Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Primera P11 kierrokset hyppii

Aloittaja Heino, syyskuu 28, 2013, 01:48:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Heino

Primerassa hyppii kierrokset kylmällä koneella, lämpimällä koneella ei ala hyppimään kun isommissa vauhdeissa(+100kmh).

https://dl.dropboxusercontent.com/u/23417330/20130920_193228.mp4

Tuossa on videoo kierrosten hyppimisestä. Onkohan jakoketju nyt venynyt vai voisko joku muu olla vialla.
Kone on 1.8

Scally

#1
jakopää aika varmasti mennyt.
mulla oli vanhassa koneessa sama ja syy oli venynyt jakopää

ajettu oli kun vika alkoi 270tkm ajoin vielä 13 tonnia päälle ja vaihdoin koneen.

siinä myös viteoo pomppimisesta ja 1.8 kyseessä
http://s1275.photobucket.com/user/Scally81/media/WP_20130318_132103Z_zps9269225b.mp4.html?sort=3&o=0

NNisti

#2
Eikö se selviä virranjakajan pyörijä-testillä eli pyörittää konetta kampiakselin hihnapyörän mutterista ja katsoo pyöriikö jakajan pyörijä tiukasti mukana? Vois kans kuvitella että löysä ketju tekee aika äänekkään käyntiäänen?

On kai noita muitakin (halvempia) juttuja mitkä voi kierrosten heittelyä aiheuttaa.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

JJM

Lainaa

On kai noita muitakin (halvempia) juttuja mitkä voi kierrosten heittelyä aiheuttaa.

On vain aika valitettavan yleinen vaiva näissä QG16DE ja QG18DE koneissa.

NNisti

Niinnojoo ja olikos noissa jo ne sytkäpökäleet tulppien päällä ettei virranjakajaa enää, no se siitä  :D
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

Alppu

#5
Voiko ketjun venymistä ennakoida sytkää säätäessä?
Esim. jos säätövara ennakon suhteen on melko niukka?
Merkki seilaa, ainakin pienemmillä kierroksilla?
Vai eikö ole mitään tekemistä asian kanssa?
Ei kuitenkaan rallata... joten säätövara ei ole varmaan lopussa..?




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Scally

eikös näin uudet säädä jo ite sytytyksensä. eihän näitä säädetä lampun kanssa.

Heino

P0300 vaihtelevat sylinterit, sytytyskatkoksia havaittu vikakoodia valittelee. Voiko nuo kierrokset hyppiä tuolla tavalla, jos on sytytyspuola(t) mennyt rikki?

Scally

kyllähän se pärkivä puola varmasti heittelee kierroksia.

Alppu

Lainaaeikös näin uudet säädä jo ite sytytyksensä. eihän näitä säädetä lampun kanssa.


Q-moottorit 2001 lähtien?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Scally

Merkki:      NISSAN
Malli:      Primera
Tarkenne:      1.8 i 16V
Vuosimalli:      9/1999 - 7/2002
Moottori:      QG18DE
Kori:      P11 W11
Teho:      83 kW
Syl. tilavuus:      1769 cm3
Sylinterit:      4
Syl. halk:      80 mm

Heino

LainaaP0300 vaihtelevat sylinterit, sytytyskatkoksia havaittu vikakoodia valittelee. Voiko nuo kierrokset hyppiä tuolla tavalla, jos on sytytyspuola(t) mennyt rikki?

onko tähän varmaa tietoa, yks autohuoltaja sano ettei puolavika pitäisi näkyä kierroksmittarissa, auton pitäisi vaan täristä

Alppu

LainaaMerkki:      NISSAN
Malli:      Primera
Tarkenne:      1.8 i 16V
Vuosimalli:      9/1999 - 7/2002
Moottori:      QG18DE
Kori:      P11 W11
Teho:      83 kW
Syl. tilavuus:      1769 cm3
Sylinterit:      4
Syl. halk:      80 mm


The second-generation Nissan Primera was launched in late 1995 in Japan and in the autumn of 1996 in Europe.
Unique in its class, new Primera featured multi-link beam rear suspension with multi-link front suspension.

As before, in Europe the Primera was sold with 1.6 L and 2.0 L petrol engines and a 2.0 L diesel, with hatchback,
saloon and estate bodystyles.
While the estate was now based on the Primera's platform, it was assigned a model code of WP11.

In the autumn of 1999, Nissan gave the Primera a facelift, giving it a more modern front end with clear style
headlamps featuring projector units—instead of the traditional Fresnel lens type. Nissan also introduced their
"corporate identity" front, with the "flying wing" grille. The new code-name for this model was "P11-144".

A new "lean burn" 1.8 L petrol engine, the QG18DE was added to the range.
This facelift was not generally applied outside Europe, with Nissan "formalized" the fronts of other Primeras and Caminos instead,
bringing them into line with the look of the American Infiniti model.

Jossain menee model codet sekaisin, vai meninkö itse?

;D
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaP0300 vaihtelevat sylinterit, sytytyskatkoksia havaittu vikakoodia valittelee. Voiko nuo kierrokset hyppiä tuolla tavalla, jos on sytytyspuola(t) mennyt rikki?

How To Fix P0300 random misfire codes in your car

Noiden ohjeiden lisäksi tuli mieleen, että voiko tuota misfiree aiheuttaa myös hajonnut lambda-anturi tai ilmamäärämittari?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Heino

Tänään tuli otettua vasta enemmän selvää, kiristin oli 18,5mm ulkona ja merkkihuollolla sanottiin että 10mm maksimi millon pitäs alkaa vaihella. Meneeköhän tuo katsastuksesta läpi jos nollaa vikakoodin vai onko päästöt perseellään tuon huonon jaon takia?

Scally

itselläni pomppas päästöistä ja polki vielä testissä vikavalonkin palamaan

Heino

https://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/25-6338?ajoneuvo=961

Käykö tuo setti p11-144 2000vm 1.8 primeraan, vai onkohan tuossa jo muuttuvaventtiilinajoitus?

Heino

Lainaahttps://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/25-6338?ajoneuvo=961

Käykö tuo setti p11-144 2000vm 1.8 primeraan, vai onkohan tuossa jo muuttuvaventtiilinajoitus?

Tähän tietoa kellään vielä? Alkanu pätkimään tuo nissani sen verran pahasti että vaihtoon menee tai uusi ketju sisään.

Heino

Lainaahttps://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/25-6338?ajoneuvo=961

Käykö tuo setti p11-144 2000vm 1.8 primeraan, vai onkohan tuossa jo muuttuvaventtiilinajoitus?

Onko tähän vieläkään kellään mitään tietoa? Jos tuon vihdoin vaihdattaisi. Saa muuten vinkata jos tietää Kuopiosta jonkin hyvän huoltamon, joka tekee hyvään hintaan näitä ketjuremppoja.

Alppu

#19
Lainaahttps://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/25-6338?ajoneuvo=961

Käykö tuo setti p11-144 2000vm 1.8 primeraan, vai onkohan tuossa jo muuttuvaventtiilinajoitus?


Tuon näki venttiilikopan muodosta tai sitten siinä imunokan päässä on jonkinlainen mokkula/säätöjuttu...


http://www.faiauto.com/wp-content/uploads/2013/01/3-variants-TCK321.jpg

http://i37.photobucket.com/albums/e71/Brianritchie21787/QG18DE/car033.jpg

http://i528.photobucket.com/albums/dd322/doodad69/ReadyForRocker2.jpg

http://www.b15u.com/attachment.php?attachmentid=35921&d=1347547214

http://repair.alldata.com/alldata/imagesWLinks?file=//image300mtrb/50/23/09_ns01sentr_em-028b.png&width=640&height=505&displayType=print&imgRotation=0


Motonet:

Moottorin osat : Jakopään osat : Jakoketjut, kiristimet ja osat
25-6338       Jakoketjusarja Nissan QG15DE/QG18DE       1,5-16V 66kW QG15DE-moott. ->02 ilman muuttuvaa venttilinajoitusta
Jakoketjusarja (sis. ketjun, kiristimen, ohjaimet, nokka-akselin pyörät ja tiivisteet)       179,90€

25-6350       Jakoketjusarja Nissan QG15DE/QG18DE       1,5-16V 72kW QG15DE-moott. 03-> muuttuvalla venttilinajoituksella
Jakoketjusarja (sis. ketjun, kiristimen, ohjaimet, ketjupyörät (myös VVT-pyörä) ja tiivisteet)1,8-16V 85kW QG18DE-moott. 03->
muuttuvalla venttilinajoituksella Jakoketjusarja (sis. ketjun, kiristimen, ohjaimet, ketjupyörät (myös VVT-pyörä) ja tiivisteet)       299,90€





"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.