Uutiset:

NCF - Suomen Nissan-kerho

Päävalikko

Nissan Primera P10 -93 nykii ja sammuu(KORJATTU)

Aloittaja P10 NISUKKA -94, marraskuu 26, 2013, 16:49:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

P10 NISUKKA -94

Heippa,

Joo,elikkä otsikon mukainen nisukka on kyseessä,joka sammuilee ja nykii.Ostin sen syksyllä ja silloin ei ollut mitää ongelmia,toimi moitteettomasti.Vähän ennen kuin kelit rupes kylmenemää auto rupes nykimään,tyhjäkäynti soutaa ja ei pysy käynnissä.Kirjaimellisesti on välillä nenä ratissa kun nykäsee ja valoissa pitää antaa kaasua,muuten sammuu.Putsasin ilmämäärä mittarin ja tuntu "helpottavan"(alussa nyki ym,mutta sitten kun moottori vihdoinkin lämpeni,niin ei nykiny tai sammunu).Kerran auto oli seissy pari päivää ja kun pistin käyntii niin kävi hyvin ja ei nykiny/sammunut,mutta kun kone rupes lämpiämää ni rumpa alko taas.Voiko jotenkin liittyä kosteuteen?Kone tosiaan ei lämpene kovin nopeesti,15-20minuutin matkalla lämpömittari nousee 2/10,ei ei todellakaa lämmin.Voiko termostaatti olla rikki ja siks se työntää liikaa polttoainetta ym?Bensapumppu toimii kyllä.Mittaristossa ei pala mikää häiriövaloja ym.Tulpat/tulpanjohdot ja virranjakaja ym näyttää olevan melkee orkkiksii,enkä tiedä milloin ne on vaihdettu.Onko muilla ollut samaa ongelmaa,miten olette sen korjanneet?Ajattelin tässä kerätä mahd paljon tietoa,että ens viikolla voin sit rassata autoa.

Etukäteen kaikille kiitos :)

Alppu

LainaaHeippa,

Joo,elikkä otsikon mukainen nisukka on kyseessä,joka sammuilee ja nykii.Ostin sen syksyllä ja silloin ei ollut mitää ongelmia,toimi moitteettomasti.Vähän ennen kuin kelit rupes kylmenemää auto rupes nykimään,tyhjäkäynti soutaa ja ei pysy käynnissä.Kirjaimellisesti on välillä nenä ratissa kun nykäsee ja valoissa pitää antaa kaasua,muuten sammuu.Putsasin ilmämäärä mittarin ja tuntu "helpottavan"(alussa nyki ym,mutta sitten kun moottori vihdoinkin lämpeni,niin ei nykiny tai sammunu).Kerran auto oli seissy pari päivää ja kun pistin käyntii niin kävi hyvin ja ei nykiny/sammunut,mutta kun kone rupes lämpiämää ni rumpa alko taas.Voiko jotenkin liittyä kosteuteen?
Kone tosiaan ei lämpene kovin nopeesti,15-20minuutin matkalla lämpömittari nousee 2/10,ei ei todellakaa lämmin.Voiko termostaatti olla rikki
ja siks se työntää liikaa polttoainetta ym?Bensapumppu toimii kyllä.Mittaristossa ei pala mikää häiriövaloja ym.Tulpat/tulpanjohdot ja virranjakaja ym näyttää olevan melkee orkkiksii,enkä tiedä milloin ne on vaihdettu.Onko muilla ollut samaa ongelmaa,miten olette sen korjanneet?Ajattelin tässä kerätä mahd paljon tietoa,että ens viikolla voin sit rassata autoa.

Etukäteen kaikille kiitos :)

Onko jäähdytinnestettä? Kyllä tuo termostaattivialle vaikuttaa.

Tulpat vaihtoon ja ilmansuodatin myös jos likainen.


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

P10 NISUKKA -94

Ilmansuodatin on melkee uuden veroinen,tarkistin ilmamäärämittarin putsauksen yhteydes.En ole kattonut tulppia,minkä värisiä niitten pitää olla jos ne on ok/eivät ole ok?Missä mahtaisi sijaita termari?

PS.kirjoitelkaa vapaasti vaan jos mieleen tulee jotain,kaikki ideat ja kokemukset otetaa vastaa :)

Alppu

#3
LainaaIlmansuodatin on melkee uuden veroinen,tarkistin ilmamäärämittarin putsauksen yhteydes.En ole kattonut tulppia,minkä värisiä niitten pitää olla jos ne on ok/eivät ole ok?Missä mahtaisi sijaita termari?

PS.kirjoitelkaa vapaasti vaan jos mieleen tulee jotain,kaikki ideat ja kokemukset otetaa vastaa :)



Mutta hyvänkin näköinen tulppa menee huonoksi ajan mittaan ja aiheuttaa nykimistä, kokemusta on.

Termostaatti ensiksi kuntoon, ettei pilaa uusia tulppia.

Voi vikaa olla muuallakin, mutta ehkä näistä kannattaa lähteä liikkeelle..

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaIlmansuodatin on melkee uuden veroinen,tarkistin ilmamäärämittarin putsauksen yhteydes.En ole kattonut tulppia,minkä värisiä niitten pitää olla jos ne on ok/eivät ole ok?Missä mahtaisi sijaita termari?

Jos 1.6 koneella, niin tuosta linkistä voi katsoa.

http://nissan4u.com/parts/primera/el_p10e/1994_7/type_115/exhaust_and_cooling/water_pump_cooling_fan_thermostat_water_hose_and_piping/illustration_1/

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

P10 NISUKKA -94

juu minä tossa ihan vahingossa löysin wikipediasta(http://www.autowiki.fi/index.php/Nissan_Primera_P10#Tyyppivikoja),et mun tyyppisessä koneessa(GA16DE )on samaa nykimistä.Miten noita sytytysosien kuntoa oikein katsotaa,en ole hirveesti ollu niitten kaa tekemises,esim puolahan/kondensaattori on vaa yks möykky piuhojen kaa,pystyykö sitä jotenkin mittaa tai jotain?

P10 NISUKKA -94

miten tähän saa lisättyä kuvat ja videot?äsken avasin virranjakajankannen ja kattelin pyörijää.oli aikamoiset valkoset hapertumat,paloja melkein lähti.putsasin ne pois ja hioin santapaperilla.pyörijästä lähti ikäänkuin karvoina ne pois.otin kuvia ja videot auton käynnistä.en vaa tiiä miten siirtää ne tänne.Noh,jos antaa reilun kaasun niin ei sammu,mutta kun antaa käydä tyhjäkäynnillä niin sammuu.voiko olla et pyöriän kannen alla olevat metallit ovat niin kuluneet,et pyörijä ei ota enää niihin kii?

P10 NISUKKA -94

ai niin,laitoin puhaltimen päälle ja ei toiminu,mikä siin voi olla.kun auton jätin puoltois viikkoo sitten seisomaa ni toimi,onko se niin jäässä tai jotain?

Jylppy

L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

P10 NISUKKA -94

#9
Tässä olis ne kuvat ja videot:









Pahoittelen laatua :(

EDIT by Jylppy: linkit ehjätty


nissan-man

#11
Onko vikakoodeja luettu?

ps.
vikakoodit voi itsekin lukaista, Virta päälle, diagnoosipistokkeen vasemmasta alalaidasta laitimmaiset pinnit johdolla yhteen, check valo vilkkuu ja pitkät väläykset kymmeniä, lyhyet yksiköitä.

11 = Nokka/kampiakselin asentotunnistin
12 = Ilmamassanmittain
13 = Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
21 = Sytytyssignaali, virtapiirin toimintahäiriö
28 = Jäähdytystuulettimen moottori
34 = Nakutustunnistin
41 = Imuilman lämpötilatunnistin
43 = Kaasuläpän asentotunnistin
55 = Vikaa ei löydy
P10 GA16DS

P10 NISUKKA -94

missä tää diagnoosipistoke oikein sijaitsee?

nissan-man

Lainaamissä tää diagnoosipistoke oikein sijaitsee?
Sulakerasiassa.
P10 GA16DS

Datsuuna

#14

Eiköhän liene samassa paikassa kun Almerassakin eli kojelaudan alaosassa kuskinpuolella sulakerasian sisällä veikkaisin .. jännää, että Primera ja Almera poikkeaa pistokkeen suhteen siinä, että Almerassa yhdistetään pistokkeen oikeanpuoleiset pinnit ylälaidasta
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

nissan-man

#15
Lainaa
Eiköhän liene samassa paikassa kun Almerassakin eli kojelaudan alaosassa kuskinpuolella sulakerasian sisällä veikkaisin .. jännää, että Primera ja Almera poikkeaa pistokkeen suhteen siinä, että Almerassa yhdistetään pistokkeen vasemmanpuoleiset pinnit ylälaidasta
Aivan.. Muistaakseni 2.0 ja 1.6 pinnit yhdistetään eri puolilta, mutta mielestäni primerassa yhdistetään joko vasemmalta alhaalta tai oikealta ylhäältä.. Kokeilemalla selviää.
P10 GA16DS

P10 NISUKKA -94

mitä jos laittaa väärin senjohdon,voiko siinä syntyä vahinkoo?

Datsuuna

#17
Lainaa
Aivan.. Muistaakseni 2.0 ja 1.6 pinnit yhdistetään eri puolilta, mutta mielestäni primerassa yhdistetään joko vasemmalta alhaalta tai oikealta ylhäältä.. Kokeilemalla selviää.
Gti Almerassa yhdistetään samalla tavalla kun pienempi koneisissakin Almeroissa ja jo Sunnyssä yhdistettiin samoin, kun Almerassa
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

Alppu

Lainaahttp://s1010.photobucket.com/user/iivokki87/library/?view=recent&page=1

*ittu!  :D

Ei se kyllä kipunalle hyvää tee jos nyt olet huolella hionut jakajan kannen nastat ja pyörijän.

Motonetistä löytynee uudet kohtuu hinnalla, tosin tarvikkeiden laadun kanssa on

voinut olla ongelmaa.




"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

LainaaOnko vikakoodeja luettu?

ps.
vikakoodit voi itsekin lukaista, Virta päälle, diagnoosipistokkeen vasemmasta alalaidasta laitimmaiset pinnit johdolla yhteen, check valo vilkkuu ja pitkät väläykset kymmeniä, lyhyet yksiköitä.

11 = Nokka/kampiakselin asentotunnistin
12 = Ilmamassanmittain
13 = Jäähdytysnesteen lämpötila-anturi
21 = Sytytyssignaali, virtapiirin toimintahäiriö
28 = Jäähdytystuulettimen moottori
34 = Nakutustunnistin
41 = Imuilman lämpötilatunnistin
43 = Kaasuläpän asentotunnistin
55 = Vikaa ei löydy

Ihan mielenkiinnosta kyselen, säilyykö vikakoodeja muistissa jos valo ei pala?


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

P10 NISUKKA -94

mitä käy jos kytkee ne pinnit väärin/mitä vahinkoo voi tulla?

nissan-man

Lainaamitä käy jos kytkee ne pinnit väärin/mitä vahinkoo voi tulla?
ei itsellä ainakaan tullut mitään. Mutta 99prosentin varmuudella pitää 1.6ssa yhdistää oikealta ylhäältä.
P10 GA16DS

Datsuuna

RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

P10 NISUKKA -94

mitenkäs,kun lähtee kattomaan sitä vikakoodia ja on laittanut sen johdon niihin pinneihin,niin miten kiire siinä on sitten niitä vilkkumia lukemaan.alkaako ne tulemaan heti kun on ne pinnit yhdistäny vai onko siinä edes sen verran aikaa,että pääsee sieltä jalkotilasta rämpimään penkille asti?

Whee

#24
-

Alppu

Lainaamitenkäs,kun lähtee kattomaan sitä vikakoodia ja on laittanut sen johdon niihin pinneihin,niin miten kiire siinä on sitten niitä vilkkumia lukemaan.alkaako ne tulemaan heti kun on ne pinnit yhdistäny vai onko siinä edes sen verran aikaa,että pääsee sieltä jalkotilasta rämpimään penkille asti?

Vilkutus alkaan kun laittaa virrat päälle? :)

Onko näissä jokin kertautuva "testikoodi"?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Datsuuna

Lainaa

Vilkutus alkaan kun laittaa virrat päälle? :)

Onko näissä jokin kertautuva "testikoodi"?


On kertautuva jokainen jolla ko. auto on voi kokeilla ihan itse
RTV-asentaja ja Datsun/Nissan mies  80-luvulta asti

P10 NISUKKA -94

Juuu,nyt on sitten pyöriä ja virranjakajan kansi ja tulpat vaihettu,ei muutosta vikaan.Tulpat kastu hetken starttailun jälkeen.Tulpat irti ollessa bensaa tulee suuttimista kuin hanasta,ei mitää hienoo sumua(valuu kunnolla).Suuttimet pitää säkättävää(epämäärästä)ääntä sammutuksen jälkeenkin.Voiskohan vika olla automaattiryypyssä/lämpötila anturissa(missä mahtaa anturi sijaita?).Kun virrat laittaa päälle,bensapaineen säädin pitää suhinaa.Tulppien ollessa irti vika valo välähti,mutta ei jääny palamaa,jäikö vika tällöin muistii?

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

P10 NISUKKA -94