Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera p12 - vikakoodi ja nykäisy

Aloittaja EsPeHil, kesäkuu 25, 2018, 19:53:08

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EsPeHil

Tämmöinen koodi:

P0335 Kampiakselin asentotunnistin Toimintahäiriö

Oireena oli matkalla jännä nykäisy yhtäkkiä. (teki kahdesti. Sen verran kaukana oltiin että ajoin kotiin enkä juhannuksena ruvennut hinauspalvelua tilaamaan  :o :-\)

Onkohan ketju löystynyt? Voisiko tuo nykäisy olla jonkun toisen ongelman oire? (löystynyt ketju ja jotain muuta)

Tyhjäkäynnillä ei kierrokset heijaa.

Desperate child

Mulla teki 2 litranen primera samaa 5 vuotta sitten. Eka teki silloin tällöin nykäisyjä, sytytti vikavalon ja antoi kampiakselinasentotunnistimen vikakoodin, kuittaamalla vika pysyi poissa ensin pidemmän aikaa, mutta alkoi joka kerta tulemaan nopeammin ja nopeammin uudelleen jonka jälkeen ko. kampiakselin asentotunnistin vaihtoon ja vika poistui. Autolla oli silloin n. 200tkm ajettu. Eli ei se välttämättä aina ole se ketju mikä sen vikakoodin aiheuttaa, vaikkakin aika yleistä se ketjun venyminen noissa on sen perusteella mitä internettiiä lueskelee..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

EsPeHil

Vikakoodi kuitattu.

Nykäisi työmatkalla taas (mutta ei lamppu syttynyt) ja sen jälkeen puhti hävisi. Tallan kun löi pohjaan niin hyvin nihkeästi lähti kiihtymään. Kaupunkiin kun pääsi niin pienillä vaihteilla vähän herättelin.

mcgangsta

Kannattaa tarkistaa se ketjun tilanne... jos ei ole venynyt, niin sitten anturi vaihtoon.
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

chery

Ilmamassa mittari kannattaa kans varoiks putsata jos ei ole jo putsattu. Motonetistä saa oikeaa ainetta putsaukseen.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

mies51

Siis puhdistusainetta suihkaus ilmamassamittarin lankoihin ja tops-puikolla varovasti hangataan ilmamassamittarin lankoja? Mikä aine se Motonetissa on, en löytänyt listasta?

chery

Lankoihin ei saa koskea millään. On äkkiä entinen mittari muuten. Eli pelkkä suihkaus putsausainetta, ei muuta. Itse suihkuttelen aina reilusti että lähtee puhtaaksi.

Tuo on oikea aine:
https://www.motonet.fi/fi/tuote/606082/CRC-Air-Sensor-Clean-200ml
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

datsunpower

Lankoihin ei tosiaankaan saa koskea.. puhdistusainetta kannattaa ensin suihkuttaa reilusti ja antaa anturin liota jokusen minuutin, jonka jälkeen suihkuttelee reilusti ja molemmista suunnista myös. "Lankoja" on 2 tai 3kpl riippuen anturista, eli kannattaa olla tarkkana, että se/ne taempana oleva(t) tulevat puhdistetuksi myös.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.

mies51

Kiitos neuvosta. Täytyypä kokeilla omaan Allu N16:aankin, jos tulis vähän ripeyttä lisää.

ste

Mites tämän kanssa kävi?

Minulla on sama kärry ja sama koodi. Toimii muuten moitteettomasti vaikka valo palaa, mutta 10-15min ajon jälkeen nykäisee ja ESP valo syttyy. Tämän jälkeen ei enää tykkää kiihtyä kovin hyvin ja jos sammuttaa niin ei suostu käynnistymään ellei taas odottele 10-15min.

Joukola

Kevät-talvesta sattui lähes samanlainen tilanne, kun ajelin Primera p12 vm. 2003/ 208000 km; n. 100km/h moottoritiellä, niin nykäisi ja tuntuva tehonlasku sekä moottorin oranssi vikavalosyttyi. Sen jälkeen moottorin vikavalo paloi jatkuvasti. Vein korjaamolle ja vikakoodilukijan mukaan vika oli kampiakselinasentotunnistimessa. Tunnistin vaihdettiin ja heti ajossa huomasi, että moottorin tehot olivat palautuneet. Noin vajaa kuukauden päivät meni ja vikavalosyttyi jälleen palaman ei kuitenkaan vaikuttanut ajoon millään tavalla. Vein auton kuitenkin uudestaan korjaamolle ja jakoketju vaihdettiin. Sen jälkeen ei ole enää moottorinvikavalo palanut.
Kysyttävääkin olisi: 5D Primera hatchback 1.8 öljynkulutuksesta, kun olen lukenut että ko. malleissa on jokin "tyyppivika" sen suhteen. Aikalailla saa tiiviiseen tahtiin öljyä moottoriin lisätä n. max. 500 ajokilometrin jälkeen voi hyvinkin litran laittaa. Muutoin moottorin käynti ja tehot vaikuttavat ihan hyviltä. Eli pitääkö ko. asian suhteen olla kovinkin huolissaan?