Uutiset:

NCF - Nissan Club of Finland

Päävalikko

pelti pakosarja micran 1.3 16v koneeseen???

Aloittaja marapa, marraskuu 29, 2008, 21:48:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

marapa

niih sellasta kysyisin että mistäs mahtais löytyä/saada isomman/pelti-  pakosarjan  vuoden -94 micraan missä on 1.3 16v kone.. :-/ meinaan tehoa tekis mieli lisää, niin se auttais ensi hätään, että sais isomman putkiston tilalle.. :P :D :D

Alppu

Lainaaniih sellasta kysyisin että mistäs mahtais löytyä/saada isomman/pelti-  pakosarjan  vuoden -94 micraan missä on 1.3 16v kone.. :-/ meinaan tehoa tekis mieli lisää, niin se auttais ensi hätään, että sais isomman putkiston tilalle.. :P :D :D


Ei sillä peltipakosarjalla vielä kuuhun mennä..  ;)
"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

marapa

Lainaa


Ei sillä peltipakosarjalla vielä kuuhun mennä..  ;)

noh ei mennä ei, mutta sais vähän lisää..vähän lähemmäks 100hv ;D
ulkomail löytyy turbonakin..että se sitten jo liikkuu :D :D

Junansulake

Jansspeed valmistaa ainakin ulkomailla hyväks kehuttua pakosarjaa. Suomessa ei ole jälleenmyyjää, mutta englanti on lähellä.
Saa tuolta --> http://rallynuts.com/motorsport/K11_Tuning_2084/Janspeed_Performance_Exhaust_Manifold_Nissan_Micra_K11_3165.asp

Ton hinta näyttää pudonneen aika rajusti. Tällä hetkellä n. 175€ Toimituskuluineen n. 280€. Ainakin Englannissa, mutta tuskin on kallis Suomeenkaan tuotuna.

Taidan kohta pistää ittellenikin tilaukseen, kun tuntuu niin edulliselta. :)

Niin ja saa tota myös rosterisena hinta muistaakseni jotain 500€ hujakoilla ;D


Sama nettikauppa sisaltää myös paljon muuta Micra kamaa -->

http://rallynuts.com/motorsport/Nissan_Micra_K11_2076/

Junansulake

Ja tossa on lisää osia. Vaikka Hiilarikonepeltiä, tai lasikuitu/kevlar korisarjaa. Hinnat on tietty kohillaan  :) Firman pitäs toimittaa Suomeenkin.

http://www.humphrisoxford.co.uk/pdfs/10.04.08.pdf

Tuolla näytti olevan rosterinenkin pakosarja 509 puntaa!! ;D

BA

Lainaa

noh ei mennä ei, mutta sais vähän lisää..vähän lähemmäks 100hv ;D
ulkomail löytyy turbonakin..että se sitten jo liikkuu :D :D


Ei tarvitse mennä ulkomaille asti etsimään. Suomessa on ainakin yksi katsastuslaillinen K11-turbo rakennettu, oli joku 1,5v takaperin myynnissäkin nettiautossa.
Paperit vaan vetämään ja kaksi kertaa auton arvon edestä rahaa tiskiin, hyväksytään sitten tai ei.

Sillä peltipakosarjalla taidetaan päästä lähemmäs 80hv kuin 100...  ;) Briteistä ja australiasta löytyy paljon muutakin viriosaa micraan/marchiin, google auttaa.

marapa

Lainaa


Ei tarvitse mennä ulkomaille asti etsimään. Suomessa on ainakin yksi katsastuslaillinen K11-turbo rakennettu, oli joku 1,5v takaperin myynnissäkin nettiautossa.
Paperit vaan vetämään ja kaksi kertaa auton arvon edestä rahaa tiskiin, hyväksytään sitten tai ei.

Sillä peltipakosarjalla taidetaan päästä lähemmäs 80hv kuin 100...  ;) Briteistä ja australiasta löytyy paljon muutakin viriosaa micraan/marchiin, google auttaa.




siis koko pakoputkiston vedän 2,5tuuman putkella..ja pako sarja tulee volvon 1.7 -87 peltipako sarjasta...siinä hyvä aihio... :D :D :D ;) aijaa että suomessakin on turbona...onko se litranen vai 1.3?????

Tero-75

Lainaa



aijaa että suomessakin on turbona...onko se litranen vai 1.3?????
Turbo-Cherryn 1.5 litrainen E15ET, eikä edes vakiona (114hp) vaan katsastustehot muistaakseni 132hp. Vertailukohteena käytetty SuberTurbo-Micraa (kaksoisahdettu), joka suomalaisella maahantuojalla oli hetken aikaa suomessa kilvissä edustuskäytössä.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

take

Lainaa
Turbo-Cherryn 1.5 litrainen E15ET, eikä edes vakiona (114hp) vaan katsastustehot muistaakseni 132hp. Vertailukohteena käytetty SuberTurbo-Micraa (kaksoisahdettu), joka suomalaisella maahantuojalla oli hetken aikaa suomessa kilvissä edustuskäytössä.
Eikös siinä ollut kyse kumminkin K10 micrasta? E15ET:tä ei taida saada millään ketvelin konstilla täyttämään K11 micraan vaadittavia päästönormeja. Ja K10 on tuotu sitä superturboa, mutta tietääkseni K11 ei tällaista versiota ole tuotu?

Tero-75

Lainaa
Eikös siinä ollut kyse kumminkin K10 micrasta? E15ET:tä ei taida saada millään ketvelin konstilla täyttämään K11 micraan vaadittavia päästönormeja. Ja K10 on tuotu sitä superturboa, mutta tietääkseni K11 ei tällaista versiota ole tuotu?
Yhtään yksilöä ei olekaan kuulunut maahantuojan tuontiohjelmaan, ja tuo ainokainenkin oli suomessa kilvissä vain joitakin kuukausia. Malleista en tiedä, mutta joku SuperTurbo oli vertailukohde, ja E15ET on ko. henkilöllä Micrassaan katsastettuna pellin alla.
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

take

Mistäs tämän löytää? TeeKoon micra on tiedossa ja se on K10. Tässä on ollut kyse K11 micran virityksistä. K10 ja K11 microjen vertaaminen on sama kuin vertaisi B11 ja N14 sunnyjä. Ei paljon mitään yhteistä. Ei N14 sunnyynkään saa E15ET pataa laittaa sillä perusteella että B11 sunnyyn sen saa laittaa. Lisäksi aloittajan micra on vuosimallia -94 ja vähäpäästöinen. Eli VTT:n testit joutuu teettämään vähintään. Lisäksi moottorinohjaus pitää muuttaa kun E15ET:n omassa ei ole lambdan takaisinkytkentää kattia varten. Ja edelleenkään en ole kuullut K11 superturbosta. K10 micrasta moinen malli tuotiin esittelykäyttöön kuten olet jo 2 kertaa maininnut mutta onko K11 micrasta ylipäätään vastaavaa versiota?

http://www.ncf.fi/mallit/micra/k11
http://www.ncf.fi/mallit/micra/k10

Tero-75

Mun moka, mä sekoitin TeeKoon ja kysyjän Microjen mallit :D. Tuli vain TeeKoo ensimmäisenä mieleen kun BA mainitsi turbotetusta Micrasta... :-[
Puh: 040-5636785
P11 2.0 SLX -98 purkuosia, TA12 -87 2.0 SGX aut; KN10 120A Coupé -81 + pikkuviri A14; B11 -84 (R.I.P E16 123hp 163Nm)
Skoda Octavia Combi 1.4TSi 2017, Suzuki GT 125R -76

Tee_Koo

LainaaJa edelleenkään en ole kuullut K11 superturbosta. K10 micrasta moinen malli tuotiin esittelykäyttöön kuten olet jo 2 kertaa maininnut mutta onko K11 micrasta ylipäätään vastaavaa versiota?
Ei ole ainakaan itselleni tullut vastaan K11 Micrasta kovin huimia tehoversiota tehtaan jäljiltä vaikka jonkun verran Microihin olen tutustunut. Olikohan britteihin tuotu aikanaan jotain K11 Super S mallia, jossa oli hieman piristetty 1.3 kone, tehoa 85hv. Tuohonhan voisi periaatteessa verrata.

Tosin onhan se mahdollista että joku on rakentanut myös K11 Micrasta turboversion Suomessa. Kuten jo take mainitsi niin VTT mittaukset ovat pakolliset mikäli meinaa tuon laillisesti tehdä. Jos rahallisesti ajattelee niin ei välttämättä ole kannattavaa, mutta eipä tuo minunkaan Micran rakentelu nyt sen enempää kannattavampaa ollut järkisyihin vedoten ::)


LainaaMun moka, mä sekoitin TeeKoon ja kysyjän Microjen mallit :D. Tuli vain TeeKoo ensimmäisenä mieleen kun BA mainitsi turbotetusta Micrasta... :-[

Itselläni oli kyllä tuo Micrani myynnissä nettiautossa tuolloin 1,5 vuotta sitten kun armeijassa olin, voi olla että BA:kin sotkee siihen. Tosin pois en sitä myynyt kun ei kunnollisia tarjouksia tullut ("haluisix vaihtaa päixee? mul on DX Corolla johon vaihhettu kireempi nokka ja uuvvet aluvanteet.., ei tosin oo rekisteris" ;D)
100A A12 -75, 100A A14 -75, Cherry A12 -80, Pulsar NX E16 -82, Micra E15ET -83, Sunny Coupé E15 -85, Sunny E16 -87

Ja Subaruja ja Mazdoja ja muita romuja...

mikan

#13
VTT mittauksia ei tietääkseni tarvita, jos sinne istuttaa prosenttirajoihin mahtuvat uudemmasta autosta otetun turbokoneen. Tämä siis teoriassa. Käytännössä en tiedä mistä autosta sellaisen saisi joka mahtuisi prosentteihin (noin 1800 ccm ja 90 hv). Ehkä joku tdi-motti.  :)

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

BA

#14
Lainaa

Itselläni oli kyllä tuo Micrani myynnissä nettiautossa tuolloin 1,5 vuotta sitten kun armeijassa olin, voi olla että BA:kin sotkee siihen.


Kyllä mä sun micran tunnistan aina.  ;)
Se oli heti sen jälkeen kun oman K11 2006-kevväällä ostin, vanhalla koneella oli se nettiauton ilmotus mutta eipä löydy enää sieltäkään. Lienee kadonnut kovalevyn posahdettua.
VTT-testit siinä oli teetetty, ja hintapyyntö muistaakseni viisnumeroinen summa. :-?
Kone oli kuitenkin CG13DE. Tai siis DET.

Kangasalan autopurkamolle oli jostain uitettu sininen Super-S K11, 93-95 väliltä. Makasi siellä vielä lokakuussa ainakin, tosin vähän purettuna.
Itse nappasin siitä kierroslukumittarillisen mittariston. Erimallinen tehdastekonen "sporttisempi" takapuskinkin olis ollut, etupuskuri oli kans mutta kolaroitu. En kylläkään kattonut tyyppikilpeä mitä siinä koneesta oli.

Mittaristohan on täysin vaihtokelpoinen kun K11 omassa johtosarjassa tulee mittareille aina kaikki piuhat, jopa aapeeässät ja airpäkit vaikkei niitä oliskaan. Sitä en tutkinut mihin esim. abs:n tai automaatin piuhojen toiset päät on hukattu kun jarruille yms. ne ei mene.
Mittariston vaihtoon kaikkineen meni kymmenen minuuttia kun polttimot samalla uusin ja ruuvasin "uuteen" ajometrit vastaamaan vanhaa. Ja sitten oli toimiva kierroslukumittarillinen mittaristo.



Mitäs fiiatin 1.3 turpoissa on? Ei ihan huimia tehoja.
Olihan alle vuosi sitten täälläkin joku upottanut prätkän koneen K11 takakonttiin... ::)

cedricfan

Lainaa
Mitäs fiiatin 1.3 turpoissa on? Ei ihan huimia tehoja.
Turbouuno vuonna 1988 77kW. Mutta eiköhän ne ole jo (onneksi) ruostuneet pois tai tapettu teinien toimesta ::)
Kerhotoiminnan eläkeläinen
Suzukit GR650 & VX800, 924-Possu, MB-230CE, Xceed-PHEV

BA

Eikun uudempi kuin K11... Uus viissatanen ja lande-punto? Niissä joku 1.3 T-jet kuuluu valikoimaan...

mikan

#17
1.4 T ja siinä on liikaa tehoa.

Mutta uuden Micran 1.5 dCi. Siinähän on 86 heppaa vakiona. Eiköhän siitä aika helposti irtoa +100 hv.

t. Mika
Datsun 100A 1.4 turbo injection intercooler
+ vaihteleva määrä muita 100A Datsuneita

M i g i

oisko kuitenkin helpoin tunkea ne kitcar romut tohon omaan koneeseen????? tai toi CGA3DE siinä jo valmiiks 101 PS (74kW) @6400rpm       12.5 kg·m (123 N·m/90 ft·lbf) @4400rpm

Ja sitten tuo liinkki http://en.wikipedia.org/wiki/Nissan_CG_engine

marapa

Lainaa1.4 T ja siinä on liikaa tehoa.

Mutta uuden Micran 1.5 dCi. Siinähän on 86 heppaa vakiona. Eiköhän siitä aika helposti irtoa +100 hv.


juuh ei mitäään diiseliä :D sitten on auton vaihto jo jos riesselin haluaa...aijaaa että joku oli jossain nähnyt sellasen k11korisen turbon..youtubes kattelin kerran niin paras teho lukema oli 322hv...kori oli micran...mutta kone tuskin..hondan koneita ulkomail on laitettu mitä netis on nähny..ja niit prätkän koneita..ja taka veto :)  ebayst kattelin että kenguru maas olis suora turbo kit k11 micraan..208 euroa..+rahti..mut kyl se jää laittamatta.. kotona jo odottaa rälläkkää, pilliä ja hitsiä  pakosarja ja putki.. :D;) että kesäksi saa vähän lisää tehoa..ja kytkin menee sillon kans viimeistään uusiksi..ja alusta tippuu jousilla.. 8-)  olisko kellään poikki tukee eteen?? tai teenkö sen kans itte?  :P voi meinaan kori antaa periks jousien jälkeen.

marapa

ei lastua sais??? onko kellään tietoa micran lastutuksesta???

Jylppy

Bensavaparin lastutuksella ei tehoja juurikaan saa lisää kun ehkä marginaalisen 0-5 hp. Turbokoneissa, ja varsinkin turbodieseleissä tilanne on toinen.
L18@120Y LB210 -77
120Y KLB210 -75

Päivin Punainen Datsun

Milläs eväillä tuosta 75 hv 1.3l 16v pannusta sais vapaina noin 100hv?  Nokka/nokat, pelisarja, putkisto, mitäs imupuolelle tehtävissä? Minne asti vakio ruisku riittää? Entäs vakiovälitykset ja laatikko soveltuu reippaampaan ajoon?

Alppu

"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.

Mies

LainaaMilläs eväillä tuosta 75 hv 1.3l 16v pannusta sais vapaina noin 100hv?  Nokka/nokat, pelisarja, putkisto, mitäs imupuolelle tehtävissä? Minne asti vakio ruisku riittää? Entäs vakiovälitykset ja laatikko soveltuu reippaampaan ajoon?

No itsellä tuossa omassa -97 1.3 käyttis/harrastemicrassa laitettuna:

-muokattu vakiopakosarja

-rallikäyttöön tarkoitettu pakoputkisto (ei heikkokorvaisille) ...katalysaattoreitakaan ei ole.

-isommat suuttimet

-isompi ilmanputsarikotelo ja ilman otto keulilta

-sytytys reilusti aikaiselle


Noilla eväillä ollaan siellä kolminumeroisissa huitteissa, mulla omassa loikkarivitosella oleva laatikko mikä menossa vaihtoon....tilalle menevä laatikko -93 vuosimallista ja lyhyemmällä vitosella.

Englannista olen tuon pakoputkiston ja pakosarjan hommannut, saahan ne itekin rakenneltua jos vaan vehkeet pysyy käsissä.
K10 Micra DX -87
WD21 Terrano 3.0V6 jdm -93
E24 Caravan Gt-Cruise 2.7 tdi 4wd jdm -95
A32 Maxima 2.0
A33 Maxima 3.0 +2.0
Y31 Cedric HT VG30T jdm -91
N14 Sunny 1.6 x3
+K11/Y10/N16
+Mazda6
+KE70 (2T?)

Alppu

Lainaa

No itsellä tuossa omassa -97 1.3 käyttis/harrastemicrassa laitettuna:

-muokattu vakiopakosarja

-rallikäyttöön tarkoitettu pakoputkisto (ei heikkokorvaisille) ...katalysaattoreitakaan ei ole.

-isommat suuttimet

-isompi ilmanputsarikotelo ja ilman otto keulilta

-sytytys reilusti aikaiselle


Noilla eväillä ollaan siellä kolminumeroisissa huitteissa.


No höpö höpö, jos ei linkin Micrakaan niillä modeilla ylittänyt 100 heppaa...  ;D


"Kertoa juhlissa ihmisille ajavansa Nissan Almeraa on kuin kertoisi heille, että kantaa ebolavirusta ja aikoo pian aivastaa."Jeremy C.