Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Sunny 88 häikköjä

Aloittaja Mb1a, kesäkuu 08, 2014, 13:02:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mb1a

Sani vm 88 kaasari koneella. 1.6. Ollut minulla marraskuusta saakka ja koko sen aja nykinyt hieman. Nyt paripäivää sitte töistä tullessa sammu liikennevaloihin, sen jälkeen ihan hyvin käyntiin mutta tyhjäkäynti oli poissa. siitä kauppaan ja sen jälkeen kaupanpihasta normisti käyntiin ja vähäisen ajon jölkeen tyhjäkäynti normaali. Seiso päivänn ja sen jälkeen tyhjäkäynti taas poissa. Ehkä noin parin kilometrin jälkeen sammu ja ei millää käyntiin. Meni ehkä viis minuuttia ja auto lähti taas käymään mutta sammu heti ja pari kertaa sai uudestaa käymään ja sammu taas. Hinattiin kotio ja lopuksi kotona laitoin kaasariin suoraa bensaa hieman ja käymään lähti vaa eihä se kestäny taas ku se pari kilsaa ja sama homma. Yks alipaineletku halki päästä josta pätkä pois ja sen jälkeen tyhjäkäyntikin taas normi. kaasua kun antaa tyhjäkäynnillä reilusti niin sammuu ja käymään lähte kyl hyvin sen jälkeen ja tyhjäkäyntikin nirmaali. Näky olevan muutki alipaine letkut huonoja mutta minkä kokoista nuo letkut on että tietää ostaa oikean kokoista kun ei kehtaa motonetin pihalla ottaa pätkää mukaan ja taas laittaa takasi.

Alppu

LainaaSani vm 88 kaasari koneella. 1.6. Ollut minulla marraskuusta saakka ja koko sen aja nykinyt hieman. Nyt paripäivää sitte töistä tullessa sammu liikennevaloihin, sen jälkeen ihan hyvin käyntiin mutta tyhjäkäynti oli poissa. siitä kauppaan ja sen jälkeen kaupanpihasta normisti käyntiin ja vähäisen ajon jölkeen tyhjäkäynti normaali. Seiso päivänn ja sen jälkeen tyhjäkäynti taas poissa. Ehkä noin parin kilometrin jälkeen sammu ja ei millää käyntiin. Meni ehkä viis minuuttia ja auto lähti taas käymään mutta sammu heti ja pari kertaa sai uudestaa käymään ja sammu taas. Hinattiin kotio ja lopuksi kotona laitoin kaasariin suoraa bensaa hieman ja käymään lähti vaa eihä se kestäny taas ku se pari kilsaa ja sama homma. Yks alipaineletku halki päästä josta pätkä pois ja sen jälkeen tyhjäkäyntikin taas normi. kaasua kun antaa tyhjäkäynnillä reilusti niin sammuu ja käymään lähte kyl hyvin sen jälkeen ja tyhjäkäyntikin nirmaali. Näky olevan muutki alipaine letkut huonoja mutta minkä kokoista nuo letkut on että tietää ostaa oikean kokoista kun ei kehtaa motonetin pihalla ottaa pätkää mukaan ja taas laittaa takasi.

Mittaa?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tare

Olikohan se sisämitta jotain 3mm:ä ja ulkoa n. 6mm:ä. Jonkun metrin, kun sitä sinne pujottelet, niin eiköhän se siitä taas kuku.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Alppu

LainaaOlikohan se sisämitta jotain 3mm:ä ja ulkoa n. 6mm:ä. Jonkun metrin, kun sitä sinne pujottelet, niin eiköhän se siitä taas kuku.

Onko tuo ulkomitta mitenkä tarkkaa?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mb1a

Missä sijaitsee bensasuodatin tässä mallissa.Onko rintapellin oikeassa laidassa ylläälä. Alipaine letkut vaihdettu mutta ei vaikutusta. Oli kyllä murtumia ja reikiäkin letkuissa mutta ei silti vaikutusta.

Tare

Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

Mb1a


Whee

#7
-

Mb1a

Vaihdoin suodattimen ja ilmansuodattimen. Ei kummennu silläkään. Sitten ajoin tankille pätkyttelemällä ja tankkasin 20l tankiin ja yhen ainoan kerran sen jälkeen pätkässyt kovasti. Ihme kyllä se on pätkiny jo sen viis kuukautta ja sitte tekee tuon että sammuu ja ei millää mihinkää. Tankkauksen jälkeen ei enää samalaista pätkimistäkään kun enenn lukuunottamatta sitä yhtä äkästä nykäsyä. Oisko vaan tankissa yksinkertaisesti vaan jotain paskaa/vettä tai mitälie ettei pala kunnolla.

take

Joskus Cherryssä teki italialainen tarvikepumppu sitä että tankki piti olla puolillaan tai yli jotta se jaksoi pumpata. Kun tankki oli puolillaan, meno joko hyytyi tai pätki ja ryki ennen hyytymistä. Sama pumppu, sama moottori ja rakenteeltaan täysin samanlainen polttoainejärjestelmä joten ehkä voisi sinne polttoainepumppuun kohdistaa epäilyksiä.

Tietysti tankin korvausilmaa voisi koettaa. Jos tankkauksen jälkeen toimii paremmin hetken aikaa niin koettaa ajella tankin korkki raollaan josko sitten toimii. Nissanissa kun kuuluu olla tankissa pieni alipaine, niin viimeisiään vetelevä pumppu ei välttämättä jaksa imeä alipainetta vastaan kunnolla.

Eipä tuo tietty paha homma ole ajella tankkia tyhjemmäksi ja avata pohjaroppu ja katsoa mitä sieltä tulee. Tosin dieselin kanssa enemmän ollut polttoaineongelmia. Harvemmin bensassa vikaa on ollut. Mutta eipä tuo tarkistus paljoa maksa kun on vanhan ajan pohjaropullinen tankki. :)

Mb1a

Siis tämäkihhän on pätkinyt tosiaan sen puolivuotta ainakin tai nykinyt, mutta ei sen pahemmaksi aiemmi ole mennyt oli bensaa sitte tankki täynnä tai melkein loppu.Pitää katsoa nyt kun ajelee vähemmäksi bensaa siitä että nykiikö tai ei.Jospa se enin paska menisi ny sitte vaikka sinne uuteen puhtaaseen suodattimeen.

Jännä sinänsä että ei nykinyt yhtään muuten kun sen yhden kerran kun ennen tätä "vikaa" nyki tietyillä kierroksilla jatkuvasti.

Mutta hyvä tietää että roppu löytyy tankin pohjasta, voishan sen tyhjentää jokatapauksessa. Ei kylläkään haittaa eikä ole haitannut aiemminkaan tämä pikku nykiminen kun auto pelkästään työmatka kulkineena.

Mb1a

Mitenkä se bensapumppu oireuttelee autoa jos se on rikki. Ny teki sillai että hyyty taas tienpäälle  ja ihan kuin ei bensaa sais. hinattiin kotio ja tienpäälläki kyytiä ootellessa kattelin niin bensasuodattimessa ei ollut kun puoleen väliin bensaa. kotona satuin kuitenkin saamaan tyhjäkäynnille mutta bensanmäärä ei suodattimessakaan noussu mutta kun kallistin suodatinta niin vaakatasoon että bensa kulkee vapaasti niin tyhjäkäynti muuttui hieman paremmaksi ja kierroksiakin alkoi ottamaan. Onko bensapumppu tankissa, ja liekö auton hintainen muutenkin. Jos tämä olisi bensapumppu vika niin löytyisikö kellään oulun aluella ylimäärästä pumppua?

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mb1a

Ei kyllä kalliita tuntunu olevan mutta ei millään tunnu niitä vain löytyvän muutenkun tilaamalla. Mutta hyövääköhän tuo lienee ostaa käytettyä jos läheltä sattuisi saamaan

Mb1a

En tiedä onko sittenkään bensapumpussa vika ku kuitenkin välillä lähtee käyntiin ja saattaa toimia ihan hyvin tyhjäkäynnillä ja kierroksiakin ottaa. Jossain vaiheessa ei enää pysy tyhjäkäynnillä,yleensä sen jälkeen kun veättää vaikka käsijarrupäällä vaihetta. mutta pysyy kuitenkin käynnissä kun polkee kaasua. Mikä tässä nyt tätä tekee?Ei enää osaa ite sanoa, tulppia ja johtoja en ole vaihtanut kun tuskin niissä ainakaan ja puolaankaan ei ole koskettu. Vika tuntuu kuitenkin olevan bensan saannissa.

Tomi80

Veikkaisin kaasarissa olevaa sihtiä joka löytyy bensaletkun liittimen sisältä. Muistaakseni joutuu purkamaan kaasarin että saa putsattua kunnolla isoimmat saa kaivettua pois ilmankin...

Mb1a

Voi olla todellakin joku tällainen homma. Mutta onko tarkempaa ohjeistusta kuinka se puretaan ja missä sihti tarkalleen on. Ilmanputsari kokonaan irti josta muutamat alipaineletkut irti ja tietysti merkit mikö mihinkin tulee. Mikä seuraavaksi? Kiitos jo etukäteen!!

Mb1a

#17
Pakko vielä täsmentää vikaa hieman eli kun veätetty esim. käsijarrupäällä vaihteella autoa niin ei enää pysy tyhjäkäynnillä ja kun sen jälkeen vielä veättää niin meinaa tukehtua ja jos se vielä pysyy käynnissä niin kun vielä veättää niin ei se lopulta edes pysy käynnissä ja sen jälkeen hhörähtää aina käyntiin kaasupohjassa mutte pysy käynnissä. Onko sielä sitte joku roska. Tai voisko lie olla virranjakajassa tai pyörijässä vikaa.

Mb1a

Vielä en alkanukkaan kaasaria puhistelemaan,aattelin kuitenkin tarkistaa virranjakajan pyörimen ja kannen. Pyörin oli palanut hieman ja kannessakin jonkin verran hapettumaa. Vaihan ne ja testailen olisiko kuitenkin siinä. Helpompi vika olisi jos on siinä.

Mb1a

Ei kummennu virranjakajan vaihdolla. Vaihettu nyt:virranjakaja,pyörin,tulpat,johdot,bensa ja ilmansuodatin,alipaine letkuja. Oisko jako sitte pielessä tai remmi venyny sen verran. Remmin vaihdosta ei mitään tietoa ja välillä kuuluu jakopääästä päin rohinaa.

Mb1a

Auoin sähköliittimiä jotka vaikuttaa auton käynnistymiseen. Osasa liittimissä valkoista töhnää täynnä siis ihan täynnä kuin jotain vaseliinia olisi. Onko jotain vaseliinia mitä tosiaan muka ruukataan laittaa vaan onko vain vaikka kosteudesta,paskasta ,öljystä tai jostakin kerryttänyt sitä niihin. En kerrnnyt kunnolla puhistamaan crc:tälaitoin mut kunhan pääsee kompuran ääreen niin puhistan kunnolla. Nyt pysyy jo tyhjäkäynnillä ja tasaiset kierrokset mutta kaasua ei kestä oikeen antaa sitte sammuu ja sahauttaa jonkin verran jos ei kaasua anna kaveriksi käynnistäessä.

Tomi80

Kaasarin purkaminen ja kasaaminen ei ole vaikeeta. Imusarjan ja kaasarin välisen tiivisteen saa tehtyä tiivistepaperista. Muut tiivisteet pysyy yleensä ehjinä. Kaasarin etu tai sivupuolella on näkölasi siitä näkee onko bensan pinta paikallaan.

Mb1a

Kaasarin purankin seuraavaksi. Pitää vain koittaa viedä tallille ensin. Mutta on vain niin kumma vika, joskus saattaa pysyä tyhjäkäynnillä ihan hyvin vaan kun kaasuun yhtään koskee niin se ei sitten enää pysy tyhjäkäynnillä. Mutta voisko olla että joku pieni roska on josaki ja se tunkeutuu sielä johonki ja sen jälkeen ei jaksa pysyä t-käynnillä ja kun veättää konetta niin tukehtuu ihan. Mutta kaasarin lasista kun kattoo niin bensan raja on yli puolenvälin.

Mb1a

Käytin eri sytytys hässäkkää paikallaan ja ny ei sitte ollenkaan enää käymään. En tiiä saako puolalta ny virtaa kun katkesi molemmat pultiti jossa kiinni virta ja maa. Ja en ole koittanut vielä tuleeko kipinää.

OH2KV

Sytytyshässäkkä kaipaa suomennosta. Ja mistä meni pultit poikki?
Datsuneita 1977-1979. Ja suomalaisia mopoja liikaa.

Mb1a

Puolan +ja - napojen kiristys pultit. Eli virranjakajaltakin virta piuhat näihin kiinni. Sievästi kiristin vaan katkesi helposti. Ja onko se nyt sytytys yksikkö mihinkä tulee myös virranjakajan kansi kiinni.

AkiH

Virranjakajaan tulee kansi kiinni, sytytysyksikkö on siellä virranjakajan sisällä, pyörijän alla oleva palikka.
Sunny (B11) 1.5 GL (Sedan '85, '86, Coupé '85, Wagon '85), (N13) 1.3L HB '87
Primera (P11) 2.0 GT '99
Micra (K10) 1.0 GL '88, 1.2 Super S '90, (K12) 160 SR '05
Patrol (160) 3.3D STW '81 ja '83

Mb1a

Virranjakajan vaihdon jälkeen (nyt alkuperäinen paikallaan taas,antoi sentää kipinää) hävisi kipinä. Puolan uusin samalla vaan kipinä kateissa. Mikä voi tuossa hukata kipinän kun kaikki laitoin samalailla takas.

Mb1a

Vaikuttaako jokin rele kipinän saantiin. Puolalle tulee kyllä virta vaan ei se siitä etteenpäin lähe. Kokeilin suoraa puolan päästä tulpanjohtoon tulpalla. Jos jokin rele vaikuttaa niin tietääkö kukaan mikä rele ja voiko sen ohittaa testatakseen kun ei nyt mitään releitä saa,ens viikolla vasta.

micramies

Oletkos sulakkeita tarkastellut? Käytä ainakin moottoriin / sytytykseen liittyvät sulakkeet irti ja puhdista mahdolliset hapettumat liitinpinnoilta.
Mulla Micrassa istuinlämmitin alkoi toimia sattumanvaraisesti ja syyksi paljastui hapettunut sulake.

Arvelen että sytytysyksikkö on sulla hajonnut jos kipinä puuttuu. Siihen ei auttane muu kuin uusi tilalle. Moottorin ja vaihteiston maadoituspisteiden / -johtimien kunnon voisit tarkastaa ja puhdistaa, niillä saattaa olla vaikutusta sytytysyksikön kestävyyteen.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82