Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p11 NATS?

Aloittaja Jameson, helmikuu 04, 2015, 20:13:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jameson

Elikkäs tilanne on tämä:

Ongelmat alkoivat rimeran kanssa noin kuukausi sitten. Välillä auto käynnistyi ja sammui välittömästi, mutta aina muutaman yrityksen jälkeen lähti käyntiin. Välillä avainta kääntäessä ei tullut virtaa kojetauluun ollenkaan ja ei tapahtunut mitään. Sitten eräänä talvisena päivänä primera ei lähtenykkään nesteen pihalta käyntiin. Vaikka kuinka taisteltiin niin ei tullu virtaa kapiiniin. Akkukin oli juuri vaihdettu.

Päätin sitten ruveta etsimään ongelmaa: Irttoitin virtalukon pohjan ja purin sen atomeiksi. Putsauksen jälkeen iskin takaisin kiinni ja tilanne on tällä hetkellä se, että virrat tulee sisälle asti ja startti kyllä pyörii, mutta mitään muuta hyvää ei sitten tapahdukkaan. Check engine valo vilkkuu aina välillä kun laittaa virrat päälle ja välillä ei. Käynnistäessä se punainen vilkkuva ledi ei lopeta välkkymistäänsä vaa jatkaa sitä n. 5 sekunnin välein. Voiko olla, että tuo virtalukon pohja on entinen ja siitä syystä NATS kiukuttelee? Bensapumppu kyllä surisee kun laittaa virrat päälle.

Mies

No kuvauksen perusteella virtalukonpohja voi hyvinkin olla vaihtokunnossa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Jylppy

Ei sillä virtalukon pohjalla ja NATSilla ole mitään yhteyttä. Siinä on virtalukon avainpesän ympärillä semmoinen musta rengas, joka tunnistaa avaimen sirun.

NATSin ongelmaltahan tuo haiskahtaa, vikakoodit pitäis saada ulos että tietäis vähän mikä siellä kiukuttelee.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

eepo

Toisella avaimella kannattaa kokeilla niin saa varmistettua ettei avaimen sirussa ole vikaa.

Jameson

LainaaToisella avaimella kannattaa kokeilla niin saa varmistettua ettei avaimen sirussa ole vikaa.
On toisella avaimella kokeilut, oireet jatkuvat.

Virtalukossa oleva tunnistekehä näyttää ainakin päällisesti ehjältä.

Datsuuna

#5

Tunnistekehään liittyy myös boksi jossa elektroniikkaa vika saattaa olla siellä. Viime talvisten kokemusten mukaan koko tunnistekehäsydeemin voi vaihtaa toisesta autosta, koska se toimii ainoastaan sirun tunnistajana eikä boksi ole erikseen koodattu ECU:n vaan ainoastaan avaimen siru on. Kannattaa tsekata myös moottoritilan sulakeboksista "engine control" sulakkeet ottamalla ne irti ja vaihtamalla uusiin tai ainakin mittaamalla, että ne ovat ehjät jos mittari sattuu löytymään.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Jameson

Lainaa
Tunnistekehään liittyy myös boksi jossa elektroniikkaa vika saattaa olla siellä. Viime talvisten kokemusten mukaan koko tunnistekehäsydeemin voi vaihtaa toisesta autosta, koska se toimii ainoastaan sirun tunnistajana eikä boksi ole erikseen koodattu ECU:n vaan ainoastaan avaimen siru on. Kannattaa tsekata myös moottoritilan sulakeboksista "engine control" sulakkeet ottamalla ne irti ja vaihtamalla uusiin tai ainakin mittaamalla, että ne ovat ehjät jos mittari sattuu löytymään.
Onko se boksi kiinni virtalukossa? Se musta pieni? Täytyy huomenissa tarkastaa vielä sulakkeiden kunto.

Datsuuna

Lainaa
Lainaa
Tunnistekehään liittyy myös boksi jossa elektroniikkaa vika saattaa olla siellä. Viime talvisten kokemusten mukaan koko tunnistekehäsydeemin voi vaihtaa toisesta autosta, koska se toimii ainoastaan sirun tunnistajana eikä boksi ole erikseen koodattu ECU:n vaan ainoastaan avaimen siru on. Kannattaa tsekata myös moottoritilan sulakeboksista "engine control" sulakkeet ottamalla ne irti ja vaihtamalla uusiin tai ainakin mittaamalla, että ne ovat ehjät jos mittari sattuu löytymään.
Onko se boksi kiinni virtalukossa? Se musta pieni? Täytyy huomenissa tarkastaa vielä sulakkeiden kunto.

Juuri se
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

espi

#8
Itse vaihdoin syksyllä P12:sta tuon n.a.t.s antennin ja omalla kohdalla vika poistui sillä (satunnainen käynnistyksettömyys). Käsittääkseni ei tuo n.a.t.s virtoja mittaristosta vie, ainakaan ennen starttiyritystä.
Kokeile kuitenkin putsata sen liitin ainakin.

Laatikossa pölyttyy kesällä ostettu rimsun virtalukonpohja:
http://www.nettivaraosa.com/auton-varaosat/1971776

Datsuuna


Totta tuo virtalukonpohjan käyttäytyminen myös mutta siiihen voi vaikuttaa VOITELEMALLA edes JOSKUS virtalukko CRC:llä tai mielummin kontaktispraylla näin minä olen tehnyt kaikkien omien autojen kanssa eikä ole tarvinnut pohjia vaihdella.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

cedricfan

Siis CRCeen kontaktispraylla ;)
Sen 55-6 johon seeärseellä usein viitataan voi jättää ostamatta, se kun ei ole hyvää missään...
Ja vain pohja, ei itse lukkomekanismia, siihen ei sitten sohotella spraylla. Haitat voidellaan kevyesti jollain, joka ei pääse sitten haittoja kauemmas!
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Datsuuna

LainaaSiis CRCeen kontaktispraylla ;)

Ei välttämättä esim. PRF 7-78 jota käytetään elektroniikan huoltoon on ihan hyvää myös ...
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti