Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

p11 primeran keskuslukitus

Aloittaja m101, tammikuu 26, 2009, 16:23:33

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

m101

osaisiko joku auttaa, kun ei toimi enää keskuslukitus kaukosäätimestä :'(. oon kokeillu kahta eri kaukosäädintä ja molempiinoon patterit vaihtanu. avaimella keskuslukitus kyllä toimii kun lukkopesästä vääntää.

Jylppy

Kokeiles (omalla vastuulla) tämmöistä:

Keskuslukituksen kaukosäätimen ohjelmointi:

- kääntele virta-avainta ON-OFF 6 kertaa 10 sekunnin sisään
- jos onnistui, niin kahden sekunnin jälkeen kojetaulun (ajoneston)ledin tai vilkkujen pitäisi välähtää kahdesti
- paina avaimesta pohjaan avausnappi
- samalla kun pidät avausnappia pohjassa, paina kolmesti lukitusnappia
- vapauta avausnappi, ledin pitäisi välähtää kerran
- Sama temppu toiselle kakelle (siis avausnappi pohjaan ja paina lukitusnappia kolmesti)
- laita virta-avain ON-asentoon, ledin pitäisi välähtää kahdesti
- testaa avaimen toimivuus
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

m101

kiitosta paljon. nyt pelittää jällen k-lukko kuin uusi ;D

jaabo

 ;D ;D ;D

pakko kommentoida! piti nauraa ihan ääneen, kun on tottunu muilla keskustelufoorumeilla aika ala-arvoisiiin viesteihin, oli sitten kysymys mikä vaan! tässä on malliesimerkki siitä, miten foorumin pitää toimia! aivan mahtava homma, että löytyy näin asiantuntevaa apua! jatketaan samaan malliin!

(itse juuri etsimässä primeraa, ja saattaapa tulla tämä foorumi tutuksi/tarpeeseenkin... :))

nippon p10

mahtaako sama temppu toimia vuoden -95 slx primerassa??

Jylppy

Muistaakseni pitäis toimia. Omalla vastuulla voi kokeilla.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

ja_ke

Pitääkö avaimen olla virtalukossa noita nappeja painattaessa?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

ja_ke

#8
LainaaPitää joo.

Ei tarvinnut. Ohjelmoin samalla myös sen toisen avaimen irrallaan.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

nippon p10

mikäs tässä temppuilussa sitte voi mennä pieleen /rikki?? jos on isoistaki riskeistä kyse ni ei sitä viittäkymppiä oo paha pulittaa kokonaan uudesta systeemistä  :)

ja_ke

Lainaamikäs tässä temppuilussa sitte voi mennä pieleen /rikki?? jos on isoistaki riskeistä kyse ni ei sitä viittäkymppiä oo paha pulittaa kokonaan uudesta systeemistä  :)


Ei siinä mikään voi rikki mennä. Korkeintaan avain katkeaa starttiin huonolla tuurilla  ;D
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Spaaz

Itselläni tuli myös keskuslukitusongelma tuossa lauantaina. Kotipihaan tullessani nappia painaessani ei tapahtunutkaan enää yhtään mitään.

Avaimellakaan ei saa ovesta lukittua, mutta avaamaan onneksi pystyy, joten voi kikkailla lukitsemalla ovet sisäpuolelta ja laittamalla oven kiinni. (Kunhan ei unohda avaimia sisään.. :))

Paristot olen vaihtanut kaukosäätimeen. Sulakkeessa ei varmaan ole, mikäli merkkiliikettä on uskominen, koska kaikki muu toimii. Vai voiko koko paska olla pelkästään yhden sulakkeen takana? "electronic parts"-nimisiä paikkoja on ainakin muutama, mutta luulisi, että siinä olisi samassa muutakin.

Kokeilin myös tuota kaken uudelleenohjelmointia tuloksettomin seurauksin. Siinä vaiheessa kun vapautetaan avausnappi, ei kojelaudassa vilku yhtään mitään.

Mikä avuksi? Onko kenties ohjausyksikkö mennyt kovien pakkasten lauhduttua rikki?

ja_ke

LainaaItselläni tuli myös keskuslukitusongelma tuossa lauantaina....

Mahdollista kokeilla toista avainyksikköä?
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Spaaz

Lainaa

Mahdollista kokeilla toista avainyksikköä?
Siis toista kaukosäädintä? Ei ole mahista, kun en omista kuin yhden.

Missä kohtaa autoa se vastaanotinyksikkö muuten sijaitsee? Pystyisiköhän sen kuntoa itse tutkailemaan?  Silmämääräisesti ei varmaan pysty tekemään johtopäätöksiä...

ja_ke

Tuskimpa silmämääräisesti ainakaan. Muistelisin lukeneeni, että se sijaitsee jossain siinä kuljettajan oven keskipalkissa, en mene vannomaan.

Tuntuuko se avain "elottomalta"? Itselläni ainakin omassa avaimessa tuntee painaessa sellaisen hennon naksahduksen, siitä tietää avaimen mikropainikkeiden olevan kunnossa. Entiset avaimet olivat siinä suhteessa velttoja, että sai painaa vaikka kuinka ja mitään ei tuntenut - eikä myöskään avaimet toimineet.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Spaaz

Lainaa
Tuntuuko se avain "elottomalta"? Itselläni ainakin omassa avaimessa tuntee painaessa sellaisen hennon naksahduksen, siitä tietää avaimen mikropainikkeiden olevan kunnossa. Entiset avaimet olivat siinä suhteessa velttoja, että sai painaa vaikka kuinka ja mitään ei tuntenut - eikä myöskään avaimet toimineet.
Ei se elottomalta tunnu vaan aivan kuin ennenkin. Olen aika luottavainen, että se vika on siellä vastaanottopäässä. Mutta toisaalta, miten sen kaken toimivuuden voisi tarkastaa kunnolla?

ja_ke

No eipä sitä varmaan muulla kuin sillä, että olisi vastaavan mallinen auto johon voisi yrittää avaintasi ohjelmoida.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Spaaz

Sain Nisun yhdeksi yöksi paikallisen kaupan kellariin sulamaan ja kuivumaan. Seuraavana päivänä kokeilin uudelleenohjelmointia ja kappas! Homma pelittää! Pääsi nimittäin pienet huudot suusta, kun kojetaulussa ledit välähti.. :D

bazi

Osaisiko joku antaa neuvoa seuraavaan ongelmaan: kokeilin tätä uudelleenohjelmointia. Muut kohdat onnistuivat paitsi painikkeiden näppäilyn jälkeen ledit eivät välähtäneet. Vaihdoin juuri pariston avaimeen ja painikkeet on kuitenkin ihan jämäkät ja "naksuvat" painettaessa.

ja_ke

LainaaOsaisiko joku antaa neuvoa seuraavaan ongelmaan: kokeilin tätä uudelleenohjelmointia. Muut kohdat onnistuivat paitsi painikkeiden näppäilyn jälkeen ledit eivät välähtäneet. Vaihdoin juuri pariston avaimeen ja painikkeet on kuitenkin ihan jämäkät ja "naksuvat" painettaessa.

Minkä vuosimallin p11? Kokeilitko kumpaakin avainta yhtäaikaa ohjelmoida, jos kokeilit niin yritä yksitellen.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

bazi

-99. Kokeilin vain toista avainta koska toinen avain oli melkein jo jäädä sinne pesään, ilmeisesti hyvin kulunut.

Ile

Tuli sitten ostettua työautoksi tuollainen primera -96. Siinä oli 2 kaukoohjainta, mutta kumpikaaan ei toiminut. Hain uudet paristot ja koitin tuota Jylpyn antamaa ohjetta, vaan eipä toiminut. Mulla vilkkuu toi led (tuulilasin edessä) niinkauan kunnes käännän kakkosasentoo. Siis luulis sen sammuvan kun avaimella ottaa keskuslukon auki viim. silloin kun virtaaivaimesta kääntää ykkösasentoon (kun lämmityslaite alkaa puhaltaa) Olisko jollain ystävällisellä ihmisellä, mitään ohjetta tähän? Auto siis oli Nissan Primera -96 En nyt heti haluaisin nissan liikkeeseen mennä kyselemään.

Ile

En muuten nyt oleva varma, että onko tää mun eilen ostama auto p10 sitten, jos se valmistenumerosta katotaan ne siellä ilmaantuu p10. Eli toimiiko toi ohje silloin edes?

Untski

Nyt menee hieman alkuperäisen topicin ohi, mutta nissanista ja kauko-ohjatusta keskuslukosta silti kyse. Oli niin asiantuntevaa porukkaa että täytyy kokeilla. Itse asensin alkuperäisen keskuslukon n15 almeraan. Siis kaukossa yksi punainen nappi. Ohjelmoinnin jälkeen dip switchejä heittelemällä suuntaan jos toiseen sain oven avaamaan. No vilkut vilkkuu oikein. Kerran kun aukeaa ja kaksi kertaa kun "menee" kiinni. Siis auto ei lukitu. Relet naksuu siinä kaukoboksissa muttei keskuslukon ohjausyksikössä. Onko kenelläkään tietotaitoa tästä? :)

Jylppy

LainaaEn muuten nyt oleva varma, että onko tää mun eilen ostama auto p10 sitten, jos se valmistenumerosta katotaan ne siellä ilmaantuu p10. Eli toimiiko toi ohje silloin edes?

Enpäs osaa sanoa, toimiiko P10:ssä toi ohje. Eikä ole service manuaaliakaan käsillä, mistä vois asian tarkistaa.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Simm

Lainaa

Enpäs osaa sanoa, toimiiko P10:ssä toi ohje. Eikä ole service manuaaliakaan käsillä, mistä vois asian tarkistaa.


Ohjekirjan mukaan -96 P10:ssä pitäisi kauko-ohjaimen ohjelmointi onnistua naksuttelemalla neljä kertaa ohjaimen auki nappia kantoalueen sisällä.

Itsellä ei ole onnistunut.

Tosin kun avasin toisen ohjaimen, niin siitä oli yksi kondensaattori irronnut.. Eli ei toimine, ellei löydy jostin uutta konkkaa ja intoa juotella se paikoilleen.

Toinen vaikutti olevan fyysisesti Ok ja pattereissakin oli virtaa (mittasin). Silti ei mitään eloa tuolla ohjekirjan 4-painallusta-ohjeella.

Tosin aika kuluneita ovat ohjaimet ja voisikohan siinä ehjemmässä mikrokytkin olla finaalissa?

Vai pitäisiköhän kokeilla tuota monimutkaisempaa ohjetta?

Auto on seissyt erään suuren suomalaisen autoliikkeen varastossa 8-9kkk ja akku oli päässyt tyhjenemään. Ostin edullisesti firman poistaessa "epäkurantteja" vaihdokkeja takavalotakuulla..  ::)

Eetu88

Koitin tuota uudelleenohjelmointia,valot vilkkuivat aivan kuten pitikin,mutta ei silti pelaa.Mikä neuvoksi?Toisessa avaimessa ei ole yksikköä ollenkaan,joten koitin vain yhdellä avaimella.Lukitusnappi naksahtaa,mutta avausnappi ei.Voisiko tässä olla vika?

JJM

Lainaa- kääntele virta-avainta ON-OFF 6 kertaa 10 sekunnin sisään

Otetaanko avain nyt pois virtalukosta vai annetaanko olla paikallaan?

Lainaa- jos onnistui, niin kahden sekunnin jälkeen kojetaulun (ajoneston)ledin tai vilkkujen pitäisi välähtää kahdesti

Vilkut välähtää kahdesti, kun avain on paikallaan virtalukossa

Lainaa- paina avaimesta pohjaan avausnappi
- samalla kun pidät avausnappia pohjassa, paina kolmesti lukitusnappia
- vapauta avausnappi, ledin pitäisi välähtää kerran

Ledi välkkyy tasaiseen tahtiin koko prosessin ajan  :o

Lainaa- Sama temppu toiselle kakelle (siis avausnappi pohjaan ja paina lukitusnappia kolmesti)

Pitääkö se laittaa virtalukkoon, vai pidetäänkö vaan näpeissä?

Lainaa- laita virta-avain ON-asentoon, ledin pitäisi välähtää kahdesti

Ledi ei vilku, mutta vilkut kaksi kertaa.

Lainaa- testaa avaimen toimivuus

Ei pelaa kumpikaan  :P Auto on -98 P11.

JJM

(Miksei omaa viestiään saa muokattua?)

Itse itselleni vastaten ja ohjeita päivittäen:

1.kääntele virta-avainta ON-OFF 6 kertaa 10 sekunnin sisään. ON-asento on siis se, kun mittariston varoitusvalot jne. syttyy.
2. jos onnistui, niin kahden sekunnin jälkeen vilkkujen pitäisi välähtää kahdesti
3. Ota avain pois virtalukosta
4. paina avaimesta pohjaan avausnappi
5. samalla kun pidät avausnappia pohjassa, paina kolmesti lukitusnappia
6. vapauta avausnappi, vilkkujen pitäisi välähtää kerran
7. Sama temppu toiselle kakelle (siis avausnappi pohjaan ja paina lukitusnappia kolmesti). Ei tarvitse laittaa virtalukkoon / tehdä alussa kerrottua renkutusta eli suoraan vaan tehdä tämä. Jos onnistuu, vilkut välähtää kerran.
8. laita virta-avain ON-asentoon, vilkkujen pitäisi välähtää kahdesti. Itse laitoin saman avaimen virtalukkoon kuin millä tuo renkutus tehtiin.
9. testaa avaimien toimivuus

gearbox

Kokeilin noita neuvoja,mutta -98 Primera farkun kaukkis on edelleen kuollut. Ledi vilkkuu koko ajan,vilkut ei välähdä. Miten eteenpäin? Mistä voisi vikaa etsiä? voiko olla esim sulake sökö? ja missä tämä sulake sijaitsee???