Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Tyhmäkäynti ongelma micra k11 ja puuttuva rele?

Aloittaja pögee, kesäkuu 16, 2014, 21:27:10

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pögee

Tuollainen 200tkm ajettu 1.3 koneinen ja 93vm juuri leimattu nismo tuli talliin, juuri leimattu eli ei päästöt aivan hukassa varmaan ole. Mutta asiaan;
Käy hyvin ja kulkee hyvin, mutta tyhjäkäynti laskee hitaasti, esim valoihin tullessa kuumalla koneella vasta muutaman sekuntin odottelun jälkeen laskee aivan normaaliksi, ja täten myöskään vaihteita vaihdettaessa ei laske normaalisti kierrokset ja tekee ajamisesta hieman mielenkiintoista  ;D juuri vaihdettu tulpat, ilma ja bensansuodatin ja silmämääräisesti ja käsin tunnustelemalla ei ole alipaineletkuissa vikaa, nämä syynätään juhannuksena tarkemmin. 
Tuossa tutkiessani katsoin tuon hantin puolen konehuoneesa sijaitsevan rele rasian ja kohdassa; idle up ei ole relettä ollenkaan  :-? Paikka siinä on johon johdot tulevat mutta kuuluuko tuohon joku ja jos niin millainen  :-/  kuitenkin tyhmäkäyntiin liittyvä kö?
JDM fever

Jylppy

#1
Onko autossa ilmastointi?

EDIT: Eipäs liitykkään ilmastointiin, vaan automaattiin - löytyy siis vain automaattivaihteisista microista tuo rele.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Tero-75

Tuo tyhjäkäynnin hidas ja vaiheittainen putoaminen on Nissaneissa ominaisuus, ei vika.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

AkiH

Paljonko tässä tapauksessa on tuo muutama sekunti ja miten korkealle kierrokset jäävät?
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

pögee

Edellinen micra ei tuollaista tehnyt, eikä ainakaan lämpimällä koneella.  Mitähän tuo olisi korvakuulolla, 1000-1200rpm ja varmaan joku 3-4s kestää että alkaa laskemaan, siitä vielä pari sekuntia niin käy normaalisti tyhmäkäyntiä.  Kaupunki ajossa ja varsinkin ruuhkissa aika kettumainen jos joutuu 1-2 vaihteita tiuhaan vaihtamaan, tahtoo olla kengurumaista kyytiä kun kierrokset eivät laske ja vähän jos antaa lisää kaasua meinaa ampaista barumit sauhuten eteenpäin  :D
JDM fever

pögee

Mikähän mahtaa olla tuo katkottu kelta musta johto? Akun vieressä olevaan sulakerasiaan ja niihin liittimiin tuleva se alempi liitin. http://aijaa.com/CZfdUu

Ja sitten heti yläpuolella tälläinen patentti ja sulake välissä, menee siitä sulakerasian johtosarjasta imusarjan viereiseen johtosarjaan ;
http://aijaa.com/qTbDiL

http://aijaa.com/ut6c7l
JDM fever

pögee

JDM fever

BA

Enpä löytänyt omasta moista johtoa ollenkaan.


Eihän vaan olis auto alkujaan automaatti? Vois molemmat viritykset liittyä siihen?
Ruiskulle kun oma ohjauksensa automaatissa. Voisi myös selittää tuota kierrosongelmaa, ecu ei saa nopeustietoa laatikosta tms...

AkiH

Laita vaikkapa rekisterinumero tai runkonumero nähtäväksi, vaikka yv:llä, jos et julkiseksi halua. Katsotaan FASTilla millainen kokoonpano on sen perusteella lähtenyt tehtaalta.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

pögee

Johan alkaa jännältä kuullostamaan  :o rek nro; OGC-709
JDM fever

AkiH

Tuommoisia pukkasi:

Frame / Series:  K11E
BODY:  5HB (5 DOOR HATCHBACK)
ENGINE:  CG13DE (CG13DE TYPE ENGINE)
AREA:  EUD.2WD (EUROPE GROUP D 2WD)
Production month:  03.1993
GRADE:  LX (LX TYPE)
TRANS: F5 (5-SPEED MANUAL TRANS)             
Interior color:  K
Body color:  KL0

Ihan näyttäisi olevan manuaalivaihteisena tehtaaltakin lähtenyt auto.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

BA

Tää nyt oli ihan puhdas arvaus oireesta päätellen.  :)

Oma on tosin -97, joten johtosarjoissa voi olla eroja.



pögee

Eikös micrassa nuo maapiuhat ole tuon värisiä kuin tuo poikki leikattu keltamustakin? Hmmm. Ainoa mikä ei toimi on mittariston kello, tuskin liittyy asiaan.

Nyt on oikeastaan kaikki mitä netistä on löytynyt ja neuvottu (myös britti foorumit) tehty tuohon paitsi sytkän ajoitus tarkistettu  :-X
JDM fever

lassin

Oletko katsonut mihin tuo ryöstäjällä otettu kaapeli menee ja mitä vaikuttaa tuon ryöstäjän takana olevan sulakkeen poisto? Ei ole nyt kytkentäkaaviota katsottavissa mikä on tuo katkaistu kaapeli.

pögee

Tässä pari lisäkuvaa; elii keltaisesta johdosta sulakerasian luota lähtee tuo punainen jossa on sulake välissä ja menee johtosarjaan imusarjan viereen, musta /keltaiseen johtoon.

http://aijaa.com/ZIl4Nx

http://aijaa.com/nTRikJ

http://aijaa.com/RzfgVV
JDM fever

pögee

Jos punaisen johdon välissä olevan sulakkeen ottaa pois auto ei lähde käymään  :o virrat normaalisti päälle, bensapumppu menee päälle, startti pyörittää mutta ei käynnisty. Wtf
JDM fever

pögee

Alkaa itseltä ideat loppumaan, tyhjäkäynti mokkula putsattu kunnolla, uusi o-rengastiiviste, kaasuläppä putsattu, vaha härveli poistettu,alipaineletkut kunnossa. Silti thhjäkäynti korkea, nyt laskee entistä hitaammin, tuntuu olevan kokoajan noin 1000-1300, tyhjäkäynti ruuvi melkein kiinni asennossa ja huutaa silti korkealla kierrokset  >:( mikähän tuossa nyr voi olla??
JDM fever

Tare

Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

lassin

#18
Sen verran kattelin kaavioita että keltamusta menee sulakkeelle FA, ruiskun ohjaus, pelkkää keltaista ei haynes kaaviosta löydy. Olisko tuossa ohitettu hapettunut/palanut sulake, kukapa tietää, ehkä edellinen omistaja, trafiltahan tuon tiedon saa. Tosin mun micran edellinen omistaja ei halunnut vastata kysymyksiin korjauksista. Olikos autossa ilmastointi? Ohjaustehostimen öljy? Tuossa vähän selvitettävää.

pögee

Tosta waxstat eli siitä vahapatruuna tyhjäkäyntiä säätelevästä systeemistä, netistä tai ainakaan suomalaisilta foorumeilta ei paljoa mitään löytynyt, mutta riittääkö tuossa että ottaa sen vihreänjousen ja sen messingin värisen telineen jossa se on kahdella ruuvilla kiinni pois? Eihän sitä patruuna säiliötä tai muuta tarvitse poistaa(ko) ?
JDM fever

pögee

On tuo kyllä jännä vekotin, eikä nuo sipoolaisen jobbarin korjaukset myöskään vakuuta  ;D tänään päätin että nyt koitan vielä kerran tutkia tuota ennen lomaa, laitoin alipaineletkun kunnolla kiinnikkeisiinsä ilmanputsarinkotelon pohjaan. Pyörittelin sen vahasäiliön tappia ja vahingossa vedin sen irti  :-? Kyllä se kai tuossa pysyy vaikkei enää syvällä tai normi asentoon mene? Irrotin sen tyhmäkäynti moottorin ja o-rengas oli vähän huonosti taas, painoin sen kunnolla paikoilleen ja kiristin. Säädin kaasuvaijerista löysät pois, painelin liittimiä.
Sitten huvikseni katselin nuo konehuoneen sulakkeet kun täällä siitä ruiskunohjauksesta puhuttiin. Ja sen sulake oli tosi hapettunut, muut olivat hyviä. Huvikseni vaihdoin sen sulakkeen uuteen vielä.
Rojut takaisin kasaan ja autoon sisälle, akkuvalot palavat ihan kuin virrat olisivat päällä vaikka avaimet olivat pois virtalukosta :o no käynnistyi kyllä uhan normaalisti, pari kertaa humppasi tyhjäkäynti kun liitin oli kerta irti. Tyhjäkäynti laski parin sekunnin viivellä tosi matalaksi kuten pitäisikin  :o wiinä kaasuttelin ja nyt toimii ainakin paremmin kuin missään kohtaa tähän asti! Jospa se nyt tuli kuntoon!
Auto sammuksiin ja vieläkin paloi akkuvalo, otin sen juuri vaihtamani ruisku sulakkeen pois ja valo sammui. Ahaa elämys täytti pääkoppani ja laitoin sulakkeen takaisin ja otin sen jusku auton hienosti lisäämän punaisen johdon välistä sulakkeen pois, ja autohan käynnistyi! Tainnut jobbari ostaa halvalla micran joka ei ole startannut ja vetänyt suoraan uuden johdon ja sulakkeen vaivaantumatta katsomaan olemassaolevaa sulaketta :D

Mites tuo vahapatruunan tappi nyt kun tosiaan vedin irti ajatuksissani, mahtaakoha se lentää tuolta pois vai pysyykö se tuolla? Nyt ei kuumalla koneella ainakaan saanut syvälle tai edes samalla syvyydelle missä ennen oli painettua.
JDM fever