Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Primera P11-144 ilmamäärämittari/anturi

Aloittaja LordMolokh, huhtikuu 21, 2009, 14:18:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LordMolokh

Onko kukaan poistanut 2000 vuosimallin Primerasta (P11-144) ilmamäärämittaria/anturia?

Poistin itse sen eilen kun siinä selvästi vikaa ja nyt en ole aivan varma puuttuuko siitä yksi "lanka".

Linkkinä osoite kuvaan.
www.guzzimental.com/images/alfa/Bosch%20MAF%20thermistor%20text.jpg

Ja tuo mikä kuvassa on merkitty "glass thermistor", niin sitä "lankaa" ei minun osassa ole.

Kaikissa sitä ei välttämättä kuulu edes olla, joten jos joku tietäisi kuuluuko tässä minun autoni osassa olla vai ei, niin olis kiva.

Ja autoni on 1,8 litraisella koneella.

kirppu

Itselläni hajosi luokkaa 200tkm kyseinen anturi. Puhuivat asiantuntijat autokeskuksessa myöskin jostakin hehkulangasta, joka likaantuu, kun käyttää tarvikesuodattimia, joista irtoaa "putua" kuumaan lankaan. Bullshit. Siinä ei mitään lankaa ollutkaan, kun purin vanhan. Siinä oli sellainen aivan kirkas (puhdas) alumiinifolioinen elementti, johon oli ilmeisesti tullut ihan olemattoman pieni mikrohalkeama. Vain valoa vasten näkyi. Olisiko sitten ilmavirran värinä tehnyt halkeaman vai mikä? Joku autokeskuksella puhui myös kaasuttimen puhdistusaineista...... eivät varmaan auta halkeamiin foliopinnalla, mutta ainakin kuumaan anturiin puhallettaessa lopettaa lopuulisesti anturin toiminnan.
Nyt 100tkm mennyt tarvikesuodattimilla ja ilmamääräanturissa ei mitään vikaa. ;)

kirppu

Nyt kun katsoin tarkemmin tuota linkkiä...... ei minullakaan sitä termistoria siinä ollut. Onko se nyt sitten ilmanlämpötila-anturi, joka meidän mallissa on jossakin muualla.

Alppu

#3
Tällainen löytyy GA14DE koneesta:







Viimeinen kuva suurenee klikkaamalla sitä.


air flow meter = ilmamäärämittari ???
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

jtlaak

joo eiks tossa 2 lankaa ooo..nekn putsaa sillä air clenerilla niin ok--
ihme ettei tiivaria tarvi olisko kartio.?

ja_ke

#5
Vanha ketju, mutta niin passeli että pistänpä tähän.

Siis sijaitseeko se tuo p11-144;sen ilmamääräanturi heti tuossa ilmansuodattimen jälkeen ilmanottoputkessa? Näytti olevan kahdella reikäpää torx-ruuvilla kiinni, että ei varmana saanu auki.
Ja jos ei ole, niin mikä se on? Tuollainen lanka siellä oli, missä oli tuommonen pikku mötikkä.

Nimittän GA1*DE koneissahan tuo anturi sijaitsee ihan imusarjassa.
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

Ike

Wp11-144 2.0 2001, Ex: B12 gti 1.6 1987

mcgangsta

Varastan röyhkeästi ketjua Primera P12 ongelmaan:

Voiko (tai siis ilmeisesti voi) tuo Air Flow meter estää moottorin kunnollisen toiminnan? Nimittäin tänään rupesi aivan uskomaton hyytyminen ja vikavalo vilkkuu/palaa myös. Kun saa kiihdytettyä, homma rokkaa, mutta itse kiihdyttäminen ei onnistu vaivatta ja tuntuu, että ohjausjärjestelmä heittää "fail safe moden" päälle :(

Jos tuo on likainen, onko se kuinka helppo kaivaa esille ja puhdistaa?
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

M i g i

LainaaVarastan röyhkeästi ketjua Primera P12 ongelmaan:

Voiko (tai siis ilmeisesti voi) tuo Air Flow meter estää moottorin kunnollisen toiminnan? Nimittäin tänään rupesi aivan uskomaton hyytyminen ja vikavalo vilkkuu/palaa myös. Kun saa kiihdytettyä, homma rokkaa, mutta itse kiihdyttäminen ei onnistu vaivatta ja tuntuu, että ohjausjärjestelmä heittää "fail safe moden" päälle :(

Jos tuo on likainen, onko se kuinka helppo kaivaa esille ja puhdistaa?
on.. tarvit vaan torx:n jossa reikä... pienen reijän poraaminen yleensä auttaa.. siis langalle menevään "onkaloon" muutoin ei putsaamisesta oikein ole ollut hyötyä..

eli ts liikkeessä laittavat suoraan uuden koska tuo ei aina onnistu..

M i g i

Muokkaa nappulan kadottua jatkan edellistä...

jos moottori toimisi ilman ilmamäärämittari oikein niin miksi sellainen olisi sinne laitettu??

eli hajotessaan moottori ei toimi oikei  ;)

tälläinen pikku v*ttuilu epäselvän vastauksen perään  ;D

mcgangsta

LainaaMuokkaa nappulan kadottua jatkan edellistä...

jos moottori toimisi ilman ilmamäärämittari oikein niin miksi sellainen olisi sinne laitettu??

eli hajotessaan moottori ei toimi oikei  ;)

tälläinen pikku v*ttuilu epäselvän vastauksen perään  ;D

Jepjep, onko toi mittari missä tässä P12 mallissa? Tuon ilmanottoputken sisällä vai siinä erillisessä "kotelossa"?

Voisi vähän tutkia sitä lähemmin, näyttääkö sontaselta :D

Tyhjäkäynnillä havaitsin myös hieman epätasaisuutta, joten voisiko olla joku lambda/tulppa vikakin? Missäs tuo lambda sijaitsee, ite ku en oo mikään automekaanikko? :)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

mcgangsta

Lainaa

Jepjep, onko toi mittari missä tässä P12 mallissa? Tuon ilmanottoputken sisällä vai siinä erillisessä "kotelossa"?

Voisi vähän tutkia sitä lähemmin, näyttääkö sontaselta :D

Tyhjäkäynnillä havaitsin myös hieman epätasaisuutta, joten voisiko olla joku lambda/tulppa vikakin? Missäs tuo lambda sijaitsee, ite ku en oo mikään automekaanikko? :)

Noh pröblem solved:

1) ilmamääränanturiin ruiskutettu puhdistus-spraytä = ei vaikutusta
2 & 3) tankkiin laitettu varuilta Masinolia, jos vaikka olisi tankkauksessa tullut kosteutta. Tulpat vaihdettu. = great success.

Nyt on enää vikavalo muistona, minkä varmaan 1½vko:n päästä nollaavat huollossa kun nätisti pyydän :)


Kiitos vaivannäöstä kuiteskiii! :)
Serena 2.0 C25 -09 (JDM)
Fuga Y50 250GT -06 (JDM)
----
#ajaoikealla

cedricfan

Lainaatankkiin laitettu varuilta Masinolia, jos vaikka olisi tankkauksessa tullut kosteutta.

Et ole sitten vielä kuullut, että bensassa on ollut alkoholia jo jonkun aikaa ;D
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

M i g i

Lainaa

Et ole sitten vielä kuullut, että bensassa on ollut alkoholia jo jonkun aikaa ;D
kun lyijy poistui..

Primula

ainakin P12ssa on muuten viisikulmainen harvinaisempi reiällinen torx,torx plus security.Huomasin vaan tänään kun avasin anturin ja suodatinboxin ilmanottoaukkoineen.5 liikettä kävin läpi ennenkuin löytyi sopiva torx,Herttoniemen Fixus.Bilteman ja Motonetin saapi unohtaa.

ja_ke

Lainaaainakin P12ssa on muuten viisikulmainen harvinaisempi reiällinen torx,torx plus security.Huomasin vaan tänään kun avasin anturin ja suodatinboxin ilmanottoaukkoineen.5 liikettä kävin läpi ennenkuin löytyi sopiva torx,Herttoniemen Fixus.Bilteman ja Motonetin saapi unohtaa.


Löytyy ihan perus Bahcon kärkisarjasta. Maksaa jotain 10e/sarja. Sarjoja myy esim. motonet (ainakin kuopiossa), maximakasiini ym tokmannit..
[s]n14 1,6lxi[/s] Nissan Primera 11-144. -01, 1,8.

ollihoo

Nissan primera 1998 1,6 p11 alkanut taas temppuilemaan, elikkäs moottori ei ota kierroksia kuin maks 2500, jonka jälkeen alkaa helvetillinen nykiminen tätä on nyt esiintynyt jo pidemmän aikaa, alkuun saattoi välistä ottaa hiukan reilummin enään ei kuin sen 2500. Tulpat, virranjakaja ja pyörijä vaihdettu sekä tankkiin työnnetty stp:tä(complete fuel system cleaner) ja tankillinen ajettu.

Voisiko vika olla mahdollisesti ilmamäärämittarissa? Johtojen irroittamisella mittarista ei ainakan vaikutusta ollut, eikä hienovaraisella puhdistamisellakaan.

vai mistäköhän tätä merkillistä vikaa tulisi metsästää?

matti43

Vika vaikuttais olevan ilmamassamittarissa. Se kun lakkaa toimimasta,
lyö tietokone semmosen "lönkytä kotiin" toiminnon ja silloin ottaa vain
2500 kierrosta. Yhteen aikaan oli N13 E16i moottoreissa semmoista vikaa.

Matti ruotsista.