Uutiset:

NCF - 日産倶楽部フィンランド支部

Päävalikko

Sunny N14 kysymyksiä

Aloittaja Zuunah, huhtikuu 18, 2014, 15:20:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Zuunah

Tulipa tuossa kevään iloksi ostettua -91 vuoden SLX 1.6 sähkökaasari N14. Sisältä kuin uusi, käy nätimmin ja hiljaisemmin kuin monet nuoremmat autot eikä pelleistäkään pahasti vielä aurinko paista läpi. :) Mutta muutamaa asiaa tuossa silti olen jäänyt miettimään.

Tyhjäkäynti. Ohjekirja sanoo, että tyhjäkäynti tulisi säätää arvoon 750RPM. Ilman ryyppyyä käynnistäessä moottori pyöriikin ennen kaasuun koskemista tuon. Kuitenkin auto pitää esimerkiksi liikennevaloissa tyhjäkäyntiä arvossa 1400-1100RPM, joskus raskaamman kuormittamisen jälkeen jopa 2200RPM. Onkohan tämä ominaisuus tai joku mahdollinen vian paikka? Alipaineletkuista noin 95%, virranjakajan kansi, bensan- ja ilmansuodattimet ja tulpat vaihdettu tämän vuoden puolella.

Keskuslukituksen kaukosäätö. Kävin ennen tämän auton ostamista katsomassa toista vastaavaa. Myyjä kehui autossa olevan kaukosäätimellinen keskuslukitus, jonka moottori rikki. Onkohan tuo tehdasvaruste vai jälkiasennettu?

Penkinlämmittimet. Pelkkä selkänoja lämpiää kytkimen molemmissa asennoissa kummassakin penkissä. Onkohan taas ominaisuus vai joku pomppinut polvet pystyssä vastukset rikki?

Moottorijarrutus. Ymmärtääkö tuo sähköaivo katkaista/vähentää polttoaineen syöttöä moottorilla jarruttaessa tai vapaalla rullatessa?

Kiitoksia jo etukäteen vaivannäöstä ja hyvää pääsiäisen aikaa kaikille. :P

JJM

Keskuslukitus on vakiona mutta kaukosäädön siihen on joku jälkikäteen laittanut, ei tehdasvaruste.

Penkinlämmittimistä on luultavasti vastuslangat poikki istuinosasta jos selkänoja toimii. Verhoilu auki ja uudet vastusmatot esim. motonetistä tilalle. Tai sitten laittaa toiset housut talvella  ::)

Zuunah

Kiitoksia vastauksesta. :) Täytyy tuo penkinlämmitin ottaa vielä tutkintaan talven lähestyessä.

Tuota korkeata tyhjäkäyntiä olen nyt tutkinut. Vaikuttaisi siltä, että tuo seossolenoidi sen aiheuttaa. Tiistaina pääsee kuitenkin koululle mittaamaan oskilloskoopilla tuon lambdan niin on sitten astetta viisaampi. Riittääköhän tuohon sitten sen pelkän O-renkaan vaihto vai meneeköhän koko solenoidi uusiksi? Kelan mitattu resistanssi on 38,5ohm. Ja tarviikos tuossa kaasuttimen kokoamisessa tuon uuden tiivistesarjan ja mistä näitä mahdollisesti saa? :o

Zuunah

Asia etenee. Nyt on kaasari vaihdettu uuteen Primeran vastaavaan ja sille tehty tuo Valvolinen carburetor cleaner käsittely. Tyhjäkäynti vieläkin aavistuksen koholla, muttei enää ehkä niin häiritsevästi. Lambdaa mittailin myös yleismittarilla. Paikallaan ollessa arvo jumittaa samaa, mutta käynnistyskerrasta riippuen 0.3...0.7V?  :-/ Ajossa kuitenkin alakierroksilla vaihtelee 0...1V ja täyskaasulla menee noin 0.85V kuten kuuluukin. On nämä sähkökaasaripelit vain veikeitä. :D