Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera P12 konkka

Aloittaja george111, huhtikuu 01, 2014, 14:58:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

george111

Onko kellään antaa kuvaa tai kuvausta missä tuo konkka tarkalleen sijaitsee moottoritilassa? Ostin osan mutten löytänyt äkkiseltään paikkaa. Eli virallinen osan nimi on condensor-ignit 2835189902. Voiko sen päältä vaihtaa? ::)

Rasvanippa

venttiilikopan kuppeellahan se.

george111

juu tiedetään mutta tarkka paikka?

Sege

#3
Mä oon kanss ettimässä sitä konkka. Osaisko kukaan neuvoa tarkemmin missä se on 1.8 2003?

Alppu

#4
LainaaMä oon kanss ettimässä sitä konkka. Osaisko kukaan neuvoa tarkemmin missä se on 1.8 2003?

LainaaQG16DE koneessa on ainakin anturi venttiilikopan
muovisensuojan alla. Erkkaria pyöritetty vielä päälle.

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1291051110

Lainaa
Kiitos tästä tiedosta! Startti todellakin pyörittää moottoria, mutta ei lähde käyntiin. Vika uusiutui tänään aamulla ja vaihtoivat huollossa jonkin kondensaattorin. Sanoivat että pari vuotta sitten vastaavaa vikaa ilmeni epidemian lailla pakkasilla ja tuolloin tuon kondensaattorin vaihto auttoi. Pyrkivät kuulemma sillä siihen että kipinä olisi parempi.

http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1234859713
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna


Ompa konkassa iso kapasitanssi 2,5 faradia jännitteenkesto 45 volttia. Vertailun vuoksi elektroniikassa esim. 10 000 mikrofaradin kokoinen kondensaattori on jo suuri kapasitanssinen.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

finski

Pitäisiköhän itsellekkin tuo konkka vaihtaa?
Onko miten iso homma, joutuuko johtosarjoja purkamaan että osan saa vaihettua, joku kuva olisi poikaa missä osa sijaitsee.
Toinen palikko jonka aion vaihtaa on lämpötila anturi, koska kun auto on lohkossa, ei auto sammu kun ajan sen ekat sata metriä, mutta jos on vaikka keli kuin nyt, eli tossa nollan tienoilla ja lähen ajamaan niin vttu se on se satametriä ja auto on tienposkessa ja moottorin merkkivalo syttyy, avain pois ja starttia ja meno jatkuu ilman mitään ongelmia loppupäivän.
Kunpa en olisi koskaan tätä p12  1.8 rimeraa koskaan ostanutkaan, ei olisi näin montaa harmaata hiusta päässä ;D

Löytyyko tuo konkka varaosaliikkeestä tällä nimellä?
condensor-ignit 2835189902

Whee

#8
-

finski

Kiitoksia wheelle.
Joensuun Laakkosella ei ollut hyllyssä, piti laittaa tilaukseen, 8,50€ maksoi.

mies51

Mitä tuo konkka tekee? Onko Almera N16 eli QG15DE koneessakin tuollainen? Mistä tietää, että se on rikki?

Speden autoinssikoe: "onhan autossa kondensaattori, onhan"

Whee

#11
-

cedricfan

Vastaava konkkaa on myös Toyotissa, niissä malleissa joissa puola on jakajan kannen alla.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

finski

#13
Konkka käyty hakemassa Joensuun Laakkoselta, maksoi 8,50€.
Eli se vanha konkka etsitään moottorin kuskinpuolelta teippien alta, ja se vain irroitetaan ja uusi paikalleen?
Pitäisikö tuon uuden konkan parantaa sitä perussyntiä kun ajetaan paljon lyhyttä matkaa ja auton palotila+tulpat karstoittuu ja välistä ei meinaa aina käyntiin lähteä sitten?

finski

Ei ole kyllä miun primerassa tuo konkka samassa paikassa kuin ylhäällä olleessa kuvassa on.
Ei näy ainuttakaan piuhanippua missä tuommonen paksunnos on jossa tuo voisi olla.
Relebokseissakaa ei ollut vastaavaa.
Mistä tuota nyt lähtisi etsimään?
Ngk:n tulpat tuossa vaihdoin paskojen boschin tilalle, ainakin terhakammin käyntiin lähtee ja ei niin paljoa tyhjäkäyntiä heitä, tai tasaisemmin käy.
Oli kyllä niin karstassa tulpankaulat ja mustat kuin voi olla, ei ollut ajettu montaa tonnia noilla boscheilla.


Whee

#15
-

finski

Whee, teit miehen työn, kiitoksia  ;)
Oma rotisko on tosiaan 2003 ja 1.8 pentssiini.
Saako primerasta miten noi istuimet "avattua? jotta tuonne pääsisi käsiksi.
Ei ole tullut tuosta wakonista kuin taitettua ne takapenkit.

Whee

#17
-

finski

Pitää huomenna duunin jälkeen kattoa, että revinkö penkit irti vai lähteekö ne sulassa sovussa ;D

finski

Nyt tarvittaisi koko raadin apua tuon konkan löytämiseen.
Ei ollut penkin allakaan konkkaa ???
Minkä värinen tuo pienempi tehoinen konkka mahtaa olla?
Kertoisikohan Laakkosen tai Hartikaisen korjaamopuolen ukot missä tuo konkka on jos kysyisi?

Jylppy

Onko joku todistettavasti paikallistanut tuon konkan QG18DE moottorilla varustetusta primerasta??

Meinaan vaan, että kun tuo tässäkin topicissa mainostettu osanumero (28351-89902) kertoo sen löytyvän vain QR20DE-koneisesta P12 primerasta.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Whee

#21
-

finski

Joo, soitin Laakkoselle.
Siellä varaosamyyjä selvitti huoltomiehiltä konkan paikkaa.
Vaihdelaatikon kupeessa se on, niissä malleissa missä se on, eli juuri noissa facelifteissä, ei nimittäin rekkarihaulla koko konkkaa antanut.
Joten minun nissukkaan ei tuota voi asentaa.
Kiitoksia kaikille avusta :)

Mies

#23
Lainaus käyttäjältä: Jylppy - helmikuu 21, 2016, 19:11:29
Onko joku todistettavasti paikallistanut tuon konkan QG18DE moottorilla varustetusta primerasta??

Meinaan vaan, että kun tuo tässäkin topicissa mainostettu osanumero (28351-89902) kertoo sen löytyvän vain QR20DE-koneisesta P12 primerasta.

Olen työkaverin kyseisellä koneella olevaan pre-face farkkuprimeraan sen vaihtanut, koneen päältä/sivulta löytyi johtosarjasta.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Mies

#24
Lainaus käyttäjältä: finski - helmikuu 22, 2016, 12:43:27
Joo, soitin Laakkoselle.
Siellä varaosamyyjä selvitti huoltomiehiltä konkan paikkaa.
Vaihdelaatikon kupeessa se on, niissä malleissa missä se on, eli juuri noissa facelifteissä, ei nimittäin rekkarihaulla koko konkkaa antanut.
Joten minun nissukkaan ei tuota voi asentaa.
Kiitoksia kaikille avusta :)

Lue tuo mun edellinen viesti, kyllä se konkka siellä sulla on.

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

finski

Tänään sain tutun kautta tiedon mieheltä joka Hartikaisella töissä.
Kuulemma kajuutassa kardaanitunnelin päässä tulipellin kohdilla, eli pitäisi irroittaa se vaihdetangon muovinen hässäkkä ja yrittää etsiä se.
Tuossa johtonipussa ei kyllä minun primerassa tuota mötikkää ole, käyty läpi pariin kertaan.
No josko se tuolla molempien sensorien vaihdolla tämä oma ongelma ratkeaisi, vaikkakin remontille tulee hintaa +10krt mitä tuo konkka maksoi :-\

finski

Lainaus käyttäjältä: Cherrymies - helmikuu 23, 2016, 03:31:16
Lainaus käyttäjältä: finski - helmikuu 22, 2016, 12:43:27
Joo, soitin Laakkoselle.
Siellä varaosamyyjä selvitti huoltomiehiltä konkan paikkaa.
Vaihdelaatikon kupeessa se on, niissä malleissa missä se on, eli juuri noissa facelifteissä, ei nimittäin rekkarihaulla koko konkkaa antanut.
Joten minun nissukkaan ei tuota voi asentaa.
Kiitoksia kaikille avusta :)

Lue tuo mun edellinen viesti, kyllä se konkka siellä sulla on.

Oliko se tuossa kohtaa, missä kuvassa on tuo punainen teippaus?

Alpo

Moro, jos kukaan vastailee ja auttaa tyhmää, mulla on 2litranen p12 03 pitäis kanss toi konkka löytää, että onko se näissä tuolla tulipellin nurkilla?kun en venakopan nurkilta löytänyt.

sv22

Tuli vastaavilla oireilla oleva p12 1.6 eteen. Kävin kyselemässä paikallisessa merkkiliikkeessä konkkaa, kertoivat että kuulunut aikoinaan tehtaan takaisinkutsun piiriin, eli ei välttämättä kaikista löydy.

Onko kellään tietoa mihin johtoon konkka tulee, näin jälkikäteen asentaessa?

Janoch

Moikka.
Eka viesti. On ollut tapana täydentää internetin tietämystä jos en mistään ole tietoa löytänyt ja joudun etsimään itse.
Potilaana P12 primera. 2.0 cvt, oliko se nyt -02 vai -03, menee sekaisin autot.
Kondensaattori on tässä imusarjan alla about keskimmäisten pyttyjen kohdalla. Tuon näkee peilillä tai altapäin, yläpuolelta se EI OLE muuten näkyvissä. Altapäin vaihtamisen totesin mahdottomaksi, mutta yläpuolelta sinne yltää vaihtamaan kun purkaa ilmanputsaripömpelit pois tieltä.
Paikallistaminen onnistuu kun seuraa kädellä imusarjan alle menevää piuhanippua, siellä etäämmällä se on teipattu nippuun kiinni.
Maksoi alle kympin Laakkosella, löytyi hyllystä ja oli ihan inhimillinen homma vaihtaa. Ei helppo mutta ihan ok. Revin näppivoimilla ne sähköteipit irti.
Etsiminen tuotti päänvaivaa.
Tarkennetaas että noi aiemmat vinkit sijainnista ei omassa päde, tosin en onneksi purkanut ehdotettuja paikkoja.