Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Ikkunat huurtuu!

Aloittaja Alppu, lokakuu 30, 2014, 21:01:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Mikähän tuo olisi ongelma, kun N15 HB Almeran ikkunat tykkäävät huurtua sisäpuolelta?

Varsinkin takaovien ikkunat tahtovat pysyä joskus aika pitkään ja tiukasti sisäpuoleltä huurteessa, siis kosteana.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

akkuhappo

kosteutta sisällä vaikka lattiamatoissa?

Whee

#2
-

Primula

Sama homma joskus Primerassakin vaikka kumimatot ja tekstiilit kuivia.On tullut skrapattua sisältäkin jos ollut kiirus.....

Whee

#4
-

OH2KV

Edellämainitut tai lämmityslaiteeseen jäänyt sisäilmankierto päälle.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Alppu

Lainaakosteutta sisällä vaikka lattiamatoissa?

No kun ei pitäisi olla pahasti.. kumimatot eikä niille paljoa kerry.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaMärät kuramatot tuota aiheuttaa. Ilmastoinnin käyttö vähentää sisätilan kosteutta. Jotkut pitää sanomalehteä kuramaton päällä kosteutta imemässä.

Edellinen omistaja jättänyt ruksimatta tämän.  :P

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

NNisti

LainaaLikainen sisälasin pinta kerää herkästi kosteutta niin niitä kannattaa joskus pestä.

Astianpesuaine ja sanomalehtikö se nyt sitten muka on ainut konsti että lasista saa oikeasti puhtaan? Koitin jollain CRC:n pesuvaahtoaineella mutta vaikka miten puhtaaks muka hinkkasin niin silti aamulla pukkas pikkuhuurua ja näkyi kaikki hinkkausjäljet. Rainbowin ikkunanpesuaine oli vielä surkeampaa, vaikka näyttikin että se muka haihtui niin silti siitäkin jäi joku kalvo siihen joka huurtui. Ei uskois että ikkunanpesu on tällasta supertiedettä.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Alppu

LainaaLikainen sisälasin pinta kerää herkästi kosteutta niin niitä kannattaa joskus pestä.

Kyllä ne pari kertaa kesässä tulee puhdistettua. Ikkunanpuhdistusainetta ja puhdas rätti.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JohnWayne

Jos menopelistä löytyy raitisilmasuodatin niin sen kunto kannattaa tarkistaa. Likainen filtteri oireilee likaisen sisäilman lisäksi juuri synnyttämällä kosteutta ikkunoihin.

Whee

#11
-

cedricfan

Lämpimään ilmaan mahtuu enemmän kosteutta kuin kylmään. Ja kun ilmankosteus on nyt suuri & lämpötila sahaa edestakaisin, tulee huurua jo automaattisesti. Eli ei välttämättä vika, jos se kosteus kuitenkin katoaa lämppärinpuhaltimella. Tai ilmastoinnilla tai lasin lämmityksellä. Pakkasneste kun ei haihdu, ei edes noilla. Likainen raikkari kerää kosteutta, jota se puhaltaa sitten sisälle. Lisäksi se estää ilmanvaihtoa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Alppu

LainaaEdellämainitut tai lämmityslaiteeseen jäänyt sisäilmankierto päälle.

Sisäilmankierto toimii, eikä ole vahingossa jäänyt päälle. "Varoitusvalosta" hyvin huomaa.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

eepo

Lainaa
Lainaakosteutta sisällä vaikka lattiamatoissa?

No kun ei pitäisi olla pahasti.. kumimatot eikä niille paljoa kerry.


Ota auton lattiamattoa reunoilta auki ja kokeile onko siellä jalkatilassa kosteaa.

C 110 ratsuni

Peräkontiin pohja verhoilun alle kertyy usein kondensio vettä ja niihin sivu koteloihin.
primera 2,0 sport -00

Alppu

Lainaa
LainaaLikainen sisälasin pinta kerää herkästi kosteutta niin niitä kannattaa joskus pestä.

Astianpesuaine ja sanomalehtikö se nyt sitten muka on ainut konsti että lasista saa oikeasti puhtaan? Koitin jollain CRC:n pesuvaahtoaineella mutta vaikka miten puhtaaks muka hinkkasin niin silti aamulla pukkas pikkuhuurua ja näkyi kaikki hinkkausjäljet. Rainbowin ikkunanpesuaine oli vielä surkeampaa, vaikka näyttikin että se muka haihtui niin silti siitäkin jäi joku kalvo siihen joka huurtui. Ei uskois että ikkunanpesu on tällasta supertiedettä.

Sanomalehdestäkö ei jää mitään mustetta tms.?

Jotain Ajax ikkunaputsii oon käyttäny ja mielestäni toiminu ihan hyvin.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

C 110 ratsuni

Ei jää,hesari on paras.Pehmeämpää paperilaatua ja rutistelle kourissa niin toimii paremmin.Glymiltä saa tosihyvää pesuainetta ja parilta muultakin autovaha valmistajalta.Toimivat parhaiten kun on ollut testiä tarpeeksi autofiksaamoissa.Jos onnistutta saamaan jostakin Kent nimistä ikkuneoesuainetta se on parasta.Anasti sitä ex ex ex työpaikasta puolilitraa,olisko 10v taapäin.Ainetta on vieläkin puolet jäljellä,sillä on pesty auton ja kodin lasit.Niillä suihkeilla ei tee mitään,no putsaahan ne kun lutraa montakertaa ja sen pikaputsin matkanvarrella.
primera 2,0 sport -00

Alppu

LainaaLämpimään ilmaan mahtuu enemmän kosteutta kuin kylmään. Ja kun ilmankosteus on nyt suuri & lämpötila sahaa edestakaisin, tulee huurua jo automaattisesti. Eli ei välttämättä vika, jos se kosteus kuitenkin katoaa lämppärinpuhaltimella. Tai ilmastoinnilla tai lasin lämmityksellä. Pakkasneste kun ei haihdu, ei edes noilla. Likainen raikkari kerää kosteutta, jota se puhaltaa sitten sisälle. Lisäksi se estää ilmanvaihtoa.

Ei se pakkasnestettä ole kun ei tuoksu, eikä häviä. Takaoven laseissa tuota tuppaa olemaan ja joskus aika sitkeästi.

Raikkaria tässä ei ole, vain sellainen verkkokotelo, joka kerää suurimmat lehdet ja neulaset.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

kurttu

Kuten mainittu, nyt on otolliset olosuhteet kondensiolle ja huurtumiselle kun on kostea ilma ja aamulla kylmät ikkunat. Varsinkin taivasalla yöpynyt auto on kylmä.

Hyvä ilmanvaihto ja lämmitys on ainoa apu. Sisätilalämmitin käyttöön ja auto katokseen tai peitteen alle.

jip59

Eräs asia mistä harvemmin noiden ongelmien eteentullessa mainitaan on se että toimiiko ilman poisto kunnolla. Yleensä takatilassa puskurin päiden kohdalla on "käytetyn" ilman poistoaukot jotka saattavat syystä tai toisesta olla toimimattomat.

Esim. takapaksissa on niin paljon kamaa sivuilla tai äänieristeitä on lisäilty yli oman tarpeen.

Siis ongelma on kuin yrittäisi pulloon puhaltaa... eihän sinne mitään mene kun ei ole reikää mistä se ulos tulisi. ;)  -80 luvulla mulla oli Finn-Datsun ja tapasin sanoa että ei niin paljoa lämmitystä etteikö takasivulaseja hieman raollaan. Jätin siis talvella sivuikkunat lukitsematta ja ne oli millin pari raollaan että ilma virtasi ulos. Kylmimmillä keleillä kaverit tuskailivat eri merkkien kanssa kun lasit vetivät jäähän eikä mulla ollut ongelmia ja sisälämpöä riitti hyvin.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

Alppu

LainaaEräs asia mistä harvemmin noiden ongelmien eteentullessa mainitaan on se että toimiiko ilman poisto kunnolla. Yleensä takatilassa puskurin päiden kohdalla on "käytetyn" ilman poistoaukot jotka saattavat syystä tai toisesta olla toimimattomat.

Esim. takapaksissa on niin paljon kamaa sivuilla tai äänieristeitä on lisäilty yli oman tarpeen.

Siis ongelma on kuin yrittäisi pulloon puhaltaa... eihän sinne mitään mene kun ei ole reikää mistä se ulos tulisi. ;) 


No tämäkin on pari vuotta sitten katottu ja lisäreittejä ilmanpoistolle tehty. Poistuminen taitaa toisaan tapahtua molemmista takakulmista.

Pitää vielä tarkistaa nuo poistoaukot.

Ongelma ei ole paha, mutta sen huomaa. Suojaa kun ei autolle ole, niin sisälämppäriä pitää alkaa asentelemaan.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

NNisti

Lainaa-80 luvulla mulla oli Finn-Datsun ja tapasin sanoa että ei niin paljoa lämmitystä etteikö takasivulaseja hieman raollaan. Jätin siis talvella sivuikkunat lukitsematta ja ne oli millin pari raollaan että ilma virtasi ulos. Kylmimmillä keleillä kaverit tuskailivat eri merkkien kanssa kun lasit vetivät jäähän eikä mulla ollut ongelmia ja sisälämpöä riitti hyvin.

Talvella ehkä toimiikin ikkunoiden raotus, mutta omassa ei ainakaan ole siinä lasinreunan yläpuolella mitään "uloketta" suojana niin sieltä menis varmaan vesikelillä vedet sisälle ja nytki kun saanu noista huuruista nauttia yllinkyllin...  >:(

Piruvie ku unohtui nuo ilmanvaihtoreiät kesän aikana tarkistaa, nyt on hyvä mönkiä pihalla siellä puskurin alla sitten. Jos koslassa on savea joka reikä täynnä niin ei varmaan ihme jos nuokin aukot ois muurautunu savesta umpeen  ::)
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Alppu

Pääseehän niitä katsomaa sisäkauttakin?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

NNisti

#24
Varmaanki niitä sivusisutuksia joutuu kuitenki repiä pois että ne räppänät sieltä sivuilta näkee. Vectrassa oli ainakin selkeä räppänäluukku siellä kontissa näkyvillä, niin tässä vähän ihmetyttää että mitä kautta sen ilman pitäis pois päästä, sen verhouksen läpi? Koitin kokeeks pöngätä sen tunkin luukun raolleen kontissa ja enpä nyt muista tuota koslaa huuruttomana koskaan nähneeni tämmösellä litinälätinä-kelillä niinku tänään. Edes takalasit ei ollu yhtään huurussa. No huomenna viimeistään näkee johtuiko tuosta ku vettä tulee esteristä vai oliko joku ihme sattuma ;D

Edit: kyllä nyt melkein tohtisin väittää että sen luukun raotus melkeen hävitti sen huurtumisen  :o Ajossa vain kuskin puolen takasivulasi huurtuu mutta enää ei auton seisoessa jää kosteudet sisään laseja huurtamaan vaan lasit on olleet kirkkaat ku talsin autolle. Hämmentävä näky. Onko näissä joku suunnitteluvirhe ettei se ilma edes pääse kovin hääppäisesti sinne sivuräppänöille asti?
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de