Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

tuulilasi pyyhkijöiden moottori?

Aloittaja N-I-S-M-O, maaliskuu 08, 2015, 22:04:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

N-I-S-M-O

Auto on nissan primera p11 98
Kysymys kuuluu että onko kukaan vaihtanut kyseiseen autoon tota moottoria? Onko työläshomma jos ite vaihtaa?

matti43

Oon vaihtanut,eikä ollut työläs. Kaikki on helppoa, kun osaa ;).
Matti ruotsista.

N-I-S-M-O

Heh heh! Moottori kyllä lähtee irti, mutta joutuuko ottamaan pyyhkijät irti ja sen muovin edestä?

140ypower

LainaaHeh heh! Moottori kyllä lähtee irti, mutta joutuuko ottamaan pyyhkijät irti ja sen muovin edestä?
Muovin pyyhkijöiden alta joutuu ottamaan mutta taitaa lähteä sivulle vetämällä irti ettei pyyhkijöitä joudu irrottamaan. Tämän jälkeen vääntää muovin takaa paljastuvasta kolosta moottorissa kiinni oleva kuppi auki.uus moottori paikalleen ja sama takaperin.
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Jerkus

LainaaAuto on nissan primera p11 98
Kysymys kuuluu että onko kukaan vaihtanut kyseiseen autoon tota moottoria? Onko työläshomma jos ite vaihtaa?

Minulla P11 GT-97 josta kyseinen moottori hyytyi. Pyyhkijöiden varret irti jotta saat muovisuojan nostettua pois edestä. Itse pullautin moottorin pään pallonivelen irti vivustosta jonka jälkeen moottorin sai pois, moottoria piti käännellä että moottorin akseli mahtui pois aukostaan.
Uutta asentaessa käytä pyyhkimen moottorissa virrat jotta pyörähtää aloitusasentoon ja pyri laittamaan moottoriin tulevan lyhyen pallonivelen varsi heti kerralla oikeaan booriin. (Muuten voi käydä niin, että ottaa pattiin kun pyyhkimet yittää päästä konehuoneen puolelle pyyhintäliikkeen aikana).
Pienellä väkivallalla takaisin paikoilleen ja pallonivelen painaminen takaisin. Pallonivelen laitossa ei kauheasti ole tilaa, itse painoin sen n. 50cm putken avulla.
Helpompiakin kyseisen moottorin vaihtoja olen itse joskus tehnyt, mutta kyllä se onnistuu, varaa aikaa vähän
enemmän.