Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Primera p11 virranjakajan purku/puolanvaihto apua?

Aloittaja hene123, marraskuu 20, 2014, 11:56:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

hene123

Eli mulla olis tuommonen 1.6 -97 Primera, joka tehny jo useamman kuukauden semmosta että nykii, ja sammuilee ajosta. Välillä toimii moitteetta, mut sit taas sammuu, ja useimmiten just lämmetessään sit alka se sammuskelu. Antaa sit vähän aikaa jähtyä, niin lähtee taas käymään, eli luultavimmin puolassa vika, ainakin mitä olen netistä vikoja yrittänyt metsästää.

Tulpat, ilmansuodatin ja virranjakajan kansi on vaihdettu, ja ilmamassamittari putsattu. Vikakoodit sano et sytyskatkoksia.

Eli nyt pitäs sitten irottaa virranjakaja, koska puola sijaitsee ilmeisesti sen sisällä, onko kuinka iso homma? Puolaakaan ei voi valmiiksi ostaa, koska tarviketorilla oli 4 eri mallista puolaa joka tuohon voisi käydä. Onko mitään mitä pittää  erityisesti ottaa huomioon jakajan purkamisessa? Onko korjausoppaasta apua?

Huomenna alkais kaveri kattomaan sitä, et kiirusta olisi sada vähän apua, eikä netistä oikein irronnut aiheesta mitään.

chery

Mites jakoketju? Näissähän se tuppaa venymään ja eikös venynyt jakoketju aiheutta juurikin sytytyskatkoksia...
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04

hene123

Niin.. Sekihän se varmaan ois sitten hyvä tarkistaa.. Onko se sit isompi/kalliimpi homma alkaa vaihtamaan :(

Mut mitä tuosta aiheesta sit googlettelin, niin moni jostain ylimääräsestä äänestä maininnu, ja en ite ole omassa sitä huomannut ainakaan.

Whee

#3
-

hene123

Ei oo kyllä niitäkään katottu, mutta jotenki tuntus tuo puola vaan loogisimmalta..

Alppu

Mikä anturi antaa kyseisessä moottorissa vikakoodia sytytyskatkoksista?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

hene123

En osaa kyllä sanoa :/ Kävin ne luetuttamassa yhdessä autokorjaamossa, ja se manuaalisesti joutu ne lukemaan, ku kuulemma joku erikoisempi liitäntä homma ois pitäny tuohon olla.


eepo

Täältä vahva veikkaus virranjakaja vialle, voi olla helpoin ja halvin vaihtoehto ostaa ehjä jakaja purkuautosta. Jakajan sisällä oleva puola tai asentotunnistin todennäköisesti rikki.

hene123

Joo, kattelin itekki purkuautoista koko jakajaa, hinnaksi ois tullu 150 e halvimmillaan. Et tänään ois tuo jakajan purku, ja puolan vaihto sitten, toivon kyllä et vika ois siinä.

j.s

samaa nykimisongelmaa oli mullakin p11-00 primerassa ja vaihdoin virranjakajan mutta sama nykiminen jatkui , alunperin epäilin  ilmamassa mittaria mutta kun se oli päällepäin niin hyvännäkönen ja lankkat ihan hyvät en siinä uskonut vian olevan , sain  aika halvalla käytettynä ja vaihdoin  ,alkoi heti auto pelittämään  , en olisi uskonut että sielä  ilmamassa mittarin sisällä on niin hienoa virtapiiri tekniikkaa.

matti43

Mikä sinun jakajassa on numero? Minulla on jakaja numerolla
22100-82J03. Se passaa P11E 6.96 ja eteenpäin ja Wp11E 1.98 ja
eteenpäin GA16DE koneeseen. 100 euroa on hinta. Sen saa tulla hakemaan, tai lähetän kyllä postissakin.
Matti ruotsista.

hene123

Joo, eli puola vaihdettu, aluksi näytti että ongelma katosi,kun ei useampaan päivään vaihdon jälkeen sammuillu, mutta sitten se taas alkoi, eli ei ollut puolassakaan vika sitten.

Jos vika on bensan saannissa, niin antaako se vikakoodiksi silloin ne sytytyskatkokset? Onkohan mun nyt vain helpoin mennä korjaamoon, ja sanoa et selvittävät vian, maksaakohan pelkkä vianmäärittely minkä verran, jos sitten olis semmonen vika, jonka kaveri pystys ite vaihtamaan?

Kyllä alkaa jo kärsivällisyys loppua, kun 4 kuukautta ajellu tuolla ja päivittäin mut johonki jättää, joskus usiampaanki kertaan, mut onneksi on kuitenki aina lähteny sitten käyntiin.

JJM

Onkos polttoainesuodatin vaihdettu? Ja koitas myös piruuttaan jättää bensatankin korkki vähän raolleen, niin taas saadaan suljettua mahdollisia vikapaikkoja pois.

Mies

LainaaJoo, eli puola vaihdettu, aluksi näytti että ongelma katosi,kun ei useampaan päivään vaihdon jälkeen sammuillu, mutta sitten se taas alkoi, eli ei ollut puolassakaan vika sitten.

Jos vika on bensan saannissa, niin antaako se vikakoodiksi silloin ne sytytyskatkokset? Onkohan mun nyt vain helpoin mennä korjaamoon, ja sanoa et selvittävät vian, maksaakohan pelkkä vianmäärittely minkä verran, jos sitten olis semmonen vika, jonka kaveri pystys ite vaihtamaan?

Kyllä alkaa jo kärsivällisyys loppua, kun 4 kuukautta ajellu tuolla ja päivittäin mut johonki jättää, joskus usiampaanki kertaan, mut onneksi on kuitenki aina lähteny sitten käyntiin.


Ei se bensan saanti vaikuta siihen että pätkiikö sytytys vai ei.  Jos vikakoodina sytytyskatkokset niin jakoketjun suuntaan viittaisi.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

clarkkent

Jakan elektroniikassa se vika on. Ei nois jakajallisissa ketjunvenyminen juurka mitään ihmeempää aiheuta. Sytty menee pieleen siinä kaikki.
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

hene123

LainaaOnkos polttoainesuodatin vaihdettu? Ja koitas myös piruuttaan jättää bensatankin korkki vähän raolleen, niin taas saadaan suljettua mahdollisia vikapaikkoja pois.


Mitä merkitys tuolla bensakorkin auki jättämisellä on? Ei oo bensansuodatinta vaihdettu, oiskohan se sit seuraava mitä kantsis kattoa, onkohan se sitte hankala homma? Oon ehkä huomannu semmosen, et ku sammuu tai ei käynnisty, et alkais haisemaan bensa, mut voi olla ommaaki kuvitelmaa, ku nyt oletan vian olevan bensansaannissa. :D

Mut niinku niin, tänäänki sammu kesken ajon, ei lähteny heti käymään, odotin muutaman minuutin, ja käynnisty normaalisti, ja ajelin ilman lisäongelmia sitte semosen 25 km matkan, ja sit taas sama matka kotia myöhemmin, nii ei sammunut.

Tosiaan se bensan haju tullut nyt pari kertaa nenään ku käynnistelly autoa sammumisen jälkeen. Kaveriki kyllä hoksas kerran asian, et ei välttis ole mun omaa kuvitelmaa.

clarkkent

Kipinä ku loppuu ja bensaa syöttää ni sentakii se haisee. Lainaa vaik joltain jakajaa ni näät et se vika on siinä.
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

hene123

LainaaKipinä ku loppuu ja bensaa syöttää ni sentakii se haisee. Lainaa vaik joltain jakajaa ni näät et se vika on siinä.


Niin että vika ois koko virrajakajassako?

clarkkent

Kyllä erittäin vahvasti näin epäilisin. Ei olis ihan ensimmäinen joka just noin oireilee.
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

JJM

LainaaOnkos polttoainesuodatin vaihdettu? Ja koitas myös piruuttaan jättää bensatankin korkki vähän raolleen, niin taas saadaan suljettua mahdollisia vikapaikkoja pois.

Tankin korkki siis sen takia raolleen, että jos jostain syystä tankkiin tulee voimakas alipaine ei välttämättä moottori saa bensaa kunnolla. Epätodennäköistä, mutta nopea testata.

hene123

Noh, nyt ois jatkoa ongelmille..

Eli siis viikko sitten, alko semmonen outo nykiminen ku lähdin ajamaan, ei sammunu kuitenkaan. Sammutin ja annoin olla vähän aikaa, lähdin ajamaan, niin alkoi taas se nykiminen/kävi huonosti, sammutin. Kokeilin startata nii päästi aika ihmeellisen äänen, eikä siis lähtenyt käymään. Onneksi tien toisella puolen oli autokorjaamo josta kävin kysymässä sitten apua, et oisko vikakoodien lukuhommia, niin sieltä pari kaveria tuli kattomaan, eka meinas et moottori menosa, öljy oli vähissä, ja lisäs sitten öljyä ja lähti käymään, mutta kierroslukumittari hyppi ihan kunnolla ylös ja alas.

Kävin sitten ostamassa vielä öljyä siihen, ja lisäsin, ja starttasin, hieman hyppeli se kierrolukumittari taas, mutta ajoin auton kotiin kuitenkin.

Nyt se on viikon ollu ajamatta tuossa pihalla, mitä nyt välillä käyny käyttämässä sitä jonkun aikaa.

Tänään sit pistin roikkaan, ja starttasin, jonku 10-15 min se jakso käydä ihan hyvin, ja sit sammu, ei lähteny heti käymään, antoin jäähtyä vähän aikaa, ja sit lähti, mut sammu taas heti, kokeilin vielä kerran nii lähti mut kierroslukumittari taas heijjas ihan kunnolla ylös ja alas, en uskaltanu enää pitää käynnissä vaan sammutin. :/

Pörhölle soitin, niin sanoivat ettei heilläkään ole tarkempia koodienlukuja, et antas just tiettyyn paikkaan sen sytyskatkokset, mikä mulla on jo tiedossa.

Liekkö pitää vaan viedä korjaamolle, etsisivät sitä vikaa sitten. Mut tosiaan tuo kierroslukumittarin hyppiminen tuli nyt ihan uutena.

eepo

Kyllä toi vika viittais edelleen  siihen virranjakajan sisällä olevaan asentotunnistimeen.

jukeroi

ilmamassa anturin putsasin niin loppu nykiminen ja tehot tuli takas