Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny -92 päästöt

Aloittaja volvomies, syyskuu 07, 2014, 11:46:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

volvomies

Tällainen 1.4 kaasari vähäpäästöinen sunny jäi päästöistä kiinni katsastuksesta. Ei oo koskaan tarvinnu tällaisten kanssa säätää joten ei oikein tiedä mistä siihen vikaa kaivella.

                     HC ppm     CO%    O2%     CO2%    Lambda
Tyhjäkäynti:      5            0,03     2,11     13,5         
>2000r/min:     135         5,49     0,01     11,4        0,845

Tällaisia arvoja mittauksessa, Osaisko tuosta jo joku arvella missä vika.
Pakokaarujen takaisinkierrätys oli tulpattuna, sen huomasin vasta jälkeenpäin. Katissa oli rojut sisällä, sinne kurkkasin. Tulpat on uudet ja sytytyspuoli muutenkin tutkittu läpi.

Zuunah

Viekö hirveästi (>8l/100km) bensaa? Näissä sähkökaasari N14 mallin Sunnyissa on kaasarissa seossolenoidi, joka alkaa ajan kanssa vuotamaan ja sotkee siten kulutusta ja päästöjä.

Myös se alipaineletkuhelvetti kannattaa vaihtaa, kun letkut vanhetessaan halkeilevat päistä. Letkut taisivat olla jotain 4mm luokkaa. Itse taisin 1.6:een käyttää Etolan 3,5mm kangaspäällysteistä bensiiniletkua jonkun 5-6m.

Alppu

Sen pakokaasujen kierrätyksen voi pitää tukittuna, ei vaikuta päästöihin.

Voihan siellä olla lambda-anturikin kuollut?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Jyde82

Hondan vastaavassa lambada-kaasarissa syyksi paljastui imusarjasta alipainekytkimelle menevä alipaineletku, eli ECU luuli että kaasu on pohjassa alipaineen puuttuessa. Päästömittauksen tulos oli täysin sama. En tiedä onko sunnyissä samanlainen viritelmä, mutta ne alipaineletkut kannattaa todellakin katsoa ensin kuten Zuunah sanoi.
Primera P11 -97 1.6

volvomies

Se unohtui mainita että auto on seissyt n. 3 vuotta, ostin sen vasta ja aattelin ettei nyt vielä paaliinkaan viitsisi laittaa. Ei oo tuosta kulutuksesta havaintoja kun on vain katsastukseen ajettu.

Pitää tutkia niitä letkuja ensin, ja koittaa vaikka toisesta autosta lambdaa, jospa se siitä.

Zuunah

#5
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1234175006/7

Tuo topicci kannattaa muuten näitten sähkökaasari Sunnyjen ongelmien kanssa painivan lukaista. Sisältää aivan älyttömän hyvät ohjeet. ;)

http://nissan4u.com/parts/

Sitten on tämä sivu, jota itse käytän. Sisältää lähes kaikki? Nissanin autojen räjäytyskuvat Micrasta Skylineen. Löytyy mm. kartta noihin alipaineletkuihin.

volvomies

Kiitos neuvoista joita täällä syrjimättä jaetaan myös volvomiehelle. Katselin alipaineletkut läpi ja niinhän siellä oli puolenkymmentä haljennutta päätä, nämä kuntoon ja päästöt ok.
Mutta leiman sijasta tuli autoon ajokieltolappu lasiin, halkesi nimittäin vielä taakse menevä jarruputki katsastusreissulla.
No, aina ei voi voittaa.

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Zuunah

LainaaKiitos neuvoista joita täällä syrjimättä jaetaan myös volvomiehelle. Katselin alipaineletkut läpi ja niinhän siellä oli puolenkymmentä haljennutta päätä, nämä kuntoon ja päästöt ok.
Mutta leiman sijasta tuli autoon ajokieltolappu lasiin, halkesi nimittäin vielä taakse menevä jarruputki katsastusreissulla.
No, aina ei voi voittaa.

Näistä halkeaa järestään ennemmin tai myöhemmin lasi, jonkinlainen tyyppivika... Kuten takaiskarin yläpäitten ruoste tai lämmityslaitteen sisäilmakierron säätimen jumi. ;)

AkiH

#9
^
Eihän siitä nyt lasi haljennut, vaan jarruputki. Taisi nyt tulla pieni, mutta harmiton ristiinluku. ;D

Hyvä kuitenkin, että päästöt tulivat kuntoon. :)
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

volvomies

No hyvä tietää että lasikin saattaa haljeta :)