Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Ylläpitolaturin asentaminen

Aloittaja Södis, lokakuu 27, 2014, 16:47:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Södis

Auto: Nissan Micra 1.0 16v 1999
Pitäisi asentaa talven varalle ylläpitolaturi. Mikä olisi paras tapa. Yksinkertaisin ja halvin ehkä ostaa sisätilalämppärin pistokkeeseen haaroitusliitin ja kytkeä siihen ylläpitolaturi (CTEC) ja vetää siitä piuhat akulle. Toinen vaihtoehto olemassaolevan Defan sarjaan joku haaroitusliitin ja siihen pistoke johon laturin virtajohto kiinni...ekassa vaihtoehdossa laturi olisi auton sisällä ja toisessa moottoritilassa
Kumpi parempi? kokemuksia?

cedricfan

Siinähän ne vaihtoehdot tulikin. Isoin ero on hinta. Ja siinäkin vaikuttaa se, millä hintaa saa sisäpistokkeeseen T-haaran & toisen pistorasian. Ja nimenomaan T eikä Y, johon ei saa suoraan kahta rasiaa vierekkäin. Seuraavana ratkaisee työ, eli konehuoneeseen on helpompaa.
Ja siihen kumpi parempi vastannee se, että peruslaturiosa on sama Defalla sekä irtomallissa että moottoritilamallissa ;)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

Whee

#2
-

Jyde82

#3
Ehkä tässä haettiin sisäpistokkeen haaroittamiseen tälläistä ratkaisua:

Tulee aika paljon halvemmaksi kuin Defan riistohintaiset haaroitussarjat, ja lisäksi itse ainakin haluaisin Ctekin olevan auton kabiinissa ennemmin kuin moottoritilassa.

E: Kuva ei näy mutta tästä siis kyse: http://tuontitukku.fi/tuote/haaroitin-2-os-ip44-16a-schuko-haaroituskoekstin-maadoitettu/6413821240489/
Primera P11 -97 1.6

cedricfan

Muistaakseni IP-luokan piti olla vähintään 54, tai sitten ajoneuvokäyttöön hyväksytty.  Ironistakin, koska esim Defan omat rasiat ei ikinä täyttäisi IP-luokkaa, mutta ovat silti OK.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV