Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Mistä power valveja hitachiin?

Aloittaja ankoldi, huhtikuu 01, 2014, 12:03:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ankoldi

Päätin kuitenkin vielä ennen ruiskua kokeilla ahtaa a14 mottia vakiokaasuttimensa, ilmeisesti dch306 läpi. Kone vm -80 ja kaasuttimien kurkut aukeavat siis vivustolla, ei alipaineella. Bensapumpussa on tuottoa (k-jet ruiskubosch) ja takaisinkierrätys tankkiin, malpassi välissä. Ahtimena kkk-k03, ei välijäähdytintä ja ahtimesta suoraa rosterikiemura kaasuttimelle, jossa tiiviste välissä.

Pääsuuttimet tällä hetkellä 115 ja 165. Tyhjäkäynnillä afr 15-16. Kun painetta rupeaa syntymään, on afr 12-13 ja paineen alla (0- 0.4bar max) rupeaa afr nousemaan nopeasti 14 ylöspäin, joten vetää rankasti laihalle. Tasakaasuajossa afr 13 hujakoilla.

Bensana 98 ja jakajan keskipako lukittu. Ennakko kiinteä 5 asetta ja jakajan alipainepuoli käytössä tyhjäkäynnillä.

Itse epäilen nyt powervalven kyvykkyytä seuraavaksi, nyt vakio 60. Kaasutin itsesään ei kamalasti ulospäin vuoda ja olen yleensä avaamisen jälkeen vetänyt moottorisilikonilla kaasuttimen kohokammion puoleiset saumat ulkoapäin ihan varmistukseksi. Vakio pahvitiiviste sisällä.

Tietäjät tietää? Uskoisin jonkun foorumilaisen kokeilleen vakiokaasuttimen kanssa ahtamista, vaikka ei ilmeisesti mikään paras tähän hommaan ole.

Laitoin jo jäsenhakemuksen, mutta odotellessa kysytään nyt kovan mielenkiinnon takia täältä ensin.

edit: Porailin yhden vanhan 40 powerjetin millin poralla suuremmaksi ja soppa ainakin muuttui paksummaksi koko kierrosalueella. Tankin nostopumppu laukesi tällä testilenkillä, joten toimivuus ahtojen alla on kuitenkin vielä kysymysmerkki koska heitti paikoin rankasti laihalle ennenkuin meno loppui pumpun vuoksi kokonaan. Kokeilen huomenna uudella pumpulla ja vaihdan toisen suuttimen orkkiskokoon 104

Editoidaan tänpäivänenkin tilanne vielä tänne, eli uudella powervalvella tyhjäkäynti afr n.13.5 ja kaikki siitä eteenpäin 11-12 välissä 4000kierrokseen asti, jonka jälkeen laittaa samantien laihalle, vaihteesta riippumatta. Ahdot max 0.4 bar ja ahtojen alla afr sopiva. Huonoa vaan kruisinkiajossa ilman varsinaisia ahtoja tuo afr myös tuossa 11-12 välissä. Tiiä sitten mitä aiheuttaa liian paksu soppa kunhan ei taas pahvi palaisi, bensaa ainakin kuluu järjettömästi eikä tuolla nyt kuuhun mennä kun meno loppuu 4000kierroksen kohdilla