Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P11 laturin vaihto

Aloittaja JohnWayne, marraskuu 01, 2014, 18:17:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JohnWayne

Tuli just vaihdettua laturi P11 Primera GT koslaan. Otin ilmastoinnin pumpun irti ja tipautin sitä kymmenkunta senttiä alaspain ja tuin sen toki altapäin että kompura ei roikkuisi letkujen ja piuhan varassa.  Siten pääsin käsiksi laturin jalan kolmesta pultista kahteen alimpaan. Kun sain laturin irti pääsin irroittamaan laturin pitkänpultin jolloin itse generaattori irtosi jalasta ja sain laturin pujautettua alakautta pois konehuoneesta.

Operaation aikana tuli mieleen että ovatpa Nissanilla pölöjä kun eivät ole järjestäneet konehuoneeseen niin paljon tilaa että laturin pitkänpultin saisi irti niin ettei laturin jalkaa tarvitsisi irroittaa. On meinaan alapultit tympeässä paikassa. Mutta miten on onko "ei-GT" mallissa sama ongelma? Ottaako pitkäpultti koriin kiinni vai sujahtaako se pelkääjän pyöräkotelon kautta ulos? Oli mun koslassa parista sentistä kiinni olisiko mennyt pyöräkoteloon. Onko GT:ssä vakio kakslitrasta matalampi jousitus?

AkiH

GT:ssä on hieman matalampi alusta kuin normimalleissa.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Datsuuna


Ex. GTi Almeraan tuli joskus vaihdettua uudet laakerit laturiin ja sen kanssa sai myös tapella aikalailla ennen kun laturi irtosi. Perhemalleissa laturin irrotus on aika simppeli juttu varsinkin jos autossa ei ole edes ilmastointia.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

JohnWayne

Ilmastointi löytyy. Aivan sama mitä autoon tekee niin ilmastoinnin kompura on aina tiellä tai sitten kompuran letkut / putket.   >:( Jotenkin tuntuu turhalta varusteelta Suomen oloissa nyt kun on taistellut taas muutaman tunnin ahtaassa konehuoneessa.

Lainaa
Ex. GTi Almeraan tuli joskus vaihdettua uudet laakerit laturiin ja sen kanssa sai myös tapella aikalailla ennen kun laturi irtosi. Perhemalleissa laturin irrotus on aika simppeli juttu varsinkin jos autossa ei ole edes ilmastointia.

clarkkent

Tänään just irrotin GT primerasta laturin ja ei siin ollu mitään ihmeellistä. Sul on se pultti laitettu vaan väärästä suunnasta sinne. Se pitää olla koneenpuolelta ni saa ihan helposti pois.
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

Alppu



Muistan Almerasta että olisi ollut vastaava pulttijuttu, vaan jotenkin se kuitenkin onnistui...

Mä luulen, että se pultti oli mulla alunperinkin "väärin" päin.. ?



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JohnWayne

LainaaTänään just irrotin GT primerasta laturin ja ei siin ollu mitään ihmeellistä. Sul on se pultti laitettu vaan väärästä suunnasta sinne. Se pitää olla koneenpuolelta ni saa ihan helposti pois.

MITÄMITÄ. On tehtaalla laitettu väärinpäin. http://nissan4u.com/parts/primera/el_p11e/1999_6/type_21/engine_electrical/alternator_fitting_and_alternator/illustration_2/

Oliko sulla lohkolämppää, se tuli mulla mutterin tielle. Entä öljytikun putki, ahdistiko?

NNisti

Noeikö se oo sama ylätukivarren korinpuoleisenkin pultin kanssa että jos olis toisinpäin niin mahtuis varmaan ilman koko kiinnikkeen irroitusta pois, mutta kaipa sille sitte insinöörit jonku syyn keksiny miks pultit pitää olla just vaikeiten päin  ::)
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

clarkkent

Lohkolämppää ei kyl ollu ja tikunohi tuli. Totta tosiaan se tos kuvassa on kyl noinpäin. Nyt pitää oikeen tutkii kaikki koneet et kuinpäin ne oikeen on. Tää vaan tuli mieleen ku just sen purin. P11 GT -97
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

JohnWayne

LainaaLohkolämppää ei kyl ollu ja tikunohi tuli. Totta tosiaan se tos kuvassa on kyl noinpäin. Nyt pitää oikeen tutkii kaikki koneet et kuinpäin ne oikeen on. Tää vaan tuli mieleen ku just sen purin. P11 GT -97

Mitäs varten ClarkKent GT primeraa purkaa? Olisko osaa myytäväksi asti?

clarkkent

Kyllähän siitä jotain viel on jäljellä. Puran ku menee rataprojektiks. Kone jää varmaan omaankäyttöön mut esim. melkohyvä sisusta siinä on jouten. Mitäs tarviisit?
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

StanLaurel

Olisko ehjää kuskin penkkiä? tosin taitaa kaikista olla jo nahat puhki.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

clarkkent

Aika hyvä se on. Ei oo puhki mut toki kulunnu. 190t ajettu ni ei oo viel paha. Mieluusti myisin koko sisustan ovipahveineen kaikkineen. Takapenkki on tosi siisti.
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

clarkkent

#13
Aika hyvä se on. Ei oo puhki mut ei mikään virheetön. 190t ajettu ni ei oo viel paha. Mieluusti myisin koko sisustan ovipahveineen kaikkineen. Takapenkki on tosi siisti.
http://www.tori.fi/kanta-hame/Nissan_Primera_P11_GT_sport_sisusta_15162400.htm?ca=17&w=1
BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

StanLaurel

Ei olis tarve kuin kuskinpenkille, muuten sisusta on kuin uusi vaikka mittarissa on reilut 300tuhatta.
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

matti43

Mulla olis mustat B12 coupén etuistumet joutilaana. Tule hakemaan.
120 euroa pari.
Matti ruotsista.

StanLaurel

LainaaMulla olis mustat B12 coupén etuistumet joutilaana. Tule hakemaan.
120 euroa pari.
Matti ruotsista.

;D ;D ;D ;D ;D
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

matti43

Mitä nauramista siinä on???
Matti ruotsista.

JohnWayne

LainaaKyllähän siitä jotain viel on jäljellä. Puran ku menee rataprojektiks. Kone jää varmaan omaankäyttöön mut esim. melkohyvä sisusta siinä on jouten. Mitäs tarviisit?

Ehjä etuspoileri ja takaluukun kansi. Toisen rikkoi citykani ja toisen söi ruoste. Hattuhyllyn pahvia tarvitaan myös ja semmoista johon ei ole tehty kajarinreikiä.

clarkkent

BB SR20VET (GTI 05-06/2011)
BB CA18ET
Primera WP11-144 SR20 Sport+

StanLaurel

LainaaMitä nauramista siinä on???
Matti ruotsista.

Siis meinaat että laitan GT Primeraan jotkut 10 vuotta vanhemman Sunnyn penkit.

Edelleen  ;D ;D ;D ;D ;D
413962 ¤ 150151 ¤ 91215 ¤ 25321

matti43

Ei niissä ole mitään vuosimallia näkyvillä :(.
Ne kyllä passaa uudempaankin autoon.
Matti ruotsista.

JohnWayne

P11 pitää löytyä penkistä airbagin antura jos mielii auton katsastaa.

Jylppy

LainaaP11 pitää löytyä penkistä airbagin antura jos mielii auton katsastaa.

Ei kaikissa P11:ssa oo sivubägejä.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

JohnWayne

Lainaa
LainaaP11 pitää löytyä penkistä airbagin antura jos mielii auton katsastaa.

Ei kaikissa P11:ssa oo sivubägejä.

Stanilla on GT.

AkiH

GT-versioissakin sivubagit tulivat vasta 1998-vuosimallin myötä.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Lederhosegynther

#26
Kuulostaa turhalta työltä vai onko GTssä niinkin paljon eroa..?

Tässä vastaavan 2.0 131hv SLX:n laturin irrotusohje:
-akkukaapeli irti(10mm).
-etukulma tunkataan ylös.
-rengas irti(13/16").
-suojamuovi renkaan takaa irti(10mm).
-laturin alapultin mutteri auki(17mm), pultti pois.
-laturin johdot irti.
-laturin säätöpultti irti(12mm).
-laturin säädön kiinnikerauta irti(12mm.)
-moottorin yläkiinnikkeen pultti irti(14mm).
-tunkilla moottoria ylös öljypohjasta nostaen sen verran, että laturi mahtuu yläkautta pois.

Tämä vie aikaa noin tunnin ja takaisin laitto melkein toisen mokoman, riippuen toki tekijästä.

P.s. itsellä ei ole vastaan tullut vielä yhtään autoa jossa ilmastoinnin putket eivät olisi vedetty päin v...ua ja olis aina rassaushommissa tiellä.