Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

mikähän almerassa vikana??

Aloittaja almeraukko, tammikuu 05, 2015, 14:24:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

almeraukko

hei. minulla on siis nissan almera,joka on automaatti ja vuoden 1997 mallia,n15 koppanen siis. nyt viime aikoina auto alkanut puoltamaan voimakkaasti oikealle ajaessa,mistähän kannattais vikaa alkaa ettimään? katsastuksesta meni ainaki huomautuksitta läpi silti :-?

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tero-75

Rengaspaineista on tosiaan hyvä lähteä liikkeelle. Seuraavaksi on hyvä tarkistaa ettei oikea etujarru jää jumiin jarrutuksen jäljiltä, tätä ei aina katsastuksessa huomioida kun katsotaan vain jarrutustehoa.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Datsuuna


Olen itse omissa autoissa huomannut vähäisen jomman kumman etujarrun laahaamisen aiheuttavan ensin vaan vapinaa kuin pyörät olisi epätasapainossa. Jos laahaaminen on hieman kovempaa auto alkaa "hakea" uraisella tiellä voimakkaasti ja kolmannessa vaiheessa laahaamisen ollessa jo aika voimakasta auto alkaa puoltamaan ja ilmaan tulee selvä "jarruhaju" levyn samalla lämmetessä ajossa aika voimakkaasti.
Korjaus kannattaa aloittaa vaikka ensin purkamalla laahaava jarru ja tarkistamalla, että liukutapit joilla satula on kiinnitetty liikkuvat hyvin ne eivät saa jumittaa yhtään. Mikäli nämä on kunnossa johtuu laahaaminen luultavasti huonosti ruosteen takia liikkuvasta männästä eli hanki ruosteenirroitusöljyä (rasvatonta !) ja pienellä meisselillä raotat pölysuojakumia sekä irrotusöljyä sisään. Kun öljy on vaikuttanut vartin avustajaa ja putkipihtejä käyttäen runsaasti mäntää ulos ja pihdeillä sitten palautus ja taas toimii. On myös mahdollista, mutta harvinaisempaa että jarruletkuun on tullu sisäinen vika, joka hidastaa merkittävästi nestepaineen vapautumista jarrusylinteristä siihen ei sitten auta muu kuin letkun vaihto uuteen ja ilmaus.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

AkiH

Pyöränkulmat kannattaa tarkistuttaa, jos näkyvämpää vikaa ei ole.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

almeraukko

ja sellainen lisäys vielä tuohon vikaan,että myös jarruttaessa alkaa puoltamaan auto,ja aika herkästi alkaa myös suoraan ajamisessa vetämään oikealle puolelle koko auto..pyöränkulmissa häikkääkö??

Datsuuna


Varmista nyt ihan ensin vapautuuko oikeasta etujarrusta jarrupaine, kun vapautat polkimen. Nosta tunkilla kulma ylös ja pyörittele pyörää sen pitäisi pyöriä ilman kummempaa vastusta. Avustajan painaessa sitten jarrua ja vapauttaessa polkimen huomaat löystyykö jarru heti vai jääkö se päälle vielä joksikin aikaa. Jos näin on on hyvin todennäköistä, että satulaan tuleva jarruletku on viallinen.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

Kokeilepa reissun jälkeen paljaalla kädellä pyörännapaa/satulaa/jarrulevyä molemmilta puolilta, pitäisi olla yhtä kylmä tai kuuma.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.