Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Aloitteleva Nissan 4x4 poju kyselee tyhmiä...

Aloittaja Tyramies, joulukuu 19, 2014, 18:38:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tyramies

Hei. Ostin eilen Nissan King Cabin, vm. 1987 ja ajettu noin 405tkm. Auto ihan ok kunnossa, leimattu viime viikolla vuodeksi eteenpäin. Lopetan juuri autopajaani ja siirryn harrastetalliin tämän vekottimen kanssa talveksi roplaamaan. Kokemusta kaikista muista paitsi juuri näistä japski pick upeista.
Autoa vissiin hieman nostettu, en osaa sanoa?


Anyways kysymyksiin kuuluu:

1. Auto oli Lahdesta Helsinkiin ajettaessa aika laiska, ylipäätänsä satasen vauhdin saavuttaminen vaati jo talla pohjassa ajamista, voiko pumpusta nostaa säätöjä ja ilmanottoa parantaa ns. "helposti"? Jos mahdollista, pyytäisin linkin ohjeeseen tai mahd. yks. koht. tietoa asiasta.
Pelottaa vaan eniten ettei kansi tai kansipahvi menisi paskaksi tässä samalla kun rupeaa nostelemaan sopan määrää... Ideana siis saada auto kulkemaan matka-ajossa sellaiset 100-120km/h ja hieman kiihtyvyyttä.
Savutuksella ei niin väliä, saa minun puolesta savuttaa  ;)
Putkesta sen verran, voiko sen korvata suoralla 2,5 tai 3 tuuman putkella, vai vittuileeko naapurini lopun ikää melusta?

2. nopeusmittari on lepotilassakin 40km/h kohdalla, ja rupiaa toimimaan vasta kun auto lämpiää sekä ylittää noin 50-60km/h nopeuden, missä vika? Vaijeri? ottaako nopeuden laatikosta vai mistä?  :-/

3. viisaammat kertokoon, onko autoa korotettu kuvan perusteella? Jos ei, onko mahdollista korottaa sitä esim. jääkiekoilla? Paljon jarruputket yms antaa varaa korottaa autoa, ilmanko että niitä pitäisi jatkaa?
Entäs lavalle, voinko hitsata sinne kopin taakse tavalliset metalliputket ,johon sitten laittaisin kaukovalot kiinni eteenpäin?

4. Nelivedon merkkivalo ja muutenkin mittaristo melkein pimeänä. Ainoastaan nopeusmittarin merkkivalo palaa, ja sekin ainoastaan yhdellä lampulla. Onko korjattavissa pelkillä lamppujen vaihdoilla, ja onko tähän jotain DIY linkkiä?

5. Mitkä renkaat on suurimmat jotka tähän voi laittaa, että autolla voi ajaa matka-ajoa sekä sitten tarpeenvaatiessa poiketa Laatokan rannalla uimassa, pellon poikki?

Tuossapa nuo numeroituna, helpottaa lukemista. Onko Helsingissä paljon kinkku harrastajia tai ylipäätänsä Nissan harrastajia? Jos löytyy lähimailta niin voin tarjota kaljat jos auttaa pumpun säädöissä. Auto muuten aivan helvetin hyvä ja kodikas, ja vielä kolmipaikkainenkin  ;D

HKI, Malinen

edit: unohdin pyytää jo nyt anteeksi etten jaksanut alkaa lukemaan 100 threadia läpi, joista noin yhdessä varmasti lukee tarvitsemani tieto. Kippis  :P
Nissan King Cab 4x4 1987, 400tkm & going on --->

Jylppy

#1
Lainaa
Entäs lavalle, voinko hitsata sinne kopin taakse tavalliset metalliputket ,johon sitten laittaisin kaukovalot kiinni eteenpäin?

Jos nämä vaatimukset täyttyvät:

4 VALAISINKOHTAISIA VAATIMUKSIA
...
4.1 Kaukovalaisin (6.1)

Näkyvyyskulmat voivat rajoittaa kaukovalaisimen asentamista muualle kuin auton keulaan tai katon etunurkkaan.

Valaisimen heijastuksia arvioitaessa tulee huomioida, että valaisimen aiheuttama hajavalo ei saa osua kuljettajan näkökentässä oleviin auton osiin, kuten esimerkiksi konepeltiin, etusuojajärjestelmään tai tuulilasiin.


http://trafi.fi/filebank/a/1368512702/5724d502f568162653f0f33db62949d6/12486-12423-Auton_ja_sen_peravaunun_seka_hinattavan_laitteen_valaisinvaatimuksia.pdf

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tyramies

Kiitos tuosta. Eli siis pitää ostaa nimenomaan kaukovalot jotka ei heijasta laajalle alueelle paljon valoa, vaan tarkasti eteenpäin.
Nissan King Cab 4x4 1987, 400tkm & going on --->

Dinitrol

Tee se valorauta kunnolla ettei valaise kattoa/konepeltiä...Selaat vähän nettiä ja kyllä sieltä kuvia ja jopa valmiita rautoja löytyy.

Ennenvanhaan niitä valorautoja tehtiin vanhoista kattotelineistä...

Tyramies

LainaaTee se valorauta kunnolla ettei valaise kattoa/konepeltiä...Selaat vähän nettiä ja kyllä sieltä kuvia ja jopa valmiita rautoja löytyy.

Ennenvanhaan niitä valorautoja tehtiin vanhoista kattotelineistä...

Vanhoista kattotelineistä? Ajattelin vaan hitsailla sellasen metallisen putken päistä kiinni tuohon lavan etuosaan, reunoista ? Toisaalta sitten ei voi käyttää lavakatetta... :)
Nissan King Cab 4x4 1987, 400tkm & going on --->

Lerssinen

#5
Lainaa

Anyways kysymyksiin kuuluu:

1. Auto oli Lahdesta Helsinkiin ajettaessa aika laiska, ylipäätänsä satasen vauhdin saavuttaminen vaati jo talla pohjassa ajamista, voiko pumpusta nostaa säätöjä ja ilmanottoa parantaa ns. "helposti"? Jos mahdollista, pyytäisin linkin ohjeeseen tai mahd. yks. koht. tietoa asiasta.
Pelottaa vaan eniten ettei kansi tai kansipahvi menisi paskaksi tässä samalla kun rupeaa nostelemaan sopan määrää... Ideana siis saada auto kulkemaan matka-ajossa sellaiset 100-120km/h ja hieman kiihtyvyyttä.
Savutuksella ei niin väliä, saa minun puolesta savuttaa  ;)
Putkesta sen verran, voiko sen korvata suoralla 2,5 tai 3 tuuman putkella, vai vittuileeko naapurini lopun ikää melusta?

2. nopeusmittari on lepotilassakin 40km/h kohdalla, ja rupiaa toimimaan vasta kun auto lämpiää sekä ylittää noin 50-60km/h nopeuden, missä vika? Vaijeri? ottaako nopeuden laatikosta vai mistä?  :-/

3. viisaammat kertokoon, onko autoa korotettu kuvan perusteella? Jos ei, onko mahdollista korottaa sitä esim. jääkiekoilla? Paljon jarruputket yms antaa varaa korottaa autoa, ilmanko että niitä pitäisi jatkaa?
Entäs lavalle, voinko hitsata sinne kopin taakse tavalliset metalliputket ,johon sitten laittaisin kaukovalot kiinni eteenpäin?

4. Nelivedon merkkivalo ja muutenkin mittaristo melkein pimeänä. Ainoastaan nopeusmittarin merkkivalo palaa, ja sekin ainoastaan yhdellä lampulla. Onko korjattavissa pelkillä lamppujen vaihdoilla, ja onko tähän jotain DIY linkkiä?

5. Mitkä renkaat on suurimmat jotka tähän voi laittaa, että autolla voi ajaa matka-ajoa sekä sitten tarpeenvaatiessa poiketa Laatokan rannalla uimassa, pellon poikki?

Tuossapa nuo numeroituna, helpottaa lukemista. Onko Helsingissä paljon kinkku harrastajia tai ylipäätänsä Nissan harrastajia? Jos löytyy lähimailta niin voin tarjota kaljat jos auttaa pumpun säädöissä. Auto muuten aivan helvetin hyvä ja kodikas, ja vielä kolmipaikkainenkin  ;D

HKI, Malinen

edit: unohdin pyytää jo nyt anteeksi etten jaksanut alkaa lukemaan 100 threadia läpi, joista noin yhdessä varmasti lukee tarvitsemani tieto. Kippis  :P

1: Nää on laiskoja, koneena vissiin SD25 ? Kirjateho jotain 70 hevosvoiman nurkilla joten se kannattaa sisäistää että kiire loppu ny  ;D Takimmainen äänenvaimennin läpivirtaavaksi, imuilman äänenvaimennin pois ja ½ kierrosta syöttöä niin hieman paranee kulku. Nää siis ilman turbokikkailuja.

2: nopeusmittarin neula vastaa mittarinpohjaan (tarkista vaikka taskulampulla), se ikääntyessään käpristyy.. Korjaa aukaisemalla mittariston etupleksi ja ronskisti vääntämällä viisaria irti pohjasta..  Tämä yleisin vika..

3:  En usko että on korotettu, pikemminkin vääntösauvat jo antaneet hieman periksi. Voi korottaa helpoiten kiristämällä hieman vääntösauvoja että auto on vaakasuorassa, perään pidemmät riipukkeet niin saa muutaman sentin kohtuudella.

4 : Mittaristo on todella helppo irroittaa, rattimuovit pois ja ne ristipääruuvit niin mittaristo tulee syliin, mittarivaijeri jää pohjaan kiinni eli paikalleenlaittaessa pitää olla tarkka.. METER Sulake palaa sulaketaulusta joskus tai pohja hapettuu eikä anna kontaktia.. Sekottaa melko paljon auton muitakin toimintoja.
Nelivedonvalo luultavasti irronnut laatikon kyljestä, vänkärin oven kohdalta auton alle vänkärin puolella laatikkoa on anturi..

5: "31 "10.5 "15.. Tai 235 / 85 "16

Tätä mun kampetta on nostettu riipuilla ja kiristämällä vääntösauvat "tappiin".. Alla 235/85"16


Tätä mun kampetta taas ei ole nostettu mitenkään, alla "31 "10.50 " 15 kumit. Lavakaaren tekaisin "tupla" vakiokaarista..


Näitä on  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Nozzz

Se syötön säätö on nätti homma. googleta vaikka mitsubishi pajeron syötönsäätö, samat ruuvit samoissa paikoissa pumpussa.
lyhykäisyydessään suutinputkien yläpuolella 12-13mm mutteri ja pultissa talttapää kanta, sitä ruuvaat kiinnippäin niin syöttöä tulee lisää, merkkaat vain muistiin paljonko väännät.
luultavasti tyhjäkäynti kierrokset nousee samalla, liikuta pumpusta kaasu vivustoa niin huomaat mistä sitä saa säädettyä, ei ole ydintekniikka  ;)

jos putken meinaat tehdä ja vaparina pitää niin 2,5" ja parilla vaimentajalla, vapari kone rupiaa törisemään muuten.

tuolla lavakatteen alla pitäisi olla jo poikki rauta lavaan mihin saat lisäpitkät ruuvattua.

koriahan voit korottaa rungosta jonnin verran (ulukomuistista max 50mm lain mukaan, ja sitten alkaakin jo tulla jarruputket ja ratti akselin pidennystä eteen. mieluusti Nylon tankoa ja siitä leikkaat sopivat ja poraat reijät. ei katsurikaan niin innokas ole kun on kunnolla tehty.

ensin tosiaan vääntösauvoja kiriä ja taakse riippua. (mitä kireämmälle vedät sauvat, sitä vähemmän joustaa keulasta)


Lerssinen

-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Dinitrol

Harvalla sitä kaupungissa tai syrjäkylillä on putkipokkaria millä kaaria väännellä.Kattotelineistä sai valmiit kaaret ja hyvän takatuen kiinnikkeen ettei valo ajessa väpitiväpiti väpättänyt. Halpa,helppo ja nopea tehdä mitä nyt telinettä joskus vähän levitti tai kavensi.
Tuossa Lerssisen kuvassa näkyy asiallinen tuplateline.Muutoinkin äkkimakia laite kuvissa mukana ja kunnolla murisemassa...

Lerssinen

Tuossa vielä "rakenteesta" selvennys  :D


Yksinkertaisuus ja tarkoituksenmukaisuus on ohjenuora  ;D Mutta tuollaista lavakuomukatetta tuohon ei enää saa jollei muuta niitä pressun alla olevia rautoja vähäsen..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Tyramies

ja päivitystä 22.12.2014:
Anteeksi että en ole kirjoitellut, on ollut ylitöitä helvetisti niin olen ollut poissa kotoa lauantaista asti. Tänään sain asennettua:
- mainokset ja tarrat  ;)
- alpinen usb soitin  :D
- 5.25kaiuttimet & vedin subwooferille piuhat mankalta & akulta plussat ja miinukset
- tummensin takaikkunat, ajattelin vielä tummentaa etuikkunat 50% kalvolla ja tuulilasiin sellanen noin 15cm pätkä ylhäältä, "aurinkolippa"  8-)

Kysymyksiini taas kuuluu:

1.paljon uskallan nostaa syöttöä sekä onko tuo ilmanoton kumihaitarin ottaminen järkevää jos sitten rupiaa ottamaan lämpimää ilmaa konehuoneesta vai eikö väliä? Vai vedänkö sen kumihaitarin tyyliin johonkin menosuuntaan päin että ois "köyhän miehen turbo"  ;D
2. mitenkäs tuo mittariston valot, paloi ainoastaan yksi nopeusmittarin ylhäällä, suoristin neulan lämmöllä ja yritin putsata kaikki lamput, niin nyt ei pala edes se mittarin yläpuolella oleva??  :-[ Kaikki lamput kyllä kondiksessa, ja ei hapettumia ainakaan nyt tämän illan jälkeen?
3. päätin olla tekemättä valorautaa taakse, vaan laitan kyseiset kaukovalot karjarautaan, noin konepellin tasoon. Näin ne eivät ole edessä kun ajaa sekä eivät mene paskaksi jos tönii elukoita mahd. pohjosempana pois tieltä. Suosituksia HALVOISTA kaukovaloista? Normaali on-off ja akkuun suoraan ja joku pieni sulake väliin?
Nissan King Cab 4x4 1987, 400tkm & going on --->

Tero-75

#11
LainaaNormaali on-off ja akkuun suoraan ja joku pieni sulake väliin?
Ei, ei ja ei
Aina rele väliin, ja siihenkin virtajohtoon sulake väliin. Oma valinta on otatko ohjauksen suoraan pitkiltä, vai laitatko siihen väliin katkaisijan. Varsinkin tehokkaampien lisäpitkien kanssa voi olla kätevä jos ne saa sammutettua erikseen, esim lumipyryssä ja sumussa lisäpitkät voivat olla liikaa.
Sitä paitsi lisäpitkät eivät saa palaa kuin omien pitkien kanssa yhdessä, ja ne on sammuttava kun sammutat omat pitkät.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Datsune

http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autotarvikkeet/Valaistus/Lisavalot/Kaukovalo-9-halogeeni-42321/

Ite ostin nuo ja on nimittäin todellakin hintansa väärti. Näyttää omasta mielestä ainakin todella pitkälle.
Käyttis: BMW E46 316i 1.9
Harraste: Nissan B11 Sunny Coupé -85

Datsuuna


Olen ehkä poikkeava siinä suhteessa, että minkäänlainen lisävarustelu valojen suhteen ei ole ikinä kiinnostanut ei vaikka syksyn pimeillä valoa "imevillä" teillä se olisikin usein tarpeen. Talvellahan lumi tehostaa valoja todella tuntuvasti.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

cedricfan

Pitkälti paikkakuntakysymyskin. Vaikka ajan jo pelkän käyttiksenkin mittariin yli 20 tkm per vuosi, josta iso osa tien päällä, en edes ajattele lisävaloja. Kuluu nimittäin viikkoja, ettei kaukovaloja pääse käyttämään lainkaan: aina on muuta liikennettä sen verran reilusti. Mutta kun mennään tämän Tku-Tre-Hki kolmion ulkopuolelle, niin muuttuu tarvekin siinä missä liikennetiheys harvenee. Se, että lähivaliohin tarvitsisi aina pikkusen lisää tehoa onkin kokonaan eri juttu.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

matti.l

Kyllähän lisävalo tuo turvallisuutta ja lisää aikaa reagoida eri tilanteisiin .
Paikkakunta kohtaistahan tuo on ,voihan olla että jos ajelee Salon keskustassa ja piereskelee kotisohvalla niin pärjää vähemmälläkin,
mutta  esim sevettijärvellä jos poikkee kahvilla saattaa joskus tarvita valoa enemmänkin ,näkee porotkin vähän aikasemmin.
Ja tietysti jos ajelee syksylläkin ennen lumia niin kyllä lisävalo on poikaa havaita jalankulkijoita, jotka eivät käytä heijastinta. ;)
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Tyramies

Ja päivitystä 27.12.2014:

Nuo bilteman halogeenit lähtee ostoon, piuhat vedin jo karjaraudalle. Itse tulee ajettua puoli suomea, HKI-hamina-kuopio-joensuuä-pietari väliä niin joskus olisi hyvä kun on enemmän valoa kuin normaalisti :) Varsinkin nyt kun joskus tulee poroja tai muita elukoita vastaan, näkee pitkän matkan päähän.
Tällänen pulma tällä kertaa:
Autoon on vanhan omistajan mukaan vaihdettu startti, mutta kun tätä starttaa niin ei lähde aina ekalla tai tokalla pyörittämään konetta. Tuntuis niinkuin että bendikxi ei ota kiinni, startti kyllä pyörähtää mutta kone ei? Äijä sanoi että olis väärä startti laitettu tai jotain sinnepäin?  :'(
Mietin itse jo pahinta skenaariota, vauhtipyörästä lähtenyt hampaita? Varmaan tosi vittumainen homma pudottaa laatikkoa yms  >:(
Nissan King Cab 4x4 1987, 400tkm & going on --->

keppi

Mulla on kingi tehny samaa, jostain syystä startin pultit löystyy ja se pääsee heilumaan. Kerran on startti irronnut niin ettei saa hampaisiin mitään kontaktia. Tuskin on tyyppivika, mutta kannattaa tarkistaa se kiinnitys.
B310 '79 - B310 '81 - Y60 '90

OH2KV

LainaaKyllähän lisävalo tuo turvallisuutta ja lisää aikaa reagoida eri tilanteisiin .
Paikkakunta kohtaistahan tuo on ,voihan olla että jos ajelee Salon keskustassa ja piereskelee kotisohvalla niin pärjää vähemmälläkin,
mutta  esim sevettijärvellä jos poikkee kahvilla saattaa joskus tarvita valoa enemmänkin ,näkee porotkin vähän aikasemmin.
Ja tietysti jos ajelee syksylläkin ennen lumia niin kyllä lisävalo on poikaa havaita jalankulkijoita, jotka eivät käytä heijastinta. ;)

Kuolin jo. Nauruun :) ;D
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Datsuuna

Lainaa
LainaaKyllähän lisävalo tuo turvallisuutta ja lisää aikaa reagoida eri tilanteisiin .
Paikkakunta kohtaistahan tuo on ,voihan olla että jos ajelee Salon keskustassa ja piereskelee kotisohvalla niin pärjää vähemmälläkin,
mutta  esim sevettijärvellä jos poikkee kahvilla saattaa joskus tarvita valoa enemmänkin ,näkee porotkin vähän aikasemmin.
Ja tietysti jos ajelee syksylläkin ennen lumia niin kyllä lisävalo on poikaa havaita jalankulkijoita, jotka eivät käytä heijastinta. ;)

Kuolin jo. Nauruun :) ;D

Kaikki ei asu ihan metsässä  :P :o ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

cedricfan

Lainaa
Lainaa
LainaaKyllähän lisävalo tuo turvallisuutta ja lisää aikaa reagoida eri tilanteisiin .
Paikkakunta kohtaistahan tuo on ,voihan olla että jos ajelee Salon keskustassa ja piereskelee kotisohvalla niin pärjää vähemmälläkin,
mutta  esim sevettijärvellä jos poikkee kahvilla saattaa joskus tarvita valoa enemmänkin ,näkee porotkin vähän aikasemmin.
Ja tietysti jos ajelee syksylläkin ennen lumia niin kyllä lisävalo on poikaa havaita jalankulkijoita, jotka eivät käytä heijastinta. ;)

Kuolin jo. Nauruun :) ;D

Kaikki ei asu ihan metsässä  :P :o ;D

Eikä edes halua Sevettijärvelle, kuulostaa ihan Vauxhallilta ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Dinitrol

#21
Täällä näkee lumitöissä näitä lantikoita,kinkkukaappeja,mastoja ja tojoja kaikilla on lisävaloo auran päällä tai katolla eteen ja taakse mitenkuten äkkikiinnityksellä hilpastuna lähimpään lattarautaan tai  jopa katon läpi..

Ensin kannattaisi lähteä uusimaan ajovalojen polttimot laadullisesti parempiin.Helpoin keino nostaa valotehoa.Kun sijoittaa tuollaiset 30 + euroa kunnollisiin polttimoihin saa sillä paljon enemmän näkyvyyttä  kuin niillä 2-3 euron halpispolttimoilla.a samat lamput ei lampetit sinne lisäpitkiin..

Mies

#22
LainaaTäällä näkee lumitöissä näitä lantikoita,kinkkukaappeja,mastoja ja tojoja kaikilla on lisävaloo auran päällä tai katolla eteen ja taakse mitenkuten äkkikiinnityksellä hilpastuna lähimpään lattarautaan tai  jopa katon läpi..

Ensin kannattaisi lähteä uusimaan ajovalojen polttimot laadullisesti parempiin.Helpoin keino nostaa valotehoa.Kun sijoittaa tuollaiset 30 + euroa kunnollisiin polttimoihin saa sillä paljon enemmän näkyvyyttä  kuin niillä 2-3 euron halpispolttimoilla.a samat lamput ei lampetit sinne lisäpitkiin..

Ja kannattaa mittailla että tulee kaikki voltit valoille asti, jos häviävät matkalle niin esim bilteman valovahvistinsarja on hyvä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Tyramies

Olen nyt aivan kujalla tuon startin suhteen. Otin irti, näytti olevan kaikki hampaat paikallaan, vauhtipyöräkin vissiin ok, oli tukevasti kiinni ja laitoin takasin tukevasti kiinni.

Eli siis, kylmänä saa yrittää about 4-10 kertaa startata että starttaa, lämpimänä yleensä toisella kerralla nappaa heti kiinni. Itse käynnistymisessä ei ongelmaa, kunhan hehkuttaa ja hieman kaasua heti käynnistyksen jälkeen.
Nissan King Cab 4x4 1987, 400tkm & going on --->

140ypower

jos startti pyörii avainta kääntäessä normaalisti mutta kone ei pyöri niin, joko hampaissa vikaa tai väärä hammasmäärä startissa. mutta sun tapauksessa kun lämpöisenä toimii paremmin niin se bendix kuulostaisi todennäköisimmältä
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Tyramies

Tänä aamuna meni taas hermo starttiin! Ei ota koneeseen bendix kuin ehkä joka 6pyöräytys ja loppui akku!! Jos jollain myydä king cab 1987 4wd sopivaa starttia niin ostan heti pois. Moottori 2.5diesel.
kuinka uein pitää vaihtaa jakolaatikkoon ja perään öljyt?

ps. Jos löytyy startti niin nolla viis nolla 5425060.

Psss. Kuinka vaikea projekti on laittaa tälläiseen autoon turbo? Esim. Joku pieni holsetti tai jostain romuttamolta joku pikkuturbo jollain pikku välijäähdyttimellä? Siis pikemminkin ihmettelen miten pumpun kanssa tulee toimia...
Nissan King Cab 4x4 1987, 400tkm & going on --->

matti.l

Mites akku ,jos noin nopeesti loppui ,jos akussa jännitteet heikot niin sekin vaikuttaa startin toimintaan.
Turbon laittaminen ei vaadi pumpulta muuta,kun ruuvaamista vähän ,jos pysytellään noin   puolen kilon paineissa .
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Tyramies

Jaahas nyt vasta huomasin toisen kerran kun on startti pöydällä että nuo ei bendix vaan vauhtipyörään ottava ratas on kulunut, onko kellään uusimaalla myydä 1987 sd koneeseen sopivaa starttia? Asialla todella kiire, olisi tarvetta lauantaina saada liikkeelle, motonetistä 129e...
Nissan King Cab 4x4 1987, 400tkm & going on --->

140ypower

mulla olis sd22 muttei taida sopia? ja on karvias kaiken lisäksi  ;D
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht