihan nii paljon paineit

CedricTD

Siinä olis pätkä mis kuulee vähän et millast ääntä se pitää.  :o

https://www.youtube.com/watch?v=t6x35FlkgY8&list=UUMDK-DINtiIp5_wz8G2DaTQ

Vellu

Takerteleeko venttiilit ja männät kopsii venttiileihin.. :-?
日産セドリックターボディーゼルインタークーラー290馬力、トルク530ニュートンメートル

Timppa

#65
miksi jauhattaa nuin pitkään ennenkuin hörähtää käyntiin? :-?
onko jako varmasti kohallaan ja syöttöpumpun ajoitus? :-?
ja onko nokka-akseli ehjä?
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

CedricTD

Eli kansi vaihdetu sillo ekal kerral ennenku kampura katkes. Kävi ihan ok sen jälkee. Sit vaihdoin kampuran. Jakopää tietty oli aiku mut ei muuta yläkerra. Olenkohan "pienes" oluses laittanu jaon väärin? En kyl mielestäni mut kaikki on mahdollist ::)

Timppa

kannattaa tarkistaa eihän siinä tarvi kuin venttiilikoppa käyttää irti :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Nozzz

kuulostaapi kyllä että mäntä löis venttiiliä. ootko vilassu venakopan alle?
ja vielä muistin mukaan nokkapyörän sai 3 eriasentoon josta tämä voisi myös johtua..

CedricTD

Jaa.. Yläpään merkki näkyy nokas mut onk alamerkki sit vauhtipyöräs? (Koneen oik.puolel ni reijäs viivat kohillee?) :o Sillon ku kasasin jakopään ni oli tietty jakokoppa pois ni sielt näki jaon kohillee... ehkä  :P

Nozzz

ei kyllä enää muista ulukua miten se meni, nakkasin sulle luettavaa yv:llä, sieltä löytyy jako ja paljon muuta  ;)

Suh0

alamerkki näkyy vauhtipyörästä ellei joku ole joskus lyönyt merkkejä koneen etupuolelle :). Jännä homma, niin kauan kun toi auto kaverilla oli, siinä oli silloinkin ongelmana pitkä vieteri :o
- Nissan Cedric -86 turbo

Cedricisti

LainaaJännä homma, niin kauan kun toi auto kaverilla oli, siinä oli silloinkin ongelmana pitkä vieteri :o


Vaikka oliis kiertokanki lohkosta pihalla, niin näin sen kuulua käynnistyä kylmänäkin:

http://www.youtube.com/watch?v=LpBAhHacWZM&t=0m20s

Suh0

joo kyllä meillä nää kaikki muut cedut lähtee avainta koskemalla käyntiin
- Nissan Cedric -86 turbo

CedricTD

Tuli sit katottuu et jako kohillaa ja pumpun ajotus kohillaa. Pitää 3 kertaa hehkuttaa ni lähtee heti käyntiin. Hehkuttaa vaan 2-3sec kerta. Tos videos hehkutin vaa kerra siks pitkä startti. JA EDELLEEN KOLISEE. Jännää et kylmänä ku käynnistää ni ei mitään ylimääräsii ääni mut n.6-10sec pääst se alkaa pikku hiljaa kovenee  :o

Nozzz

on kyllä hieman ihmeellinen vaiva, avaa vielä venttiilikoppa ja pyörittele konetta ja kahto jokainen venttiili että liikkuu ja palautuu heti, lopuksi anna kopsut niihin venttiilien päihin puulla ja lekalla..

paheneeko tai loppuuko ääni jos painaa kytkintä?

CedricTD

Sama ääni jatkuu vaik painais kytkint tai antaa kierroksii. Mul on ollu noi kaikki venttiilit irti ja oon kattonu ne läpi. Ei pitäis takerrella. Pitää huomen jatkaa tutkimist... :-/ Tää ääni tuli kampuran vaihdon jälkeen...



Toi on ainut mikä rassaa.. kokeilin kaikkii reikii (1.2.3) ja 1 oli lähimpänä..

Viimisii kertoi ku pääsin ajaa cedul ja testaa gopro :)

https://www.youtube.com/watch?v=YA8nuutuzxo&list=UUMDK-DINtiIp5_wz8G2DaTQ

Nozzz

kattelin tuossa erästä vanahaa toppiikkia erifoorumilta ja sattu löytymmää tuosta jakohommasta vähäsen juttua, elikkä nakkaan pari kuvatusta ensin.

http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Nokka_1.jpg
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_Nmerkki_1.jpg
http://www.mese.fi/forum/userpix/4288_kmerkki_1.jpg

niin kampiakselin rattaassa on piste, ja ketjusta pitäisi löytyä myös jonkin sortin merkki, ne kohilleen. sitten nokan ratas 1 paikkaan, ja ketjusta löytyvä merkki laitettaan n, klo 2 kohdalla olevan merkin kohalle. nyt ykkösmäntä ylhäällä ja nokka-akseli laitettu että seuraava aukeava venttiili (ykköspytyltä) on imu

ja ei, en muista vieläkään sen enempää  ;D
toivottavasti varmistaa että jako olisi oikein?  :-[

BA

Tuossa oli mulla ollessa hehkujen kanssa kaikenlaista säätöö. Kertaalleen ne lakkas lämpeemästä kokonaan. Hehkureleet ei ollu samanlaiset kun missään muussa Y30:ssä tai varaosissa mitä mulla oli mukana, kannat tosin näytti alkuperäsiltä.. Nissanin orkkisreleet kuitenki. Löytyköhän jostain vanetesta purkamolta samanlaiset.

Lisäks se aikarele (TCU) siellä kuskin jalan vieressä A-pilarin kotelossa on vaihdettu kertaalleen mun aikana mutta mahtoko se vaikuttaa hehkuihin vai pelkkään mittaristoon ja valoihin...

Cedricisti

#79
Lainaa
Lisäks se aikarele (TCU) siellä kuskin jalan vieressä A-pilarin kotelossa on vaihdettu kertaalleen mun aikana mutta mahtoko se vaikuttaa hehkuihin vai pelkkään mittaristoon ja valoihin...

Hehkujen ohjausboksi, mittaa termarikotelon lämpötila-anturin lukeman ja ajastaa hehkutuksen sekä jälkihehkutuksen sen mukaan (tunnistaa myös starttauksen ja muokkaa ajastusta), ohjaa myöskin hehkutusvaloa ja ennakoi sammuttamalla sen ennen jälkihehkun aloittamista, syystä joka ei mulle valkene.
Paras käynnistyvyys on silloin, kun starttaa korvakuulolla boksin vaihdettua hehkutuksen jälkihehkuun.

CedricTD

VOI VATUNVATUN VATTU!!!!!!!!!!! Nyt se vika löyty!! Pumpun ajotus 1 hampaa pielessaä!!! En tiedä mitä ihmettä on tapahtunu mut niitten merkkien välis pitäis olla se 20 hammast. Nyt on 21!! Alko kolina hävimää ku avasin pumpun mutterit ja liikutteli pumppuu. Huoh.. :-/

140ypower

LainaaVOI VATUNVATUN VATTU!!!!!!!!!!! Nyt se vika löyty!! Pumpun ajotus 1 hampaa pielessaä!!! En tiedä mitä ihmettä on tapahtunu mut niitten merkkien välis pitäis olla se 20 hammast. Nyt on 21!! Alko kolina hävimää ku avasin pumpun mutterit ja liikutteli pumppuu. Huoh.. :-/
helpollakin vain pääsit  ;D
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

CedricTD

IsoKIITOS kaikil ketä auttoi ratkasee tän "pienen" pulman ;D Ei se aina oo helppoo..

CedricTD

Mistä se reinzi tiiviste sarja löytys? Onko koko koneen tiiviste sarja vai pelkkä yläpään?

Nozzz

erikseen oon ite tiivisteet hommannu liikkeestä missä on linkki koivuselle. eli joku fiksus liike vaikkapa..

eli kannentiiviste, venttiilikopan tiiviste, öljypohjan tiiviste. eikait siihe palijo enempää niitä tiivisteitä tarvikkaan, loput saattaa tekasta ite tiivistepaperista tai tiivistesilikonilla läjään.

ja jos sanoo fiksus liikkeessä ettei löydä osaa niin käske kahtoa manuaalisesti Nissan cedric 430 2.8dsl. ainakin vanaha koivusen ohojelma ei näyttäny y30 koneen osia paljon mitään mutta 430 korisen samaan koneeseen kyllä löytyi..

Suh0

löytyy seuraavia reinzin sarjoja:
4kpl pelkkiä imupakotiivisteitä
1kpl kannentiiviste
2kpl sarjoja missä mukana:
kansipahvi,venakopan tiiviste, venttiilivarren kumit, kampuran iso stefa kytkin puolelle, termarikopan tiivisteet,imupako tiiviste. jostian syystä ei tämäkään ole täydellinen sarja vaikka koko koneen sarjana näitä myydään..
- Nissan Cedric -86 turbo

Blade86

Oliskohan kellään tietoa mistä kannattais kysellä eroavaisuus todistusta y30 2.8d/3.0 bensa.?  :) pitäis oma cedric muutoskatsastaa turbolle mutta ei oikein löydy tietoo mistä sellasta virallista todistusta kannattais kysyä.  :P

Suh0

semmonen cedricin "omistajan käsikirja" ainakin käy kun siitä ilmenee erot jarruista eli se että niissä ei ole eroa  ;D
- Nissan Cedric -86 turbo

CedricTD

Meneekö RD28 Kansi suoraa LD28 lohkoon? Vai onko koko kone erillainen?

Cedricisti

#89
LainaaMeneekö RD28 Kansi suoraa LD28 lohkoon? Vai onko koko kone erillainen?


Ei mene, moottorit on täysin erilaiset.
RD:n kansi on alumiinia, LD on valurautaa kantta myöten.