Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera N16 outo starttivika (vm2000)

Aloittaja VilpuriS, tammikuu 16, 2015, 22:07:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

VilpuriS

Neuvokaa joku viisaampi kun autokorjaamokaan ei enää osaa auttaa.

Ongelmat alkoi n.1v sitten kun autosta särkyi startti. Ostin uuden joka oli valmiiksi rikki. Se asennettiin eri huollossa kun mistä sen ostin. Vaihtoon meni n.30min. Startin myynyt korjaamo vaihtoi toisen uuden tilalle. Vaihto kesti n 1.5 tuntia ja ekalla käynnistyksellä syttyi moottorin vikavalo (kampiakselin asentotunnistimen häiriö). Sen jälkeen auto on kylmillä keleillä ja kylmällä moottorilla startatessa tehnyt sen että startti surahtaa ikään kuin tyhjää. Toisella yrittämisellä starttaus onnistuu. Korjaamo vaihtoi syksyllä vielä uuden startin ja sama homma vaan jatkuu. Ostin jopa uuden akun mutta vika vaan on. Sitä ei ilmene kesällä eikä lämpimällä (ajetulla) moottorilla. Välillä tuo moottorin vikavalo syttyy (kampiakselin asentotunnistimen häiriö). Kyseinen valo ei koskaan syty esim ajossa tms vaan ainoastaan joskus epäonnistuneen käynnistyksen yhteydessä.

Mikä #!@#¤% tuossa voi olla vikana? Mielessä jo kävi, että kun vaihtoon meni 1.5tuntia, vaikka eka paja vaihtoi 30minuutissa, niin purkiko ne puolet koneesta ja kasas sen päin persettä.

Cedricisti

#1
Lainaa
Välillä tuo moottorin vikavalo syttyy (kampiakselin asentotunnistimen häiriö). Kyseinen valo ei koskaan syty esim ajossa tms vaan ainoastaan joskus epäonnistuneen käynnistyksen yhteydessä.

Moottorinohjauselektoniikka olettaa kampiakelin pyörivän, kun avain on starttausasennossa (ja tätähän se ei nyt tee)?

Yleismittari akun miinusnavan ja moottorin väliin, montako volttia starttausvaiheessa?
Epäilisin kuitenkin, että sulla on edelleen viallinen startti.

VilpuriS

Jotenkin ei vaan jaksa uskoa että kolme peräkkäistä starttia ois paskana, ja outoa kun kesällä ei mitään ongelmaa, tai lämpimällä moottorilla. Luulis se startti silloinkin olevan rikki jos kerran on.

micramies

Onko niissä poisotetuissa -mukamas- viallisissa starteissa ollut mitään selkeää vikaa?
Startille tulevat johdot ja liittimet kannattaisi tutkia jos niissä on vaikka hapettumaa.
Tulee myös mieleen että ehkä vauhtipyörän kehässä voisi olla jotain jossain kohtaa mikä aiheuttaa ettei startti saa siitä aina otetta.

Auttaako jos pitää hetken, vaikka 10 sekuntia sytytysvirtaa päällä ennen käynnistystä?
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

VilpuriS

Ei auta virtojen päällä pito, ja startti päästää äänen kuten jokainen lapsena Nikkoauton moottorin purkanut tietää miten se ääntää kun sen patteriin liittää :D

Alppu

Tarkista moottorin maadoitus ja startille menevä virtakaapeli.. ?

Millasta avaruustekniikkaa tuollanen startti on, jos ottaa irti ja pöydälle?

Lähteekö ylä vai alakautta?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

cedricfan

LainaaTulee myös mieleen että ehkä vauhtipyörän kehässä voisi olla jotain jossain kohtaa mikä aiheuttaa ettei startti saa siitä aina otetta.
Joka aiheuttaa myös sen, että startti surahtaa yläkierroksille, joka kuulostaa samalta kuin Nikko.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

flanders

Ei pitäisi ammattimieheltä mennä 1,5 tuntia startin vaihtoon bensa almeraa, eikä p12 primeraankaan. 30-45min noin menee. Eri asia jos jollan tunkin kanssa/lattialla tekee niin varmasti menee parikin tuntia. :D

OH2KV

Moottori pysähtyy tyhjäkäynniltä sammutettaessa lähes aina samaan vauhtipyörän asentoon. Kahteen tarkemmin. Jos hammaspyörä on kulunut, kuluu se juuri noista kohdista, joista yrittää lähteä. Sammuta moottori normaalisti, irrota startti ja katso hammaskehän kunto vaikka taskulampulla.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

mies51

Oletko tarkastanut akusta lähtevien punaisen ja mustan johdon molempien päiden kunnon? Samoin muut starttiin ja laturiin menevät johdot, irti ja raavit puhtaaksi. Kaverin 2001 Almerassa oli starttivikaa, kunnes sammui kokonaan matkalla. Mustan eli miinuksen johto oli hapettunut täysin poikki alapäästä eli moottorin liittimestä. Johdosta peri senttiä pois ja juotin uuden liittimen. Kannattaa juottaa puristuksen lisäksi, että pysyy kiinni.

VilpuriS

No niin. Nyt on neljäs startti paikallaan. Hammaskehä tarkastettu eikä asentajan mielestä ollut mitään vikaa. No paikan "omistaja" kuuli tapauksen, ja heitti vika-arvion:
Hammaskehä pyörii vauhtipyörässä tyhjää.

Asentaja sanoi ettei koskaan ole kuullut moisesta, eikä se oikeastaan ole mahdollista koska hammaskehä lentäis ajossa hevon vittuun sieltä.

No kun vanhaa ja uutta starttia vertailtiin niin eipä olleetkaan ihan samanlaisia. Kolme edellistä starttia olivat identtisiä. Ja kun tietokannasta katsoivat, niin jo ensimmäinen startti olisi pitänyt olla sellainen kun nyt sinne asennettiin.

"omistaja" tokaisi että takuu on nyt ummessa, ja enää asiaan ei palata.

Tais siis käydä niin että möivät vääriä startteja minulle 3kpl, ja kun sen huomasivat niin piti kehittää joku hammaskehän pyörimisvika syyksi, koska omaa mokaansahan ei voi koskaan tunnustaa.

Soitin vielä ystävälle, joka on ollut autoasentajana n.40 vuotta, ja hänkin oli sitä mieltä että ei hammaskehä voi pyöriä irtoamatta kokonaan, ja silloin matka tyssää. Eikä ollut 40v urallaan koskaan törmännyt kyseiseen vikaan.

Että näin Joensuulaisessa autosähköalan erikoisliikkeessä.

JJM

Lainaapaikan "omistaja" kuuli tapauksen, ja heitti vika-arvion:
Hammaskehä pyörii vauhtipyörässä tyhjää.

Että näin Joensuulaisessa autosähköalan erikoisliikkeessä.

Ei sentään ehdottanut että männän palautinjousi tai kampikammion kattovalo on viallinen  ;D Lääkkeeksi edellisiin vikoihin käy tietysti irtokipinä joita myydään autosähköliikkeissä eurolla kappale.

Datsuuna

#12
LainaaNo niin. Nyt on neljäs startti paikallaan. Hammaskehä tarkastettu eikä asentajan mielestä ollut mitään vikaa. No paikan "omistaja" kuuli tapauksen, ja heitti vika-arvion:
Hammaskehä pyörii vauhtipyörässä tyhjää.

Asentaja sanoi ettei koskaan ole kuullut moisesta, eikä se oikeastaan ole mahdollista koska hammaskehä lentäis ajossa hevon vittuun sieltä.

No kun vanhaa ja uutta starttia vertailtiin niin eipä olleetkaan ihan samanlaisia. Kolme edellistä starttia olivat identtisiä. Ja kun tietokannasta katsoivat, niin jo ensimmäinen startti olisi pitänyt olla sellainen kun nyt sinne asennettiin.

"omistaja" tokaisi että takuu on nyt ummessa, ja enää asiaan ei palata.

Tais siis käydä niin että möivät vääriä startteja minulle 3kpl, ja kun sen huomasivat niin piti kehittää joku hammaskehän pyörimisvika syyksi, koska omaa mokaansahan ei voi koskaan tunnustaa.

Soitin vielä ystävälle, joka on ollut autoasentajana n.40 vuotta, ja hänkin oli sitä mieltä että ei hammaskehä voi pyöriä irtoamatta kokonaan, ja silloin matka tyssää. Eikä ollut 40v urallaan koskaan törmännyt kyseiseen vikaan.

Että näin Joensuulaisessa autosähköalan erikoisliikkeessä.

Salolaisessa autosähköalan erikoisliikkeessä asennettiin isäukon Fiestaan uusi lämppärinmoottori ja kytkettiin pyörimään se väärinpäin siis eipä paljoa puhaltanut vaikka vinhasti pyörikin. Mokaa ei suostuttu myöntämään ennen kuin isäukko vaatimalla vaati tsekaamaan asian ja kun moka selvisi oltiin liikkeessä hyvin noloja  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

vivamanTT

Lainaa
Lainaapaikan "omistaja" kuuli tapauksen, ja heitti vika-arvion:
Hammaskehä pyörii vauhtipyörässä tyhjää.

Että näin Joensuulaisessa autosähköalan erikoisliikkeessä.

Ei sentään ehdottanut että männän palautinjousi tai kampikammion kattovalo on viallinen  ;D Lääkkeeksi edellisiin vikoihin käy tietysti irtokipinä joita myydään autosähköliikkeissä eurolla kappale.

Ei tuo ole pois suljettu vika, olen kuullut/nähnytkin vastaavaa, siis tuo, että kehä suttaa VP:n päällä :) Tosin en Nissanissa.

Datsuuna

Lainaa
Lainaa
Lainaapaikan "omistaja" kuuli tapauksen, ja heitti vika-arvion:
Hammaskehä pyörii vauhtipyörässä tyhjää.

Että näin Joensuulaisessa autosähköalan erikoisliikkeessä.

Ei sentään ehdottanut että männän palautinjousi tai kampikammion kattovalo on viallinen  ;D Lääkkeeksi edellisiin vikoihin käy tietysti irtokipinä joita myydään autosähköliikkeissä eurolla kappale.

Ei tuo ole pois suljettu vika, olen kuullut/nähnytkin vastaavaa, siis tuo, että kehä suttaa VP:n päällä :) Tosin en Nissanissa.

Helppohan se on testata ottamalla startti irti ja isolla meisselillä hammaskehästä vauhtipyörää pyörittämään varmuudeksi vielä voi koneen lukita hihnapyörän päästä ettei varmasti pyöri.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

VilpuriS

Nyt takana muutama kylmästartti 25-30 asteen pakkasessa eikä mitään ongelmaa ilmene. Voitaneen siis todeta että liike möi mulle 3kpl vääränlaisia startteja.  Eli startin vaihtoon meni yhteensä noin 6 tuntia, ajoa kertyi 280 km ja odottelua n.6 tuntia. >:(