Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Primera/Almera kestävin moottori?

Aloittaja nipponauto, lokakuu 15, 2014, 21:42:32

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nipponauto

Mikä moottori teidän mielestä on kestävin, itse olen nissanista kuullut hyvää, tällä hetkelläkin Qashqai 1,6 , mutta jos vaikka kakkosautoksi hommaisin nissanin niin ajattelin vain kysyllä mitä täytyy ottaa huomioon ja millä kilometreilä vielä uskaltaa ostaa yms... :)

Datsuuna


GA16DE ja SR20DE koneet ei ainakaan mulla ole tuottaneet mitään harmia
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

A.S

Ei ole meilläkään ollut koskaan GA16DE:n kanssa mitään harmia :) kilometrejä takana jo 326tkm.
Kalusto ei sovi listaan, turhan paljon kuitenkin...

Mies

K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Maca

Itellänikin ollut paljon almeroita ja primeroita ja sanoisin myös, että GA16DE ja SR20DE ovat kestäviä. GA16DE:llä oli takana jo 325tkm ja toimi kuin kello, eikä vienyt öljyä. SR20DE koneita mulla on kolmessa gti almerassa, eikä niissä koskaan mitään vikaa ole ollut ja on saaneet kenkää, yhdellä kierretty jäärataa ja toisella kemoraa. Kilometrejä noissa on 220-290tkm.  :)
P12 -03 primera ollut 1.6 koneella nyt 10tkm joten siitä ei vielä hirveästi kokemusta ole. Toistaiseksi siinäkään ei moittimista.
Purkuautot: P12, P11-144, N16, K11..
Jos osien tarvetta, ota yhteyttä.

Alppu

#5
Eikä se GA16DE:n pikkuveli GA14DE ole huonompi, pari desiä vaan pienempi.


Aloittaja ei kertonut minkä ikäistä autoa on katsomassa, nämä GA14DE/GA16DE/SR20DE sijottuvat melkein 15 vuotta taaksepäin.  :)


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

nipponauto

juu, en sillai vuosilukua ajatellut, enkä oikein sitä merkkiäkään, mutta yks vaihtoehto olis tuo nissan, toisaalta saisi olla tältä vuostuhannelta ::).

mutta onko tuota n16 tehty tuolla vanhalla koneella?, entäs onko kokemuksia siitä uudemmasta, paitsi juuri tuo ketju juttu ja muuten saako sen pysyvästi korjattua?, niin minkäs tyyppi nro tämä on?

Alppu

#7
N16 Almerassa on ainakin seuraavan sukupolven? QG -sarjan moottoreita. Ei omakohtaista kokemusta,
mutta on nämä selvästi vika-alttiimpia kuin nämä mainitut vanhemmat. Tosin näillä vanhemmilla on sitten yleensä rullattu enemmän
ja autot ruosteisempia.

Almeroissa on QG15DE ja QG18DE, Primerassa QG16DE ja QG18DE.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Desperate child

Porukoilla ollut GA16DE almera '96, GA16DE Primera '97, QG15DE Almera '02, '06 ja '07, pikkuveljellä oli GA16DE Almera '98 ja mulla tällä hetkellä QR20DE Primera. Pahaa sanottavaa vikojen puolesta ei ole yhdessäkään moottorissa ollut, noi QG15DE koneet vaan on laiskoja ja varsinkaan noi '06 ja '07 mallit ei itelle sopinut, sähkönen kaasupoljin reagoi jotenkin liian hitaasti omaan makuun. GA16DE koneinen almera oli jopa todella pirteän tuntunen ja todella hyvä auto muutenkin, mutta todella paha ruostumaan, ja jos on levyjarrut takana niin ne tuottaa harmaita hiuksia.. GA16DE Primera tuntuu selvästi almeraa laiskemmalta, ja tuntuu olevan pikkuvikojakin enemmän. Tuo oma QR20DE Primera on ollut ihan hyvä, kammenkulma-anturi ja puola on moottorista hajonnut, ja jonkun verran jotain pikkuvikaa ollut sähkölaitteissa + vähän laiskan puoleinen bensasyöppö toi moottori on..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

Alppu

Olisko CD17 ja CD20 kestäviä moottoreita?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Lerssinen

Tuntuuhan tuolla CD20T:llä pääsevän  :)
-Nissan KingCab 4x4 TD25 -91 "ajoauto"
-Nissan KingCab 4x4 RD28 -91 "offiauto"
-Nissan Primera -98 "urheiludieselpaku"
-Plymouth Valiant V200 1962 "kesäauto"

JJM

GA16DE, ei tarvitse öljyjä lisäillä.

Ylipäätään vuoteen 1999/2000 asti nissan koneet on kaikki hyviä, QG -sarjan tultua 1999 1.8 litraisena -> siitä alkoi syöksykierre  ::)

Shamsa

Vähän offtopic, mutta kun kerran moottoreista keskustellaan niin CA mallisarjan koneet on luonteeltaan ihan mahtavia ;D mutta, vikojahan niissä on jonkin verran..
Exät:
Nissan Sunny B11 1.5 GL -85
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 SLX -89
Nissan Sunny B12 Coupe 1.6 GTi -88
Ford Focus MK3 1.6 TI-VCT -2011
BMW 320D Touring -04
Nykyinen: Ford Focus ST225 -08

nipponauto

Niin oliko jossain konetyypissä tämä Öljysyöppö ongelmaa?

Oliko tämä 1,8 ensimmäinen "uuden mallin" konetyyppi?. Oliko kaikissa uuden tyyppisissä pääsääntöisesti keljun venymisiä mutta muuten ok ?
Entäs oliko näissä koneissa jo frasmanni mukana?

Alppu


Eikös noissa vanhemmissa 1.8 moteissa ollu juurikin sitä öljynsyöntiongelmaa?
Ketjujakin on venynyt, liekö kuitenkaan katkennut..
Laadun laskusta päätellen ranskalaisilla voisi luulla olevan jotain tekemistä moottorin kanssa. :)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tero-75

QG18 koneet ovat niitä öljysyöppöjä. Johtuu siitä että kone on porattu isommaksi 1.6 koneesta jolloin 4-sylinterin seinämä on mennyt turhan ohueksi, ja kun kytkinkaaveli kiristetään momenttiin vääntyy sylinteri soikeaksi.
Samassa konesarjassa on myös ollut niitä jakoketjun venymisiä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Whee

#16
-

Alppu

#17
Jylpyn pyynnöstä.



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JJM

#18
LainaaEi saa nyt yleistää että kaikki QG18 koneen kuluttaisivat öljyä. Ei niitä ole kovin montaa suhteessa siihen paljonko toimivia löytyy. Yleensä viosta vaan valitetaan enemmän kuin ihmiset puhuisivat koneen hyvyydestä ja kestävyydestä. Tuollainen toiminta tuppaa mustaamaan kaikki koneet viallisiksi.

Jakoketjun kulumiseen sen verran, että nämä uudemmat ovat kierroskoneita. Ne toimii sitä paremmin mitä enempi antaa kenkää. Jos autolla juruutetaan aina isoimmalla vaihteella hidasta vauhtia niin tottakai se ketju venyy. Alle 2000 kierroksen kone on laiska eikä liiku mihinkään. 2200-2500 niin liikettä alkaa löytymään.

Ja sitten on niitä opel-taustaisia kuskeja jotka olettaa että se litran lisäys / 1000km on ihan normaalia... Ja tuskin kaikki valittajat on heti nissanfoorumilla kyselemässä kun öljyä menee, vaan kiroilevat sitä tutuilleen.

Mihin tuo perustuu että pienillä kierroksilla ajaminen pilaa jakoketjun? Lähinnä ensin tulee mieleen vaihteisto joka siitä ei tykkää.

Kyllä auton moottorin pitää lähtökohtaisesti kestää se 300tkm samalla jakoketjulla, ilmiselvä suunnittelumoka tullut noihin QG koneisiin joka maksatettiin asiakkailla. Toki rellun filosofialla riittää että se kestää takuuajan.

Jylppy

Lainaa
Mutta mitenkä tämä?

The HR is a family of straight-3 and straight-4 automobile engines co-developed by Nissan and Renault. Renault calls it the H engine.
It is made by Aichi Machine Industry in Japan.


Mitenkäs tää nyt liittyy tähän topicciin?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

kurttu

En allekirjoita väitettä että QG moottorit olis kierroskoneita. Ainakin 1.8 moottori vetää puhtaasti alle 2000rpm ja paras vääntö tulee jo alle 3000rpm. kolmosella tulee ajeltua kaupungissa koko ajan, eikä vaihdekeppiin tarvitse koskea kovin usein. Kone ei nikottele eika jyristä kolmosvaihteella edes 1000rpm.
Tämähän on sen säätyvän venttiiliajoituksen ansiota.
Kone kiertää kyllä hyvin myös 6500 asti, mutta mitään ihmeellistä potkua ei tule korkeilla kierroksilla.   

Whee

#21
-

kurttu

Tuolta löytyy dynokäyriä autoista:
http://rototest-research.eu/index.php?DN=29

Löytyy mm. QG18DE moottorin kaksi eri versiota. Vanhempi versio mitattu -00 Almera kopassa ja uudempi versio -02 Primera kopassa.

Ei kannata ihmetellä pieniä lukemia, koska nämä on mitattu pyörännavasta. Moottorin ja veihteiston häviöt kuuluvat asiaan. Pieniä ovat kuitenkin "japanin hevoset". Siitä ei pääse mihinkään.

Whee

#23
-

kurttu


Datsuuna


Sanoisin, että alle 200 hv tehot ei tunnu vielä missään. Mulla on ollu 2 GTi Almeraa siis 105 kW eli 143 hv ei erityisen tehokkaalta tuntunut. Nyt on 120 kW eli 163 hv Mini eikä sekään vielä tunnu miltään. Ehkä pitäisi harkita GT-R:ää  ;D
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

Mikä sitten tuntuisi joltain?
Miksi vaihdoit merkkiä?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna


Onhan mulla vielä tällä hetkellä 2 Almeraa ja 1 Datsun. Mini tuli ostettua hetken innostuksesta. Onhan se hyvä ajaa mutta ei mikään bensapihi. Alusta on kova eli kaikki tien epätasaisuudet tuntuu autossa. Mini kiihtyy 0 - 100km/h pikkasen yli 7 sekunnin kun GTi Almeralla siihen menee reilut 8 sekuntia. Almera kuluttaa vähemmän vaikka kone on 400 ccm isompi. Ero johtuu ilmeisesti Minissä käytetystä remmiahtimesta toisaalta turboviivettä siinä ei ole. Uudemmissa Mineissä on turbo eli pakokaasuahdin ja kulutusta on saatu pienemään. Monen automerkin harmi on jakopään ketjun venyminen ja kiristimien kuluminen niin myös Minissä.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

terrano30

3,0 litran tiisseli terranossa mittarissa 408000