Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Jakopään räjäytyskuva 1.8 p11

Aloittaja Rata_A, joulukuu 26, 2014, 18:57:51

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Rata_A

Heps
Tarvittas primeran 1.8 p11 -01 jakopään räjäytys kuva, olis meininki vaihtaa jakoketju hilppeineen ja kuva vois helpottaa kiinnitys ruuvien etsiskelyssä.
Oliko siinä mitään tärkeää muistettavaa avatessa tai kasatessa, tuon purkupuolen oon lueskelllu mitä pitää purkaa (iso homma) ketjupaketti tulee ebay:sta kun varaosa myyjillä ei ollut ketjua vain kiristin ja laahaimet.

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tero-75

#2
Pienellä hakemisella netistä löytyy ainakin Almeran korjauskäsikirja jossa on selkeät ohjeet. Erityisesti tarpeen tulee.kuva jossa kerrotaan kaikki etulevyn kiinnityspulttien paikat. Varsinkin kone autossa paikallaan on vaikea löytää kaikkia etulevyyn upotettuja kiinnityspultteja.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Rata_A

#3
Tuossa vaiheessa ollaan ja osia ootellaan ebaysta  ::)



Tero-75

Aika finaalissa näyttää ketju olevan kun katsoo kuinka ulkona kiristimen mäntä on ;D
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Datsuuna

#5

LainaaAika finaalissa näyttää ketju olevan kun katsoo kuinka ulkona kiristimen mäntä on ;D

Ei varmaan naurattais yhtään jos olis oma auto kyseessä  ::)

Ammattikorjaajilta kuultu, että nykyautojen koneet kestää muuten, mutta merkkiin katsomatta jakopäät menee lähes poikkeuksetta uusiks jossain vaiheessa joissain merkeissä jo jopa alle 100tkm jälkeen mikä on jo hyvin kyseenalaista etten sanois.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Rata_A

#6
No niin osat tuli uudenvuoden aattona Englannista, oli oikein käyntikorttikin mukana
    Olihan siinä mitta ero uuteen    Tuossa kiristimen ulkonema uudella ketjulla   tämmöstä tänään..  PS hintaa ketjupaketille tuli Priteistä kuluineen noin 120e

Jylppy

Et vissiin ainakaan imupuolen nokkapyörää vaihtanut, kun ei tuossa uudessa sarjassa ollut tuota VCT-pyörää vaan tavallinen?

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Rata_A

Joo kyllä imupuolen ketjupyörä jäi entinen kun sitä tosin ei sarjassa ollut, tarkastin kyllä kuluneisuuden siitä ja mielestäni oli vielä ok. (laahaimissakaan en havainnut erityistä kulumista vain ketju oli venynyt)
Purkamaan ruetessa huomion et oli varmaankin ketju vaihettu jossain vaiheessa kun liimat oli pursunnut öljypohjan ja jakokopan välistä, joku tai olisko merkkikorjaamo tehnyt vaihdon (mittarissa nyt 300,000 tkm)   syy vaihtoon oli kun moottorihäiriö valo syttyi aika ajoin ja vikakoodi oli vauhtipyörän tunnistin vaikka vaihdoin ne keskenään nokantunnistimen kans kun ovat samallaiset.
Luulempa et vikavalo saattaa pysyä nyt sammusissa jonkun aikaa, eikä tuo vaihto nyt niin kamala työ ole hyvää purku ja kasaus musiikkia taustalle niin työ käy ku tanssi  ;)

PS kuvia saa arkistoida jos hyötyä jollekkin

finski

Miten iso operaatio on tuo jakopään kotelon irroittaminen ja ketjun kunnon tarkistaminen?
Voisi tuon kyllä tarkistaa kun ei tuo vika uusilla sensoreilla paranutunut, päin vastoin.
Tuliko paljon halvemmaksi ostaa Englannista tuo ketjupaketti kuin Suomesta?
Motonetissä taitaa olla jotain +200€.

Alppuu

Päädystä aukeaa tarkistusluukku, josta voi katsoa kiristintä?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

flanders

Lainaus käyttäjältä: finski - helmikuu 28, 2016, 09:53:00
Miten iso operaatio on tuo jakopään kotelon irroittaminen ja ketjun kunnon tarkistaminen?
Voisi tuon kyllä tarkistaa kun ei tuo vika uusilla sensoreilla paranutunut, päin vastoin.
Tuliko paljon halvemmaksi ostaa Englannista tuo ketjupaketti kuin Suomesta?
Motonetissä taitaa olla jotain +200€.

Venttiiilikoppa pois niin näkyy kiristin.

Alppuu

Lainaus käyttäjältä: flanders - helmikuu 28, 2016, 18:15:15
Venttiiilikoppa pois niin näkyy kiristin.

Pitääkö venttiilikoppa irrottaa että saa tarkistusluukun irti, vai oliko näissä luukkua lainkaan tai tarviiko sitten irrotellakaan kun näkee venakopan irrotuksen jälkeen?
Mikä on ohjearvo kiristimen ulostulolle?
Ja jos luukku on, niin onko se ja koko pääty tiivistetty massalla, että pitäisi sitten sellasta hankkia?
Pitääkö venakopan tiiviste vaihtaa ja pitääkö sinne laittaa massaa jonnekin nurkkiin tms?

Itselläni ei ole kys. sarjan moottoria, mutta kiinnostaa noin yleisesti..  ::)

When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

mies51

Ei ainakaan Almera N16 1.5 eli QG15DE:ssä tarvi kuin ottaa venttiilikopan kannen pois, niin näkee, paljonko kiristimen mäntä on tullut ulos. Oliskohan mulla ollut tuohon uuden kuvaan verrattuna noin 6mm lisää 170000km ajettuna. Pitäis katsoa nyt uudestaan, kun on ajettu 270000km. Tosin mitään ongelmaa, vikavaloja tai kiihtymisongelmaa ei ole ollut.

finski

Tässä rimeraadossa vissiin tuo ketju on jo dööd?
http://www.youtube.com/watch?v=6QGdgczSTeM
Töiden jälkeen ottaa venakoppa pois ja tarkistaa tilanne omasta raadonista.

Korjailija

Lainaus käyttäjältä: Rata_A - tammikuu 01, 2015, 22:51:34
Joo kyllä imupuolen ketjupyörä jäi entinen kun sitä tosin ei sarjassa ollut, tarkastin kyllä kuluneisuuden siitä ja mielestäni oli vielä ok. (laahaimissakaan en havainnut erityistä kulumista vain ketju oli venynyt)
Purkamaan ruetessa huomion et oli varmaankin ketju vaihettu jossain vaiheessa kun liimat oli pursunnut öljypohjan ja jakokopan välistä, joku tai olisko merkkikorjaamo tehnyt vaihdon (mittarissa nyt 300,000 tkm)   syy vaihtoon oli kun moottorihäiriö valo syttyi aika ajoin ja vikakoodi oli vauhtipyörän tunnistin vaikka vaihdoin ne keskenään nokantunnistimen kans kun ovat samallaiset.
Luulempa et vikavalo saattaa pysyä nyt sammusissa jonkun aikaa, eikä tuo vaihto nyt niin kamala työ ole hyvää purku ja kasaus musiikkia taustalle niin työ käy ku tanssi  ;)

PS kuvia saa arkistoida jos hyötyä jollekkin


Kun ei tuonne omaan topicciini ole mitään liikettä tullut niin kysäisen sitten tästä. Kun kerran ketjun vaihdon olet tehnyt niin varmasti vastauskin on helppo antaa. (itsellä kansipahvin vaihto menossa mutta ketjun siinäkin joutuu irrottamaan. Eli miten se imunokan vvt-pään asennon lukitseminen meni? Mulla on kyllä alfamerin opas mutta siinä tuntuu kuin olisi kokonaan eri koneesta ne kuvat ja ohjeet tämän homman osalta. Ei tossa mun koneessa ole mitään reikää mihin ilmaa puhaltaa. Se vvt-pyöräkin on erinäköinen ulkoapäin mulla kun mitä kirjassa. En ymmärrä mihin siinäkin jonkun tapin lukitukseksi voisi työntää kun se osa on täysin sileä

Muuten kirja on ollut suht oikean oloinen

Oma imunokan vvt-pyörä on 99% ton näköinen mutta ei kai nyt hemmetti tollasta missään 1.8 almerassa voi olla.

https://www.ebay.com/itm/Nissan-13025-65F00-OEM-Cam-Gear-Sprocket-SR20DET-VTC-S14-S15-SR20-NVCS-/202164299969

datsunpower

#16
Lainaus käyttäjältä: Korjailija - joulukuu 03, 2018, 23:25:08
...
Kun ei tuonne omaan topicciini ole mitään liikettä tullut niin kysäisen sitten tästä. Kun kerran ketjun vaihdon olet tehnyt niin varmasti vastauskin on helppo antaa. (itsellä kansipahvin vaihto menossa mutta ketjun siinäkin joutuu irrottamaan. Eli miten se imunokan vvt-pään asennon lukitseminen meni? Mulla on kyllä alfamerin opas mutta siinä tuntuu kuin olisi kokonaan eri koneesta ne kuvat ja ohjeet tämän homman osalta. Ei tossa mun koneessa ole mitään reikää mihin ilmaa puhaltaa. Se vvt-pyöräkin on erinäköinen ulkoapäin mulla kun mitä kirjassa. En ymmärrä mihin siinäkin jonkun tapin lukitukseksi voisi työntää kun se osa on täysin sileä

Muuten kirja on ollut suht oikean oloinen

Oma imunokan vvt-pyörä on 99% ton näköinen mutta ei kai nyt hemmetti tollasta missään 1.8 almerassa voi olla.

https://www.ebay.com/itm/Nissan-13025-65F00-OEM-Cam-Gear-Sprocket-SR20DET-VTC-S14-S15-SR20-NVCS-/202164299969
VCT nokkapyöriä on kahta eri mallia.. vanhempi versio on tuo isompi/pidempi ja uudempi versio on ~3-4cm paksu. VCT nokkapyörän malli vaihtui kun P12 Primera tuli markkinoille "uudistetulla" QG-moottorillaan.

Tuossa vanhemmassa ei mitään koloja kyllä ole.
JPL710 -73 / RS13 -90 / N14 GTi -91 / ZE1 Leaf -21
Moottorinohjauksen säädöt, vikakoodien luku, NATS ongelmat.