Kirjoittaja Aihe: king cab moottoreista  (Luettu 12247 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

-jorkki-

  • Vieras
king cab moottoreista
« : Lokakuu 26, 2007, 15:32:51 »
Olis tuommonen konevikainen vm -86 neliveto diesel kingkäppi, ja tiedossa ois vanhemman mallin datsun takapotkusta -85 sd23 moottori. sopiiko se tähän uudempikoppaiseen heittämällä? jos ei niin sopiiko mitenkään? kiitos tiedosta jo etukäteen.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 26, 2007, 15:34:03 kirjoittanut -jorkki- »

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #1 : Lokakuu 26, 2007, 16:09:55 »
Sd moottorit käy ainakin 2.3 ja 2.5 ristiin.. Luulisin sd22:senkin sopivan kaikkien kans ristiin..
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #2 : Lokakuu 26, 2007, 17:17:16 »
tulee kyllä vielä kiivaampi jos pistää sd23:sen tai 22:sen  ;D ;D
Micra K10

-jorkki-

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #3 : Lokakuu 26, 2007, 17:25:42 »
korvaa pienentyneen tehon turbolla...

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #4 : Lokakuu 26, 2007, 17:35:54 »
Elkääs ny, SD on laatumoottori  8-) Kestää muutes turbottaakin melko huoletta.. Ittellä tuo 2.3 SD on ajeltu ny 224 eikä loppua toivottavasti koskaan ees näy.. Ei koneessa mitään vikaa ole koskaan ollu eli lujia ne on  :o
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

-jorkki-

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #5 : Lokakuu 26, 2007, 17:53:48 »
onkos muuten näissä -86 ja uudemmissa nelikoissa vakiona tuota sd23 konetta? vissiin ainakin takapotkuissa on?

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #6 : Lokakuu 26, 2007, 18:09:57 »
eikös niissä nelikoissa oo aina 2.5?
Micra K10

tare59

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #7 : Lokakuu 26, 2007, 21:59:48 »
Lainaus
onkos muuten näissä -86 ja uudemmissa nelikoissa vakiona tuota sd23 konetta? vissiin ainakin takapotkuissa on?

SD-kone on vuosimalliin- 87 saakka sen jälkeen muuttuu TD-moottoriin, joka ei käy suoraan SD:n vaihdelaatikkoon. Vuosimallista 88 alkaen myös takavetoiset ovat 2,5 litraisella diesel koneella.
Nelivetoisissa käytettiin SD25:sta, kun takavetoisissa käytettiin SD22-SD23, vuosimallista 83 lähtien SD23.

Muuten SD-koneessa kannattaa tuijotella koneen kyljessä olevaa öljyn-lauhdutinta ja siihen menevää vesiletkua,  jos letku kerrankin hajoaa ajossa,  ET kerkiä huomata, kun koneen lämmöt nousevat mittarissa ja sen jälkeen on monta ongelmaa edessäsi( kansi, lohko, männät, jne...) :-?
 ON muuten niin harmittava paikka, ettei moista monessa koneessa olekkaan. >:(

king-cap_2.8TD

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #8 : Lokakuu 27, 2007, 21:59:16 »
Laita kerralla kunnon moottori eli esim. Cedrikin tai Laurenin 2,8 moottori. Tekevältä kaverilta onnistuu parissa vuorokaudessa. Vaihdoin loppukesästä itselle ja tällä hetkellä autosta löytyy voimaa ja vääntöä. Jatkossa aion laittaa turbon autooni (on odottamassa paikalleen asennusta) ja kolmen tuuman putkistokin. Rohkeasti vain moottorin vaihtoon! ;)

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #9 : Lokakuu 27, 2007, 22:08:26 »
Lainaus
Laita kerralla kunnon moottori. Cedrikin 2,8 moottori.

juuri näin  ;)
Micra K10

Aku_81

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #10 : Lokakuu 28, 2007, 01:12:18 »
Ennen laurelin/cedricin ld28;ia ite asentaisin enneminkin td27:n jos sellaisen jostain saa, aika mukavasti vääntävä ja eroa tuntui td25:nkin olevan jonkin verran. td27:a nelipyttyisenä helpompi asentaa  varmaankin?

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #11 : Lokakuu 28, 2007, 16:54:21 »
Joutuu muokkaan rankasti ku 6 pyttyä laittaa mikä tosin on aina miehekäs määrä  8-)

Terraanosta 2.7 bensa  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #12 : Lokakuu 28, 2007, 17:31:07 »
Lainaus
Terraanosta 2.7 bensa  ::)

ja kyllä menovesi maistuu  ::)
Micra K10

king-cap_2.8TD

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #13 : Lokakuu 28, 2007, 20:26:50 »
Ei sitä moottoria kovin paljon tarvitse muuttaa. Jos vaihdelaatikko sopii, niin öljypohjan kuppia pienennetään 6cm ja öljypumpun sihti eri asentoon. Moottorin korvakoita 6cm eteenpäin ja syyläriä 5cm eteenpäin. Mutta jos moottori on TD25, kytkinkoppa ei passaa Laurenin koneeseen. Silloin täytyy muuttaa se Laurenin kytkinkoppa siihen.  ;D

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #14 : Lokakuu 28, 2007, 21:06:02 »
Ei mjuuttoria mutta koria ja vesletkuja joutuu sumplimaan.. Ei ne isoja hommia ole en mä sitä mutta oma hommansa niissäkin  ::)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

tare59

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #15 : Lokakuu 30, 2007, 21:50:03 »
Lainaus
Terraanosta 2.7 bensa  ::)

Missäs Terranossa tuollainen on??  Olen luullut että siinä olevat bensakoneet on, 2,4 litrainen Z-moottori ja VG 30:nen V6:nen. :-?

Vaan olishan se miehekästä vääntää bensa V 6:lla.  8-)

Tuollaisia paketteja muuten on liikkeellä D 21 kopasta.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2007, 21:51:26 kirjoittanut tare59 »

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #16 : Lokakuu 30, 2007, 22:28:29 »
^en tiedä kuin että kerran kävin koeajamassa terranoa joka näyttää (ja onkin) d21 mallista ja perässä luki 2.7  :-?

Jenkeissähän nää "hardbodyt" eli D21:set myytiin V6 bensalla..
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2007, 22:29:18 kirjoittanut Lerssinen »
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

-jorkki-

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #17 : Lokakuu 31, 2007, 13:45:42 »
Nyt on sd25->sd23 koneenvaihto työnalla. joutuu vaihtamaan ainakin öljypohjan, öljypumpun, suodatinjalan, pakosarjan, kampiakselin hihnapyörän ohjaustehostinta varten ja ohjaustehostimen pumpun kiinnikkeet vanhasta koneesta. oli muuten nokka-akseli 5cm palasina öljypohjassa työntötankojen kanssa...  ;D

Poissa zili

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 269
  • Radalta metsään
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #18 : Marraskuu 03, 2007, 09:36:19 »
muuta 2,7 moottoria en tiedä kuin diesel, se on jo WD-21 mallissa mielestäni turbon kera ...
KPLE-10-73,H-430-80, N14-94, R11-96,Cortina,New Yorkker,ym,ym

Aku_81

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #19 : Marraskuu 03, 2007, 10:21:28 »
Lainaus
muuta 2,7 moottoria en tiedä kuin diesel, se on jo WD-21 mallissa mielestäni turbon kera ...

Ja vanhemmissa pikapeissa vaparina, silloinkin vääntää melko kivasti, aika suuri ero td25-pannuun.

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #20 : Marraskuu 03, 2007, 19:02:14 »
Kyllä se vaam jaksaa se SD23:nenkin vaikka te sitä haukutte koko ajan, se on miesten moottori, vaatii nimittäin miestä ajaa tuollaisella  8-)




(tuo on se mun daset:ilta ostamani projekti, runko korjausvaiheessa)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2007, 19:03:11 kirjoittanut Lerssinen »
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #21 : Marraskuu 03, 2007, 19:07:02 »
Lainaus
Kyllä se vaam jaksaa se SD23:nenkin vaikka te sitä haukutte koko ajan, se on miesten moottori, vaatii nimittäin miestä ajaa tuollaisella

kylläpäs kytkin savuaa  ;D ;D
Micra K10

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #22 : Marraskuu 03, 2007, 19:34:30 »
ei oo vissiin kovin tuulinen ilma ku pysyy savut paikallaan ::)
kauanko piti ahistaa et sai tollaset sauhut ::)
ei herneitä sit huumoria ;D
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 03, 2007, 19:34:53 kirjoittanut Timppa »
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #23 : Marraskuu 03, 2007, 19:54:15 »
Ei sitä tarttenu ahistaa, ku ei ole enää lavaakaan painona  ::)
(runko oli ihan ok, tuosta teen vielä auton!)

Konekkin oli kunnossa siis, ihme ja kumma kyllä eikä mitään häiriöääniä eikä nestevuotojakaan havaittavissa.. SD rokkaa  8-)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Poissa Timppa

  • NCF jäsen
  • *****
  • Viestejä: 6 373
  • Datsun 200L -79
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #24 : Marraskuu 03, 2007, 19:55:52 »
Lainaus
Ei sitä tarttenu ahistaa, ku ei ole enää lavaakaan painona  ::)
(runko oli ihan ok, tuosta teen vielä auton!)

Konekkin oli kunnossa siis, ihme ja kumma kyllä eikä mitään häiriöääniä eikä nestevuotojakaan havaittavissa.. SD rokkaa  8-)

linttaan ja kylille cruisaan 8-)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79..Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd
datsun 220c -79 maxima a33 -02

Poissa Lerssinen

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 3 608
  • *Lavakuningas*
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #25 : Marraskuu 03, 2007, 19:56:53 »
Linttaan linttaan ku kerkee, ensin runko harsitaan kasaan ja lava ja sitten laitetaan se ja se ja........  :D
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

Poissa Ruhvi

  • Foorumin käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 738
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #26 : Marraskuu 03, 2007, 21:12:13 »
Lainaus
SD rokkaa

no jaa  ::)
Micra K10

tare59

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #27 : Marraskuu 06, 2007, 23:22:10 »
Lainaus
Nyt on sd25->sd23 koneenvaihto työnalla. joutuu vaihtamaan ainakin öljypohjan, öljypumpun, suodatinjalan, pakosarjan, kampiakselin hihnapyörän ohjaustehostinta varten ja ohjaustehostimen pumpun kiinnikkeet vanhasta koneesta. oli muuten nokka-akseli 5cm palasina öljypohjassa työntötankojen kanssa...  ;D
Jäikö tuosta 25:sta mitään ehjäksi? (esim. kantta,lohkoa, kampiakselia) :-/
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2007, 23:23:09 kirjoittanut tare59 »

-jorkki-

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #28 : Marraskuu 07, 2007, 16:45:21 »
Lainaus
Jäikö tuosta 25:sta mitään ehjäksi? (esim. kantta,lohkoa, kampiakselia) :-/

En tiedä, en ole sen tarkemmin tutkinut kuin irroittanut öljypohjan. olisko tarvista osille?

kakku

  • Vieras
Re: king cab moottoreista
« Vastaus #29 : Marraskuu 19, 2007, 09:39:22 »
tota mulla olis vähä tarvetta.. ei sulla olis öljynsuodattimen jalkaa ylimääräsenä?