Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

P11 kampiakselin tunnistin ongelma

Aloittaja NissanOlee, tammikuu 02, 2014, 19:02:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

NissanOlee

Hei!

elikkäs ostin tossa puolisen vuotta aikaa Nissan primera P11 (1.8) sportin. noh alkuun kaikki toimi kuin unelma kunnes, ensin lähti tyhjäkäynti ja melkeenpä heti perään auto alkoi sammuilemaan noin 20km:n ajon jälkeen(eli siis lämmetessä). noh kävinpä sitten luetuttamassa vikakoodit ja herjasi kampiakselin tunnistinta ( päätin että samalla uusitaan muutakin joten vaihdettiin nokka-akselin tunnistin sekä tuo kampiakselin tunnistin sekä joku tyhjäkäynti moottorin asentotunnistin tai muu sellanen). Okei noh tämän jälkee herjasi edelleen tota kampiakselin tunnistinta, tänään käväsin sitten oikein merkkiliikkeess luetuttamassa koodit ja siell myös se sama kampiakselin asentotunnistin paloi. pyysin tarkistamaan ketjun venymisen ja kuulemma ei ollut venymistä havaittavissa. Alkaa tässä nyppimään jo tuo tunnistinjuttu sen verran että toivon mukaan jollakulla olisi ollut vastaavaa ongelmaa.

NissanOlee

ainiin ja lisäyksenä siis auton kierrosluku mittari humppaa +-500 kierrosta kylmänä kun lämpenee niin helpottaa hieman.

JJM

#2
Kyllä tuo siitä huolimatta vaikuttaa siltä että jakoketju on venynyt. Antaa asentotunnistimen vian vaikka niissä tuskin on vikaa. Jako ei pysy kohdallaan venyneen ketjun takia -> ilmoittaa sen asentotunnistinvikana.

Ja oireina on juuri tuo humppaaminen.

Scally

#3
LainaaKyllä tuo siitä huolimatta vaikuttaa siltä että jakoketju on venynyt. Antaa asentotunnistimen vian vaikka niissä tuskin on vikaa. Jako ei pysy kohdallaan venyneen ketjun takia -> ilmoittaa sen asentotunnistinvikana.

Ja oireina on juuri tuo humppaaminen.
nimimerkillä kokemusta on. juuri samat oireet olivat mullakin ja syy oli venynyt ketju.
http://www.ncf.fi/forum/YaBB.cgi?num=1380322102



ketju oli kyllä kireä mutta rallatti ja kuten kuvasta näkyy niin kiristin aivan liian ulkona

NissanOlee

jaahas eli vaihtelemaan sitä sitten, kiitokset

Scally

#5
Lainaajaahas eli vaihtelemaan sitä sitten, kiitokset
o
kannattaahan vika todeta toki
mulle on sanottu kahta eri mittaa tuon kiristimen ulostulon kannalta toinen sanoo max 15mm ja toinen 18mm olipa miten oli itellä tuo oli varmaan 35mm ja se riitti. :-)
ps
jos meinaat ulkopuolisella laittaa.. niin istu hyvä mies kun saat työnhinnasta tarjouksen :)

Whee

#6
-

Rimaveera

Noniin piti oikein rekisteröityä tänne kun on samaa vikaa...
Menin hölmö tekemään ostoksen eli -01 1.8 Primeran huutokaupasta! Ilmoituksessa oli että 100km koeajon perusteella auto toimii hyvin! Joo toimii mutta ei ole kuin 1 isompi vika kone menee hummaa juuri tässä ketjussa kuvatusti. Eli jakoketju ilmeiseti kaput...minkälainen homma vaihtaa ja miten sen saa tehtyä helpoiten?

Whee

#8
-

Tero-75

Jos ongelma on jakoketju ei sen vaihtoon ole mitään helppoa keinoa.

Moottorista pitää irrottaa sekä pitkittäinen tukipalkki alapuolelta että jakopään puoleinen kannake. Ensin öljypohja irti jotta saa öljysihdin pois, sen jälkeen öljy- ja vesipumput sisältävä päätykansi jakopään edestä irti. Tähän kannattaa olla mukana korjauskirjan kuva (löytyy netsitä pienellä hakemisella), sillä pieniä pultteja on toistakymmentä joiden paikkaa ei pääse näkemään koneen ollessa paikoillaan.
Tämän jälkeen pääsee vaihtamaan itse ketjun ja kiristimen.

Merkkiliikkeessä tuo on laskettu 10 tunnin hommaksi, amatööriltä menee ensimmäisellä kerralla helposti tupla-aika.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Rimaveera

Ei ole vikakoodeja luettu mutta ensi viikolla yritän saada luettua ne...
Joo arvaan ettei ole pikkuhomma jos on ketju:-(
Mutta eikös se ole niin että pessimisti ei pety koskaan ;-)
On se aika homma jos amatööri tekee 20 tuntia hommia ja siihen osat päälle vaikka maksaisi 10 euroa per tunti niin se on 200 ekua? Ja jos on on lasipalatsi hommia ja 90 euroa per tunti niin huhhuh se on auton arvo tuplattu samantien.... :'(

Scally

karkaa kyllä ot mutta minulle oli paras tarjous täällä itäsuomessa 1200e asennettuna. menin ja ostin avk lta 170 tkm ajetun auton 360 e josta vaihdoin koneen laatikkoineen ja ei temppuile enään

Rimaveera

Hinta aika hurjan kuuloinen 1200 euroa autoon!!
Otetaan vastaan tarjouksia humppaavasta farkku Primerasta :-)
Vihreä ulkoa ja sisustus vaalea, ilmastoitu automaattisesti jne...
:D

Whee

#13
-

Rimaveera

Ninnionnunnan
Nyt on koodeja luettu ja lopputulos että vikakoodina kampiakselinanturivika?
Eli vaikuttaa siltä että minua ns. pissittin silmään kun auton kuntoa kuvailtiin huutokaupassa... >:(
No ei voi minkään kun on hölmö ja ostaa koeajamtaa niin joutuu  maksumieheksi :-[
Nyt olisi hyvä Nissan tarjolla muuten periaatteessa ehjä auto.
Mitä tuolle kannattaa tehdä?
Auttakee köythää mäessä...  :'(;D

BA

Käytetyn auton kanssa voi käydä aina mitä vaan. Onhan auto ollut sinulla kuitenkin jo yli puoli vuotta. (?)  :-/

Eipä tuossa auta kuin laittaa auto kuntoon sopimalla vaikka jonkun pikkupajan kanssa kiinteä hinta työlle, tai sitten laittaa se kiertoon.

Jos auto on muuten hyvä ja sitä meinaa pitää niin kuntoon vaan. Onhan se iso raha siihen nähden mitä autosta myydessä saa, mutta toisaalta sitten saako samalla rahalla mitään parempaakaan?

NissanOlee

Eli tuo ketju tuli nyt vaihdettua, ja vika edelleen sama. alkaa pinna mennä ton auton kans, tyhjäkäynti ei meinaa toimia kylmänä, kierrokset humppaa alle 3000kierroksessa sekä pamauttaa neljännen käynnistyksen jälkee kampiakselin tunnistinvian. eikö tosiaan ole vastaavia kokemuksia, ilmamassamittari näyttää todella hyvältä. :/

Rimaveera

LainaaEli tuo ketju tuli nyt vaihdettua, ja vika edelleen sama. alkaa pinna mennä ton auton kans, tyhjäkäynti ei meinaa toimia kylmänä, kierrokset humppaa alle 3000kierroksessa sekä pamauttaa neljännen käynnistyksen jälkee kampiakselin tunnistinvian. eikö tosiaan ole vastaavia kokemuksia, ilmamassamittari näyttää todella hyvältä. :/


Missäs vaihdatit ketjun ja mitä mahtoi kustantaa?
Meinaan jos joutuu vaihdattamaan kans...
Tai sitten jos löytyisi koko kone niin olisihan se helpompaa.
Tuo on kyllä ärsyttävää jos ei mikään korjaa vikaa...

matti.l

LainaaEli tuo ketju tuli nyt vaihdettua, ja vika edelleen sama. alkaa pinna mennä ton auton kans, tyhjäkäynti ei meinaa toimia kylmänä, kierrokset humppaa alle 3000kierroksessa sekä pamauttaa neljännen käynnistyksen jälkee kampiakselin tunnistinvian. eikö tosiaan ole vastaavia kokemuksia, ilmamassamittari näyttää todella hyvältä. :/
Olisko asentajalla käynyt kämmi ja merkit ei ihan kohillaan ,törmänny yhteen tapaukseen,jossa 2 hammasta pielessä ja imunokan säätömoottori melkeen pystyi korjaamaan vian ,muttei ihan ja tokihan sillon herjaa kampiakselia.
laurel c31 2.0/nissan vanette 2.3
/ sunny n13/bluebird t12
n14 sunny, jälkikasvun laurel c31 2,8 Turbodiesel.

Rimaveera

Onko kellään käsitystä saako tuon pelkän ketjun ostettua jostakin?
Jos uittaa vanhan tilalle vaan uuden ketjun niin ei tartte purkaa koko konetta?

Whee

#20
-

Scally

LainaaEi sitä pelkkää ketjua kannata vaihtaa kun ei siinä vanhassa kiristimessä riitä enää säätövara. Ketjupaketin kaikkine hiluineen saa esim motonetista 160e sisältäen ketjun, kiristimen, ohjaimet, nokka-akselin pyörät ja tiivisteet. Kestävyydestä en osaa sanoa.
mut ei saa tuota vvt koneen ketjusarjaa 160e 299 e on se .

Rimaveera

LainaaEi sitä pelkkää ketjua kannata vaihtaa kun ei siinä vanhassa kiristimessä riitä enää säätövara. Ketjupaketin kaikkine hiluineen saa esim motonetista 160e sisältäen ketjun, kiristimen, ohjaimet, nokka-akselin pyörät ja tiivisteet. Kestävyydestä en osaa sanoa.


Miten niin ei kiristin riitä? Ei kai se mihinkään veny?
Eikös se että vaihtaa venymättömän ketjun eli uuden niin eikö se vanha kiristin pidä sitä taas muutaman tuhannen kireällä?
Ajatuksena vaihtaa se 10 tunnin työkeikka tunnin hommaksi? :D

Alppu


Se vanha kiristin pitäisi saada painettua takaisin sisälle?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

JJM

Lainaa
Ajatuksena vaihtaa se 10 tunnin työkeikka tunnin hommaksi? :D

Tästä on ihan olemassa sananlaskukin, markan seppä tekee kympin vahingon...

Whee

#25
-

Rimaveera

Lainaa

Tästä on ihan olemassa sananlaskukin, markan seppä tekee kympin vahingon...

Joo mutta kun ei riitä into tehdä markan autoon kympin remonttia!
Ei se ainakaan auton arvoa alenna  ;D

Rimaveera

Nyt olis osapaketti takakontissa ei löytyisi innokasta tekijää pientä korvausta vastaan  :)
Mielellään pk-seudulta?

Alppu

LainaaNyt olis osapaketti takakontissa ei löytyisi innokasta tekijää pientä korvausta vastaan  :)
Mielellään pk-seudulta?


Varmaan lähin autokorjaamo?
Ei tuo liene ihan pienimmästä päästä huoltotoimenpidettä?
Minkälainen osapaketti takakontissa on?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

NissanOlee

ostin siis itse motonetin paketin maksoin noin 180€ ja pikku korjaamo vaihtoi ketjun, sanoi että vanhakaan ketju ei ollut pahemmin venynyt... Vieläkin seilaa nuo kierrokset alle 3000 kierroksilla. tais olla viimene nissani minkä ostan :( .. mitäs kampiakselin asento tunnistimen vajaa toiminta tekee? vaihdettu kyllä uusi mutta jos olikin joku maanantain malli, 4:nnen käynnistyksen jälkeen alkaa siis herjailemaan sitä... korjaamon mies myös ihmetteli että välillä testerillä ei pääse koneen sisään sekä kun tyhjäkäynti tunnistimesta nappaa piuhan pois niin käy aivan samalla tavalla kuin se on kiinni. Auttakaa nyt miestä hädässä