Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Vanhan auton viritys

Aloittaja Japrnoo, helmikuu 11, 2015, 20:20:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Japrnoo

Tullut nyt monenlaista mielipidettä tästä asiasta, mutta mites tollaseen -73 Finniin koneen vaihtaminen?

Toiset on sitä mieltä että saa laittaa vaikka 7L W12 koneen kun auto on niin vanha että kuhan jarrut pelaa niin kaikki hyvin..

Toiset taas kertoneet että vanhoissa autoissa tehorajat samalla tavalla kun uudemmissakin eli 25% tehokaampi kun mallisarjan tehokkain.

Finniä valmistettu ainakin autowikin mukaan 1,4 koneella, joten sen sais viellä tolla vaihtoehto B:llä 1.6koneella kilpiin. Jenkeissä rakennettu tollaseen samanlaiseen Nissanin SR20DET joka ei olisi ollenkaan paha moottorivaihtoehto, kilpiin saaminen vaan epäilyttää kun ei viitsi rakentaa leimamoottoria erikseen. :-X

140ypower

Mallisarjan tehokkaimman mukaan mennään. Tehoa 20% tilavuutta 25%. Painoa 20%
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

Tero-75

Samat rajat koskevat kuin uudempiakin autoja, eli tehot ja paino saa nousta 20% mallisarjan tehokkaimpaan versioon verrattuna, tilavuus 25%.
Vertailuversiona voidaan käyttää euroopan tai pohjoisamerikan markkoinoille valmistettua mallia.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Mies

LainaaTullut nyt monenlaista mielipidettä tästä asiasta, mutta mites tollaseen -73 Finniin koneen vaihtaminen?

Toiset on sitä mieltä että saa laittaa vaikka 7L W12 koneen kun auto on niin vanha että kuhan jarrut pelaa niin kaikki hyvin..

Toiset taas kertoneet että vanhoissa autoissa tehorajat samalla tavalla kun uudemmissakin eli 25% tehokaampi kun mallisarjan tehokkain.

Finniä valmistettu ainakin autowikin mukaan 1,4 koneella, joten sen sais viellä tolla vaihtoehto B:llä 1.6koneella kilpiin. Jenkeissä rakennettu tollaseen samanlaiseen Nissanin SR20DET joka ei olisi ollenkaan paha moottorivaihtoehto, kilpiin saaminen vaan epäilyttää kun ei viitsi rakentaa leimamoottoria erikseen. :-X

Vaikka amerikka mätä onkin niin siellä sentään saa rakennella ainakin joissain osavaltioissa autoa miten lystää...
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

ILVES-Joe

Suomessa vertailumallina käytetään "normaali" Finniä eli Sunny1200 mallia.

Pääasiassa Aasiassa myynnissä on ollut "1400 Excellent" mallia L14 (1428cc) moottorilla jonka vertailumallina käytöstä ei ole tietoa, onkohan kukaan yrittänyt?
http://www.automobile-catalog.com/make/datsun/sunny_2gen_b110/sunny_2gen_pb110/1971.html

Autossa on melko paljon eroa A12 malliin, mm. etuakselisto kokonaan (jarrut, palkki, jouset jne.), moottori, vaihteisto, taka-akseli sekä keulan peltiosat ja takavalot.

Helpoin vaihtoehto on A14 moottorin vaihtaminen alkuperäisen tilalle.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

jip59

Siis... Pitää muistaa että asutaan SUOMESSA eli mitkään  oudoissa periferioissa hyväksytyt mallit eivät kelpaa vertailukohteiksi. Siis maassa maan tavalla...
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

StanLaurel

LainaaSiis... Pitää muistaa että asutaan SUOMESSA eli mitkään  oudoissa periferioissa hyväksytyt mallit eivät kelpaa vertailukohteiksi. Siis maassa maan tavalla...

Niin tosiaan asutaan SUOLESSA, paikassa missä virkamiehet tietävät asioista enemmän kuin autoja valmistavan tehtaan insinöörit.
Silkkaa syrjintää ettei japanilaiset japanin markkinoille tehdyt sarjatuotantoautot kelpaa täällä vertailukohteiksi.
Maassa maan tavalla... eli aivan paskat nämä nykyiset rakentelusäännökset.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Flame

Rakentelu on kuitenkin niin marginaalisti, niin en ymmärrä miks siitä ei tehdä valtiolle verosampoa ja hyväksytä jotain järkevää maksua vastaan erikoisratkaisut niihin muutamaan sataan tai tuhanteen autoon, joita kesäisin saattaa vilaukselta nähdä jossainpäin Suomea. Rakentelu ei oo ilmasta muutenkaan, joten sekin pitäs karsia jo vähän. Lisäks voitais tietty laittaa vaikka jokin ikäraja sen auton erikoisempaan modaukseen ettei päättäjille jäis vastuita ja aivan tuoreet kortinhaltijat ei sais omistaa/ajaa datsun 510 missä on sr20dettiläinen keulilla. Kait se vaan on toi valtion päätös päästä mahdollisimman pieniin päästöihin valtakunnan tasolla. Sillon ei autoja modata.
Vw Touran -08, Seat Toledo -04, Sunny n13 hb 1.6 -88

Japrnoo

Täytyy viellä ottaa konttoriin yhteyttä kun rakentelu tulee siihen vaiheeseen että pääsee moottoria valitsemaan. A14 moottoriin saa tehä aikamoisia taikoja että 80hp moottorista saisi jotain oman tavoiteteholuokan (120-150hp) verran tehoa.

140ypower

Ainahan voi hakea erikoislupaa trafilta moottorin vaihtoon  ::) se tosin maksaa  :) on noita tehoja tuplilla, kannella ja muulla pienellä saatu ffoorumilla  :) ja turbo on myös vaihtoehto
Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht