Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Datsun C30

Aloittaja Bingi, maaliskuu 13, 2014, 22:09:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

C 110 ratsuni

Jep,ihan normi isommissa suht saman iköisissä.Kengät on päältäpäin samanlaisia useissa ja sylinterit myös.
primera 2,0 sport -00

cedricfan

Juu, ihan normaalia. Seuraava kehitysvaihe oli laittaa kässärivipu ja säätö sylinterin toisen männän päähän. Tuossahan säätö on tuolla ylhäällä, kartiopala kenkien välissä. Ja kenkä, ei pala. Eikä C30-rumpujarruun tosiaan ole paljoa enää saatavana Suomesta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

ILVES-Joe

Epäilen että 510 on samat takajarrut koska taka-akseli on sama. Mitään muuta yhteistä osaa ei C30 ja 510 olekaan. (Jotain nippeleitä lukuunottamatta.)
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

Bingi


auto oli selvästi ylimaalattu joskus. vissii ollu huono maali kun aurinko polttanut sen noin tehokkaasti. kävin sitten vpk tiloissa pesemässä auton ja vähän siistiyty ku maali lähti veke. Harmi kun tuo valkea pohjamaali on kohtuu sitkaasti kiinni vielä. jossain paikoissa se on halennu pois ja alla näkyvän orkkis maalin perusteella ei siihen ole tehty hiontaa tai muuta pohjatyötä. ehkä jollain tökötillä ja kunnon pesurilla tulis vielä vanha maali esiin.  pohjassa ei ollut mitään erikoisempaa. pesin senkin kun montusta sai surruttaa. ihmeen vähän lahonnu pellit vaikka niin kauan onkin seissyt ja vielä pellolla  :)


hmm, harmi että motonettiin on 200km matkaa. ois helppo mennä vertaileen jarruKENKIÄ ja muita hilppeitä sinne ja ottaa ne mitä tarttee. tuo motonet ei tunnista 510 mallia. onko sitä myyty sitte millä muullaa nimellä suomessa ?

140ypower

Datsun b110
Datsun b210
Datsun b310 eko -80
Datsun 521 j13 -69 x3
Datsun 520 L18
Datsun 510 x3
Datsun 910 SSS ht

MK510

510:hän on suomessa Datsun 1300-1400-1600 riippuen moottorin koosta, eipä noita jarrukenkiä näytä enää motonetistäkään löytyvän.
Varaosaliikkeiden vanhoista varastoista niitä voi vielä löytää.
1300-L510, 1600-PL510, 1800SSS-HL510

matti43

Jarrukenkiä löytyy useampi satsi vielä ja sylintereitäkin.
Matti ruotsista.

cedricfan

Ja vertailemalla niitä ei sitten löydä. Ne nyt vaan on mallikohtaista kamaa. Ja kengäthän on siitä ikuista tavaraa, että vanhoihin runkoihin voi aina liimauttaa uudet kitkapinnat. Eli ne ei ole suuri ongelma.
Sylinterit, satulat ja palat ennemminkin. Alumiinisylinterit ei kestä hoonausta, satuloihinon vaikea saada uusia varaosia jne.
Mutta onneksi on ebay, maailmalta noita varaosia löytää, ja eikös Ruåtskin lasketa moiseen.
Ja vaikka C30 näyttää pikkusen samalta kuin 510, niin peltiosat on kaikki erilaisia. C30 on tavallaan esi-Laurel. Mikään kovin yleinen auto se ei Suomessa ollut, ja kato kävi todella nopsaan, jotka kyllä näkyy paikallisessa osatarjonnassa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

c30

C30 Parts manuaalin skannattu versio löytyy Norjan kerhon sivuilta http://www.datsunpmcregisteret.no/Klubbsider/TekniskLitteratur/Delekataloger/tabid/471/Default.aspx
Varaosanumeroiden kanssa on parempi hakea vastaavuuksia.
Oma C30 projektini pääsee vihdoin työn alle tänä keväänä  :)
Käytettyjä purkuosia on ylimääräisiä joten ota yhteyttä jos jotain kriittistä puuttuu. Jarruosat kannattaa toki laittaa uusia.

Tatu K.

Samannäköinen takajarru löytyy C10 2400GT mallista, sylinteri liukuu eli ui kilvessä pituussuunnassa niin että sylinterin runko liikuttaa toista kenkää ja mäntä toista kenkää.

ILVES-Joe

Minultakin vielä löytyy vajaa kaksi C30 koppaa, parhaat osat ovat menneet mutta paljon vielä on jäljellä.
Hinnasta ei ole kiinni jos tulee hakemaan ja itse irrottelee.
Paalaustuomiolla ovat jo jonkun vuoden olleet mutta kun ei noin harvinaisia autoja tuhota.

http://ilvesjoe.nettigalleria.fi/main.php?g2_itemId=1201
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/