Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Almera Tino 1.8 - 04 ei pyöri, ei käynnisty...

Aloittaja aksupetteri, helmikuu 18, 2014, 14:25:12

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

aksupetteri

Sellainen mysteeri kuin Almera Tino 1.8 -04 starttaa kyllä, lähtee joten kuten pyörimään mutta ei kestä painaa kaasua ollenkaan kun heti sammuu. Vika ilmenee vain ja ainoastaan kylmillä keleillä. Ilmamäärä anturan olen putsannut ja todennut vaan että voiko vika muka olla siinä? Päästin sen irti ja vein uunin päälle toviksi ja sama jatkuu. Bensaa se saa, kun päästää bensalinjan irti klemmarista niin paine on melkoinen.
Pidin sen yhden yön lämpimässä tallissa ja aamulla lähti niin kuin palmun alta ja monta tuntia sen jälkeenkin, keli tuolloin n.-2 °c. Pari tuntia ulkosalla niin jo vot vika taas päällä...?
AAATTAKEE VIISAAMMAT!!!!

Whee

#1
-

aksupetteri

LainaaKokeileppa startata ilmamääräanturin johto irrotettuna. Kojetauluun syttyy vikavalo, mutta siitä ei kannata välittää kun se lähtee heti kun anturi kytketään takaisin. Jos kone lähtee käymään hyvin niin vika voisi olla anturissa. Jos taas käynti pysyy samanlaisena kaasuherkkänä niin vika luultavammin muualla.

Kokeiltu on, ihan samanlailla pyöriä röpöttää ja sammuu saman tien!?

BA

Kaasuläpän asentotunnistin tuollaista aika usein aiheuttaa.
Tai moottorinohjauksen lämpötila-anturi.

aksupetteri

LainaaKaasuläpän asentotunnistin tuollaista aika usein aiheuttaa.
Tai moottorinohjauksen lämpötila-anturi.

Missähän moottorinohjauksen lämpötila-anturi sijaitsee? Tuntuisi että joku tuommoinen lämpötilaan vaikuttava sen täytyy olla ko aina tekee sen kylmällä....

Whee

#5
-

aksupetteri

Eikös niitä ole kaksi anturaa pakoputkessa, ennen ja jälkeen katalysaattorin? Toinen vissiin säätää ja toinen mittaa?

BA

Ne on lambda-antureita eikä niillä ole mitään tekoa moottorin jäähdytysnesteen lämpötilaa mittaavan anturin kanssa.

aksupetteri

Aivanaivan, jaa tää ko. antura mittaa vedenlämpötilaa? Ko yks seppä puhu notta tuo lamda anturi sekoilisi ja säätää pruiskua ...tuilleen? 

Jylppy

LainaaAivanaivan, jaa tää ko. antura mittaa vedenlämpötilaa? Ko yks seppä puhu notta tuo lamda anturi sekoilisi ja säätää pruiskua ...tuilleen? 

Ei se lambda säädä kylmänä mitään, vasta käyntilämpöisenä lähtee mukaan. Multakin kyllä ääni tolle lämpöanturille. Sen verran pitää mainita, että siellä on kaksi anturia mittaamassa jäähdytysnesteen lämpötilaa - toinen ecua varten ja toinen syylärin flekteille. Niiden sijainnista en osaa sanoa, mutta varmista että vaihdat sen oikean, eli eculle tietoa antavan anturin..

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

aksupetteri


Whee

#11
-

BA

Lambda anturit mittaavat pakokaasusta jäännöshappea, eli käytännössä sitä kuinka rikkaalla seoksella moottori käy.
Etummainen säätää seosta. Jälkimmäinen on vain päästöjen tarkkailua varten, eli valvoo että katalysaattorit toimivat ja siis puhdistavat pakokaasut.
Lambda-anturit toimivat vasta lämpimänä.

Moottorin lämpötila-anturit (joita voi olla kyllä vieläkin enemmän kuin ne kaksi kappaletta joissakin tapauksissa), mittaavat luonnollisesti moottorin käyntilämpötilaa, ja kylmänä nimenomaan pyytävät seosta rikkaammalle. Ihan kuten vanhassa autossa ryyppy. Mittarille ja mahdolliselle lämpötilan varotusvalolle voi olla omat anturinsa.
Voi ne toki kaikki samassakin olla.

Perinteisesti nissaneissa anturit on termostaattikopassa, vesipumpun takana ja sitten imusarjan vesikierrossa.


Whee

#14
-

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

aksupetteri

Täältä löytyi myös siitä pakosarjan suojapellin vierestä vasemmalta antura, lienee tuo samainen?

Whee

#17
-

aksupetteri

Nonni nyt anturi vaihdettu, eka polkasulla vikavalo syttyi ja pyöriä rynkytti samanlailla. Käyrä huipussaan nilkutin huoltoasemalle vika valon poistoon ja se ilmoitti että "moottorin vedenlämpötila anturin arvot korkeat".
Piuha irti ja vanha takasi ja niin vaan heräsi pyydys eloon......!!!!!!!!!?????? Täh???
Ilmeisesti vanhassa ollutkaan vikaa, vaikkakin rumppasin edestakas pistoketta ja ei vaikutusta. No liitin irti ja uuteen paikallaan olleeseen kiinni niin toimii vaan edelleen! Saa nähä kun antaa seistä useamman tunnin niin mitä sitten sanoo....

BA

Onko johtosarja kovin öljyinen? Voi olla kauempaakin poikki/huonolla kontaktilla kuin pelkästä liittimestä.

Whee

#20
-

aksupetteri

Tai se oli koko ajan paikoillaan, käytin vain vanhaa anturia piuhan päässä kun tastattiin testerillä ja vika valoa ei polttanut mutta ei kyllä käynnistynytkään. Mutta nyt uusi anturi paikoillaan ja lähti vielä pyörimään usesmman tunnin seisottuaan. Nyt vaan meinaa tyhjäkäyntiä heijata vähän?

aksupetteri

Nonnii vika löytyi eli se ko. anturi se kummitteli, aamulla lähti lämmittämättä pyörimään ihan normaalisti.
ELI SUUR KIITOS NEUVOISTA!!!

Jotu

Sama vika rahikaisella!
Katso video
https://youtu.be/RtMPXOpDtfI

Ja toinen

https://youtu.be/v3VHy741JOk

Ja kolmas
https://youtu.be/wTInkaiAjHk

Olisiko joku viisaampi ja osaisi selittää mistä tämä johtuu. Nissan huollossa aikoivat vaihtaa startti moottorin, mutta minusta tuntuu ettei vika ole siinä...vai onko?

shamrock

En noita Tinon kaikkia merkkivaloja tunne, enkä videosta tunnista mitkä siellä palaa. Mutta kun ei ollenkaan pyöritä, niin ajonesto tai virtalukon pohja tulis ekana mieleen.

mies51

#25
Joku hapettuma tai likaisuushan siellä kosteuden kanssa estää starttikatkaisija-kontaktin.

Alppuu

Tuollanen kuumailmapuhallin saattaa olla melko tehokas, joten sillä voi saada helposti aikaan vahinkoa jos ei ole varovainen.
Itse olisin käyttänyt ennemmin hiustenkuivaajaa tai laittanut sisätilalämmittimen osoittamaan siihen suuntaan.

Mä oon aika ajoin suihkinut myös virtalukkoon ihan reilusti WD40, aseöljyä tms. ja ei koskaan mitään ongelmaa,
jos nyt joku kohta tulee kertomaan, ettei niin saa tehdä..
Mut ekana vois tosiaan laittaa tuota elektroniikan tms. puhdistusainetta ja sitten vaikka aseöljyä perään.

Ajonesto ei estä pyörittämästä moottoria?
When this baby hits 88 miles per hour, you're gonna see some serious shit. - Nissan Almera 1.4

cedricfan

Älä nyt vaan mene ruiskimaan sinne viratlukon lukkpesään YHTÄÄN MITÄÄN!!!!
Eikä se sieltä minnekään sähkökontakteille saakka pääse, ainoa mitä saat aikaan on rattilukon pilaaminen.

Eli pitäisi saada pohja esille, siellä ne sähköosat on. Ja se vaatii sitten ympäröivien suojamuovien poistoa.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

mies51

#28
Jotenkin se virtalukonpohja pitäis puhdistaa.

cedricfan

Suomen parhaan autolukkosepän käsky oli millin soiro valkeaa vaseliinia puhtaan avaimen haittoja vasten ja se lukkoon.

Ja ootko ihan tosissasi väittämässä että se aine menee ihan koko tuon matkan lukon rungon läpi, ei valu pois rattilukkomekanismin kautta, ja luikertee sitten pohjan sisälle akselin liki olemattomasta raosta, ja siellä sisällä taas melkein 360° käännös kontakteille...





Et ole tainnut koskaan nähdä virtalukkoa livenä.
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV