Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Almera 1.6 1996. käyntihäiriö ja nykiminen

Aloittaja SurraaPurraa, helmikuu 15, 2015, 22:54:15

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SurraaPurraa

Lainaa
Vikakoodit jo katsoit ja antoi tulokseksi 55 eli järjestelmän mukaan kaikki OK.

Juu vilkutteli 55 eli vikakoodeja ei ole muistissa. Koska auto on ollu minulla vasta pari viikkoa niin hoksasin eilen vasta että prkl moottorin merkkivalo ei syty ees virtoja kytkemällä päälle. Mittaristo irti ja kappas, hehku otettu pois. Tietenki heti pelko persiissä tuli tunne et palaakohan valo koko ajan ku kytkee hehkun mutta ei palanut onneksi  :)

Tuossa kohta lähtä hakemaan nuo sytytysosat ja kattoa mitä allu tuumaa, katoaako vika vai ei

SurraaPurraa

No niin. Osat on nyt vaihdettu ja löyty tuo mokoma anturiki samalla hyllystä niin seki meni samalla uusiksi.
Täytyy myöntää että kyllä nuo osien kulumisen (esim. pyörijä) hoksaa paremmin vasta kun lyö uuden ja käytetyn osan rinnakkain. Pyörijän kärki oli kulunut jo monta mm verrattuna uuteen ja olihan tuo jakajan hiilitappiki ilmeisesti pyöriny jo enemmän entä 5000km.
Osat vaihdettu ja ecu nollattu uudelleen juurikin tuon anturin vaihdon takia et tietokone saa uudet arvot sisään mikäli edellinen oli hajalla.
Auto käy ja kukkuu. Kaasuunki vastaa ku uusi auto. Toivotaan että viat oli noissa  :)

Alppu

LainaaSe jarrun painaminen ei ole mikään pakollinen toimenpide.. se vain nopeuttaa muistin tyhjenemistä ja varmistaa sen, että moottorinohjaus käy 100% sähköttömänä.
Pelkkä akunkengän irrotus ajaa ihan saman asian, mutta joskus voi käydä niinkin, että vaikka pidät akunkenkää irti vaikka 5min niin se ei riitä, koska muisti toimii niin mitättömän pienellä virralla, että kondensaattoreista saattaa riittää virtaa esim. 10min ajaksi jolloin tuolla 5min akunkengän irrotuksella ei välttämättä tapahdu nollausta ollenkaan.
Jarrua painettaessa jarruvalot käyttävät nämä sähkönrippeet pois muutamassa sekunnissa.

Ok, hyvä tietää. :)

LainaaNo niin. Osat on nyt vaihdettu ja löyty tuo mokoma anturiki samalla hyllystä niin seki meni samalla uusiksi.
Täytyy myöntää että kyllä nuo osien kulumisen (esim. pyörijä) hoksaa paremmin vasta kun lyö uuden ja käytetyn osan rinnakkain. Pyörijän kärki oli kulunut jo monta mm verrattuna uuteen ja olihan tuo jakajan hiilitappiki ilmeisesti pyöriny jo enemmän entä 5000km.
Osat vaihdettu ja ecu nollattu uudelleen juurikin tuon anturin vaihdon takia et tietokone saa uudet arvot sisään mikäli edellinen oli hajalla.
Auto käy ja kukkuu. Kaasuunki vastaa ku uusi auto. Toivotaan että viat oli noissa  :)

Hyvä homma jos näinkin helpolla tuli kuntoon. Mulla on 270tkm vanhat sytytysosat, tietää vastavanlaisessa tilanteessa mistä lähteä vikaa hakemaan. :)
Tosin Motonetistä ei löydy jakajan kantta, ehkä ei pyörijääkään. Muista varaosaliikkeistä en ole vielä tiedustellut.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

SurraaPurraa

#33
"Hyvä homma jos näinkin helpolla tuli kuntoon. Mulla on 270tkm vanhat sytytysosat, tietää vastavanlaisessa tilanteessa mistä lähteä vikaa hakemaan. :)
Tosin Motonetistä ei löydy jakajan kantta, ehkä ei pyörijääkään. Muista varaosaliikkeistä en ole vielä tiedustellut."

Eiköhän noita osia löydy muualtaki :) tosin vielä meinaa olla pientä "tukehtumis" oireita ku alkaa allua vähän rankemmin käskyttään mut empä ala kuiten kaasu pohjassa vanhusta rääkkäämään :) voihan se olla et autolla on körryyttämällä ajettu matalilla kierroksilla et pakoputkisto voi olla karstan peitossa, mene ja tiedä. Hain kuiten ruiskunpuhdistus aineen joka sekoitetaan bensan sekaan niin kattoa mikäli suuttimissa tai ruiskussaki on kökköä. eiköhän tuoki liukene aikanaan tuolla litkulla.

Tuossa ku leikin vanhalla jakajalla kunnollisessa valaistuksessa niin kokeilin hiilitappia painella et liikkuuko pehmeästi. oli pikkusen jäykän oloinen ja ku sen paino pohjaan niin sinne jäi  ;D



Alppu

Joo, eiköhän nuo osat tarvittaessa löydy, ilmeisesti faceliftissä on jakaja vähän muuttunut(?)

Tukkisin vielä pakokaasujen kierrätyksen. Itselläni ollut jo poistettuna käytöstä monta vuotta ja ei mitään ongelmaa katsastuksessakaan.

Alipainevuotoja voinee etsiä esim. jarrukiinerillä.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

SurraaPurraa

Lainaa
Tukkisin vielä pakokaasujen kierrätyksen. Itselläni ollut jo poistettuna käytöstä monta vuotta ja ei mitään ongelmaa katsastuksessakaan.

Mites tuo tukkiminen tapahtuu helpoiten? ku noita letkuja on muistaakseni 2 vai 3 kappaletta mitkä menee egr:lle ja sitte tieten se paksu metalliputki joka tulee suoraan pakosarjalta..

Alppu

Lainaa
Mites tuo tukkiminen tapahtuu helpoiten? ku noita letkuja on muistaakseni 2 vai 3 kappaletta mitkä menee egr:lle ja sitte tieten se paksu metalliputki joka tulee suoraan pakosarjalta..

No itse tukin pellistä leikkaamallani umpi tiivisteellä sen pakosarjalta tulevan metalliputken sieltä egr:n päästä,
siellä on sopiva liitos, johon tiivisteen saa. Helppo homma ja jos et huomaa mitään etua kys toimenpiteestä,
saa sen helposti poiskin.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

chery

Jos Alpun Almera on 1.4 koneella ja motonetistä ei löydy jakajan kantta niin ei löydy muistakaan varaosaliikkeistä. Eli marmoritiskiltä joutuu hakeen hintaan 49e. Näin oli ainakin omassa 1.4l -98 Almerassa.

Tarvike kannet eivät vaan sovi paikalleen.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Alppu

LainaaJos Alpun Almera on 1.4 koneella ja motonetistä ei löydy jakajan kantta niin ei löydy muistakaan varaosaliikkeistä. Eli marmoritiskiltä joutuu hakeen hintaan 49e. Näin oli ainakin omassa 1.4l -98 Almerassa.

Tarvike kannet eivät vaan sovi paikalleen.

Tuntomerkit täsmää, eli marmorille sitten kun aika koittaa.. et pyörijän hintaa sattuisi tietämään?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

chery

Pyörijää en muistaakseni vaihtanut itselle joten siitä ei tietoa. Eli sen voi saada tarvikkeenakin.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

Datsuuna

LainaaJos Alpun Almera on 1.4 koneella ja motonetistä ei löydy jakajan kantta niin ei löydy muistakaan varaosaliikkeistä. Eli marmoritiskiltä joutuu hakeen hintaan 49e. Näin oli ainakin omassa 1.4l -98 Almerassa.

Tarvike kannet eivät vaan sovi paikalleen.

Riippuu vuosimallista jos auto on tehty ennen facelifiä siis ennen vuotta -98 pitäisi sopia sillä 1.4/1.6 koneissa sama jakaja. Löytyy mm. Motonetista osanumerolla 10-6034 ja pyörijää löytyy osanumerolla 10-7068. Löytyy pyörijää myös GTI-malliin numerolla 10-7066 mutta kantta ei saa muualta, kun marmoritiskiltä tai ulkomailta tilaamalla marmoritiskillä se maksoi muistaakseni lähes 80 e
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

#41
On facelift. Jännää ettei tähän saa noita osia tarvikkeena.. mikähän lienee syynä, onhan näitä varmaan myyty ihan merkittäviä määriä?

No ei varmaan se pyörijä paljoa enää kannen jälkeen tee. Tietty netistä tilaamallakin voisi onnistua.

Mitenkä tulppien johdot, löytyykö vastaavat tarvikkeena? Vaihtaa sitten nämä kaikki kerralla jos ongelmia tulee?

Vai vanheneeko nämä johdot että kannattaisi samalla vaihtaa?




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.