Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny b310 pitkät valot ei toimi kunnolla

Aloittaja Villix, tammikuu 28, 2015, 11:29:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Villix

Hei!

Olisin tosi kiitollinen jos joku osais auttaa tämän asian kanssa, että saisin ongelman ratkeamaan mahdollisimman pian. Viimeinen asia mistä leimanhaku kiinni :)

Eli pitkät valot ei tahdo mennä päälle, välillä menee muutamankin kerran ihan hyvin, välillä taas ei millään ja välillä menee päälle mutta eivät pysy päällä kauaa..

Kaikki tuntuis olevan suurimmalti osin kuitenki OK. Viikseltä ainakin lävähtää yleismittarin tauluun joka kerta lukemat kun napsuttelee. Lähivalojen rele toimii hyvin ja kääntää aina lähivalot pois kun pitkiä yrittää päälle. Pitkien relekin vaihdettu "nykyaikaisempaan" ja kytkentä PITÄIS olla ihan oikein. Ei vaan silti käänny pitkien puolelle juuri koskaan.

Mistä tätä olis nyt helpoin lähteä lähestymään..? Kiitos jo etukäteen! :)
Datsun Sunny 140Y B310
Toyota Carina II AT171 x2
Toyota Corolla E10

Tero-75

Oletko tietoinen että vanhemmissa Nissaneissa valot ovat miinusohjattuja, eli viiksi ohjaa maadoitusta, ei ohjausvirtaa.
Ja jos katkaisija on tyyppiä jossa valot kierretään päälle viiksen päästä on todennäköinen vika katkaisijan kärjissä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Villix

Ahaa, okei, elikkä joo no kai tuo kytkentä pitäis sitten todellakin oikein olla kerta aina välillä ne räpsähtää päälle. Ei tarvi sieltä päästä enää etsiä.

Mitenkäs nuota kärkiä vois tekohengittää vai pitääkö se koko viiksipaketti vaihtaa? Joskus yhdestä vanhemmasta Toyotasta oon viiksipaketin irrottanut varaosaksi, mutten sitäkään oo silloin tutkinu että onko purettavis yhtään enempää?
Datsun Sunny 140Y B310
Toyota Carina II AT171 x2
Toyota Corolla E10

Tero-75

Katkaisijan kärjissä on alunperin käytetty jotain vaseliinia joka vanhemmiten alkaa enemmän haittaamaan kuin auttamaan. Ota paketti auki, putsaa vaseliinit pois, puhdista ja tarvittaessa säädä kärjet niin pitäisi alkaa toimimaan
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Villix

Datsun Sunny 140Y B310
Toyota Carina II AT171 x2
Toyota Corolla E10

Villix

Joo sieltähän se ongelma löyty! En edes ehtiny ratin irrottamiseen asti vaan rattiakselin muovien jälkeen huomasin sen pienen kannen siinä katkaisijan edessä joka paljasti ne liuskat. Sieltä vaan painelin sormella sitä pitkien liuskaa ja sekin jo auttoi. Pitää vielä tosiaan ottaa se koko läjä irti ja hoitaa se puhdistaminen, hyvä että selvis noinki vähällä.
Datsun Sunny 140Y B310
Toyota Carina II AT171 x2
Toyota Corolla E10