Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

nissan primera 1996 ei ees yritä käynnistyä

Aloittaja vilhe85, huhtikuu 28, 2014, 11:37:48

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vilhe85

Eli ko. auto on 1.6l bensa ruiskulla. Auto toimi moitteetta kunnes yhtäkkiä ei enää suostu ees yrittään käynnistymistä. En usko että on natsissa vikaa ku ei vilkuta moottorivaloa ku joskus. Kerran aiemmin se sitä vilkutti kun käynnistin ja silloin auto kävi hetken ja sammui heti, ja saman tekee sorvatulla vara-avaimella jossa ei ole minkään laisia siruja ku pelkkää rautaa vaan. Eli mistä kannattaa vikaa lähtä metsästämään? Miten pysty esim toteamaan et syöttääkö bensaa?

Tero-75

Eli pyörittääkö starttia mutta ei käynnisty, vai eikö edes startti pyöri?
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

vilhe85

Startti kyllä pyörii yhtä ilosesti ku aina ennenki. Mut ei ees hörähä.

janske

Kuuluuko bensapumpun surinaa ku laittaa virrat päälle? On siel takapenkin alla. Itellä meni 3 vuotta sitten bensapumppu ihan varoittamatta, starttas hyvin mutta ei edes luvannu.

vilhe85

Kyllä bensapumppuki alkaa suriseen ku vääntää virrat päälle ja hetken päästä sammuu, ja eikö se kuulu nuin ollakki? Mut kipinää ei vissiin anna ku ykkösen tulpan sain yltään tuulilasinpyyhkijän kiinni et pystyy starttaan ja kattoon yhtäaikaa. Onko se sit tuosa puolassa se vika vai estääkö se natsisika just kipinän?

Datsuuna


Vikakoodit kannattaa lukea sen pystyy tekemään helposti kotioloissa ja täältä foorumilta löytyy ohjeet, kun viitsii vaan hakea.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

LainaaMut kipinää ei vissiin anna ku ykkösen tulpan sain yltään tuulilasinpyyhkijän kiinni et pystyy starttaan ja kattoon yhtäaikaa. Onko se sit tuosa puolassa se vika vai estääkö se natsisika just kipinän?

Tuulilasin pyyhkijään maadottaminen ei välttämättä ole kovin toimiva idea(?)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

vilhe85

Mikä siinä tuulilasinpyyhkijässä on. Kyllä kait seki varsi on maissa. Ei sillä, virittelin mää siitä tulpasta joka lepäsi tuulilasinpäällä johdon (120mkem kevi) moottorin runkoon nii luulis sen olleen maissa et osi pitäny kipinän jo näkyä vaan ei näkyny.

Alppu

LainaaMikä siinä tuulilasinpyyhkijässä on. Kyllä kait seki varsi on maissa. Ei sillä, virittelin mää siitä tulpasta joka lepäsi tuulilasinpäällä johdon (120mkem kevi) moottorin runkoon nii luulis sen olleen maissa et osi pitäny kipinän jo näkyä vaan ei näkyny.

Muistaakseni Almerassa pyyhkimen akseli on muoviholkissa ja varsissa muoviset nivelet yms. et siitä tuli mieleen... voihan se yhdistääkin. :)

En nyt jaksa mennä tarkistamaan, mutta pitäisikö sen natsi valon lakata vilkkumasta kun laittaa virrat päälle?



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Lainaa
Vikakoodit kannattaa lukea sen pystyy tekemään helposti kotioloissa ja täältä foorumilta löytyy ohjeet, kun viitsii vaan hakea.

Osaako Datsuuna kertoa, löytyykö vikakoodeja jos valo ei pala taulussa (ja polttimo ehjä)?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

LainaaEn usko että on natsissa vikaa ku ei vilkuta moottorivaloa ku joskus.

Valohan toimii
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

vilhe85

Ei anna vika koodeja, sikäli kun osasin niitä kaivaakkaan. Eli yhistin tuosta lukijan pistokkeesta 6 ja 7 pinnin ylärivistä. Eikä sen puoleen vilkuta tuota natsi lediäkkään.

Datsuuna

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

#13
Lainaa
Eikös se ole hehkupolttimo ?

Onko sillä jotain merkitystä?



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaEikä sen puoleen vilkuta tuota natsi lediäkkään.

natsi valon pitäisi vilkkua kun avaimet ei ole virtalukossa.. ainakin mulla vilkkuu.

onkohan valo palanut? ota auki ja tarkasta, kai se ilman kummempaa väkivaltaa irtoaa..

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

vilhe85

Siis alkaa vilkkuun se ajonestonvalo ku ottaa avaimet pois virtalukosta ja sammuu ku pukkaa takas. Nyt koitin parikertaa startata ku puhistin virranjakajankantta nii vilkutti kerran sitä check engine valoa tiuhaan.

Datsuuna

#16
Lainaa
Lainaa
Eikös se ole hehkupolttimo ?

Onko sillä jotain merkitystä?



No se merkitys, että hehkulamput tuppaavat palamaan aina joskus ja ledit taas hyvin harvoin palamisella tarkoitan tietty rikkoutumista  ::)
Jos kerran moottorinvikavalo toimii kannattaa nyt katsoa ehdottomasti antaako vikakoodin jostain
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

vilhe85

Ku ei se anna vikakoodeja ainakaan nuila datsuunan ohjeila minkä löysin jostain 96 almera topikista. Eikä kehtais lähtä työntäänkään kaupunkiin asti luettavaksi. Pitäskö sen antaa vikakoodia jos on virranjakaja rikki?

Alppu

Oliko näissä viime vuosituhannen Nissaneissa natsi ykköstä ja natsi kakkosta?
Ensimmäisen pystyi ohittamaan helposti?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

#19
LainaaKu ei se anna vikakoodeja ainakaan nuila datsuunan ohjeila minkä löysin jostain 96 almera topikista. Eikä kehtais lähtä työntäänkään kaupunkiin asti luettavaksi. Pitäskö sen antaa vikakoodia jos on virranjakaja rikki?
Kyllä antaa omassa talvi Almerassa hajosi jakaja tai siis sytytysmoduuli jakajan sisällä muutama kesä sitten aivan yllättäen. Kokeilin vikakoodit ja antoi koodia 21 eli sytytyssignaali jos kaikki on kunnossa antaa koodia 55. Koodien pitäisi olla yleispäteviä ainakin 90-luvun Nissaneissa. Omaan autoon vaihdoin koko jakajan koska sellainen löytyi sopivasti (h. 90 e) mutta pelkkiä moduuleitakin on saatavilla.
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

NNisti

Rikkooko noita sytytysmoduuleja näistä sitten se jakajan kyljestä hajoava konkka joka kai sitten päästää jännitepiikkejä systeemiin? En ainakaan jakajallisissa Hondassa ja Mazdassa tollasta konkkaa huomannut ellei sitten siellä jakajan sisällä ollut.
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

micramies

LainaaRikkooko noita sytytysmoduuleja näistä sitten se jakajan kyljestä hajoava konkka joka kai sitten päästää jännitepiikkejä systeemiin? En ainakaan jakajallisissa Hondassa ja Mazdassa tollasta konkkaa huomannut ellei sitten siellä jakajan sisällä ollut.

Mulla oli ainakin 323 BG -90 1,6 kaasarikoneen jakajan kyljessä musta pieni neliönmuotoinen konkka.
Tästäkin Mazdasta meni kaksikin sytytysmodulia jakajan sisältä mutta syynä saattoi lopulta olla hajalle syöpynyt maajohto vaihteiston ja korin välillä. Radiokin rupesi taas toimimaan kun korjasin sen johdon.
Ensin vaihdettu sytytysmoduli ei kestänyt sataakaan kilometriä kun oli jo hajonnut kappaleiksi jakajan sisälle  ::)
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

NNisti

Lainaa
Tästäkin Mazdasta meni kaksikin sytytysmodulia jakajan sisältä mutta syynä saattoi lopulta olla hajalle syöpynyt maajohto vaihteiston ja korin välillä. Radiokin rupesi taas toimimaan kun korjasin sen johdon.

Kuuluiko radiossa surinaa vai mikä siinä vikana? Itsellä kun välillä auto käynnissä kuuluu radiossa rätinää taustalla ja tuossa lueskelin että saattais olla oire tuon konkan hajoomisesta. Jos antennissa olis vika niin luulis että surisee silloin auto sammuksissakin. Maapiuhan otin viimekesänä irti ja putsailin kontaktit mutta voi kai se aika hapan olla jo kuitenkin kun varmaan alkuperänen...
Primera P11 GX Sportdeck -98 ga16de

micramies

Lainaa
Lainaa
Tästäkin Mazdasta meni kaksikin sytytysmodulia jakajan sisältä mutta syynä saattoi lopulta olla hajalle syöpynyt maajohto vaihteiston ja korin välillä. Radiokin rupesi taas toimimaan kun korjasin sen johdon.

Kuuluiko radiossa surinaa vai mikä siinä vikana? Itsellä kun välillä auto käynnissä kuuluu radiossa rätinää taustalla ja tuossa lueskelin että saattais olla oire tuon konkan hajoomisesta. Jos antennissa olis vika niin luulis että surisee silloin auto sammuksissakin. Maapiuhan otin viimekesänä irti ja putsailin kontaktit mutta voi kai se aika hapan olla jo kuitenkin kun varmaan alkuperänen...

Tästä on jo yli 10v aikaa, muistaakseni radiosta ei kuulunut muuta kuin rätinää mutta en muista enää oliko merkitystä jos moottori oli käynnissä tai ei.
Muistelen että jonkun ukkoskuuron jälkeen autosta oli seonnut se radio, asetuksetkin oli kadonneet, kello pimennyt myös, ehkäpä Mazdani joutui salaman iskemäksi ja hapero maajohto hajosi siinä lopullisesti?
Vähän sen jälkeen hajosi sitten se sytytysyksikkökin.
Kaikki paitsi kello korjautui sitten sen maajohdon kunnostamalla.
Nyt: Kia Rio 1,2 LX -16 / Ex: Suzuki Alto -11 / Ex: Nissan  Micra 1,0 Hit -01 / Ex: Mazda 323 BG 1,6-16v GLX sed. -90 / Ex: Mazda 323 BD 1,3 HB -82

vilhe85

Ei näytä vikakoodeja ei. Ainakaan manuaalisesti. Taian hakuammuntana käyä sen virranjakajan tillaan huomenissa nii katotaanpa sitten.

Alppu

#25
onko tää p10 primera?

onko siinä joku kaukosäädin käynnistykseneston hallintaan?

-e-

taitaa noin uudessa olla siruavain..

kunhan mielenkiinnosta googlettelin. :)




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

vilhe85

Ei oo kaukosäätöä. Semmonen punanen pikku nasta avaimen tyvesä.

Datsuuna

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

vilhe85

Puolan ja sytytysmodulin vaihdon jälkeen lähti aivanko palmun alta. Kiitokset kaikille avusta ja vinkeistä ja kaikesta.