Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Micra 1.2 K10 ongelmaa...

Aloittaja -Vilperi-, maaliskuu 04, 2015, 17:45:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-Vilperi-

Elikkäs, tossa kansiremontin jälkeen ilmenny semmone ongelma et tyhjäkäyntiä ei käy kunnolla, humpailee vähän ja sitten sammuu. Toimii kierroksilla moitteetta, ei mitään ongelmaa. Tyhjäkäynti on semmosta "röhkimistä" jos säätää n. 1000rpm ja sit sammuu vähän ajan päästä.

Laturin valo syttynyt ja se palaa "himmeästi". Ei vaikutusta laittaako puhaltimen päälle tai valoja, yhtä himmeästi palaa kokoajan. Latausjännite volttimittarin mukaan hieman alle 14V. Mahtaako tuo vaikuttaa tohon tyhjäkäynti ongelmaan?

tehtyjä.
-Venttiilit säädetty
-Virranjakajan  koppa, tulpat vaihdettu uudet

Pitäisi leimalle viedä, joten hieman kiirus ois asian kanssa :/!
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Zuunah

#1
Mites kaasuttimen alipaineletkut? Halkeilevat ajan mittaan päistä ja täten aiheuttavat alipainevuotoja sinne tänne, mitkä aiheuttavat vaikka minkämoista käyntiprobleemaa. Oliko muuten katalysaattorilla vai ilman?

Toinen mikä tulee mieleen on tuo engine control sulake + piiri.

-Vilperi-

Täytyypä tarkistaa alipaineletkut, vaikka silmämääräsesti kaikki näytti olevan ok. Ilman kattia toi on. Mistäs se piiri sattus löytymään tuosta? ja mones sulake se on? :o
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Zuunah

Kuljettajan jalkatilasta löytyvästä sulakerasiasta jokin. Muistaakseni sininen / 15A ja rasian kannen takapuolelta löytyy kullekkin sulakkeelle selite. Itse moottorin ohjausyksikkö on muistaakseni jommankumman etuistuimen alla. Tuli vain tuon oman ex k10:n kanssa huomattua, että tuon sulakkeen puuttuessa auto ei käy tyhjäkäyntiä vaikkakin kierroksilla toimii. Itse moottorinohjauspiirin toimintaa en sen tarkemmin ymmärrä.

-Vilperi-

Juu, kyllä minä sulakkeet löysin mutta se koppa on jonnekkin hävinny. Ja kaikki sulakkeet näytti olevan ihan ehjiä. Tänää pitää hakee uus laturi ja kattoo häviääkö toi valo ongelma mihinkään.

Eilen sitä roplasin ni kyllä nyt sain tyhjäkäyntiä sen verran käymää, mutta jotenki on vielä epätasasta toi käynti. Tuntuu et ois kireempiki nokka kiinni ku hörpöttää tyhjäkäynnin! Alipaineletkujumppa autto sen verra et nyt kaasua ko antaa ja kierrokset tiputtaa, ni se ei ainakaan sammu! Mutta silti kummastuttaa toi epätasanen tyhjäkäynti...
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

-Vilperi-

VIKA LÖYTYI!

nähtävästi juuri se engine control sulake oli ongelmana... Sulake oli ehjä, vaihdoin uuden, sama ongelma jatkui... Kokeilin käynnissä ollessa samaa, niin se sulakepesä oli sen verran väljä että ei ottanut kunnon kontaktia. Nooh, vähän taivuttelin väkäsiä sieltä ja sulake kiinni, ja micra kehrää kuin kissa  8-)

Kiitoksia paljon avusta! :)
3kpl Nissan Silvia s12
2kpl Toyota Carina TA60
1kpl Nissan King Cab

Siili

Lainaus käyttäjältä: Zuunah - maaliskuu 05, 2015, 01:24:08Kuljettajan jalkatilasta löytyvästä sulakerasiasta jokin. Muistaakseni sininen / 15A ja rasian kannen takapuolelta löytyy kullekkin sulakkeelle selite. Itse moottorin ohjausyksikkö on muistaakseni jommankumman etuistuimen alla. Tuli vain tuon oman ex k10:n kanssa huomattua, että tuon sulakkeen puuttuessa auto ei käy tyhjäkäyntiä vaikkakin kierroksilla toimii. Itse moottorinohjauspiirin toimintaa en sen tarkemmin ymmärrä.
KIITOS! MULLA OLI SAMA VIKA SULAKKEESSA. KYLLÄ ETSIN LIIAN KAUAN SYYTÄ KÄYNTIONGELMAAN... OLIS PITÄNY ALOTTAA TÄÄLTÄ ..   :).        <iii-
🦔 Koettu: D-Sinilintu/2x100A/1½xFINN
2xN-kirsikka/3xAurinkoinen/Pic-up/
Ja tänään K10 1985

shamrock

Kun tuollainen vika noissa toistuu, niin ottakaapa pohdintaan se, että miksi? Juu, se korjaantuu kun vääntää sulaketta hiukan "potkurille" niin taas on kontaktia. Mutta se perimmäinen syy lienee se, että se sulakerasian pohja kuumenee ja kontaktien ympäriltä muovi pehmenee. Joka taasen aikaansaa entistä huonoman kontaktin, ja lisää lämpenemistä.

Mikä tuota sulaketta kuormittaa liikaa?