Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

-99 primeran ohjaustehostin

Aloittaja eeki, heinäkuu 24, 2014, 17:41:25

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eeki

Olisko kellään tietoa mitä voisi tehdä kyseiselle autolle kun joskus lorauttaa ohjaustehostimen nesteitä kuskin maton alle pieninä annoksina sillointällöin. vuoto ei siis ole jatkuvaa vaan ajoittaista. auto on 1.6 litrainen jos sillä on väliä... Ei ole ennen moista tapahtunut, yleinenkin vika mahdollisesti?  :-?

cedricfan

Tuskin kuitenkaan ohjaustehostimen nesteitä, ne kun on kokonaan kabiinin ulkopuolella ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

eeki

niinhän ne ovat, mutta ainoa säiliö mistä häviää öljyä. eikös säiliöstä mene jokin letkuputkisysteemi pumpulle ja siitä johonkin? ohjausakselille??? se olisi jo aika likellä.... mutta en tiedä, jos joku olisi perehtynyt enempi asiaan...
:-/

Whee

#3
-

cedricfan

#4
OT-nestesäiliöltä menee letkut/putket pumpulle, joka löytyy sieltä mooottorin etupäästä, ja ainakin pumppua pyörittävän hihnan perusteella.



Pumpun lisäksi letkuja/putkia menee ohjausvaihteelle, eli hammastangolle. Se ei ole ihan helppo nähdä konepellin alta kurkkien, mutta on pyörästä pyörään menevä tanko, jossa on päissä kumipalkeet, Jotain tuon näköistä:

Tuosta "Pinion input..." lähtee sitten ohjausakseli eli rattiputki. Ja se on umpirautaa. "Hydrtaaulic line" on ne joissa tuo ot-neste kiertää.


Tuo kytkimessä (kun nestehallintainen) ja jarruissa käytettävä liemi on jarrunestettä, joka ei haidu, ja tuntuu sormissa liukkaalta, muttei öljyn rasvaiselta.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

GA ja SR- koneet on sitten vaijerikytkimellä joka ei vuoda, QG-koneet nestekytkimellä. -99 pitäs olla siis vaijerikytkimellä oleva härveli...  ::)

Nyt tarvis selvittää onko neste vettä, jäähdytinnestettä, jarrunestettä vaiko jotain öljyperäistä.
P11-korissa tuulilasin vuoto ei ole ihan harvinaista sekään.
Ohjaustehostinöljyllä on jäähdytinputki, joka on alumiinia ja käy kiertämässä keulan kautta. Se yleensä syöpyy puhki. Ei vuoda kyllä sisälle sekään.


Joskus rattiakselia on rasvattu jollain ohuemmalla vaseliinilla, joka näillä +30 keleillä muistuttaa jo öljyä ja alkaa valua tiputtaen.

eeki

juupajuu. kuivalta näyttää paikat konehuoneen puolelta, letkuja ja muuta hiukan pikeentynyt mutta ei merkkaa parkkiruutua. pitänee varmaan konttaa auton alle jos tehostimen öljyt olis pohjassa. Tosiaan maton alla oleva öljy on ihan öljyä, liekö edellinen omistaja jotain touhunnu ja kaatanut sitten matolle öljyä. kun olen imeyttänyt iltasanomiin öljyä ajan kanssa ja nyt kurkannut maton alle ja alkaa näyttää kuivalta pikkuhiljaa. tosin tehostimen nesteen katoaminen on vielä mysteeri :) eli tais olla 2 eri ongelmaa joista toinen jäljellä...

eeki

taitaa tosiaan toi rattiputken ja ohjausakselin liitos olla sen verran konehuoneen puolella ettei edes pääse roiskumaan sisätiloihin :)