Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

king cab moottoreista

Aloittaja -jorkki-, lokakuu 26, 2007, 15:32:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-jorkki-

Olis tuommonen konevikainen vm -86 neliveto diesel kingkäppi, ja tiedossa ois vanhemman mallin datsun takapotkusta -85 sd23 moottori. sopiiko se tähän uudempikoppaiseen heittämällä? jos ei niin sopiiko mitenkään? kiitos tiedosta jo etukäteen.

Lerssinen

Sd moottorit käy ainakin 2.3 ja 2.5 ristiin.. Luulisin sd22:senkin sopivan kaikkien kans ristiin..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ruhvi

tulee kyllä vielä kiivaampi jos pistää sd23:sen tai 22:sen  ;D ;D
Micra K10

-jorkki-

korvaa pienentyneen tehon turbolla...

Lerssinen

Elkääs ny, SD on laatumoottori  8-) Kestää muutes turbottaakin melko huoletta.. Ittellä tuo 2.3 SD on ajeltu ny 224 eikä loppua toivottavasti koskaan ees näy.. Ei koneessa mitään vikaa ole koskaan ollu eli lujia ne on  :o
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

-jorkki-

onkos muuten näissä -86 ja uudemmissa nelikoissa vakiona tuota sd23 konetta? vissiin ainakin takapotkuissa on?

Ruhvi

eikös niissä nelikoissa oo aina 2.5?
Micra K10

tare59

Lainaaonkos muuten näissä -86 ja uudemmissa nelikoissa vakiona tuota sd23 konetta? vissiin ainakin takapotkuissa on?

SD-kone on vuosimalliin- 87 saakka sen jälkeen muuttuu TD-moottoriin, joka ei käy suoraan SD:n vaihdelaatikkoon. Vuosimallista 88 alkaen myös takavetoiset ovat 2,5 litraisella diesel koneella.
Nelivetoisissa käytettiin SD25:sta, kun takavetoisissa käytettiin SD22-SD23, vuosimallista 83 lähtien SD23.

Muuten SD-koneessa kannattaa tuijotella koneen kyljessä olevaa öljyn-lauhdutinta ja siihen menevää vesiletkua,  jos letku kerrankin hajoaa ajossa,  ET kerkiä huomata, kun koneen lämmöt nousevat mittarissa ja sen jälkeen on monta ongelmaa edessäsi( kansi, lohko, männät, jne...) :-?
ON muuten niin harmittava paikka, ettei moista monessa koneessa olekkaan. >:(

king-cap_2.8TD

Laita kerralla kunnon moottori eli esim. Cedrikin tai Laurenin 2,8 moottori. Tekevältä kaverilta onnistuu parissa vuorokaudessa. Vaihdoin loppukesästä itselle ja tällä hetkellä autosta löytyy voimaa ja vääntöä. Jatkossa aion laittaa turbon autooni (on odottamassa paikalleen asennusta) ja kolmen tuuman putkistokin. Rohkeasti vain moottorin vaihtoon! ;)

Ruhvi

LainaaLaita kerralla kunnon moottori. Cedrikin 2,8 moottori.

juuri näin  ;)
Micra K10

Aku_81

Ennen laurelin/cedricin ld28;ia ite asentaisin enneminkin td27:n jos sellaisen jostain saa, aika mukavasti vääntävä ja eroa tuntui td25:nkin olevan jonkin verran. td27:a nelipyttyisenä helpompi asentaa  varmaankin?

Lerssinen

Joutuu muokkaan rankasti ku 6 pyttyä laittaa mikä tosin on aina miehekäs määrä  8-)

Terraanosta 2.7 bensa  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ruhvi

Lainaa
Terraanosta 2.7 bensa  ::)

ja kyllä menovesi maistuu  ::)
Micra K10

king-cap_2.8TD

Ei sitä moottoria kovin paljon tarvitse muuttaa. Jos vaihdelaatikko sopii, niin öljypohjan kuppia pienennetään 6cm ja öljypumpun sihti eri asentoon. Moottorin korvakoita 6cm eteenpäin ja syyläriä 5cm eteenpäin. Mutta jos moottori on TD25, kytkinkoppa ei passaa Laurenin koneeseen. Silloin täytyy muuttaa se Laurenin kytkinkoppa siihen.  ;D

Lerssinen

Ei mjuuttoria mutta koria ja vesletkuja joutuu sumplimaan.. Ei ne isoja hommia ole en mä sitä mutta oma hommansa niissäkin  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

tare59

#15
LainaaTerraanosta 2.7 bensa  ::)

Missäs Terranossa tuollainen on??  Olen luullut että siinä olevat bensakoneet on, 2,4 litrainen Z-moottori ja VG 30:nen V6:nen. :-?

Vaan olishan se miehekästä vääntää bensa V 6:lla.  8-)

Tuollaisia paketteja muuten on liikkeellä D 21 kopasta.

Lerssinen

#16
^en tiedä kuin että kerran kävin koeajamassa terranoa joka näyttää (ja onkin) d21 mallista ja perässä luki 2.7  :-?

Jenkeissähän nää "hardbodyt" eli D21:set myytiin V6 bensalla..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

-jorkki-

Nyt on sd25->sd23 koneenvaihto työnalla. joutuu vaihtamaan ainakin öljypohjan, öljypumpun, suodatinjalan, pakosarjan, kampiakselin hihnapyörän ohjaustehostinta varten ja ohjaustehostimen pumpun kiinnikkeet vanhasta koneesta. oli muuten nokka-akseli 5cm palasina öljypohjassa työntötankojen kanssa...  ;D

zili

muuta 2,7 moottoria en tiedä kuin diesel, se on jo WD-21 mallissa mielestäni turbon kera ...
KPLE-10-73,H-430-80, N14-94, R11-96,Cortina,New Yorkker,ym,ym

Aku_81

Lainaamuuta 2,7 moottoria en tiedä kuin diesel, se on jo WD-21 mallissa mielestäni turbon kera ...

Ja vanhemmissa pikapeissa vaparina, silloinkin vääntää melko kivasti, aika suuri ero td25-pannuun.

Lerssinen

#20
Kyllä se vaam jaksaa se SD23:nenkin vaikka te sitä haukutte koko ajan, se on miesten moottori, vaatii nimittäin miestä ajaa tuollaisella  8-)




(tuo on se mun daset:ilta ostamani projekti, runko korjausvaiheessa)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ruhvi

LainaaKyllä se vaam jaksaa se SD23:nenkin vaikka te sitä haukutte koko ajan, se on miesten moottori, vaatii nimittäin miestä ajaa tuollaisella

kylläpäs kytkin savuaa  ;D ;D
Micra K10

Timppa

#22
ei oo vissiin kovin tuulinen ilma ku pysyy savut paikallaan ::)
kauanko piti ahistaa et sai tollaset sauhut ::)
ei herneitä sit huumoria ;D
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Lerssinen

Ei sitä tarttenu ahistaa, ku ei ole enää lavaakaan painona  ::)
(runko oli ihan ok, tuosta teen vielä auton!)

Konekkin oli kunnossa siis, ihme ja kumma kyllä eikä mitään häiriöääniä eikä nestevuotojakaan havaittavissa.. SD rokkaa  8-)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Timppa

LainaaEi sitä tarttenu ahistaa, ku ei ole enää lavaakaan painona  ::)
(runko oli ihan ok, tuosta teen vielä auton!)

Konekkin oli kunnossa siis, ihme ja kumma kyllä eikä mitään häiriöääniä eikä nestevuotojakaan havaittavissa.. SD rokkaa  8-)

linttaan ja kylille cruisaan 8-)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Lerssinen

Linttaan linttaan ku kerkee, ensin runko harsitaan kasaan ja lava ja sitten laitetaan se ja se ja........  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Ruhvi

Micra K10

tare59

#27
LainaaNyt on sd25->sd23 koneenvaihto työnalla. joutuu vaihtamaan ainakin öljypohjan, öljypumpun, suodatinjalan, pakosarjan, kampiakselin hihnapyörän ohjaustehostinta varten ja ohjaustehostimen pumpun kiinnikkeet vanhasta koneesta. oli muuten nokka-akseli 5cm palasina öljypohjassa työntötankojen kanssa...  ;D
Jäikö tuosta 25:sta mitään ehjäksi? (esim. kantta,lohkoa, kampiakselia) :-/

-jorkki-

Lainaa
Jäikö tuosta 25:sta mitään ehjäksi? (esim. kantta,lohkoa, kampiakselia) :-/

En tiedä, en ole sen tarkemmin tutkinut kuin irroittanut öljypohjan. olisko tarvista osille?

kakku

tota mulla olis vähä tarvetta.. ei sulla olis öljynsuodattimen jalkaa ylimääräsenä?