Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

vikakoodi (faultcode)

Aloittaja rimerap, tammikuu 02, 2015, 13:52:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

rimerap

Johtokytkennän jälkeen vilkkuu (keltainen virhekoodilamppu):

10 pitkää - 3 lyhyttä - 10 lyhyttä - 10 lyhyttä
(10 long - 3 short - 10 short - 10 short)

1031010 ?

Mikähän vika on kyseessä?  (what fault)






Jylppy

#1
10 pitkää = 0, eli vikakoodi on 0300 - Multiple cylinders misfire.

Tämä siis ainakin QG16DE/QG18DE-koneisessa P11-144 primerassa, kun et automallia sen tarkemmin eritellyt..

Service manual kertoo:

Possible Causes:

- Improper spark plug
- Insufficient compression
- Incorrect fuel pressure
- EGR volume control valve (If so equipped)
- The injector circuit is open or shorted
- Injectors
- Intake air leak
- Insufficient ignition spark
- Lack of fuel
- Heated oxygen sensor 1 (front)
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

jip59

LainaaMultiple cylinders misfire.
Siis sytytyskatkoksia vaihtelevissa sylintereissä.
Nuo Jylpyn mainitsemat viat ovat mahdollisia mutta yleensä jos vikaa on sähköisissä komponenteissa (katkos/oikosulku) niin siitä on on myös vikailmoitus joka pitää paikkansa. Jos vikailmoitus on että epälooginen/virheellinen signaali niin silloin komponentti on yleensä kunnossa mutta sen saama tieto on virheellinen muusta syystä.

Nuo selittämättömät syttykatkokset kertovat useasti jostain mekaanisesta viasta joita vikaoodeja tallentava systeemi ei voi tallentaa vaan kyseessä on yleensä mekaanisten vikojen aiheuttamat virheilmoitukset eri sähköisissä komponeneteissa jotka voivat antaa vikakoodin. Mutta pitää muistaa että vika ei välttämättä ole siinä sähköisessä komponentissa josta vikakoodi tulee.

Tarvitaan siis tietoa/kokemusta siitä että mitkä mekaaniset viat voivat aiheuttaa jonkin sähköisen komponentin antaman vikailmoituksen vaikka ko. komponentissa ei olisikaan vikaa.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

rimerap

P11-144 primera kyllä, Kiitos tiedoista. Virhemahdollisuuksia näyttää olevan paljon. Autosta on juuri vaihdettu tulpat ja 2 puolaa (2 puolaa vaihdettu aikaisemmin).

Autossa ei ole mitään varsinaista vikaa, mutta ehkä tietyllä korkealla kierrosalueella (ennen punaista) on pientä nykimistä. Voikohan siitä tehdä jotain johtopäätöksiä?

Kiinnostaisi vielä tietää syy ekan koodin välähtelyn pituuteen; pyritäänkö sillä mahdollisesti näyttämään että se on virhekoodin ensimmäinen koodi.

Jylppy

Mitkä tulpat sinne laitettiin?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

rimerap

Laskussa maininta: K16PRU11-1   a-hinta 5,56 . Ne siis vaihdettiin Huoltoliikkeessä (ei merkkiliike). Googlettamalla näyttää olevan Denso:
http://www.autoihinvaraosat.fi/1666652-denso