Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan primera p12 cd-jumissa

Aloittaja Varjo, helmikuu 24, 2012, 15:20:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Varjo

Hei,

Ostettiin tuossa juuri 2004vm oleva primera ja oston yhdeytessä tuli ilmi että cd soittimessa on cd jumissa ja se pitää sellaista naksutusääntä eikä anna levyä ulos. Ostimme auton kuitenkin kun ajattelimme että sen saisi korjattua vaihtamalla cd-soitin uuteen, jonka sitten tilasimmekin autopurkamosta, mutta korjaamossa vaihdatuksessa  kävi ilmi että tuossakin soittimessa oli ilmeisesti cd jumissa -.-

Onko kenelläkään kokemuksia, että saako tuon itse korjattua jotenkin suht helposti kun ei viitsisi enempää rahaa tuohon upottaa...

Datsuuna

On kokemuksia sillä korjaan noitakin työkseni, mutta ikävä kyllä en voi neuvoa asiassa julkisesti siksi laitan YV:n sinulle
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

Lainaa
Onko kenelläkään kokemuksia, että saako tuon itse korjattua jotenkin suht helposti kun ei viitsisi enempää rahaa tuohon upottaa...

Ei ole kokemusta, mutta tuubissa oli tällainen vinkki:

How To get a stuck cd out of a cd player in truck
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

micramies

Mistähän syystä cd jää jumiin autosoittimiin? Onko eroa jos kyseessä on audio cd tai mp3 levy? Itselle ei ole vielä koskaan käynyt näin mutta lieneekö mitään mitä voisi tehdä cd jumin estämiseksi etukäteen?
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

Datsuuna

#4
LainaaMistähän syystä cd jää jumiin autosoittimiin? Onko eroa jos kyseessä on audio cd tai mp3 levy? Itselle ei ole vielä koskaan käynyt näin mutta lieneekö mitään mitä voisi tehdä cd jumin estämiseksi etukäteen?
Laitteessa on mekaaninen vika hyvin yleistä Clarionin koneistossa, jota Nissan käyttää soittimessaan joskus on joku "ahtanut" 2 levyäkin koneeseen yhtäaikaa.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

mukman

Itellä sama ongelma 2003 primerassa. Olis kanssa mukava tietää vähän että mitähän kannattaa ottaa huomioon ennen kun alan tota purkamaan :D Mekaanista vikaa itsekin veikannu alusta asti.

timppa_

#6
LainaaOn kokemuksia sillä korjaan noitakin työkseni, mutta ikävä kyllä en voi neuvoa asiassa julkisesti siksi laitan YV:n sinulle

Onko mahdollista saada myös tuo info, nimim. sama vika 2005 vuosimallin primerassa. Soittimen irroitus on jo tuttua touhua, eli tarvitsen vain infon mitä tuolta soittimen sisältä pitää väkertää kuntoon..

zanalert

Edelleen minäkin haeskellut ohjeita jumiutuneen cd:n poistoon. Voisko datsuuna olla ystävällisesti kommentoimasta mitään, jos ei ole esittää kuin huoltoliikkeen mainos. kiitos. Ja nyt oikeesti, onko jollain vinkkiä...

Datsuuna

LainaaEdelleen minäkin haeskellut ohjeita jumiutuneen cd:n poistoon. Voisko datsuuna olla ystävällisesti kommentoimasta mitään, jos ei ole esittää kuin huoltoliikkeen mainos. kiitos. Ja nyt oikeesti, onko jollain vinkkiä...
Joo en vaan voi kertoa asioita joista oma "leipäkin" riippuu osaltaan, mutta sen voin kertoa että useita ko. koneistolla olevia soittimia korjattu eikä tule asiakkaalle kalliiiksi  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Miikka

http://www.npoc.co.uk/forum/p12-disc-stuck-in-cd-player_topic14557.html

Tuossa on kuvalliset ohjeet lontooksi. Vaatii kylläkin rekisteröitymisen tuonne mutta se ei vienyt minuuttiakaan eikä maksanut euroakaan..
ison C:n ja pikku V:n [b]huoltopäälikkö[/b]
Nissan Patrol 160 T Super Roof
Datsun 100A*rojekti 1.4T*
Datsun 100A@140A
R20&K11

[u]Datmönkijä 150AY[/u]

zanalert

#10
Kiitos vinkistä, ja linkistä  :) Sieltähän tosiaan  löytyy ohjeet kuvien kera.

timppa_

#11
Omassa soittimessani oli yksi ratas murtunut, joka aiheutti sen että "rulla" joka levyn vetää sisään ja työntää ulos ei pyörinyt. Epoksia rattaan ja metallisen akselin väliin (ja myös halkeamaan) ja taas toimii. Tämä ratas siis on sen rullan akselin päässä.

Jos tämä on tyyppivika, ihmetyttää kyllä tajuttoman huono soittimen osien laatu. 7 vuotta vähäistä käyttöä ja osat alkaa lahoomaan.

Toinen mielenkiintoinen huomio samalta päivältä oli että antennin sisällä on piirilevy. Tästä piirilevystä menee kupariliuska siihen kierrettävän antennipiiskan pohjaan. Tuo pohja taas hapetuu ajanmyötä jolloin liuskan kontaki huononee ja antennisignaali heikkenee reilusti. Erittäin outo ratkaisu jota en edelleenkään ymmärrä. Noh, huolto saa helppoa rahaa kun korjaavat noita. Aikaa uuden vaihtoon menee n. 5min..

timppa_

Lainaa
Joo en vaan voi kertoa asioita joista oma "leipäkin" riippuu osaltaan, mutta sen voin kertoa että useita ko. koneistolla olevia soittimia korjattu eikä tule asiakkaalle kalliiiksi  :)

Meneekö tämä samaan luokkaan kuin ratin sähkösarjan huono maadoitus ja konkkaviat sytytyksen puolella (väärä konkka joka estää käynnistymisen pakkasilla)..vaikka kyseessä on tyyppivika, ollaan hiljaa ja toivotaan että kaikki toimii takuun yli jolloin asiakas maksaa työt ja osat (vaikka vika on alusta asti ollut tiedossa)?  ;)

Datsuuna

Tuo mainitsemasi vika omassa soittimessasi ei ole se yleisin vika jota voi jo sanoa "tyyppiviaksi" vaikka aiheuttaakin samantapaisen oireen. Niin siis työssäni korjaan elektroniikkaa hyvin laajalla skaalalla voisi sanoa, että miltei kaikkea jossa jotain elektroniikkaa on eli ei yksittäinen laite ja sen "tyyppiviat"  sinällään merkitse kummempia  ;)
Jos olet seurannut autonvalmistajat ilmoittavat nykyään varsin nopeasti mahdolliset uusissa/uudehkoissa automalleissaan ilmenevät ongelmat ja usein ne korjataan takuuna.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

MaT

Kokeillaanpa löytyiskö apu täältä  ;) Elikkä ostin vasta tommoisen P12 primeran ja siinä on myös cd jumissa sekä myös radio heittää välillä toimimasta silleen, että kanavanvaihto ja äänenvoimaakkuuden säätö ei onnistu. Olisiko jollain tietoa, missä voisi edullisesti (tietenkin  ;D) korjauttaa nämä viat (jos edes mahdollista) kun itellä ei ole tiloja eikä oikein taitoakaan korjailla näitä. Ja mielellään pääkaupunkiseudulta.

Manu67

#15
CD Pyöritin rikki, onko konstia selvittää valmistaja ilman soittimen irroitusta? vm-04 Primera. :-/
S13-89 Primera -04

Whee

#16
-

Datsuuna

#17

Ainakin Salossa korjataan myös Nissanin soittimia yleisin vika noissa on mekaniikan rikkoutuminen jonka korjaus ei yleensä ole kallista  :)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

MaT

Okei ja ilmeisesti soitin pitää ensin itse saada irti jotenkin? :) Löytyykö keltään tietoa saman laitteen radiosta, kun käynnistäessä toimii yleensä noin 10 sekuntia, jonka jälkeen kanavan vaihto ja äänen voimakkuuden säätö ei onnistu. Joskus myös ei toimi ollenkaan ja silloin näyttöön tulee lukemaan vihreällä pohjalla "secure". Kokeilin käyttää akkua irti tunnin verran, jos ois resetoituessaan vika korjaantunut, mutta sama homma jatkuu.

matti43

Minä tunnen Torniossa kaverin, joka voi korjata semmoiset viat.
Voin lähettää puhelinnumeron yv:nä jos kiinnostaa.
Matti ruotsista.

Jylppy

LainaaJoskus myös ei toimi ollenkaan ja silloin näyttöön tulee lukemaan vihreällä pohjalla "secure".

Service manuaalista luntattua:

NATS AUDIO LINK
Description
The link with the NATS IMMU implies that the audio unit can basically only be operated if connected to the matching NATS IMMU to which the audio unit was initially fitted on the production line. Since radio operation is impossible after the link with the NATS is disrupted theft of the audio unit is basically useless since special equipment is required to reset the audio unit.

Initialization process for audio units that are linked to the NATS IMMU
- Perform initialization with CONSULT-II
- For initialization, refer to "CONSULT-II operation manual NATS".

Normal operation
Each time the audio unit is switched on afterwards, the audio unit code will be verified between the audio unit and the NATS before the audio unit becomes operational. During the code verification process, "WAIT" is shown on the Display unit. Again, the communication takes such a short time that the audio unit seems to switch on directly without showing "WAIT" on the Display unit.

When the radio is locked
When NATS link problems occur "SECURE" message will be displayed in three ways indicating three different NATS link problems.

- "Secure" on a red background indicates that there is a problem in the link between Navi control unit and Audio, suggesting that there is either a Navigation system fault or the Navi control unit has previously been fitted in another vehicle.

- "Secure" on a green background indicates that there is a problem in the link between NATS IMMU and Audio, suggesting that there is an audio fault or the audio unit has previously been fitted in another vehicle.

- "Secure" on a yellow background indicates that the transponder (NATS key) is not working correctly or it has previously been fitted in another vehicle.

When a "Secure" message (of any type) is displayed, it can be cleared by re-initializing the NATS system using CONSULT-II and the associated Immobilizer PIN code (there is no need to return the audio to a Clarion service centre). If re-initializing fails to clear a "Secure" message then the component (identified by background color) is faulty and should be replaced.

NOTE:
When the "Secure" is displayed on VFD display, the communication of IMMU and radio, radio unit or transponder has problem.

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Datsuuna

#21

Vaikuttaa menevän suojatilaan kysyykö laite koodia ?

"Turvallisena" vihreä tausta osoittaa, että on olemassa ongelma yhteyden NATS IMMU ja Audio, viittaa siihen, että on olemassa ääni vika tai audiolaitteen on aiemmin asennettu toisessa ajoneuvossa."

Tapio suomesta ja salosta
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

MaT

Tornio vähän turhan kaukana lähteä korjauttamaan.... Ei kysy mitään koodeja. Secure lähtee yleensä pois seuraavalla käynnistyksellä tai sitä seuraavalla.

matti43

Eihän se Tornio ole kauempana kuin lähin posti. Voit saada puhelinnumeron velipoijalle, niin voit keskustella ammatti-ihmisen
kanssa asiasta.
Matti ruotsista.

Datsuuna

LainaaVoit saada puhelinnumeron velipoijalle, niin voit keskustella ammatti-ihmisen
kanssa asiasta.
Matti ruotsista.

Eiköhän tässä riittävän ammatilaisia olla tässäkin firmassa jossa toimin asentajana  ::)  ;)
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

A.S

Lainaa
LainaaVoit saada puhelinnumeron velipoijalle, niin voit keskustella ammatti-ihmisen
kanssa asiasta.
Matti ruotsista.

Eiköhän tässä riittävän ammatilaisia olla tässäkin firmassa jossa toimin asentajana  ::)  ;)


Jep, Datsuna on ammattilainen, kun noita työkseen korjaa...
Kalusto ei sovi listaan, turhan paljon kuitenkin...

Alppu

#26
Lainaa
Lainaa
LainaaVoit saada puhelinnumeron velipoijalle, niin voit keskustella ammatti-ihmisen
kanssa asiasta.
Matti ruotsista.

Eiköhän tässä riittävän ammatilaisia olla tässäkin firmassa jossa toimin asentajana  ::)  ;)


Jep, Datsuna on ammattilainen, kun noita työkseen korjaa...

Pitäiskö tässä sitten epäillä Matin antamaa vinkkiä ammattilaisesta?

Mut käytännössä varmaan hoituu paremmin Salon suunnalla kun on lähellä Helsinkiä.



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

A.S

Ei pitäisi. Mielestäni en ole antanut ymmärtää kyseenalaistavani Matin vinkkiä ammattilaisesta ?

Vaan pointtini oli juurikin tuo että Salo olisi lähempänä, ja näin ollen helpompaa tms kuin postittaa se Ruotsiin ?
Kalusto ei sovi listaan, turhan paljon kuitenkin...

matti.l

#28
LainaaEi pitäisi. Mielestäni en ole antanut ymmärtää kyseenalaistavani Matin vinkkiä ammattilaisesta ?

Vaan pointtini oli juurikin tuo että Salo olisi lähempänä, ja näin ollen helpompaa tms kuin postittaa se Ruotsiin ?

Viimeksi ,kun kesällä Torniossa kävin,niin se oli vielä Suomen puolella.
Ja kumpaiseenkin paikkaan varmaan voi soittaa,ja kysyä tarjouksen  korjaamisesta .
Sehän ei käsittääkseni hirveitä maksa.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

matti43

Aivan oikein Matti. Kesällä kävin Torniossa ja se oli suomessa.
Ja tämä Tornion "ammattilainen" on ammattilainen, joka on korjannut
kaiken maailman elektroniikkaa yli 40 vuoden ajan. Jostain kumman
syystä nämä keskustelut tuppaa menemään semmoseksi tyhjän paskan
jaukkaamiseksi. Yrittäkää pysyä asiassa.
Matti ruotsiasta.