Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Nissan laurel topikki

Aloittaja Nozzz, elokuu 14, 2013, 18:34:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nozzz

Laitetaas tällainen ehdolle kun tuli itekkin hommattua suht hyvä koppanen kun ei tarvi hitsata kuin 3reikää koriin näköpuolelle ;D
Värin vaihto ja talvella tekniikan kimppuun joka vaihtuu parempaan.

Sen verta kysymystä olisi kun koppa vaihtaa väriä, niin miten kylkilistat kiinni? Ei kehtaa repiä irti ennenkuin tietää.

Eli sellaine. Yleinen laurelli topiikki samalla periaatteella kuin cedrikeillä ;)

setrikkimies

tosiaan ite en tiedä mutta cedric:kissä oli ainaki silikoonilla liimattu ;D kainne laurelissaki on jonkulaisella liimalla jossei sitte oo jonkulaisilla tinneillä  :o ?
Cedric  y30         -86
Volvo   244D      -83
Volvo   940TDIC -94
Volvo   240        -88

Timppa

#2
kaksipuolisella teippinauhalla ja listojen päissä on muoviset kiinnikkeet jotka tarttuu ovessa oleviin reikiin ::) ja niitten listojen alta löyty ainakin mun yksilössä ruostetta..
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Nozzz

Joo eli lämmitys hommaa tiedossa, eilen hiekkapuhallin 70% näkyvistä ruosteista. Pitää tänään poistella loput ja rueta tekemään pohjia, ja. Leimallakin pitäisi käydä ennen maalausta :D

Nozzz

Tunti sitten tuli haettua leima laureliin, oli nihkiä katsuri, mutta kourallisen polttimoita kun vaihtoi varaosaliikkeen edessä sekin sitten tuli. Nyt laurelli seisontaan ja pikkuhijaa koittaa saada maalattua ja rakennettua talven aikana ld28 mylly turbolla pellin alle.

Nozzz

Mistäs löytää virtalukon ja avaimen?
Tainnu mennä avain hukkaan :(

Timppa

ylivieskan autopurkaamolla on kaksikin c32 diesel laurellia oiskohan niissä tallessa? :-?

tuosta tulikin mieleen että pitäisi omaanki teettää vara aivain kun entinen on murtunut jo :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Nozzz

Pitääpä soittaa sinne jos en löydä huomenna avainta mistään.
Pääsis josaki vaiheessa alotteleen tuota rojektia sitten :D

Nozzz

Avain löytyi käyttöauton keskikonsolista  onneksi!
Nyt laurelli talliin ja puhallella ruostepaikat uudestaan ja kunnon maalia päälle :)

Nozzz

Auto hallissa, kylkilistat lähti, olivat liimalla ja päistä nipsuilla kiinni. Etupää purettuna ja takapuskuri vetokoukkua vaille irti >:(
Konepellin pikkulommoja pakkeloitu ja vänkärin takakulmaa myös kun on saanut tällin,  takapuskuria saa tarjota jos  löytyy ylimääräistä?
Vai oisko ylivieskan purkaamolla?

Talven rojekti :) jos tämän vuoden puolella kumminkin maali päällä, väriehdotuksia otetaan vastaan kunhan on normi väri.

Timppa

#10
purkaamolla molemmissa c32 laurelleissa oli takapuskurit paikoillaan kuntoa ei nyt justiin muista :-?

takapuskuri tosiaan erittäin tympiä irrottaa tässä malllissa..
ja mulla oli ainakin vetokoukkukin lahonu paskaksi :-X
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Nozzz

Siltähän tuo vaikuttaapi että töitä sen kanssa saa tehdä normaalia enemmän.
Oisko sulla nakata sen purkaamon nimi niin tietää ens viikolla soittaa oikeaan paikkaan?

Korin saa suht kuosiin niin pääsee koneen kimppuun..

Nozzz

Nyt on väriä pinnassa, tosin menee vielä uusiksi kiitos ruiskun, tai pikemminkin kaverin joka käytti sitä lainassa..

Jos tuota huomenna työpaikalta investoi uuden ruiskun ja rupiaa vetämään uuden pinnan. Muuten kelpaisi tuokin mutta auringon valossa olisi laikukas.

Pohjien kanssa tuli mentyä sieltä missä on aita matalin, kun värikään ei ole niin mahdottoman kiiltävä.

Onko kenelläkään tarvetta tuolle rd28 koneelle?
Muuten kunnossa, venttiili pikkusen nappasee kylmänä. Voi korjaantua öljyn vaihdollakin, tiedä millon ne on vaihdettu.

Itelle jää apulaitteet.

Nozzz



semmonen huono kuvatus, tänään kerkesin keulapään laitella läjään..
seuraavaksi katella talaveksi vanteet ja renkaat. onko tietoa mikä olisi suht koht hyvä ET lukema laurellin alle, taitas olla n, 25-30?
sitten rueta pikkuhiljaa kasaamaan ld28 myllyä.

Timppa

tuolla et-luvulla vois olla ihan hyvä  35 vielä menee mutta jos on 40 niin pitää olla jo vähintää 17" vanne että mahtuu pyöriin mutta jää sitte aika sisälle vanteet ::)
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

Nozzz

Juu, löyty yhet 15`` et 38 jos oikein paskan seasta näin, kokeilla niitä alle mahtusko pyörimään.  Jos ei niin katella kunnolla levittävät limput väliin.
Ilmaset vanteet niin voihan niiden kanssa vähän tehdä töitä ;D

Nozzz

vanteethan mahtu pyörimään justiisa kun oli muutaman millin limppu välissä.

kone tuli hommattua pastorilta. , 2 varaosa myllyä myös tallissa. kattella parraat osat ja tehä 1 hyvä.



mikäköhän kun yksi suutin kannessa oli erilainen? :o ja suuttimen koloakin joutunu koneistamaan jonnin verran että mahtuupi tuo isompi nokkanen  :o

nii joo laurellihan on nyt ajossa, mukavampi ajaa entä 4x4 mitsu iliman nastarattaita  ;D

pimeämies

katos löytyy nykysin tää laurelli multa :) hyvä sillä on ajaa pitänyt vikoja korjata mitä on pystynyt harmi kun ei ole tuo ld28 tässä paikallaan ja ei tullut ees mukana.

Nozzz

#18
joku sen multa kiuruveelle haki, koitin kaupata mukaan koneen palapeliä vaan ei kelevannu  ;D  mitä kaikkia siihen oli ilimestyny vikaa muutako mittariston sähkövika, löpötankin vaijeri avaus ja kartaanin tukikumi?

pimeämies

#19
kaveri oli hakenut  siltä se mulle tuli. vaihoin kieroslukumittarin, ilmastointi pumpun, lämpömittari anturin, tukikumi oli jo vaihettu ja tankin lukitus systeemin vaihoin ja pualtajan etu vastus. viel pitää öljyt vaihtaa ja taakse joku pusla vaihtaa, paikka pohjaan laittaa.

Nozzz

mistä sinne reikä on löytyny? katsurin kanssa kateltiin kahteen mieheen pohojasta reikää. ne ölijyt kannattaa vaihtaa, uudet ne on mutta suodinta en vaihtanut kun oli tarkotus tuo ld28..

pimeämies

siin ulokkees joka menee taakse asti siin on aika iso reikä ja tunttuu pehmeeltä se kuskin puolella

Nozzz

nii justii. ei kyllä sillo löytyny vaikka katsuri kopisteli raualla ja ite moskalla että löytyykö reikiä  :D sattunu tiete sopevasti jäämää se kohta välistä.

kova verme se on tuo laurelli. nyt tympässee kun ei tullu laitettua tallin nurkkaan seisommaan oottamaan parempaa aikaa.

pimeämies

#23
Minkähän takia ei 13x900 hihna ei käy ilmastoinnin pumpulle? Edit laitoin 12.5x923 oli tiukka tuokin  :o

pimeämies

eik tän pitäs iskee mustaa utua kun on syötöt tapissa? ja tuntuu että osa hepoista on tuosta jo lähtenyt kesä laitumille

Timppa

ruuvasikko varmasti oikeaan suuntaan? pitäshän sen puskea kunnolla mustaa jos ruuvaa tarpeeksi syöttöä lisää :)
samalla joutuu tyhjäkäyntiäki laskeen.
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004

pimeämies

#26
Kyllä ruuvasin kiinipäin ainakin muissa laurelleis on Se auttanut ja tyhjä käynti ruuvia löysäsin tappiin on laitettu syötöt missä sijaitsee hätävilkkujen ja aajovalo pesureitten releet

Nozzz

se ei oikein oo ilonen pukkaamaan mustaa. ruuvaa niin paljon että kierroksetḱin nousee 1500rpm huitteille niin rupiaa tulemaan..

pimeämies

nyt sit meni vesipumppu millainen homma se on vaihtaa?

Timppa

Oisko vinkkiä mistä sais bensa laurelliin c32 koneeseen niitä suuttimenpidike pakeliitteja tai muoveja mitä ne on on halkeillu ja yks puuttuu kokonaanki :-X sama osa myös muissaki ruisku L sarjan kutosissa.🤔
Nissan Cedric 2.8 TIC Y30 -86.Datsun 140y B310 -79.Datsun 200L hlc230(TM 13/1980).Nissan Laurel 2.4E slx-C32.datsun 720 king cap 4wd+2wdx3
datsun 220c -79 Nissan patrol GR y60 -91 terrano 3.0 2004