Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

vieläkö hyväkuntoisia b310 löytyy?

Aloittaja b11, marraskuu 16, 2014, 13:50:23

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

b11

oon katsellut b310 sunnya toiseksi autoksi. tarkoitus ois löytyy vm 81-82 4 ovinen, a15 moottorilla ja hyväkuntoinen yksilö. mitä huomioitavaa tässä mallissa? onko yhtä hyvä yleisesti mitä b11?

Laffi

Lainaaoon katsellut b310 sunnya toiseksi autoksi. tarkoitus ois löytyy vm 81-82 4 ovinen, a15 moottorilla ja hyväkuntoinen yksilö. mitä huomioitavaa tässä mallissa? onko yhtä hyvä yleisesti mitä b11?

Vähän hassuja kysymyksiä tähän maailmanaikaan, ehkä 80-luvulla käyttöautoa valittaessa B310:n kohdalla olisi voinut kysellä ko. mallin tyyppivioista ja huomioitavista asioista sekä automallin hyvyydestä.

Nyt kun 98 % kyseisistä autoista on maatunut takaisin luonnon kiertokulkuun, niin lähinnä mietittävä asia on se, että löytyykö jostain sellainen yksilö, jonka jaksaa parsia kasaan, eli kysymys on siitä, minkälaiseen projektiin jaksaa ryhtyä. Kyllähän niitä hyväkuntoisia säilymäihmeitä tai entisöityjä autoja löytyy aina silloin kun joku haluaa harrastepelistään luopua, kyseessä on kuitenkin yksi eniten myydyistä Datsuneista Suomessa.

Lyyjyne


Tero-75

LainaaMul on täydellisessä kunnossa.
Millä tavoin autosi on "täydellisessä" kunnossa, kun kuitenkin kyselet useassa eri topikissa neuvoja eri kohteiden korjaamiseksi?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Dinitrol

#4
leimaamaton katsurinhylky "täydellisessä kunnossa"..

Minulla on kaikki leimassa-ja pysyy..

Metsä voi katsella hieman eri myyntipalstoja.Siellä on tänäänkin useita 310 ja 311 myynnissä,ja Ruotsissa lisää.On vain lompuukin paksuudesta kiinni mikä lähtee Metsän kotipihalle...

Ainoa merkittävä ero  on että 10 on takaveto ja 11 ei,sikäli mikäli nyt "talvidriftaajaa" haetaan.....


Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

StanLaurel

LainaaMikäs tää 311 on?

Varmaan halvimman mallin B11 kun siitä on jäänyt yksi pysty viiva pois  ;D
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

Lyyjyne

Sorry sanavalinta. Kori suora ja ruosteeton ja uudenveroinen maalipinta. Pohja ruosteeton. Sisusta virheetön. Kone käy tasasesti. Tosiaan pari puutosta, mutta loppuviikosta ei enää olekkaan.

OH2KV

Kerhon jäseneksi liittyminen ei kannata B310 ajaville. Pakoputki päästä päähän maksaa jäsenille ihan tupakka-askin verran.

Mutta oikein ruosteeton B310? Mulla ei ole.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Lyyjyne

Enpä oo kerenny viel liittyä. Mistä saa niin halvalla?

Dinitrol

joo,siit pee11 on ruostunu se yks osa pois.tai siis tää peli mitä näppäilemättömästi näppäilen heittää mitä sattuu..

C 110 ratsuni

LainaaEnpä oo kerenny viel liittyä. Mistä saa niin halvalla?

Johan se tuossa luki,hieman kieroutuneesti ;D.Eli kerhon jäsenet,kerhosta.
primera 2,0 sport -00

b11

mikä on kestävin moottori 310 mallissa? jaksaako a15 moottorilla liikkua?

Dinitrol

#13
tämä on vähän samantasoinen kysymys kuin paraneeko LADA:n ajo ominaisuudet kun siihen vaihtaa jalopuuratin????

Eipä nuita aikanaan ajamalla loppuun saanut. Sorateiden suomessa kaikki mallit 120,140 ja 150  kulkivat ajo ominaisuuksiin ja Suomen nykyisinkin yhä pahenevassa määrin rapautuneeseen tiestöön nähden ihan riittävästi.

Arvosteltaessa 310 sarjaa täytyy muistaa autojen olleen hyvin varusteltuja,laadukkaita ja uudenuutukaisina malleina myynnissä rapiat 30 v taapäin.silti niissä oli jotain uutta,jotakin lainattua ja jotakin vanhaa....

Olihan samaan aikaan miltei samoihin hintaluokkiin ostajien suosiosta kilpailemassa ja yhteensä ehkä joskus miltei Datsunin myynnit saavuttaen mm.Ladat,Mosset,Polski-Fiatit/Polonezit,Chrysler/Simca/Talbotit,Zastavat, Wartburgit ja takatuuppari Skodat ,pikkuruiset Fiiut ja muutamat jo merkkeinä kuolleet Engelsmannien autot...


ILVES-Joe

Suurinpiirtein sama kestävyys kaikissa B310 tarjolla olleissa moottoreissa, eniten kestävyyteen vaikuttaa käyttö.
Samoin omat moottorit kuljettavat riittävästi siviiliajossa, A15 isoin tarjolla olleista eli jos haluaa hulluttelemaan niin sellaisen voi laittaa ilman muutoksia.
Hyvät aihiot maksaa noin 150e ylöspäin ja "suoran ajoon" 2-3 kertaisen määrän.

Joo... ja hyväkuntoinen B310 löytyy minultakin ja myisin sen kohtuullisella hinnalla jos kinnostaa,  2d sedan, A14 ja automaattivaihteisto.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/