Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Kone leikannut kiinni?

Aloittaja Plussa, lokakuu 22, 2014, 18:56:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Plussa

Aamulla auto käynnistyi ja toiminut täysin ongelmitta. Ajoin sillä noin 20km, ei mitään ongelmia toiminut kuin junan vessa. Kävin kaupassa ja kun yritin käynnistää auton uudestaan, niin se ei lähtenyt käyntiin, kuin 3 yritykseltä. Tuntui samalta, kun auton yrittää käynnistä vaihde päällä, nykähtää, mutta samuu saman tien. Auto siis lähti käyntiin ja ajoin sillä noin 2-3 km, mutta taustapeilistä ihmettelin, että miksi se savuaa normaalia enemmän, joten pysähdyin. Pakokasu oli valkoinen, haistelin vähän, mutta se ei vaikuttanut kuvin makealta. Sammutin moottorin ja annoin moottorin jäähtyä noin 10min. Sitten avasin jähdyttimen, tarkistakseen, että onko siinä öljyä. Vaikutti suht normaalilta, ei mitään kovin epäilyttävää. Yritin käynnistää uudestaan, mutta ei enää lähtenyt käyntiin, tuntuu siltä, että männät eivät pääse liikkumaan.  Laitoin vaihe kolmoselle ja yritin työntää autoa, ei liiku. Moottori nousee pari senttiä, mutta auto ei liiku.

Männät jumissa?  Aika outoa, että auto yhtäkkiä hajosi näin, öljyvalo ei palannut ja moottorin lämpötila oli normaali.      

Alppu

Lainaa
Männät jumissa?  Aika outoa, että auto yhtäkkiä hajosi näin, öljyvalo ei palannut ja moottorin lämpötila oli normaali.      

Öljyvalo ei palanut, mutta onko sitä öljyä? Onko jäähdytysnestettä kadonnut, et jos kannentiiviste mennyt?

Mikä auto kyseessä??

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Plussa

Tarkistin äsken öljyt, ja sitä oli tosi vähän. Mikä on aika outoa, sillä tarkistin edellisen kerran öljyt vasta viikko sitten ja sitä oli melkein maksimin astin. Eikä auto ikinä ennen syönyt öljyä..

Auto on Nissan Micra K10 1.0

Zuunah

Kannentiivisteen palaminen on jonkinlainen tyyppivika näissä. Kannattaa tarkastaa siis öljykorkin pohja ja auton käydessä jäähdyttimen kuplinta. Myös automaattiryypyn toimimattomuus ja alipaineletkujen halkeamat aiheuttavat vaikka minkämoisia käynnistysongelmia.

Whee

#4
-

lassin

Voi olla 2-pytyssä nestettä sen verran ettei jaksa pyörittää. Tulpat pois ja pyöräytys, siitä näkee.

OH2KV

LainaaVoi olla 2-pytyssä nestettä sen verran ettei jaksa pyörittää. Tulpat pois ja pyöräytys, siitä näkee.
Nestelukkoa veikkaan myös. Öljyä, bensaa tai vettä sylinterissä.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

jip59

Tai sitten se perinteinen vika eli jakohihna niin löysällä että hyppää sammutustilanteessa yli (mikä on todella yleistä jos hihna on liian löysällä).
Siis ensimmäisellä kerralla sen verran että vielä käynnistyy ja toisella kertaa sen verran lisää että venttiili osuu mäntään ja kone jumiin.
Exät: B10 -67, B10 -69, B110 -70, B110 -72, KLB110 -73, K11 -96, Nykyiset: K10 -89, K10 -87, K10 -93, K11 -97 "Ratamicra", N16 -03

Zuunah

LainaaTai sitten se perinteinen vika eli jakohihna niin löysällä että hyppää sammutustilanteessa yli (mikä on todella yleistä jos hihna on liian löysällä).
Siis ensimmäisellä kerralla sen verran että vielä käynnistyy ja toisella kertaa sen verran lisää että venttiili osuu mäntään ja kone jumiin.

Jostain olisi semmoinen muistikuva, että nuo MA-sarjan koneet olisivat vapaasti pyöriviä? :o

chery

Lainaa
LainaaTai sitten se perinteinen vika eli jakohihna niin löysällä että hyppää sammutustilanteessa yli (mikä on todella yleistä jos hihna on liian löysällä).
Siis ensimmäisellä kerralla sen verran että vielä käynnistyy ja toisella kertaa sen verran lisää että venttiili osuu mäntään ja kone jumiin.

Jostain olisi semmoinen muistikuva, että nuo MA-sarjan koneet olisivat vapaasti pyöriviä? :o
Ei ole vapaasti pyörivä.
Nissan Cherry 1.5 N12 5D -86
Nissan Almera 1.4 N15 -98
Nissan Maxima 2.0 aut. A32 -97
Nissan Maxima 3.0 aut. A33 -04