Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera 1.6 P12 startti ongelmaa?

Aloittaja espi, heinäkuu 30, 2014, 23:12:47

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

espi

Primera 1.6 P12 satunnainen starttaus ongelma?

Taustaa, auto ollut meillä kolme vuotta. Muutaman kuukauden aikana ollut satunnaisia kertoja, ettei tule virtoja ollenkaan kun vääntää avaimesta. Ongelma muuttui laiskemmaksi starttaukseksi ja auto oli noin kuukausi sitten korjaamolla ja testasivat apuvirralla, loppujen lopuksi vaihtoivat startin ja auto rupesi starttaamaan normaalisti, tähän päivään asti. Nyt illalla piti viedä neiti lääkäriin, niin rimsu päätti että ekalla ja tokalla avaimen väännöllä ei anneta virtoja ollenkaan, kolmannella startti ja laakista käyntiin. Samalla reissulla seuraava käynnistyskerta laakista käyntiin. Sitten vielä apteekista lähtiessä ekalla kerralla ei virtoja, toisella ja kolmannella virrat päälle (radio & ilmastointi aktivoitui), ei starttaa, neljännellä yrityksellä nätisti käyntiin.

Korjaamoille ei oikein kerkiä, niillä kuitenkin kiireitä, ylihuomenna pitäisi autolla lähteä lomareissuun.

Mitä tuosta pystyy päättelemään? Akku, iästä ei tietoa. Virtalukon pohja? ehdotuksia?

ps. esim. takavalon maadoitus on kunnossa, johdotettu aikoinaan.

Tero-75

Jos kerran avaimesta vääntäessä ei tapahdu mitään alkaisin hakea vikaa virtalukon pohjasta.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

espi

LainaaJos kerran avaimesta vääntäessä ei tapahdu mitään alkaisin hakea vikaa virtalukon pohjasta.

Tuota itsekin ajattelen, tänään vielä katsoin startatessa ettei jännite putoa nimeksikään akusta startin aikana.

Sitten tuli samaan syssyyn lisää rimsuun ongelmia, rupes käymään huonosti ja sytytti moottorin vikavalon --> P0304 eli sytytyskatkoja nelospyttyyn. Vaihdoin jo puolan ristiin, jotta uusiessa näkee, että vaihtuuko toiseen pyttyyn. Tulpat vaihdettu vajaa 10tkm sitten. Puolan (+ tulpan) haen jostain tänään/huomenna vielä.

espi

Ostin sitten virtalukonpohjan (64€) ja se on nyt vaihdettu.

espi

LainaaOstin sitten virtalukonpohjan (64€) ja se on nyt vaihdettu.

Ei vaikuttanut, eilen sitten sama juttu. Neljännellä yrityksellä virrat ja starttasi nätisti. Mahdollinen yhdistävä tekijä ilma mini. +30 ja auto useamman tunnin suorassa auringon paisteessa.

PS. Jos joku kaipaa Primera:n virtalukon pohjaa, niin sellainen olisi turussa tarpeettomana, joskus vielä itsekin reissusta sinne selvitään.

Jylppy

#5
Onko takavaloille tehty lisämaadoitus?

Palaako ajoneston merkkivalo mittaristossa, kun ei starttaa?
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

espi

LainaaOnko takavaloille tehty lisämaadoitus?

Palaako ajoneston merkkivalo mittaristossa, kun ei starttaa?

On tehty takavalojen maadoitus tehty, kuten aloituksessa lukee.

Ei palanut ajoneston merkkivalo ongelman ollessa.

Taas on auto toiminut moitteetta useita startteja ja muutaman sata kilsaa.

Desperate child

Lainaa
LainaaOnko takavaloille tehty lisämaadoitus?

Palaako ajoneston merkkivalo mittaristossa, kun ei starttaa?

On tehty takavalojen maadoitus tehty, kuten aloituksessa lukee.

Ei palanut ajoneston merkkivalo ongelman ollessa.

Taas on auto toiminut moitteetta useita startteja ja muutaman sata kilsaa.

Varmistetaas vielä tää, eli se ajoneston merkkivalo palaa vaan sen aikaa kun avain käännettynä START asentoon ja ei starttaa. Nimimerkillä oma primera tekee pakkasilla satunnaisesti aivan vastaavaa ja tekee samalla vikakoodin muistiin. Ei saa luettua avaimen sirua oikein. Avaimen nollaukseen oli ihan käyttöohjekirjassa ohje, mutta käytännössä se nollaantuu kun riittävän kauan renaa avainta lukkoon ja virtoja päälle ja pois (en nyt muista sitä ohjetta tarkasti tähän hätään...) vikakoodi jää silti muistiin, vaikka avaimen nollaakin..
Ja palaahan, tai siis vilkkuuhan ajoneston valo muuten, ettei ole polttimo palanut?
Meinaan oireet on ihan samat kun omassa primerassa ja siinä tosiaan satunnaisia ajoneston ongelmia, ja niin harvoin etten oo viitsinyt edes alkaa selvittelee sen enempää..
Nissan Cherry 1,5 Turbo '84
Nissan Laurel 2,0SGL ´86
Nissan Sunny 1,5GL '86, 1,5GL '85, 1,6LX '89
Nissan X-Trail 2,5 '05
Kawasaki GPZ750R '86 & Solifer SM 50cc '81

espi

Lainaa
Lainaa
LainaaOnko takavaloille tehty lisämaadoitus?

Palaako ajoneston merkkivalo mittaristossa, kun ei starttaa?

On tehty takavalojen maadoitus tehty, kuten aloituksessa lukee.

Ei palanut ajoneston merkkivalo ongelman ollessa.

Taas on auto toiminut moitteetta useita startteja ja muutaman sata kilsaa.

Varmistetaas vielä tää, eli se ajoneston merkkivalo palaa vaan sen aikaa kun avain käännettynä START asentoon ja ei starttaa. Nimimerkillä oma primera tekee pakkasilla satunnaisesti aivan vastaavaa ja tekee samalla vikakoodin muistiin. Ei saa luettua avaimen sirua oikein. Avaimen nollaukseen oli ihan käyttöohjekirjassa ohje, mutta käytännössä se nollaantuu kun riittävän kauan renaa avainta lukkoon ja virtoja päälle ja pois (en nyt muista sitä ohjetta tarkasti tähän hätään...) vikakoodi jää silti muistiin, vaikka avaimen nollaakin..
Ja palaahan, tai siis vilkkuuhan ajoneston valo muuten, ettei ole polttimo palanut?
Meinaan oireet on ihan samat kun omassa primerassa ja siinä tosiaan satunnaisia ajoneston ongelmia, ja niin harvoin etten oo viitsinyt edes alkaa selvittelee sen enempää..

Ei pala jatkuvasti missään vaiheessa, vilkkuu normaaliin malliin kunnes avain laitetaan virtalukkoon ja startataan, tällöin pysyy pimeänä.
Kerran oli aikaisemmin vikakoodi avaimesta, mutta en tiedä milloin oli tullut ja sen jälkeen ongelma on ilmennyt useamman kerran ilman vikakoodia.

espi

#9
Lainaa
Lainaa
Lainaa
LainaaOnko takavaloille tehty lisämaadoitus?

Palaako ajoneston merkkivalo mittaristossa, kun ei starttaa?

On tehty takavalojen maadoitus tehty, kuten aloituksessa lukee.

Ei palanut ajoneston merkkivalo ongelman ollessa.

Taas on auto toiminut moitteetta useita startteja ja muutaman sata kilsaa.

Varmistetaas vielä tää, eli se ajoneston merkkivalo palaa vaan sen aikaa kun avain käännettynä START asentoon ja ei starttaa. Nimimerkillä oma primera tekee pakkasilla satunnaisesti aivan vastaavaa ja tekee samalla vikakoodin muistiin. Ei saa luettua avaimen sirua oikein. Avaimen nollaukseen oli ihan käyttöohjekirjassa ohje, mutta käytännössä se nollaantuu kun riittävän kauan renaa avainta lukkoon ja virtoja päälle ja pois (en nyt muista sitä ohjetta tarkasti tähän hätään...) vikakoodi jää silti muistiin, vaikka avaimen nollaakin..
Ja palaahan, tai siis vilkkuuhan ajoneston valo muuten, ettei ole polttimo palanut?
Meinaan oireet on ihan samat kun omassa primerassa ja siinä tosiaan satunnaisia ajoneston ongelmia, ja niin harvoin etten oo viitsinyt edes alkaa selvittelee sen enempää..

Ei pala jatkuvasti missään vaiheessa, vilkkuu normaaliin malliin kunnes avain laitetaan virtalukkoon ja startataan, tällöin pysyy pimeänä.
Kerran oli aikaisemmin vikakoodi avaimesta, mutta en tiedä milloin oli tullut ja sen jälkeen ongelma on ilmennyt useamman kerran ilman vikakoodia.

Ongelma vaan jatkuu, itselleni ei tunnu tuota tekevän oikeastaan ollenkaan, esim. viimeiseen kolmeen viikkoon ei ole tehnyt kertaakaan, vaimolle tainnut tehdä samalla jaksolla 10 kertaa, tänään viimeksi ja nyt tuli näyttöön samalla ensin "Please Wait" ja sitten "Secure" (keltaisella pohjalla). Avaimet on vaihdettu keskenään, oire pysyy vaimolla:) Tuohan vissiin liittyy radion koodiin. Autosta pois, ovet lukkoon hetken odotus, ovet auki, virrat päälle ja kaikki toimii???

Mikä tätä riivaa?

Whee

#10
-

espi

LainaaTuo please wait on radio koodin varmistus prosessi. Joka kerta kun radio kytkeytyy päälle teksti näkyy, mutta koska väylätekniikka on nopeaa niin se ei aina edes ehdi vilahtaa näkyvissä.

Secure tekstiä on kolmenlaista, laitan ne kaikki;
Punaisella pohjalla oleva kertoo ongelmasta navin ja radion välillä
Vihreällä pohjalla oleva IMMUn ja radion välinen vika
Keltaisella pohjalla oleva kertoo avain viasta

Halvin vaihtoehto olisi kokeilla avainten uudelleen ohjelmointia. Netistä ja täältäkin löytyy ohjelmointi ohjeet niin halvalla pääsee. Jos se ei auta niin saattaapi olla radion päässä vikaa ja se vaatiikin jo kääntymistä nissan liikkeen puoleen.

Avaimet on noin kuukausi sitten koodattu järjestelmään uusiksi.