Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Vankempaa kytkintä nissaniin (e15et)

Aloittaja toukopouko, maaliskuu 03, 2014, 08:26:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

toukopouko

Tervehdys arvon Datsun-gurut!

Minkälaista kytkintä ootte käyttäny turbo-cherryissä?
Booriluku kytkinakselilla on ilmeisesti 18, jonka perusteella p10 primeran eGt levy vois sopia, mutta mahtaneeko primeran 215mm asetelma passata vauhtipyörään?

Vai kannattaako hommata suosiolla sintterilevy? Niiden kanssa vaan joutuu shimmauspuuhiin..
Onko kukaan testannu, mihin asti pärjää exedyn tai sachsin vakiokytkinpaketilla?

Yks vaihtoehto on BB:n vauhtipyörän ja laatikon käyttöä, niin alkaa löytymään varmasti pitävää kytkinpakettia, mutta sitten pitäis nestekytkimen palikoita rupee istuttamaan cherryyn, onkohan paha homma? 

Niin ja mistä kannattaa kytkintä hommata, ainakaan sintteriä ei tunnu löytyvän mistään muualta kuin moposportista?
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

ILVES-Joe

Kysy sintteripaloja traktoritarvike kaupasta, Massey-Ferguson 35 kytkimessä pitäisi olla sintteripala.
Ainakin joskus -90 luvun alkupuolella sitä käyttivät kisahommissa, silloin sen palan hinta oli luokkaa 35 markkaa kun taasen kilpa osat olivat yli satasen kappale.
Fairlady SPL310, Bluebird 410 historic rata-auto, LB10, FG103. KPLE10, LE10 5kpl, K10, K11
http://www.koskenkorvankyla.fi/
http://www.ilvesjoki.fi/

mikan

Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

toukopouko

En oo vielä kysellyt, tosin hintsusti noita 18 hampaisia näyttää olevan listoilla. Massakytkin ois kyllä ensisijainen vaihtoehto..
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

mikan

#4
APElta saa just sellaisen kuin on tarve. 18 hampainen keskiö ja siihen halutulla halkaisijalla ja laippamäärällä oleva levy sekä palojen paksuus.

Ainakin 100A:han tuli millilleen sellainen kuin tilasin. Okei, kympin tarkkuudella.  :)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

toukopouko

#5
Löytyisköhän jostain nissan mallista 225 leveä levy, jossa olisi 18 lovinen booritus?

e: löyty aika kätsän olonen katalooki: http://rpmware.com/catalog/group/50051
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Tero-75

Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

toukopouko

#7
Ok kiitos :)

Kataloogien mukaan 80-luvun lopun jenkkien neloskoneissa on käytetty numeroiden valossa sopivan oloista kytkinlevyä.

Ainakin Exedy OEM - Replacement Clutch Kit (05002) 05044, 05060, 05067
ja Luk  05-044 ja 05-067
kytkinpaketit pitäis sisällään oikeankokoisen levyn.

Nyt on pulmana, että mistä sais noiden pakettien kytkinlevyn sarjanumeron kaivettua.. Ei viittisi kokonaista pakettia ostella..

Edit: Nissan Primera P11 TD:ssä näyttäis olevan 9" kytkinlevy ja 18 booria. Pitääpi melkein kokeilla sellasta...
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10