Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Kokemuksia Maxima 3.0 V6 autom. vm 2000 -> mallit

Aloittaja Trokari, tammikuu 11, 2014, 22:28:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Trokari

Moi,

olisiko kellään jakaa kokemusta vuosituhannen alun (erityisesti vm 2000) V6 3.0 automaatti Maximoista? Kannattaako moista värkkiä ostaa, onko kuinka luotettava ja kallis ylläpitää? Onko varaosia saatavilla järkevästi?

Tutkin intterneetistä ihmisten kokemuksia, joiden perusteella sai kuvan, että laite tietysti ruostuu melko helposti ja syö sytytyspuolia reilusti.

Kiitokset jo etukäteen vaivannäöstäsi!

Petrooli

#1
Eipä oo tarvinnu kun yhden puolan uusia 2,5 vuoden aikana  kun kilometrejä on tullut nyt mun ajoilla 60 tkm, 80e makso puola paikallisesa. ilmamäärämittarin uusin äskettäin, maksoi t:mi Ari Salmisella 130egua, paikallisella 240e ja marmori tiskillä yli 500e.
http://varaosatedullisesti.kotisivukone.com/
200L-HLC230 & 280ZX- S130 & Micra - K11

wanharouva

Itsellä ajossa aivan viimeisiä Suomeen tuotuja Maximoja 3,0 V6 ja automaatilla.

Lambdat näissä menee, etenkin etummaiset. Niitä pitää vaihtaa 100-150tkm välein. Takimmaiset kestää pidempään. Tässä autossahan on 4 lambdaa.

Joillain ollut ongelmia ilmamassamittarin kanssa ja tyhjäkäyntimoottoreita on jonkin verran oman kuulemani mukaan mennyt. Itsellä ei vielä mitään näistä, ja kilometrejä 171tkm.

Ruostuu niinkuin muutkin Nissanit, takahelmat ja konepelti on hyvä katsoa.

Varaosia saa ihan mukavasti, yleisimmät kulutusosat ihan kohtuuhintaisia, mutta jotkut osat suhteessa kalliita.

Tulpissa ei kannata säästää, vaan osta suosiolla ne platinatulpat, niiden vaihtoväli on kuitenkin 90tkm, että ihan joka vuosi niitä ei tartte vaihtaa.

Vakuutus on omassa yhtiössäni (IF) erittäin kohtuuhintainen.

Bensaa menee omassa ajossa keskimäärin 10-11 l/100km. Tasaisessa maantieajossa 8,0; pelkkää kaupunkia niin 13,0.

Mutta miellyttävä peli kaiken kaikkiaan se on, kulkee kivasti ja kyyti on pehmeää. Omassa autossa nahkapenkit ja sähköistuimet vielä tuovat lisäextraa.

Suosittelen!  :)

Trokari

#3
Hei,

kiitos kommenteistasi! Ei taida Maxima olla kovin yleinen kulkupeli täällä, kun ei useampia kommentteja ole tullut.

Tarkentaisitko vielä mikä vuosimalli tuo sinun Maximasi on ja paljonko on kertynyt kilsoja?


EDIT: Juuri kun olin ehtinyt toteamaan, ettei ole tullut enempää vastauksia, niin tuli toinenkin kommentti :D. Kiitoksia.

- Janne

veikkoS

#4


LainaaMoi,

olisiko kellään jakaa kokemusta vuosituhannen alun (erityisesti vm 2000) V6 3.0 automaatti Maximoista? Kannattaako moista värkkiä ostaa, onko kuinka luotettava ja kallis ylläpitää? Onko varaosia saatavilla järkevästi?

Tutkin intterneetistä ihmisten kokemuksia, joiden perusteella sai kuvan, että laite tietysti ruostuu melko helposti ja syö sytytyspuolia reilusti.

Kiitokset jo etukäteen vaivannäöstäsi!

eilen tuli kanssa pihaan vm 2002 3.0 V6.manuaali.
Kokemuksia 170 km edestä:)
varaosia kyllä on tarjolla helposti vaikka motonetistä.
takakaaret herkät..kuulemma..oikea taka omassa :)
Ison auton tuntua menne kivasti moottoritiellä kulutus 9.5l/100-120kmh
Suht hiljainen.
Takasivulasit jäässä??pysyykö muilla hyvin sulina voi ollla et seissy jonku aikaa ni jäätyneet...nyt kyl pikkuhiljaa alkaa sulimaan...

MaximaQX  3.0 V6 -01
Audi A6 C5 4.2 V8 -03

ex ar 156 GTA -03

eloz

Hyvin on pelannut 172t/km ajettu, vakaajan päät uusittu ja toinen alapallo. Pintapelleissä ei ruostetta missään   :)
     

eetu

Hyvin on pelannut 3.0l 2003  Nyt mittarissa 105tkm Korissa ei ruostetta näy!  Suurin remontti tähän mennessä on ollut Sytytystulppien vaihto ja tietty jarrupalat joutunnu vaihtamaan :o ;D Kulutus näin talvella 8.6-9l sataselle, Ei paha!

Suosittelen ;)
100A  8kpl Cedric Y30  -85 Urvan X 2 E24-90-92 Maxima QX x 5 Fairlady Roadster -63  280ZXi S130 -79 240C  230ht coupe -72 430 HT-coupe-80 Almera SR N15-00

wanharouva

Omassa autossa pysyy lasit sulana yhden hengen kuormalla paukkupakkasessakin jo lyhyen ajon jälkeen.

Pidemmällä matkalla pysyy lasit sulana vaikka 4 henkilöä kyydissä. Aja autolla vähän pidempi matka, jos siellä on kosteutta tiivistynyt johonkin.

Onko sulla automaattinen ilmastointi vai manuaalinen? Automaatti lämmittää pätkäajossa mielellään AUTO tai ECON -moodissa kaiken lämmön alas, lämmetyään isolla tiellä pitäisi vaihtaa puolet lasille ja puolet alas.

Pienenä vinkkinä seuraavassa autonpesussa kannattaa kohdistaa huomio etulokareiden takaosaan, jonne kerääntyy neulasia ja muuta kuraa. Sinne näkee hienosti avaamalla etuovet ja kurkkimalla etulokasuojan sisään alemman saranan kohdalta. Avoin rakenne, joka kerää kuran, mutta ei päästä ulos, joten siellä voi olla aikamoinen setti ylimääräistä tavaraa, joka ei ainakaan pidennä lokasuojien ikää. Samoin konepelti, etenkin maskin kohdalta kannattaa käydä läpi, vahata ja ruiskuttaa kotelosuoja-ainetta.

Trokari

Vanha N13 vetelee jo ihan viimeisiään alusta puoleen ja on menossa paaliin lähikuukausien aikana. Tämän takia on uusi kuljin hakusessa.

Maxima vaikuta ihan huonoimmalta laitteelta, jos sattuisi löytämään hyvän yksilön alustaltaan. Manuaali 3.0 olisi tietty paras vaihtohto. Käsitykseni mukaan manuaali kuitenkin hieman luotettavampi, kuin automaatti.

Harmillisesti tätä ominaisuusyhdistelmää on aika vähän tarjolla kohtuulliseen hintaan.

Kiitoksia kokemuksistanne vielä!

- Trokari

wanharouva

Automaatit on Maximoissa luotettavia, niistä en ole kuullut tyyppivikoja, kunhan ne öljyt vaihtaa huolto-ohjeen mukaan. Tietty jos ajaa vaan niin ongelmia voi tulla, mutta koskee sitten muitakin merkkejä.

Siitä sitten vaan kaupoille :)

Jonkun verran noita manuaaleja on 3,0 malleissa, mutta jos välttämättä manuaalin haluaa, niin rauhalliselle kuskille 2,0 voi olla myös ajattelemisen arvoinen vaihtoehto. :)

Trokari

No niinhän siinä sitten kävi, että ei tullut sopivaa Maximaa vastaan ajoissa ja oli siirryttävä nissanista toyotaan :D.

Nyt on sitten perusperus 220 Tkm ajeltu vm 99 corolla alla hamaan tulevaisuuteen. Kyllä sydämestä otti, kun vanha N13 Sunny lähti paaliin trukinsorkat ikkunasta törröttäen...