Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Cedric y30 TD

Aloittaja CedricTD, elokuu 03, 2014, 00:38:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

CedricTD

siinä muutama kuva mitä on 2 vuodessa tapahtunu :) En jaksa runoilla mitään pitkää stoorii ni tässä lyhyesti...


Tuli tollanen ostettua 2012 . Joku tampereelta varmasti tuntee auton :)

Eli tästä lähdettiin liikkelle.

nykyään pientä muutosta tullu..



Tuli hajotettuu 3 perää ja 2 laatikko enneku hommasin ehkä paremmat tilalle


Siinä cedu ja hiace perä 4.1 välitys ja kitkalukko

Sit hajos viimine laatikko ni tein cedun ja 200sx s13 laatikosta sopivan ja toivottavasti kestävän laatinkon



8-) +1.7bar

Lisää on vielä luvassa..

Timppa

#1
paljonko on voimaa cedricissä tällähetkellä? :)
miten sait periä hajalle :o paikallaa jauhamalla kumia? ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

AkiH

Muutamalla kerholaisella kiertänyt jo tuokin auto, olet tällä foorumilla vierailleista ehkä neljäs tai viides omistaja.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

CedricTD

Tehoista ei ole tietoo ku en ole viel penkis käyny mut jos veikkasin ni noin 200hp. Voi olla vähemmän tai enemmän pahasanoo  :) 2 perää hajotin ihan omaa tyhmyytäni eli kumia tuli polteltuu  :P molemmista laatikoist hajos 5.vaihde täydes vedos.  :-?

Cedricisti

Miten tuo vaihdelaatikkokonversio 200SX:stä on toteutettu  :-?

Miikka

#5
Kytkinkopan vaihtamalla käy tuo parempi loota. Mulla on nyt kans, kylläkin laurelista. Kuitenkin tuolla uudemmalla kepillä ja leveämmillä rattailla+vitosella oikea päittäis laakerointi.

Pitäs vertaamaan päästä onko noissa 200SX / pikkulootasten lama skyllien laatikoissa vielä leveämmät rattaat kuin tuossa Laurelin lootassa.

Kaikki kuitenkin sitä samaa F5W71C tyyppiä. Joissain saattaa joutua kytkinkoppaan tekemään tilaa sivuakselin laakerille+siirtäjän tangoille isompaa reikää. Liekkö sitten missä vaiheessa Y30:n lootaankin sivuakselin etupään laakeri isontunut. Tallissa molempia LD28 kytkinkoppia.
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

120ZZZ

ei tuossa teholla paljon merkitystä vaan vääntö se on mikä ratkaisee.
Skyllen pikkulaatikko samaa lajia SX:n laatikon kanssa.
S14sen laatikossa on viitos rattaille parempi laakerointi (rullalaakeri ja vxxtun kallis).
Jossain skyllen laatikoissa on tuo kytkinkopan sisälle tuleva tuki/peitelevy on valurautanen ja tukevampi.
Black is beatiful.
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

Miikka

Näissä diisseleissä on myös valurautaa se levy.

Sama päittäis laakeri näkyy SX ja Laurel lootissa olevan. Tuo makso saksassa ~10 €.

Vitosen neulalaakeri näkyy SX:n vähän muuttuneen ja hinta tuplaantunut, 33 € kpl vrt vanhempi 17 € kpl

N. 150 € makso tuohon laurelin lootaan nuo laakerit vitosen ympärille, vitosen rattaan alle pusla/sisäkooli, rikat päittäislaakerin molemminpuolin ja pääakselin iso mutteri + pari stefaa.

ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

mortica

Tuttu auto :). Mukava nähdä että tämä on vielä elävien kirjoissa, ja entistä ehompana.

410, 510, K11, N15 *Drive a Datsun and decide*

CedricTD

Joo eli joutusin kaavelin vaihtaa ja työstää sitä pikkasen et meni kaaveli kokonaan pohjaan muuten jäi laatikko jumiin ja toisen laakereist joutusin vaihtamaan. Pikkasen oli laatikko pidempi ni piti kardaani tunnelist hieman leikkaa pois et keppi mahtus hyttiin  :) Laatikon kannatin palkki piti myös modata.
Noh laatikon piti ola täysin ehjä mut 3.vaihde yllätys yllätys rusahtaa nopeemmas vaihdos :'(. Myyjä olisi kylläkin vaihtanu laatikon ehjään mutta olin jo ceduun sen laatikon modannu. näillä mennään..  ;)

mafi

mikä välitys on laurellin ja cedrikin perissä? joku lukkoperä pitäs keksiä omaan laurelliin ja mielellään vähä harvemmalla välityksellä ku kierrokset huitelee melkee 3000 ku satasta ajaa :D ja miten tuommoseen hiacen perään saa välityksiä?

Cedricisti

#11
Lainaamikä välitys on laurellin ja cedrikin perissä? joku lukkoperä pitäs keksiä omaan laurelliin ja mielellään vähä harvemmalla välityksellä ku kierrokset huitelee melkee 3000 ku satasta ajaa :D ja miten tuommoseen hiacen perään saa välityksiä?


5v manuaali 3.889, tomaatti 4.111, venäjän 30VG kaasari 3.7xx
(menikö oikein?)

CedricTD

Lainaamikä välitys on laurellin ja cedrikin perissä? joku lukkoperä pitäs keksiä omaan laurelliin ja mielellään vähä harvemmalla välityksellä ku kierrokset huitelee melkee 3000 ku satasta ajaa :D ja miten tuommoseen hiacen perään saa välityksiä?
Täl hetkel 4.11 välitys ja sama ongelma mulla. 3000rpm ku ajaa satast. 3.54 taitaa olla harvin mitä oon löytäny. sillane pitäis tilata 250 dollarii + rahti. Samal pitäis joko detroit lockeri tai joku vastaava saada :)

CedricTD

Seuraava homma onki koneen purku. Veivi tai runko laakeri sano ittes irti. onko kellää ollu ongelmii veivi/runko laakereitten kestävyyden kans ja mahtaako saada mitään parempii tilalle? Vai onko mulla liikaa ahtoja ettei ne vaan kestä?! ;D No nyt sit saa selvil et miten männät on kestäny tätä rääkkii  :D Laittelen kuvii ku saan konet purettuu

Timppa

#14
ei oo ollu mulla ainakaan vielä mutta tehotkin on paljon pienemmät :) saahan siihen tieten parempia laakereita kiertokangen ja kapiakseliinki tai on ainakin saanut :) mielenkiinnolla kuvia ootellaan :)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

120ZZZ

vähän vierestä menee,mutta tallikaverilla makaa kuulemma ld28 alakerta tyhjänpanttina.ollut jo kauan.
ruskon suunnalla.
kunto?
jos kiinnostusta,yv:llä saa kiinni minut.
alakerran kunnon voin selvittää ens viikolla.
Finn vuodesta -87, 200SX -91 vuodesta -03(1/4 12.603s) ja b210 120y -76  http://star.kuvat.fi/kuvat/Th%C3%B6+Gr%C3%B6nster/

CedricTD

#16
Tuomio: 5 mäntää halki. Veivi laakerit ei enää missä hyväs kunnos. Kuva pahimmast männäst.



Noh ei siinä viel kaikki. Mulla oli jemmas paremmat männät ja tuli sit mitattuu ne. 0.5 ylikoko männät. Prkl ne sit menekkää tähän lohkoon eli tuli lohkon vaihto eteen >:(

StanLaurel

Vieläkö siinä on C31 Laurin kone?
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

CedricTD

Cedun oma kone. Tietoo mistä sais koneen tiiviste sarjan?

Suh0

löytyy reinzin sarja. 100e
- Nissan Cedric -86 turbo

BA

LainaaCedun oma kone.

Multa lähtiessä siinä oli vielä C31-Laurelin vanhemman mallin LD28.
Onko varmuutta että olis matkalla jo vaihtunut taas Cedricin koneeksi?

Suh0

sillon kun kaverilla oli niin ei ainakaan moottoria vaihdettu.
- Nissan Cedric -86 turbo

CedricTD

Ite olen koneen kerran vaihtanu. Onko niissä jotain eroa laurel/cedric? Ainut mitä huomaan nyt niin lohko hieman eri muotonen.

StanLaurel

Cedun koneen ruiskupumpussa on systeemi mikä nostaa kierroksia kylmänä, Laurissa sitä ei ole vaan vaijerilla pelaava käsikaasusysteemi. On siinä muutakin eroa, vesipumppu, hihnapyöriä, öljypohja ym. meni vaihtoon kun vaihdoin siihen koneen Laurista, tais olla ajettukin vaan reilut 300 tuhatta.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Nozzz

minkälaisella kokoonpanolla oli kone kun männät halakesi?
mielenkiinnosta vain että riipasenko kinkäpin tulevasta koneesta männistä vähäsen poisa vai annetaanko vaan ronttosta.

CedricTD

Vakio kone. pumppuu ite kutiteltu ja ahtoi 1.8bar. Sain männät vaihdettu että katsotaa kauan tämä setti kestää xD Laitan video pätkään kunhan saan koneen kasaan ja lukon toimii.. ;)

Nozzz

ootko mitä sille pumpulle teheny muutako syöttöruuvi pohojaan? ja onko se vanahemman mallinen isompi nestepäinen pumppu?


CedricTD

Pumppu on vanhempaa mallii. 10mm nestepää. syötöt kaakkoo ja pumpun sisäst painet nostanu jos nyt oikeen muistan ja oon ymmärtäny  :P sit oon laittanu vw Lt:st ahtokarallisen kannen pumpun pääl.

Nyt on kone paikal ja käy mutta vähän huonosti... :'( ku laskee tyhjä käynnille niin rupee kierrokset heittää n.500-1200rpm Pitää ruveta selvittää mist se johtuu.

CedricTD

Ei vieläkään toimi kunnolla. kylmänä lähtee just ja just käyntiin kaasu pohjas eikä pysy käynnis. lämpimänä edelleen heittelee tyhjä käynti ja savuttaa aika runsaasti. mahtaako pumpun ajotus olla sittenki pieles? :'(

Nozzz

pyöräytä pumppua kierros eteenpäin ja merkeillä kohilleen.
se nimittäin käy vaikka on sen kierroksen pielessä  ;D