Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

Laakeriko se siellä metelöi?

Aloittaja Alppu, heinäkuu 03, 2013, 21:42:44

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alppu

Kuulostaa liian helpolle..  :D

Eli voiko sitä vanhaa napaa vaikka koputella ja lähtee silleen irti?
Loput akseliin kiinni jäänyt tarvittaessa esim. rälläkällä?
Pitäisikö varautua ulosvetäjällä?

Entä uusi paketti, meneekö ihan vain käsin painamalla tuohon tappiin?

Pitää vielä varmistaa tuo napamutterin koko ja ostaa riittävän suuri momenttiavain?

Paljonko on kiristystiukkuus?


P.S.

Ei unohdeta, että ihan nollatasolta lähdetään.  :P





"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#31
Tässä ei taida olla mitään hyödyllistä?

http://www.biltema.fi/fi/Etsi/?query=ulosvet%C3%A4j%C3%A4


Mikä näistä voisi olla sopiva, jos tarvitsee?

http://kauppa.motonet.fi/web/guest/muut#query=ulosvet%C3%A4j%C3%A4


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Totenkopf

Minä taisin primerasta saaha sen sisäkoolin pois akselitumpin päältä semmosella motonetistä ostetulla todella pienellä kolmijalkasella ulosvetäjällä. Ei ollu ees tiukassa, ei vaan suostunu käsin vetämällä lähtemään.
-14 Juke 1.6 DIG-T
-88 VAZ 21013 (kesäauto)
-88 VAZ 2104 (projekti)
-90 VAZ 21051 (projekti)

BA

#33
Kiristystiukkuus on just niin paljon kun saat vaan kiinni. Ohje taisi olla 270nm. Ei siihen momenttiavainta tarvita...
Uus menee paikalleen senkus laittaa. Tietty akseli pitää olla puhdas eikä mitään ruosteita tai likaa. Napamutteri hoitaa loput.

Tällänen joku, missä riittää leukojen pituus.



Väitän silti että ilmankin pärjää...

Alppu

Kyl mää nyt silti haluan tietää, paljonko ohjearvo on.. :)


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

Millä nimellä N15 Almeraa on myyty muualla, jos vaikka auttaisi haussa..?

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu


Nyt alkais olla tarvittavat osat vaihtoa varten, mutta kiristysmomentista vielä toivottaisiin havaintoja..
Ei tullut tarkemmin katsottua laakerilaatikkoon, siellä ei tainnut lukuja olla..

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

BA

186-255NM (eli suomeksi niin kiinni kun vaan ikinä kotikonstein saat, huomaa myös melko laaja haitari tiukkuudessa...)
Tarkistettu Nissan Motor Company:n itse painamasta Service Manualista.

Alppu


Manuaalin mukaan Nissan Sentra 187-255NM

SKF

2002-03 Sentra 1.8L ...................... 221NM
2002-03 Sentra 2.5L ...................... 221NM
1987-01 Sentra ............................. 221NM

Jospa tuohon n. 220NM yrittäisi..

Vielä puuttuu napamutterin hylsy.

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#39
No niiin...

Tuli mitattua etupäästä napamutterin koko, kun takana oli pölykuppi paikallaan ja en viitsinyt sitä alkaa kampeamaan irti.

32mm oli ja 32mm hylsyn ostin.

Siinä kun tuli aika ruuvata takaa mutteria irti, niin hylsy pyörähti kevyesti ympäri?!

Mitä kettua?! Takana onkin 30mm mutteri... miksi miksi miksi... pitää olla eri kokoinen...  >:( >:(

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#40
Lainaa186-255NM (eli suomeksi niin kiinni kun vaan ikinä kotikonstein saat, huomaa myös melko laaja haitari tiukkuudessa...)
Tarkistettu Nissan Motor Company:n itse painamasta Service Manualista.

Löytyhän se 30mm hylsykin. Avatessa meni yksi avain juuresta poikki, toinen sitten kestikin, jotta sai sen mutterin auki.

Jarrujakin tuli puhdisteltua ja toinen liukutapeista vaatikin jo lisäherkistelyä.

Laakeri on nyt vaihdettu, mutta en vaan osaa käyttää momenttiavainta, olen varmaan liian tyhmä, koska tuskin ihan uusi avain rikkikään on?

Eli ensin valitaan avaimen varresta kiertämällä haluttu NM. Sitten aloin kiristämään, mutta mikään ei tuntunut riittävän?!

Eli pitääkö avaimen mennä tyhjää kun haluttu tiukkuus on saavutettu, vai naksahtaa vai mitä?!

Nyt tuli varmaan kiristettyä ihan liikaa...  :(





"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Tare

Lainaa


Eli ensin valitaan avaimen varresta kiertämällä haluttu NM. Sitten aloin kiristämään, mutta mikään ei tuntunut riittävän?!

Eli pitääkö avaimen mennä tyhjää kun haluttu tiukkuus on saavutettu, vai naksahtaa vai mitä?!

Nyt tuli varmaan kiristettyä ihan liikaa...  :(
Yleensä momenttiavain naksahtaa valitun momentin kohdalla, parempi olisi, jos se alkaisi luistamaan, kun yrittää/jatkaa vääntää yli tuon.
Huom. puh. 050-5943260 
"Hubbis KM910RG L26T"

toukopouko

#42
Niin ja se yleensä toimii vaan toiseen suuntaan ( merkattu nuolella pyörimissuunta) :)

Kait testasit pistämällä pienimmän mahollisen momentin ja naksahtaako ny?
Varaosaraatoja:
3x T12 4x N12 2x WB11, N13, K11, N14, N15, B12, P11
Ikuisuusprojektit: N12x2, T12x2, F10,B11,S13
Käyttikset:
K12 ja E10

Alppu


Olin varmaan kiristänyt sen 1000NM tai jotain... ::)

Onneksi ei tullut montaa kilometriä ajettua...  :P

Joo, löysälle laitoin ja sitten uudestaan kirimään. 105NM aloitin ja 245NM lopetin kun ei se tuntunut vielä liian kireältä ja menee

toleranssiin. Rasvaakin laitoin kierteisiin kun alun perin oli ihan kuiva. Ja juu, kyllä naksui. :)



"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu


12000km on nyt päästelty ja hyvin on toiminut Motonetin laakeri. :)

Nyt vaan alkoi kuulumaan toiselta puolelta takaa jurnutus, eikä siihen auttanut jarrujen putsaus/herkistely...  ::)


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Alppu

#45
Viime viikonloppuna tuli sitten vaihdettua laakeri toisellekin puolelle.

Laakerinapa on toiselta puolelta "jännästi" avonainen, niin lisäsin suojaavaa rasvakerrosta siihen RedLine CV-2 muodossa.

Pölykupin tulee olla tiivis ja tukevasti paikallaan. Laakeri ABS kehällä tuli Motonetistä ja maksoi 90€. Merkki on GSP.

http://us.gsp.cn/main/?id0=1 Ilmeisesti joku Kiinan laakeri, mutta katsotaan, saattaahan se toimia

auton loppuiän.

Liukutapit(pultit) pitää olla oikeassa asennossa, tai ne jumittaa yhteen asentoon.

Seurataan tilannetta ja palataan asiaan jos jotain ilmenee. :)

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.