Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Disco-Datsun

Aloittaja Alppu, syyskuu 23, 2014, 22:29:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Disco-Datsunissa on yli 60 kaiutinta

Ihan äkkiseltään ei voisi edes kuvitella, että vuosimallin 1990 Nissan Micra voisi olla millään mittarilla mitaten valtakunnan ykkösauto.

- Upeeta!  :D

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

ILVES-Joe

Micra ei ole Datsun vaan Nissan...
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

OH2KV

Ja mitähän upeeta tuossa on? Soittelin neljällä pikkukajarilla FinnJAEssa 2W tehoilla, ja en saanut tuutulaulua loppuun ,kun joku änkesi ovesta sammuttamaan nuo rokkenrollivehkeet. Vissiin paskaa musaa mulla.

Ja 50000W ??? Musiikkitehoa vai? tarvitaan 300 kW moottori moisten syöttämiseen. Hyötysuhteita en lähtenyt tarkemmin laskemaan. Vahvarille voi sen 50% laskea helposti. Sähköntuottoon en ota kantaa, mutta mutulla 20% hyötysuhde voisi olla suunnilleen maksimi.

Ja Datsun ei ole Disco, ei ainakaan täällä. Micrakaan ei ole Datsun, vaikka on hyvin läheistä sukua.

Ja 50000W auton akusta? Ihan pelkän vahvistimien hyötysuhteet ottaen huomioon, menee 100000W tehoa akusta, eli 100000W/12V
On siis 8333,33 A virtaa. Micran korikin hitsaituu klimpiksi noilla virroilla- vaikka syvälujuusterästä olisi enemmämlin....
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Alppu

#3
LainaaJa mitähän upeeta tuossa on? Soittelin neljällä pikkukajarilla FinnJAEssa 2W tehoilla, ja en saanut tuutulaulua loppuun ,kun joku änkesi ovesta sammuttamaan nuo rokkenrollivehkeet. Vissiin paskaa musaa mulla.

Tartteeks sitä kaikkea ottaa niin tosissaan, ettei vaan olisi jotain traumoja jääny...



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

OH2KV

Ne jotka mut tuntee, tietää, etten paljoa stressaa. Traumoja en tunnista, vaikka sen niminen yhtye kuuluu kuunneltavien listalleni.

Tuosta micrasta vaan, että ydinvoimalaa pitäisi sillä hinata perässään jotta teholukemat täyttyvät.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Dinitrol

#5
juuri näitä mielensäpahoittajia joka harrastetapahtumasta ja miitingistä löytyy.Harrasteen luonne ei aukene kaikille.Kaikki autot eivät ole niitä viimeisen päälle näyttelykuntoon puleerattuja plasmanäyttö-poppiskonetelineitä.

Kokonaan toinen lukunsa on nämä konehuoneen kromaajat.Kaiken pitää kiiltää hiustenkuivaajaa myöten.

Joskus mietityttää missä näillä blingbling viriviri autoilla todellisuudessa ajetaan?
Kenties pimpparallia paikkakunnan torin ympäri?

Minä ajelen myös paljon sorateillä...

Mies

#6
No tuolla micralla ei edes teillä ajeta, on tehty pelkkään desibelikisaan eli on vaan teline noille äänenpainesysteemeille.

Ja niinhän se on monilla muillakin näyttelyautoilla yms, trailerikukkasia suurin osa  :P

Ite tykkään ajella noilla harrasteilla myös mutta toiset tykkää enempi rakennella for show, kukin tyylillään ja turha sitä kenenkään on ruveta arvosteleen että mikä on se "oikea" tapa harrastaa.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

OH2KV

Minä en kyseenalaista mitään harrastesuuntaa. En. Mutta kyseenalaistan seikan: "Voiko tuota mitenkään kutsua autoksi?"

Voimavirtatöpseli perseessä ei kovin montaa kilsaa ajella.
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Dinitrol

Rakentelusuuntauksia on toki monia.Tuon tapaisia ylilyöntejä ei voi laskea autoiksi,kun ajettavuus ja ajoturvallisuus on uhrattu lisälaiteräpellysnäyttelyn takia.

Jokainen taaplaa tyylillään ja virittäminen on okei,kunhan virityksen jälkeen paikat kestävät,alusta vastaa myös lisähummia  eikä tekniikka hajoa heti ensirykäisyllä.

Rakentelemisen toinen suuntaus on tämä tyhjäpäitten tuuninki. Karvanopat ja Manglesit on out.Nuorisolla pitää olla ylisuuret lintulaudat isot ylileveät ja matalat renkaat etulippa-spoikkuineen joiden auton suunnitellusta rakenteesta huomattavat ylitykset voi päätellä aiheuttavan vaaratilanteen muille tienkäyttäjille.

Toisaalta jokainen näistä usein myös kimallusteipattujen tuuninkirekien kuskeista  haluaa olla se kulmakunnan Fast&Furious hurjapää...

Rata-auto ratavirityksineen kuuluu suljetulle radalle,missä ei ole hidastetöyssyjä/katutöitä.Edelläkerrotun tyylisiä virivirejä näkee tai pikemminkin bassonjytkeen kuulee jo kaukaa ja on todella kyseenalaista kuuluvatko tämän tyylisuunnan autotkaan päivittäiseen liikennöintiin normitieliikenteen joukkoon?


Edit: lyöntivirheistä viis,tulin juuri harrasteautoilemasta kauppareissulta ja kohta lähden saunaan...